Vapaa kuvaus

Aloituksia

15

Kommenttia

5159

1. Koulutukset+ovat+kivoja+siksikin,+että+tapaa+uusia+ihmisiä+ja+voi+vaikka+räkättää+yhdessä.+Ja+jakaa+asioita..se+vaan+on+niin+avartavaa..
  2. Juu,+kyllä+olen+huomannut.+Pitää+katsoa+se+ohjelma+vähän+paremmalla+ajalla.Nämä+roolit+ovat+hyvinkin+helposti+nähtävillä+ja+kuten+sanoit,+lapset+kasvattavat+lapsia,+niinhän+se+monesti+menee.+Ja+ylipäätään+näkee+sen,+kuinka+taidottomia+ihmiset+ovat+näissä+vuorovaikutusasioissa+ja+elämää+koskevissa+asioissa.Miesten+ja+poikien+tilanne+on+huolestuttava+ollut+jo+jonkin+aikaa.+Vaikka+on+tiedossa,+että+pojat+menestyvät+huonommin+kuin+tytöt,+ei+siihen+kuitenkaan+kiinnitetä+huomiota+siten+kuin+minusta+tulisi+kiinnittää.+Koulu+tasapäistää,+eikä+ota+luullakseni+kovin+hyvin+huomioon+erilaisia+oppijoita.+Ehkä+suuntaa+yritetään+muuttaa+ja+sekin+on+jo+jotain+ja+hitaastihan+se+muutos+tapahtuu.Miesten+tilanne+on+sikälikin+huono,+että+vaatimuksia+on+paljon,+pitäisi+olla+sellainen+ja+tällainen+ja+ymmärtääkseni+moni+mies+on+aika+hukassa+sen+suhteen,+että+millainen+hänen+oikeastaan+pitäisi+olla.Naiset+eivät+enää+ole+riippuvaisia+miehistä,+joten+he+eivät+siinä+mielessä+tarvitse+miehiä.+Naiset+tietävät+ehkä+paremmin+mitä+haluavat+ja+heillä+on+paremmat+edellytykset+esim.koulutukseen.+Kun+miehet+jäävät+takkuamaan+jo+alakoulussa,+ei+se+tie+siitä+helpotu+ja+kun+ei+saa+kunnon+pohjaa,+siihen+on+vaukea+rakentaa+ja+silloin+on+helpompi+pudota+kelkasta.Väitän,+että+miesten+tunnetaidot+ovat+aika+heikoissa+kantimissa,+heikommissa+kuin+naisten+ja+siksi+mies+myös+sortuu+helpommin+elämän+haasteiden+edessä.Vaikka+täytyy+kyllä+toisaalta+sanoa,+että+nämä+nuoremmat+miehet+ovat+kovasti+erilaisia+kuin+isänsä+ja+isoisänsä+ja+mielestäni+kehitys+menee+oikeaan+suuntaan.+Mies+saa+olla+jo+helpommin+pehmo,+hän+saa+nauttia+lapsistaan,+hän+saa+näyttää+tunteitaan+ja+mikä+jotenkin+sykähdyttävää,+miehet+pohtivat+parisuhdettaan.+He+miettivät+missä+mättää+ja+etsivät+vastauksia+ja+se+on+kyllä+jotenkin+riemullista.
  3. Kyllä+se+valöitettavasti+taitaa+edelleen+olla+niin,+että+tyttöjä+ja+poikia+kasvatetaan+eri+tavalla.Nythän+kai+ymmärtääkseni+kouluissa+pitäisi+alkaa+siirtymään+hiukan+enemmän+siihen+suuntaan,+että+ihminen....ja+sitten+vasta+sukupuoli,+mikäli+olen+oikein+ymmärtänyt+opetushallituksen+linjauksia.Meillä+on+vanhastaan,+nouseeko+kristinuskosta+vai+mistä,+kesitys+siitä,+että+mehelle+kuuluu+tietyt+asiat+ja+naiselle+toiset+ja+kun+se+on+selkäytimessä,+niiden+asenteiden+muuttaminen+vie+aikansa,+koska+ne+pitää+tunnistaakin+ensin.Luulen+äidin+merkityksen+pojalle+olevan+sen+naisen+mallin+antaminen,++kuten+isä+antaa+tytölle+sen+miehen+mallin+ja+molemmat+antavat+jälkikasvulleen+sen+parisuhteen+mallin.Kyllä+minusta+sekä+isä,+että+äiti+ovat+tärkeitä+roolimalleja+ja+kun+/jos+vanhemmilla+on+omia+kipukohtiaan,+ne+tietenkin+näkyvät+suhteessa+lapsiin.+Jos+on+vaikea+nähdä+ja+kestää+pienen+pojan+itku,+helposti+siinä+sitten+sanotaan,+että+katso+miten+hieno+auto+tai+jollain+muulla+tavalla+käännetään+huomio+siitä+itkemisestä+pois+ja+kuten+sanoit,+viesti+on+aika+vahva.+Ei+sovi+itkeä,+kun+on+poika/mies.+Tytöille+se+taas+kuuluu,+tytöthän+ovat+itkupillejä.Vaikka+luulen+sen+kyllä+olevan+niinkin,+että+myös+tyttöjen+tunnereaktioita+tukahdutetaan.+Sehän+on+suorassa+suhteessa+siihen,+miten+sinut+vanhempi+on+itsensä+kanssa+ja+miten+kestää+tunnereaktioita,+joita+näkee+lapsessa+ja+joita+sen+seurauksena+näkee+myös+itsessään.Olenkohan+minä+vastannut+lainkaan+sinun+kommenttiisi+vai+lähtikö+ajatus+laukkaan...
  4. Haetko+sitä+edelleen?