Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Nomikäänsheriffi
profiilit
Nomikäänsheriffi
Nomikäänsheriffi
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
175
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kaikkien+tarpeettomien+koulujen+kanssa+kannattaa+olla+myös+varpaillaan.+
Nykyinen+touhu+ja+meininki+ovat+mielestäni+niin+emakkomaista,+että+iljettää.+
Emakoita+vastaan+minulla+ei+ole+mitään.+Toivon+vaan,+että+karjut+eivät+pääse+liikaan+vauhtiin;)
Mora+veistellessä+monelle+riittää.+Moraali+ei+monelle.
Anteeksi,+jo+etukäteen.
Käsin,+ja+ajatuksin+käsitelkää!
31.01.2020 21:11
Aika+ihmeellistä+ja+sekavaa+on+nykypolitiikka.+Kuvailisin+köydenvetokilpailuksi,+jossa+asiat+ja+osanottajat+ryntäilevät+kuin+muurahaiset+vetopuolelta+toiselle+vetopuolelle.
Yhteisten+asioiden+hoito+ei+ole+mielestäni+näin.+Siinä+olisi+oltava+enemmän+selkoa+ja+selkeyttä.
Meidän+kansalaisten+olisi+syytä+olla+hieman+huolissaan.+Miksi?+Kerron+erittäin+lyhyesti+omia+tuntojani.
Nykyinen+informaatio+ja+mielipidevaikuttaminen+ovat+liian+laajoja.+Se+johtuu+yksinkertaisesti+nykyteknologian+sallimasta+nopeasta+keskustelukulttuurista+(some).
Joku+voisi+sanoa,+tyhmyys+tiivistyy+massoissa.+Kokit+kasaankeittävät;)
Perussuomalaiset?+Heikko+puolue.+Ilman+taitavan+suomenkielellistä+tämän+hetken+johtajaansa,+Jussia,+he+eivät+olisi+oikein+yhtään+mitään.+Helmasynteihin+halmeettakin+siinä+puolueessa+usein+langetaan.+Joku+painija+tai+voimanostaja+aina+löytyy.+Kansalle+tarjotaan+leipää+ja+sirkushuveja.+Ei+löydy+perussuomalaisilta+puolueena+todellista+ongelmiamme+poistavaa+hallitusohjelmaa.+Oppositiossa+on+helppo+arvostella+ja+olla+sirkustemppuja+tarjoava.
Lieksa+palsta+on+edelleen+hieman+aneeminen,+veriköyhä.+Johtuen+siitä,+että+täällä+ei+keskustella+paikkakunnan+asioista+riittävästi.+Riittävällä+tarkoitan+sitä,+että+he,+jotka+lukevat+tätä,+eivät+kirjoita+tänne+omasta+mielestään+ja+tuntemuksistaan+mitään.+Ei+ole+asiaa+ja+annettavaa+”väärälle”+palstalle.+Murina+toki+kaikkialle+kuuluu,+oikeutetusti,+myös+murteineen.
Jos+todella+haluaa+vaikuttaa+asioiden+kulkuun,+esimerkiksi+seuraavissa+kunnallisvaaleissa,+niin+onhan+tämäkin+yksi+pieni+kanava.+"Ilmainenkin"+kirjoittaa+"eurotolkulla".
Novelli+tulisi,+mutta+lupasin+lyhyesti.+
Jatkakaa.
31.01.2020 19:11
Ota+oppia+opista.+Valaise+ensin+oma+elosi,+maasi.+Rukoile+vahvuutta+itsellesi.+Opettele+elämään.+Muuten+synkkää+on+huutamattakin.+Taiten+keinot+keksi.+Sinussa+vain+on+itsesi+voima,+jos+et+ole+lapsi.
24.01.2020 19:51
Kun+edellisen+Kuusamon+sanoja+kuuntelette+tarkkaan,+niin+löytyyhän+siitä+meidän+Lieksa+kaupungin+uusi+korpi+slogan+myös.
