Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kaskenpolttaja
profiilit
Kaskenpolttaja
Kaskenpolttaja
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
5159
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aamulla+tarvitaan+eri+asioita+kuin+illalla.+Rauhoittava+iltajuomarutiini+auttaa+varmasti+nukahtamiseen.+:)
16.09.2019 13:13
Geenit+varmasti+vaikuttavat+moneen+asiaan+ja+ihmiset+ovat+yksilöitä.
16.09.2019 13:11
Haluat+kuitenkin+perustaa+oman+lauman,+eikö+se+nouse+tarpeesta+olla+osa+laumaa?
Vauvahan+ei+selviä+hengissä+ilman+hoitajaa+ja+nimenomaan+hoitajan+katsetta,+vuorovaikutusta.+En+usko,+että+on+ihmistä,+joka+selviää+ilman+rikkoutumista+siitä,+että+hoitajat+vaihtuvat+tai+että+hoitaja+on+emotionaalisesti+kylmä+ja+poissaoleva.
16.09.2019 13:09
Ihmiset+valitsevat+kumppanin+siten+kuin+valitsevat+ihan+riippumatta+siitä+miten+muut+määrittelevät+hyvän+parisuhteen.
Vaikka+samaan+syssyyn+on+kyllä+sanottava,+että+yllättävän+paljon+ihmiset+antavat+toisten+määritellä+tai+sanella+kuka+on+hyvä+kumppani+ja+kuka+ei+ole.
16.09.2019 12:51
Luulen,+että+ihminen+ei+elä+pelkkien+koneiden+kanssa+tai+sitten+koneille+täytyy+vaikka+mielikuvissa+luoda+inhimillisiä+piirteitä.
16.09.2019 12:48
Tarkoitatko,+että+synnynnäisesti,+ilman+ulkoa+tulevaa+vaikutusta+ihmisellä+olisi+vahvempi+itsetunto?
Itse+ajattelen,+että+itsetunto+ei+ole+automaattisesti+geeneihin+kirjoitettu+ominaisuus.+Tietenkin+ihmiset+ovat+persoonaltaa+erilaisia+jo+syntymästään+lähtien+ja+se+tietysti+ohjaa+jonkin+verran.
Onhan+toisaalta+vissiin+tutkimusnäyttöä+siitäkin+mikä+vaikutus+vauvan+elämään+on++se+millaista+hoivaa+ja+hoitajan+hän+saa.+Mikä+on+katsekontaktin+merkitys+sille,+miten+vauva+hahmottaa+itsensä.
Kun+itse+uskon+siihen+yhteisöön+kuulumisen+tarpeeseen,+näen+myös+merkityksen+sillä+millainen+yhteisö+on+ja+näen+sen+mekanismin,+miten+yhteisön+paine+vaikuttaa+hyvässä+ja+pahassa.+Luulen,+että+erakot+ovat+kuitenkin+marginaaliryhmä.
16.09.2019 12:47
Kehittelytyön+tulos...+:)+
On+tärkeä+löytää+itselle+sopivat+iltajuomat+:)
16.09.2019 12:18
Kyllähän+monet+valitsevat+sitten+hypätä+pois+laumasta.+Kuitenkin+ajattelen+niin,+että+ihmisen+yksi+tärkeä+tarve+on+kuuluminen+yhteen+muiden+kanssa.+Saada+arvostusta+ja+hyväkymistä.+Ja+siksi+yhteisö+voi+luoda+paineita+olla+jonkin+määrätynlainen.++Jos+meillä+ei+olisi+syvää+tarvetta+tulla+hyväksytyksi,+ei+muiden+mielipide+meistä+vaikuttaisi+mihinkään+suuntaan.
Laumassa+tulee+stressi,+ilman+laumaa+ei+aina+selviä.
Itsetunto+on+sellainen+metka+asia,+että+onko+itsetuntoa+ilman+suhdetta+toisiin+ihmisiin?+Miten+ihminen+hahmottaa+itsensä,+jos+ei+olisi+muita+ihmisiä+lähellä?+Millainen+ihminen+olisi+tyhjiössä?
16.09.2019 12:10
Joskus+noissa+ohjelmissa+olen+ihaillut+sitä+tapaa,+jolla+ammattilainen+haastattelee+(+en+tunne+tuota+kyseistä+formaattia)+asiakasta.+Kyselee+niitä+näitä+ja+kokoaa+siten+tietoa+ja+suuntaviivoja+ja+toteuttaa+niiden+perusteella+remontin.+Se+vaatii+taitoa+kuunnella+ja+luulla+mitä+asiakas+sanoo+ja+mitä+ei+sano.
Noissahan+myös+on+läsnä+se,+että+tehdään+jotain,+joka+osataan+hyvin+asiakkaan+ehdoilla,+ei+omilla+ehdoilla+ja+sekin+on+aina+mielenkiintoista+seurata.
