Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6656
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En ole vielä nähnyt aloitusta, joka olisi ´´suoltakaa lirkuttelua ja myrkkyannoksia.´´
Jos joku tekee asia-aloituksen se ei tarkoita, että nyt haukutaan Palomaa.
Kenelle jatkuva solvaaminen on keskustelua?
26.01.2026 17:57
Tarkoittaako ´´julkinen ja yleinen´´ palsta /ketju sitä, että ei ole väliä mitä mihinkin kirjoittaa?
Mitä järkeä on tehdä aloituksia mistään aiheesta, kun sama jankutus alkaa likipitäen joka ketjussa.
26.01.2026 16:40
Niin näyttää käyvän. Kaikki ketjut hajoaa.
Kun näkee otsikon, että tuohon voisi kommentoida, kun ketjun avaa ja silmille hyökkää silmitön arvostelu ja haukkuminen, into kyllä laskee.
On vaikea tavoittaa yhteisöllisyyttä, jos ei ole ymmärrystä.
Meitä on täällä eri elämänpolkuja kulkeneita.
Perustarpeet ja perustunteet ovat kaikilla meillä, läpi maapallon, samanlaiset, rotuun, varallisuuteen. koulutukseen, omaisuuteen tai ominaisuuksiin katsomatta.
Samankaltaisia perusrakenteeltamme olemme, kaikki mitä täällä on.
Ei riitä, että katsoo, pitäisi myös nähdä, ei riitä, että kuulee, pitäisi myös kuulla.
Jokaisen koneen takana on ihminen, omassa elämänpiirissään, omien elämänkokemuksiensa kanssa.
25.01.2026 22:07
Lisäksi myös Etelä-Amerikan, Afrikan ja Australian saarilla ja rannikoilla.
25.01.2026 18:49
Pingviinejä elää eteläisellä pallonpuoliskolla.
Eivät ole levinneet pohjoiselle pallonpuoliskolle.
Merivirrat suotuisempia eteläisellä puoliskolla.
25.01.2026 16:45
Kyllä ne ihan oikeita tutkittuja lääkkeitä ovat.
Kyetään hidastamaan kognitiivisia (aivojen tiedonkäsittely) oireita ja käytösoireita.
Nyt on jotain uutta lääkettä tulossa. Mutta se ei sovi kaikille.
25.01.2026 16:31
Vahallakin on monet kasvot.
Suuttumus, vihastuminen, jostakin asiasta tai tilanteesta on ihmisen normaalia tunnealuetta, joka menee ohi, kun sen on purkanut.
Pahin vihan muoto on se, mitä kannetaan sukupolvesta toiseen.
Ihmiset, jotka eivät kenties ole nähneetkään alkuperäisen vihan syntyä, vihaavat toisiaan.
Tietämättömyys, erilaisuuden pelko tuottaa perusteetonta vihaa.
Kansakunnat, rodut, yhteiskuntaluokat kantavat vihaa toisilleen.
Rauhaa haluavien ääni sammuu vihaisten metelöintiin.
Mistä viha alkoi, miksi sitä kannoit. Mikset vain lopettanut.
Kun kulkee mielessään takaisin vihankantamaa polkua sen alkulähteelle, voikin kysyä itseltään, mitä minä hyödyin tästä.
Kaikki se adrenaliini ja muut stressihormonit vain pahensivat olotilaa.
Nyrkkeilysäkki, ´´raivohuone´´ , sauna, juoksulenkki, uinti, mikä kelläkin.
Joku joskus kertoi menneensä metsään äänen kantamattomiin ja huutaneensa niin paljon, kun ääntä sai lähtemään.
Hyviä keinoja kaikki nuokin, jollekin voi olla joku ihan muu, pääasia, ettei vahingoita ketaan toista.
25.01.2026 15:51
Niinpä, meno vaan on äitynyt taas sellaiseksi, ettei Hillaakaan ole näkynyt miltei pariin viikkoon.
25.01.2026 14:10
Kävin katsomassa ratkojissa, siellä on monta vaihtoehtoista nimitystä.