Se+kanssani+jaa;)
24.01.2020 19:46
Kohtalaisen+hyvin,+mutta+keskinkertaisesti,+makuuni+kommentoit.
Ja+tuolta+ylempää+imekkeestä+tuli+mieleeni.
Oi+niitä+aikoja.+Eikä+siitä+ole+kuin+noin+neljä+vuotta,+kun+tällä+palstalla+pohdiskeltiin+murresanoja+ja+niiden+merkitystä.+Wanha+ja+Kamuttaja+olivat+aivan+erinomaisia+”kunniaoperaattoreita”+tämän+asian+tiimoilla.+Se+oli+aikaa+kun+nimimerkkini+oli+pienellä+alkukirjaimella.++Ketjut+olivat+miellyttävän+mielenkiintoisia+ja+harmittomia.+Niissä+ei+vatvottu+poliittisia+asioita,+eikä+pahemmin+nimitelty.
Virta+haaveiden+on+vaan+ihmiselossa+sellainen,+että+kaikki+ei+käy+kuin+haaveillaan.+Ei+ehkä+ole+niin+syytäkään.+Luonto+antaa+tarkoituksella+meille+vastakohtaisuuksia+kilpailutilanteen+ja+ajan+jatkumoksi.+Jos+ei+näin+olisi,+tukehtuisimme+liikaan+hyvään.+Silloin+ei+olisi+aitoa+tuskaa+tai+nautintoa.
Täällä+sitä+vain+potkiuvuttaan+elossa+monimuotoisesti,+itse+kukin.+Pääasia,+että+ei+tee+kenellekään+oman+ymmärryksensä+mukaan+tarkoituksella+pahaa.+Kilpailu+elossa+kaikessa+tietenkin+on+joskus+aika+kovaa,+julmaakin.++On+kaiketi+yritettävä+myös+ymmärtää+ymmärtämättömiä.+Lienenkö+minäkään+kovin+ymmärtäjä,+no+en+ainakaan+kaikkien+asioiden+ymmärtäjä,+sen+kernaasti+tunnustan.+Mutta+ihmisellä,+ainakin+yhtenä+toteennäytettynä,+tuntevana+ja+ajattelevana+nisäkkäänä,+on+oma+lajivastuunsa+laajeneva+myös+toisiin+laajaan+lajikirjoon.+Kaikkea+emme+tietenkään+pysty+pelastamaan.+Voimavaramme+ovat+tarkoituksella+rajoitettuja.+Luoja+ei+ole+antanut+edes+ihmisille+supervoimia,+muualla+kuin+sarjakuvissa,+elokuvissa+ja+unissa.
Näin+on+oikein.+Uskonnoista+ja+uskomuksista+ihminen+on+kautta+aikain+hakenut+lainsäädännölleen+tukea+tekemisilleen+ja+itselleen.+Instituutiot+ovat+muotoutuneet+tekemistemme+rakenneverkostoksi+itse+kullekin+kansakunnalle+omikseen+omaksuttaviksi.
Mutta,+nyt+ajatukseni+taas+rönsyilevät+liikaa.+Siksi+on+parempi+lopetta,+ennen+kuin+tästä+tulee+novellinkaan+pituinen.
Loppukevennys+annettakoon+kuitenkin+vielä,+musiikkivalinnallani,+tapani+mukaan.
https://www.youtube.com/watch?v=cphoFXBdJBs
24.01.2020 19:32
Näistä+sinun+sähköjutuistasi+on+ollut+minulle+ihan+konkreettista+hyötyä.+Olen+saanut+sähkölaskuni+viimeaikaisilla+valinnoillani+ja+kilpailutuksella+putoamaan+vuositasolla+huomattavan+suurella+eurosummalla.+Voi+olla,+että+en+vieläkään+ole+ihannepisteessä.+Mutta,+ei+haittaa,+ei+mieltä+kirvele.
