Pinnallista syvyyttä

Itse ammattikirjoittajana ja yleismaailmallisena provokaattorina törmään toistuvasti ongelmaan, jonka ratkomisen tuloksista on vaikea saada kokonaiskuvaa. Tämän ongelman hahmottamisessa ei lainkaan auta se että vähäiset kanssakirjoittajat ovat omalla osallaan sitä mitä ovat, eli ei juuri mitään. Tätä faktaa he eivät kuitenkaan itselleen myönnä, sillä elämme fiktiivisessä todellisuudessa, jossa edes minä en ole itselleni järin uskottava itselleni.

Tämä on hieman kuin uskonnollinen kysymys: Uskotko sinä minuun?

(Hihitystä)

16

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskotko sinä minuun? - Always... :)

• Mjaa

Jos tuollaisessa ylipitkässä kysymyshässäkässä on kaksi turhaa sanaa itselleni, niin onko mitään järkeä?

(Hirn)

• Funeau kirjoitti:

Mjaa

Jos tuollaisessa ylipitkässä kysymyshässäkässä on kaksi turhaa sanaa itselleni, niin onko mitään järkeä?

(Hirn)

Ei ole, ei niin mitään. Empty... :)

• Anonyymi

Uskonhan minä. Joku samanlainen palstapelle se siellä on kuten me muutkin. Mut yhtälainen oikeus sulla on palstapelleillä kuin muillakin joten onnea valitsemallasi tiellä!

(Hohotusta)

• Anonyymi

"Ammattikirjoittaja" ehkä, silti tekstisi ei ole kuitenkaan virheetöntä. Minä myönnän; minun tulisi lukea enemmän, jopa suomenkielinen sanavarastoni on aika paska. Ostin vuosia sitten sivistyssanakirjan enkä ole vieläkään lukenut sitä läpi. Siihen voisin tarttua ja lopettaa kirjoittelun täällä. En "kostu" tästä itse mitenkään.

• Anonyymi

Ei sivistyssanakirjaa lueta läpi. Sieltä voi tarkistaa sanoja joita ei ymmärrä eikä tiedä.

Yt. kirjaston täti👱‍♀️

• Uskon ihmiseen, fiktiiviseenkin.

• Erittäin hienosti muotoiltu.

Elegantti tapa jäsennellä vellovaa kaaosta.

• Funeau kirjoitti:

Erittäin hienosti muotoiltu.

Elegantti tapa jäsennellä vellovaa kaaosta.

Kiitos sanoistasi.
        Eleganssi taitaa olla ainoa tapa lähestyä kirjoitustasi. Hienoa, jos onnistuin siinä.

• Anonyymi

Miksi sinuun tulisi uskoa? Mitä uskominen sinuun lupaa?

• Anonyymi

Se on hyvin loukkaavaa, jos ihmiseen ei uskota, vaikka hän olisi uskomisen arvoinen ja vaikka hän puhuisi totta. Silloin uskomatta jättäminen on suuri loukkaus, joissakin tapauksissa jopa rikos.

• Anonyymi

Haha. Ilman muuta.

• Anonyymi

Kuka määrittelee sen, kuka on uskomisen arvoinen? Kenelle kuuluu se valta? Kuuluko se jollekin aseman perusteella? Kuuluuko se kaikille yhtälailla?

• Anonyymi

Sinähän itse sen määrittelet, kukas muu :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinähän itse sen määrittelet, kukas muu :D

Minä tai sinä tai joku toinen määrittelee itse itselleen, kuka on uskomisen arvoinen. Ajattelinkin vähän laajemmassa mittakaavassa. Joihinkin henkilöihin ladataan aseman perusteella enemmän uskottavuutta tai usein ajatellaan, että heihin tulisi uskoa, vaikka asia ei oikeasti ole niin. (Saavutettu) asema ei tee ihmisestä uskottavampaa tai enemmän totuuden puhuvampaa kuin toisesta ilman tuollaista asemaa olevasta. Uskominen edellyttää uskottavuutta ja muutenkin jalojen hyveiden toteuttamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä tai sinä tai joku toinen määrittelee itse itselleen, kuka on uskomisen arvoinen. Ajattelinkin vähän laajemmassa mittakaavassa. Joihinkin henkilöihin ladataan aseman perusteella enemmän uskottavuutta tai usein ajatellaan, että heihin tulisi uskoa, vaikka asia ei oikeasti ole niin. (Saavutettu) asema ei tee ihmisestä uskottavampaa tai enemmän totuuden puhuvampaa kuin toisesta ilman tuollaista asemaa olevasta. Uskominen edellyttää uskottavuutta ja muutenkin jalojen hyveiden toteuttamista.

...tai uskomisen tulisi edellyttää uskottavuutta ja jalojen hyveiden toteuttamista. Kuitenkin joillekin annetaan uskottavuuden leima tai uskottavuus vääristä syistä. Olen törmännyt itse siihen liian usein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      104
      1076
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      58
      1025
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      830
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      144
      808
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      695
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      103
      591
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      89
      581
    8. 78
      551
    9. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      53
      547
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      528
    Aihe