Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

85

1. Vastaan+tähän+aloitukseen+ensimmäistä+kertaa+-+ja+vaikka+olen+taannoin+kirjoittanut+muilla+nimimerkeillä+ja+myös+anonyyminä,+en+ole+keskustelun+kestäessä+tähän+mennessä+vielä+nimimerkkiä+vaihtanut.Kuten+joku+anon+hyvin+arvasikin,+ei+minun+tiedoissani+ole+mitään+erikoista;+ne+juontavat+pelihistoriasta,+käyttämistäni+pelityyleistä+(tai+niiden+puuttumisesta)+ja+myös+siitä,+että+olen+vuosien+mittaan+muokannut+peliä+oman+makuni+mukaiseksi.Että+joku+vaivautuu+minua+nimittelemään+pelleksi+tai+pariksikin,+ei+minua+jää+millään+tavoin+vaivaamaan.+Varmaan+olen+pelleillytkin,+vaikka+olen+itse+mielestäni+pyrkinyt+olemaan+jollakin+tavalla+avuksi.+Nimittely+joka+tapauksessa+antaa+usein+paremman+kuvan+nimittelijästä+itsestään+kuin+nimittelyn+kohteesta+ja+sydämen+kyllyydestähän+se+suu+puhuu+ja+näppis+kirjoittaa.+En+kuitenkaan+varsinaisesti+pelkää+puskista+huutelevia+kirjoittajia.+Saatanpa+heille+huvikseni+vastatakin.+Etten+heille+useinkaan+viitsi+antaa+palautetta,+johtuu+lähinnä+siitä+että+minun+mielestäni+vaikeneminen+osoittaa+ylenkatseen+yhtä+hyvin+kuin+rettelöinti+-+ja+paikoin+paremminkin.Se,+etten+enää+kenties+kauaa+vastaile+mihinkään+tällä+palstalla+ei+johdu+saamastani+kritiikistä+sen+enempää+kuin+kiitoksistakaan.+Syynä+on,+että+koen+EA:n+ajaneen+pelisarjansa+alennustilaan,+eikä+viimeksi+pelaamani+The+Sims+4+enää+ansaitse+enempää+huomiota+minulta.+En+arvosta+bugien+paljoutta+ja+rikkinäistä+peliä.+Olen+ehtinyt+tätä+kirjoittaessani+jo+vaihtaa+muihin+peleihin+ja+itseni+tuntien+odotan+lähivuosina+unohtavani+muinoin+mielenkiintoisilta+ja+lupaavilta+vaikuttaneet+Simsit+jokseenkin+kokonaan.+Minun+puolestani+saavat+muut+kirjoitella,+kysellä+ja+vastailla+kysymyksiin+ihan+kuinka+vain+haluavat.+Vaikeaa+se+ei+tosiaankaan+ole+-+aivan+kuten+tässä+keskustelussa+on+jo+todettukin.