Tulin+siihen+tulokseen,+että+kun+minulla+ei+ole+mitään+varaavaa+yösähkön+ja+vuodenaikatariffiin+kytkettynä,+niin+laskin+yksiaikasähkön+tulevan+minulle+edullisimmaksi?+
Toki,+nyt+kun+on+ollut+näin+lauhat+säät,+niin+summat+ja+kulutus+eivät+ole+edellisvuoteen+vertailukelpoisia.+Joulukuun+laskun+”louhin”+Omawatista.+Se+oli+vähän+yli+160+€.+Vuonna+2019+yli+260+€.+
Joulukuussa+verollinen+kokonaishinta+14,8+snt/+kWh+siirtoineen+energioineen.+Vuositaso+on+laskematta.
Tuo+sinun+13,4+snt/kWh+on+edullisempi.+Sinulla+on+tuo+kallis+talvipäivän+ja+muu+kulutus+todella+hyvässä+suhteessa.+Se+ei+minulla+onnistu.+Varaajan+tai+varojen+puutteessa;)
Minulla+on+kaksi+vuolukiven+uunia.+Niitä+lämmitän+ahkerasti+nyt+eläkeläisenä.+Siten+saan+kuritettua+sähkönkulutusta+nyt+mukavasti,+vaikka+kovilla+pakkasilla.+Puut+teen+omasta+metsästä+itse.
18.01.2020 17:34
Tuosta+tuulivoimahankkeesta+lehdet+kirjoittelivat+jo+joulukuussa+jonkin+verran.+Ylekin+siitä+uutisoi.+On+siinä+KHO:n+päätöksessä+paljon+muutakin.+Sellaista+mitä+ei+ole+niin+korostettu.+Ken+haluaa+iltalukemista,+niin+tässä+oikeaa+lähdetietoa,+lehdistön+värittämätöntä.+Oli+miten+oli,+mielestäni+susi+ei+ole+uhanalainen.+Sen+kannanhoidollinen+metsästys+tulisi+sallia+karhunmetsästyksen+tavoin+mielestäni.+Hieman+tragikoomista,+kun+pitäisi+suosia+päästötöntä+energiaa,+ja+suojella+susia.+Siinäpä+on+vihreille+todellinen+dilemma+eli+pulma.
https://www.kho.fi/fi/index/paatoksia/vuosikirjapaatokset/vuosikirjapaatos/1576147951912.html
Ja+sitten+vielä+suden+salametsästyksestä+laitettakoon+hieman.
En+usko+että+tuo+suden+salametsästys+todella+on+niin+suuri+ongelma,+että+sen+takia+olisi+ollut+tarvetta+perustaa+tällainen+susipartio.+Mitä+olen+tuttavieni+kanssa+asiasta+jutellut,+niin+lopputuleva+on+pääsääntöisesti+ollut+se,+että+johan+tuolle+nauraa+naurismaan+aidatkin.+Olen+itse+metsämies,+ja+meidän+seuran+piireissä+on+täysin+varma+fakta+se,+että+kukaan+ei+ammu+sutta+edes+omaan+pihaansa,+saati+salametsästä+sitä.+Näin+uskon+nykyisin+olevan+monen+muunkin+metsästysseuran+ja+metsämiehen+kohdalla.+Seuraamukset+teosta+ovat+niin+suuret,+ja+vastaavasti+hyöty+olematon,+että+kannattaako?+Ei+kannata.+Menepä+suden+nahkaa/turkkia+torille+tänä+päivänä+kauppaamaan,+tai+tapporahaa+mistään+pyytämään.+En+ymmärrä+millä+keinoin+nämä+luonnonsuojelun+äärilaidan+ihmiset+onnistuvat+saamaan+asiansa+läpi+näin+hyvin?+Jos+ilmastonmuutos+ei+minua+kovin+ahdista,+niin+tämä+on+seikka+joka+lähinnä+saattaisi+ahdistaa,+ellen+olisi+näin+kovaksi+keitetty+ja+kohtalaisen+kohteliaasti+sopeutuvainen+näihin+tilanteisiin.+Mitä+tahansa+näköjään+saa+näköjään+odottaa+tulevan+nykyisin+tältä+”hullulta+maailmalta”.+No+se+siitä.
