Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
45
Kommenttia
6166
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuo tuli teemalta.
En tiedä onko areenassa enää sitä dokumenttia, likainen vihreä energia, se oli katsomisen arvoinen. (TV1)
Varmaan paikanpäällä silminnähden asiat koskettavat enemmänkin.
Nykykoneiden myötä kaikki tulee jo olohuoneisiimme.
04.01.2025 15:37
Tekstisi synnytti mielikuvan tyynen joen pinnalla lipuvasta kaarnalaivasta. Sujuvaa luettavaa.
Kuunsirppi ja muutama tähtönen näkyi, kun ulos katsoin.
Täällä on vain muutama vaimea pihavalopylväs harvassa olevien kerrostalojen välillä, että taivastakin näkyy.
Katsoitko, taisi olla eilen, kun tuli dokumentti New Delhistä. Järkyttävää.
Yksi mies siinä kertoi, että itse olemme luontomme tuhonneet, eläimet kaikonneet ja kasvitkin lähtevät.
Hän on lapsesta asti nähnyt vain mustia ja valkoisia jokia.
Sitten niitä jokia näytettiin, niin, toden totta, niitä ne olivat, saastan peitossa.
Sitten vielä siellä sen valkoisen massan välissä, ihmisiä seisoi, joku rituaali vissiin menossa, kun pesivät siinä kasvojaan
Suurinsurminkaan en moiseen jäkeen astuisi.
Savusumu kaikkialla, ihmiset sairaita, saasteisiin kuolee tuhansittain ihmisiä vuodessa.
Loputtomia kaatopaikkoja, jossa ihmiset paljain käsin tonkivat, lehmät makailevat ja etsivät syötävää.
Taas kerran tuli todettua, kuinka hyvin meillä asiat ovat.
03.01.2025 17:51
Taakseen ei kannata tuijottaa, vaan eteenpäin.
Edessäpäin toivoisin, että ihmiskunta vihdoin alkaisi viisastua ja tajuta sen, että kaikki mitä on, on samasta aineesta tehty. Sama on henkemme laulu.
Katso ympärillesi, kaikki itsesi mukaan lukien samoja molekyyjä kaikki tyynni.
Kenelläkään ei maailkaikkeudessa ole oikeutta olla toisen määrääjä. Ja niin paljon, kun sitä tapahtuu. Toivon, että ihmiskunta alkaa kehittyä siihen suuntaan, että se alkaa ottaa itse vastuun omasta tekemisistänsä ja sitä kautta alkaa tajuta, mitä tasa-arvo oikeasti
merkitsee.
Ei tasa-arvo merkitse sitä, että riisipaketista poistetaan naama, koska se muka on rasismia.
Tasa-arvo on sitä, että vaikka siinä riisipaketissa olisi valkonaama, intiaani, afrikkalainen, kiinalainen, niin se on vain riisiä, se paketti ja sillä hyvä. Naama paketin kyljessä kertoo vain sen, että tämä on ihmisten ruokaa.
01.01.2025 21:42
Unista ei tiedä miltä tasolta ne tulevat. Ei kenenkään unia voi toinen selittää.
Unikirjojen selityksetkin ovat symbolisia.
Ihminen itse on itsensä paras asiantuntija.
Jos tuo uni, mistä kerroit, olisi minun uneni, ajattelisin, että uni kertoo toiveestani päästä elämästä tästä, mutta aikani ei ole vielä täysi täällä.
01.01.2025 20:08
Iltapäivä meni presindentin puheen kuuntelussa ja Wienin konsertin.
Nyt sain vasta kaivettua koneen esiin ja rupesin lukemaan tämän päivän kommentteja.
Mikä ongelma on lasillisessa viiniä. Minä otin uuden vuoden kunniaksi lasillisen Kettu-likööriä. En kokenut siitä tulevani alkoholistiksi, en horjunut, enkä kaatunut.
Kohtuus kaikessa, alkoholi, ruoka, työ jne..... Ihminen joutuu ongelmiin juuri siksi, että unohtaa kohtuuden .
Oletan, että näillä vuosikymmenillä, jokainen tietää mitä mahdollisten käyttämiensä lääkkeitten kanssa voi ottaa tai ei. Onhan lääkkeitä sellaisiakin, että esim. maidon tai sitrushedelmien nauttiminen ei ole suositeltavaa.
Noh se siitä.
Tuosta presidentin puheesta olen samaa mieltä, kun Neeasa. Hyvä puhe.
Presidentillämme on ´´jalat maassa´´ ja ´´realismi käsissä´´.
Näillekin saiteille sopii hänen sanomansa, että keskitytään hyvään pahan sijasta.
Tuota Wienin konserttia on tullut katseltua vuodesta toiseen. Sitä ei voi ohittaa.
Musiikin lisäksi tykkään erityisesti näistä tanssiesityksistä.
Oli muuten solakoita ne pojat ja ne asut vielä korostivat sitä.
Tästä se alkaa vuosi 2025, yritetään pysyä kyytissä, niin kauan, kun ikää riitttää.
01.01.2025 19:47
Hunaja on ihan hyvä flunssalääke, mutta usein ihmisiltä unohtuu se seikka, että hunajan hyvät ominaisuudet häviää, jos laitetaan kuumaan veteen.
Ensin pitäisi vesi keittää ja jäähdyttää alle 40 asteiseksi, vasta sitten laittaa hunaja.