16.09.2019 12:02
Eihän+se+ole+vakavaa,+jos+pystyy+siihen+niin+suhtautumaan.+Monet+eivät+pysty.+Ihminen+on+laumaeläin+ja+lauman+paine+on+kova.+Lauman+johtaja+määrittelee+sen,+mikä+kelpaa+ja+mikä+ei+ja+jos+et+siihen+kuvaan+mahdu,+sinut+ohitetaan.++Nuorella+ihmisellä+on+vähän+keinoja+ohittaa+paineet,+joita+häneen+asetetaan.+Vahva+itsetunto+auttaa+ohittamaan+ja+valitsemaan+itselle+sopivan+tavan+elää.Kuinka+moni+nuori+omaa+vahvan+itsetunnon?+Kuinka+moni+aikuinen+omaa+vahvan+itsetunnon?
16.09.2019 11:45
Kyllä+metsästyksellä+on+merkitystä+juuri+kantojen+harventamisessa.+Ymmärrän+myös+metsästäminen+merkitystä+mielenterveydelle.+Liikkuminen+metsässä,+yksin+tai+osana+porukkaa+on+monelle+ihmiselle+yksi+tärkeä+elementti+metsästyksessä.+Tuossa+artikkelissa+oli+hienosti+myös+se+näkökulma,+että+perhe+yhdessä+harrasti+samaa+asiaa.+Tai+esim.+se+isältä+pojalle-juttu.
Isäni+ja+veljeni+metsästivät+pienriistaa+ja+koirien+kanssa+ja+luulen,+että+yksi+osa+sitä+viehätystä+piilee+siinä+koiran+kanssa+työskentelyssä.+ja+onhan+siinä+kyse+myös+taidosta+kaataa+ja+käsitellä+saaliinsa,+sen+kotiin+tuominen,+ruuaksi+valmistaminen.+Se+on+lopulta+melko+laaja+juttu.+Ja+toki+metsästäjiin+mahtuu+monenlaista+metsästäjää.
16.09.2019 11:26
Ikä+kyllä+auttaa+siinä,+ettei+niitä+paineita+enää+niin+paljoa+ole.+Itseäni+on+auttanut+ainakin.+Tai+oikeastaan+se,+että+on+tajunnut,+ettei+se+ulkonäkö+sitten+lopulta+riitä,+jos+sisältä+ei+löydy+mitään+mielenkiintoista.
16.09.2019 11:16
Ammattitaito+on+hieno+asia.+Noissa+ohjelmissa+näkee+sen+juuri,+että+miten+ankeasta+ja+masentavasta+saadaan+unelman+toteutuma,+kun+ammattilainen+kuuntelee+asiakasta+ja+osaa+toteuttaa+siitä+näkökulmasta+haaveen,+johon+tavallinen+kuolevainen+ei+kykene.++:)
16.09.2019 11:07
Näinpä.+Hiukan+minua+kiusaa+kalastustapa,+jossa+kala+päästetään+vapaaksi,+sitä+ei+ole+tarkoituskaan+käyttää+ruuaksi.
16.09.2019 11:01
Oma+uskoni+ihmiseen+mahdollistaa+muutoksen+ja+kasvun.
Sinä+olet+hyvä+kuljettamaan+ajatusta,+sanoisin+oikeastaan,+että+olet+loistava+siinä+taidossa.+Jos+joskus+aiheet+loppuvat,+mitä+kyllä+vahvasti+epäilen,+olisi+hienoa+lukea+ajatuskulkujasi+rumuudesta+laajemminkin.+Esim.+dialogisi+kuvitteellisten+hahmojen+kanssa+ovat+loistavia.
16.09.2019 10:59
Niin+siinä+saattaa+käydä.+Ja+kuten+usein,+kun+sen+rumuuden+löytää,+se+rumuus+ei+ole+siinä+kohteessa,+tässä+tapauksessa+kivessä.
16.09.2019 10:37
Kyllähän+se+varmasti+antaa+yhdenlaisen+kuvan+.+Saatan+katsoa,++jos+muistan.
16.09.2019 10:35
Olisikin+mielenkiintoista+nähdä+millainen+kivi+on+jonkun+mielestä+ruma.+Ylipäätään+on+mielenkiintoista+mikä+on+jonkun+mielestä+ruma+ja+mikä+tekee+sen+rumuuden.
Ihmismieli+on+aina+mielenkiintoinen.
16.09.2019 10:25
Olen+pistänyt+merkille+myös+tuon+lukutaidottomuuden,+se+on+hiukan+yllättänyt.
16.09.2019 10:21
On+kyse+tavasta+nähdä.
16.09.2019 10:14
29 / 258