Tämä+lähihistorian+toimintatapa+ei+ole+mielestäni+kovin+hyvä+tie+hoitaa+asioita.+Vastakkainasettelu+tulee+todennäköisesti+vain+kasvamaan,+vaikka+olisi+suotavaa+sen+tapahtuvan+juuri+päinvastoin.+Keskinäinen+luottamus+Luken,+luonnonsuojelijoiden,+saloasukkaiden+ja+metsämiesten+kesken+ei+näillä+näkymin+ole+kovinkaan+paranemassa,+vaikka+sitä+toki+kaikki+toivomme,+että+tilanne+paranisi.+Ei+vielä+näillä+eväillä.+
Moni+ei+tätä+väittämääni+usko,+mutta+väitän+siitä+huolimatta,+että+me+metsästäjät+olemme+kautta+vuosikymmenten+olleet+niitä+oikeudenmukaisempia+ja+parhaita+luonnonsuojelijoita.+Osittain+minua+jopa+velvoittaa+esi-isiemme+perintö+ja+perinne.
Elelkäämme+leppoisasti+täällä+Karhukaupungissa,+Lieksassa.+Korpi+olkoon+ystävämme.+Minä+kultani+löysin+täältä.+Tänne+asetuin,+vaikka+muualta+saavuin.
Loppukevennykseksi+valitsin+nyt+hieman+erilaisen+versio+Metsämiehen+laulusta.
https://www.youtube.com/watch?v=1m-28ZqU0g8
18.01.2020 16:15
Etsin+kirjahyllystäni+aiheeseen+sopivaa+teosta.+Löysin.
T-tekijä+alkaa+näin.
Vuosisatojen+ajan+miehet+ja+naiset+ovat+painiskelleet+ajan+mysteerin+kimpussa.+Taiteilijat,+filosofit+ja+tiedemiehet+ovat+kuvanneet,+analysoineet+ja+mitanneet+tätä+luonnon+näkymätöntä+ja+kiehtovaa+voimaa,+joskin+suureksi+osaksi+vailla+tyydyttäviä+käytännön+tuloksia.
En+sen+enempää+tulkitse+aikaa+ja+ajanlaskua.+Minulle+aika+ja+sähkö+ovat,+molemmat+mielenkiintoisia.+Tieteellisessä+merkityksessä+niillä+on+oleva+ilmeinen+yhteys.
Aika+ja+sähkö.+Molemmat+ovat+näkymättömiä.+Sen+verran+täsmennän,+että+virta+vasta+on+näkyvää.+
Lampun+valo+ja+muu+sähköllä+tuotettu+on+näkyvää.+Ajatus+päissämme+ei+näy,+mutta+se+jonkun+kaltaisen+pienen+sähkön+myötä+silti+valaisee+omia+toimintojamme.
01.01.2020 16:41
Tuollaista+lupausta+on+helppo+kutsua+±+0+°C.+Eipä+muuta+sanottavaa.
28.12.2019 21:54
Suurin+osa+lupauksista+on+vain+psyyken+keskinkertaista+teatteria.+Lupaus+on+syytä+tehdä+vain+hiljaisesti+itselleen.+Ei+toisille+henkilöille+niinkään.+Pitäkää+lupauksenne+hieman+salassa,+ellei+luottamus+elämän+kanssakumppaniin+ole+100%.+Seuraava+vuosikymmen+on+lupauksianne+100%+viisaampi.