Eli kirjoita googleen, uimuri ratkojat, sieltä saatat löytää oikean sanan.
24.01.2026 22:55
Niinhän siellä lukee, mutta monet oikeudenkäynnit ovat osoittaneet, että tuo on harhaanjohtavaa.
Eihän edes raamattua saa siteerata ilman, että voi joutua syytettyjen penkille.
´´Tarkempia säännöksiä sananvapauden käyttämisestä annataan lailla.´´ Mitä lie sitten tuo tarkoittaakaan.
24.01.2026 20:44
Autossa tuo mittaa ainakin bensan pinnan tasoa.
Tuota hujeltaa-sanaa en minäkään ole ikinä kuullut.
Itse teen noita Mantan ristikoita, siellä tulee vastaan välillä kanssa ihmesanoja.
24.01.2026 19:07
Jos olet 4kertainen isomummu niinkuin kerroit silloin Sinusta eteenpäin pitäisi olla 6 sukupolvea.
Eikö tämä nimenomaan ole keskustelupalsta, jossa voi keskustella kaikista elämän osa-alueista.
Kerroithan Sinäkin, että uusi sukupolvi tulossa.
Jos kertoo iloista tai suruista, en näe siinä mitään kerjäämistä.
24.01.2026 15:26
Joku pieni äitiysraha oli kyllä silloin, se oli kai jo Kelalta.
AIka harvoin olen lääkäriä tarvinnut
En ole ihan selvillä kuinka ne maksut ovat vuosien saatossa menneet, omavastuun lisäksi.
Nykyään sen maksaa hyvinvointialue.
Sinnehän raha tulee valtion budjetista.
24.01.2026 14:25
Väärin.
Vain ylämökki maineen on perintönä tullut.
24.01.2026 13:25
Tampereen pormestarin edustuskuvat maksoivat 3575 euroa. Helsingin
uudesta pormestaristosta otetut kuvat ja yhteiskuva maksoivat 750 euroa.
Marinin ja Nurmisen touhut; rahaa pistetty menemään vuosikausia.
Sen kyllä näki, että pää tulee vetävän käteen vielä jossain kohtaa.
Nythän se on tullut. Talous on kuralla.
Mittavat säästötoimet meneillään.
23.01.2026 21:22
Juurikin näin.
Mitä aikaisemmin muistisairaus todetaan, voidaan alkaa hidastava lääkitys.
Siten voi olla vielä monta hyvää vuotta edessäpäin.
23.01.2026 20:40
Ei näytä olevan taulun nimeäjillä olla mitään käsitystä, mitä sana empatia tarkoittaa.
Epätasa-arvotaulu olisi sopiva nimi.
23.01.2026 16:15
Yllätyin hieman, kun sanottiin, (Yle) perustoimeentulon saajista on suurin osa yksin asuvia. Muistaakseni 60%.
Itse saan Kelan etuutta verenpainelääkkeeseen, joka tulee kaikille.
Muuta en ole koskaan saanut, enkä tarvinnut.
Olen kai onnekas.
23.01.2026 16:06
Ei ole kysymys siitä, että joku köyhyyden takia antaa lasten hoitaa talouttaan,
Ei ne rahat siitä lisäänny.
Kysymys on siitä, kun ei ole psyykkisten kykyjen tai fyysisten rajoitteiden takia kykenevä enää itse hoitamaan asioitaan.
Kaikkea ei saa rahalla.
23.01.2026 15:04
Muistui mieleen, kun aikoinaan menin nuorelle parille kylään.
Minulle sanottiin, että kuule, istu nyt.
Minä istuin ja minulle kerrottiin, että lapsi on tulossa.
Oli se melkoinen ilouutinen.
No nyt tuo samainen lapsi sai toissayönä 4:nen lapsensa.
Minulle hän on 6:s lapsenlapsenlapsi.
Onnea vaan tulevalle mummulle. On se pakahduttava hetki, kun sen ihmeen ensi kerran näkee.
23.01.2026 14:52
11 / 333