  2. "Eli+siis+mulla+on+pelissä+nainen,+joka+sai+yhen+toisen+miehen+kanssa+kaks+lasta.+Ne+kuitenkin+eros,+ja+se+nainen+sai+uuden+miehen.+Voiko+tämä+uus+mies+ruveta+niiden+kahden+lapsen+huoltajaksi,+ja+jos+voi+niin+miten?"Pelissä+on+muistaakseni+ollut+alusta+asti+aikuisella+perheenjäsenellä+tai+teinillä+mahdollisuus+hyväksyä+taapero+huollettavaksi.+Tarkkaa+sanamuotoa+en+muista+(enkä+itse+asiassa+edes+tiedä,+kun+olen+pelannut+Sims+4:ää+englanninkielisenä+versiona),+mutta+tuon+tapainen+vaihtoehto+ilmaantui+mm.+aikuisen+valikkoon,+kun+klikkasi+lasta.Vanhemmuus+pelipakin+ilmestyttyä+tilanne+muuttui+jonkin+verran.+Sen+peliinsä+asentanut+sai+simeilleen+mahdollisuuden+hyväksyä+huollettavaksi+ei+ainoastaan+taaperon,+vaan+myös+saman+talouden+lapsen+ja+teinin.+Samaten+talouden+nuoremmat+pelattavat+jäsenet+saattoivat+hyväksyä+vanhemman+perheen+jäsenen+ja+eräissä+tapauksissa+toisessa+taloudessa+asuvan+sukulaisenkin+huoltajakseen+tätä+klikattuaan+ja+löydettyään+asianomaisen+vaihtoehdon+valikosta.Suunnilleen+tuohon+tapaan+peli+toimi+useamman+vuoden,+vaikka+joitakin+bugeja+ja+poikkeamia+ilmenikin+aika+ajoin.Valitettavasti+viimeisten+lisä-,+peli-+ja+kamapakkien+mukana+sims+4:ään+on+kertynyt+massiivinen+määrä+uusia+bugeja+ja+joitakin+jo+kerran+tai+useamminkin+poistettuja+on+saatettu+uudelleen+toimimaan.+Minuun+tämä+teki+lopulta+sellaisen+vaikutuksen+etten+tänä+vuonna+ole+enää+pelannut+Sims+4:ää+(enkä+ole+myöskään+enää+kuluvan+vuoden+puolella+ostanut+EA:lta+tasan+mitään).+Siksi+minulla+ei+ole+myöskään+omakohtaista+tietoa+siitä+millä+lailla+vanhemmuus+ja+huoltajaksi+ryhtyminen+toimivat+tätä+nykyä+vai+toimivatko+lainkaan.
  3. Kirjoitat+harvinaisen+selkeästi+ja+otaksun+ymmärtäväni+täysin+mitä+tarkoitat.+Seuraavat+jutut+kuvaavat+taas+minun+henkilökohtaisia+käsityksiäni+ja+joukkoon+voi+pujahtaa+jotakin+pöljää+mm.+siksi+etten+muista+yksityiskohtia+ja+myös+koska+Sims+3:a+pelatessani+konfasin+ja+modasin+pelin+omien+mieltymysteni+mukaan+enkä+juuri+piitannut+EA:n+premisseistä.-+TS+3:n+tarnan+kerronta+(Story+Progression,+"SP")+on+tunnetusti+täyttä+kuraa.+Itsensä+ja+pelaamisensa+vakavasti+ottava+ja+vähääkään+enemmän+pelaava+vaihtaa+sen+ennemmin+tai+myöhemmin+johonkin+muuhun,+tavallisimmin+Twallanin+Nraas+MC-modiin+tai+(ja)+J.M.Pescadon+modiin+tms.+Vain+tosi+sitkeä+luupää+pelaa+isoa+rotaatiopeliä+vaniljana.-+Pescadon+modi+on+core-tyyppiä,+joten+kannattaa+tietää+mitä+tekee+sen+asentaessaan.+Nraas+taas+ei+ole+coremodi,+mutta+niin+monipuolinen+että+_pitää_+tietää+miten+sitä+käyttää+jos+haluaa+siitä+täyden+hyödyn.+(Minä+käytin+molempia+ilman+havaittavia+modikonflikteja+tai+lagia.+Säätöjä+oli+minun+mielestäni+silloin+jokseenkin+sopivasti.+:D)+Molempiin+näihin+löytynee+edelleen+tutoriaalit+ja+tuhansittain+niitä+koskevia+pelaajien+kommentteja+netistä.Vastatakseni+kysymykseesi;+asetuksistasi+en+tiedä+kun+et+niistä+kerro,+mutta+peli+tosiaan+ON+juuri+noin+idiootti.+Jos+haluat+muuttaa+sitä+järkevämmäksi+lataat+siihen+todennäköisesti+modeja.PS.+The+Sims+3+on+hieno+peli,+mutta+sen+rationaalinen+käyttö+edellyttää+melkoisesti+"hiljaista+tietoa"+ja+modien+latailua.