28.12.2019 21:03
Aloitus+kuuluu+minunkin+mielestäni+ehdottomaan+vuoden+parhaimmistoon.+Sitä+ovat+jotkut+yrittäneet,+joko+huumorilla+tai+ilman,+väittää+rasistiseksi+kirjoitteluksi.+Mutta+eipä+sitä+palstan+asiantuntijakaan+ole+rasistiseksi+leimannut.+Niin+ikään+lähetetty+”poisitopyyntö”+on+kaikunut,+onneksi,+ymmärtäville+korville,+ei+robotille.+Tai+jollekin+kiihkolle.
Tämä+aloitus+on+hyvin+diplomaattinen,+ja+syvällisesti+sitä+kannattaa+pyöritellä+monelta+kantilta.+
Vuosi+vaihtuu+joka+vuosi.+Vuosikymmen+on+nyt+vaihtumassa.+Sen+saa+kokea+joka+kymmenes+vuosi.+Aika+moni+sen+saa+kokea.+Vuosisadan+vaihtumista+jo+harvempi.+Kun+mennään+vuosituhannen+vaihtumiseen,+niin+ei+taida+kuin+muutamille+sukupolville+sitä+ajanlaskumme+”herkkua”+suoda.
Miten+vain,+moni+meidän+sukupolvemme+ihmisistä+on+saanut+kokea+kaikki+neljä.+ja+niihin+neljään+kuuluvat+1900+syntyneet+yli+satavuotiaat,+laskennallisesti,+esimerkiksi.
Moniko+meistä+elää+yli+satavuotiaaksi.+Harva.+Vielä.
Elämäntavatkin+ovat+rappeutumassa+taas+tietotekniikan+”helpotusten”+myötä,+joten+onkohan+nyt+saavutettu+aidon+Homo+sapiens:n+paras+keski-ikä?
Jos+ennen+seuraavaa+vuosikymmentä+vielä+tänne+jotain+kommentoin,+niin+loppukevennyksiä+sitten;)+
PS.+Kun+mies+saa+tarpeeksi+tieteellistä+huomionarvoa,+voi+hän+sanoa+haastatteluissaankin+vaikka+mitä.+Suomessakin+on+eräs+tunnettu+syväekologinen+ympäristöfilosofi,+hän+on+maistellut+monia+lintuja.+Tiedätte+kyllä,+kuka.+Taitaa+olla+kuitenkin+muutaman+vuoden+Kamuttajaa+nuorempi?
Kysymys+ei+ole+Kamuttajalle.+Ei+tarvitse+vastata,+enkä+sitä+tällä+palstalla+toivo,+että+vastaisit.
Muut+ammukoot+vaikka+louhille;)
28.12.2019 18:09
Lyhyt+mutta+mielenkiintoinen+on+kommenttisi.
Tuskin+sanalla+heität+ilmoille+kysymyksen+kirkkoon+kuulumisesta.+Minä+kuulun,+vielä.+En+ole+ajatellut+erota+kirkosta,+vielä.
Jo+vuosia+ennen+tuota+edellistä+kommenttiasi,+olen+tätä+asiaa+pohdiskellut+syvällisesti.+Kuten+useilla,+myös+minulla+täällä+maallisessa+elossani,+kirkkoon+kuuluminen+on+perinne.
Kirkon+yhteiskunnallinen+viestitys+ja+sanoma+ovat+olleet+usein+kuin+laillisen+esivallan+hyvään+ja+oikeaan+ohjaavaa+tahtoa.+Tahtoa+olla+normaali+norminoudattaja,+yksilönä,+ihmisenä.
+Mitä+vanhemmaksi+olen+eloni+taiten+taittanut,+sitä+enemmän+arvioin+tiettyjen+asioiden+oikeellisuutta.+Viime+aikoina+olen+kuitenkin+arvellen+alkanut+mielessäni+pohdiskella+Suomen+poliittista+tilakykyä+olla+täysin+minun+sielunelämäni+tai+päättelykykyni+rinnalla+luotettava.+Luotettavuuteen+kuuluu+kaikki+muu,+kuin+hallinnon+keskinäinen+pelaaminen.+Pelit+pelataan+korteilla+korttipöydässä.+Ei+näin,+kuten+hiljattain+on+pelattu+ja+pedattu+epäsuoraksi+ja+ryhdittömästi,+täysvinoon.
Toki+näin+joulun+alla+toivon,+että+kaikki+käy+parhain+päin+kaikille.+Uskoitpa+sitten+pakanaan,+ensimmäiseen+kiiratuleen+karkotettuun+arkkienkeliin,+mihin+tahansa.
Minulla+on+aivan+omat+jumalani+ja+unipirut.+Silti+vaan+edelleen+kuulun+kirkkoon.+Se+on+hyvältä+tuntuva+perinne.+Yhdestä+muutamasta+kitusesta+kirkollisverosta+se+ei+ole+kiinni.+Raha+on+elon+arvoissa+pientä.+Toki+jokaiselle+sitä+pitäisi+olla+harrastuksiin+ja+virikkeisiin+asti.+Se+olisi+reilua+meininkiä.
PS.+En+teeskentele+aitoa+kristittyä,+koska+kyseenalaistan+omalta+kohdaltani+aitouden.+Kuitenkin+olen+ajatteleva,+aidompi,+kuin+monet+elämänkumppaninne.+Ja+juuri+sinua+en+koskaan+osoita+sormellani.+Se+etsii+aivan+muuta+strategista+tökättävää;)
21.12.2019 19:00
Anteeksipyyntö+tietenkin+on+paikallaan+joskus+muissa+tapauksissa;)
20.12.2019 20:21
Niinpä.+Voihan+olla,+että+olen+tässä+minäkin+keljuillut.+Anteeksipyynnöt+ovat+nyt+viimeaikoina+olleet+sen+verran+muodikkaita,+että+minä+en+pyydä+anteeksi+ensinkään.+Siksi,+että+ei+ole+syytä.
Käyttämistieteen+opintoni+ovat+jääneen+minulta+kesken.+Aikoinaan+opetin+osa-alueellani+tietokoneen+(PC),++mahdollisen+tulevan+käytön+hallintaa,+ja+"oppilaille"+jotain.
Ihmisiksi+käyttäytyminen+netissä+on+mahdoton+yhtälö+kaikkeen+soveltaa.+Se+on+yhtä+vaikeaa+kuin+ymmärtää+suhteellisuusteoriaa.
Kaikesta+huolimatta,+mielestäni+suhtaudut+lähes+hyvin,+vallitsevaan+kokonaistilanteeseen.
PS.+Ei+mielestäni+tarvitse+anteeksipyydellä,+yhtään+mitään.+Me+olemme+ihmisiä,+ihmisten+joukossa.
20.12.2019 20:18
Joulun+syvällisimpään+syyhyn+sen+enempää+puuttumatta+kirjoitan+näin.
Hieman+harmittaa+tuollainen+kirjoitettu+keljuilu+ketjussa.+Eihän+tässä+näin+joulun+alla+pitäisi+olla+tarvetta+kenenkään+kenellekään+ilkeillä+enempää.+Oikeassahan+asiantuntija+on+siinä,+että+evankelis-luterilainen+kirkko+on+sijoittanut+kirkkopyhänsä+kalenteriin+hyvin+pitkälle+vanhojen+luonnonuskontojen+ja+saamelaisten+alkuperäisuskontojen+juhlapäivien+päälle.+Käsittääkseni+juuri+sen+takia,+että+”pakanauskonnot”+häviäisivät+siten+seurakunnistamme+unholaan.+
Toki+tietyissä+piireissä+tästä+on+eri+tulkintoja,+lieneekö+varmuutta+asiasta+kenelläkään.+Minä+en+ainakaan+mene+vannomaan+minkään+tulkinnan+puolesta+ehdottomasti,+koska+historiakin+on+monesti+jouduttu+kirjoittamanaan+uusiksi.
+Kaikesta+huolimatta,+hyvää+joulun+odotusta+ja+joulua+vaan+kaikille+palstan+lukijoille+tasapuolisesti.
20.12.2019 18:49
Hyvä+kommentti.
Koli+ja+sen+polkureitit+ovat+sinulle+todennäköisesti+erittäin+tuttuja+ajoiltasi.+Ne+ovat+nyt+sinisellä+leimalla+merkittyjä+vaellusreittejä?
Ehkä+silloin+ei+vaelluspolkuja+niin+ollut+puiden+kylkiin+merkitty+ja+leimattu?
Pienenä+kuriositeettina+nyt+heitän+arvaamani,+ilman+tieoja+todellisia.
Kolme+on+vuosikymmentä.+Tietyin,+siinä,+syntyi+20–30+luvulla,+toinen+tietty+40-+luvulla.+Minä+50-+luvulla.+Kaikkien+täsmennykset+tohdin+tarkoituksella+hämätä,+tieten+tahtoen.+Se+ja+muut+eivät+tämän+tiedon+enteet+kenellekään+kuulu+todelliseen+näkemykseen.+Toisille++epätieto+on+tuskaa.+Samoin+tietämättömyys+toisille;)
Miksi+emme+voisi+olla+vallitsevan+tiedon+kera,+täysin+pelkkää+olevaa,+ovelaa,+oivaa?+Viisas+ei+pääsääntöisesti+itseään+ansaan+anna+asettaa.
Loppukevennys+Kolia+kohden.
70-+luvulla+telttailtiin+ja+harrastettiin+leirintäalueella+sillä+mainitulla,+hyvänen+aika,+heteroseksiä.+Ja+ihan+teltassa.+Kolin+leirintäalueella.+Sitä+ei+muuten+siirrytty+silloin+Juukaan;)
14.12.2019 00:05
Onpas+moraalinen+ajattelukyky+kovilla.+Monella.+Mona+Liisa+se+vaan+viekkaasti+hymyilee;)
Ja+kuulinpa+kerran+soitonkin.
https://www.youtube.com/watch?v=rwh3_5_9AV8
13.12.2019 21:36
Itikka+tarkoittaa+Pohjanmaalla+lehmää+tai+nautaa?
13.12.2019 21:13
Tien+suhteen+tietosi+kanssani+täsmää.+Eihän+sinne+pihaan+asti+saa+ajaa+vieläkään;)+En+jaksanut+kaikkea+kirjoittaa,+mutta+sen+1933+Karjalaisen+jutun+tekstissä+oli+myös+maininta,+että+tosi+lyhyt+matka+kävellä+entiseen+verrattuna+huipulle,+eli+monivaiheista+on+silloin+rakentaminen+ja+ylöskirjaaminen+ollut;)
Nythän+sinne+ylös+mennään+sillä+hissillä+pienehköiltä+parkkipaikoilta.+No,+otetaan+huomioon,+että+rinne+ei+ole+tasaista+hehtaarimaisemaa,+kuten+Pohjanmaalla.+Pysäköintipaikan+laajennus+on+aivan+oikeasti+haasteellinen+tehtävä.
13.12.2019 20:52
Minusta+näköjään+löytyy+Karjalaisen+arkistoista+14+juttua/+tai+mainintaa.+Jokainen+eri+lehdistä.
Nyt+kannattaa+olla+hieman+varovainen,+jos+ei+välttämättä+halua+henkilöllisyyttään+paljastaa.+Toisaalta+ei+minulla+mitään+suurta+pelkoa+ole,+mutta+kuitenkin...
13.12.2019 19:06
2 / 9