Kurkkukipua helpottaa apteekista saatavat kurkkutabletit.
Itse olen käyttänyt Strepsils-nimisiä. (en varma onko nimi ihan oikein)
Jos tuo tautisi ei 2viikossa ole ohitse (jos siis flunssa) niin on syytä kääntyä lääkärin puoleen.
Minä olen sitä mieltä, että siksi me olemme veroja ym. maksuja maksaneet ja maksamme edelleen eläkkeistämme, että olemme oikeitettuja saamaan hoitoa, sitä tarvitessamme.
Jos tulee tilanne itselleni, että koen jotain olevan niin vialla, että tarvitsen apua. Menen kyllä oitis ensiapuun ja olen ,kuin ´´paska junttilan tuvan seinällä´´ että sitä myös saan.
31.12.2024 21:06
Ilta pimennyt, ei tuota päivän pisenemistä vielä huomaa, no ehkä kohta.
Ihan Väinön kanssa tässä uuden vuoden alkua viettelemme.
Jouluvalot ovat vielä paikoillaan. Kaipa uudenvuodenpäivän jälkeen alan niitä pois ottamaan.
Kirjastossa kävin. 2kirjaa vein ja 2toin.
Näyttää noita muutoksia tulevan. Vuotuinen lääkeomavastuukin nousee 70euroon.
Perusterveydenhuollossa näkyy asiakasmaksu nousevan viidenneksellä ja erikoissairaanhoidossa 45%, se on paljon se.
Jotain työvoima-asioitakin siirtyy TE-keskukselta kunnille. Saattaa aiheuttaa veroäyriin nostopaineita.
Tiedä sitten, koheneeko se valtion talous vai ei.
Kyllähän nuo meidän kaikkien massia koskettaa.
Hyvää ja parenpaa Uutta Vuotta kaikille.🎆
31.12.2024 17:19
Nenän limakalvojen reagoinnissakin on yksilöllisiä piirteitä.
Yleensä flunssan alussa ja lopussa lima on ohuempaa, vesimäisenpää.
Eli alussa se ei ole vielä infektoitunut ja lopussa infektio alkaa parantua lima ohenee.
Toivotaan, että tilanteesi helpottuu.
30.12.2024 22:46
Limassa on iso osa vettä. Liman tarkoitus on puhdistaa nenästä ei toivottuja vieraita.
Lima usein paksunee ja muuttaa väriä, jos taudinaiheuttajia on nenässä enemmänkin.
Allergisessa nuhassa myös lima on vesimäistä.
30.12.2024 21:49
Minä koen tuon siteeraamisen niin, että sillä haluaa selventää, mitä on sanomassa.
Käytän sitä välillä itsekin.
En aina edes tiedä kenen sanoja sanon, mutta mielestäni riittää, kun laittaa lainausmerkit, niin sehän kertoo, että sanonta on jonkun toisen.
Minusta ei ole mitään moitittavaa siinä, että sanomansa selventämisen apuna käyttää sanontoja, jotka joku muu on sanonut selvemmin, kun itse osaa ilmaista.
Juuri siksi minäkin niitä joskus käytän. koska koen, että joku toinen on osannut ilmaista jonkun asian paremmin, kuin itse osaan.
29.12.2024 21:24
Tervehdys vaan. Viikko vierähti, kuin siivillä ikään.
Siinäpä tuo joulu meni entiseen malliin.
Musiikkiikkia kuunneltiin ja katseltiin esityksiä. Joulurauhan julistus ja paavin puhe kuuluu asiaan.
Siitä en oikein tykkää, kun vanhoja kauniita joululauluja lauletaan, kuin olisi kova kiire jonnekin.
Onneksi on Yuo Tube.
Sieltä löytyy kaunista joulumusiikkia.
Upeimmasta päästä on Jussi Björnling ja Helga natt.
Tulee myös kuunneltua, vaikkei joululaulu olekaan tuo Jarkko Aholan ja Waltteri Torikan Finlandia. Mahtava esitys.
Niin vähän jännäsin, mitä sanoo Väinö kuusesta. Itse en nähnyt, mutta veli sanoi, että laittoi tassut pöydän reunalle (kuusi pikkupöydällä) nuunki vähän aikaa ja lähti muualle.
Kertaakaan en nähnyt sen kiinnittävän mitään huomiota puuhun, ihan rauhassa sai olla.
Ajattelin, että, kesäisin kun on ulkona, taitaa se kuusen tuoksu ja olemus olla niin tuttu, ettei se kiinnostanut. Hyvä niin.
Väinö on kyllä siitäkin ihanan, ettei koske johtoihin, eikä raavi huonekaluja.
Pisin raapimapuun tanko on takapuolella. Näytin kynnellä vetäen, että tästäkin voi raapia. meni heti perille ja ahkerassa käytössä se on. Lyhemmät etupuolella olevat vaatisivat jo kohta uutta narua.
Ei myöskään elävien kynttilöiden lähelle mene. Vissiin tottunut, olihan Väinö jo 8v. kun sen hain.
Pojantytär siinä viestitteli äsken, ovat tulossa puolen kuun aikaan käymään.
Ihania joulukuviakin joulunaikaan pikkulaumasta tuli.
Tuossa päivällä vein velipojan kotio.
Hänen laskujaan vähän setvin, kun näkönsä on huono, että on käynyt hankalaksi niistä selvitä.
No poikani on käynyt välillä jeesaamassa.
Lunta täällä kyllä on riittänyt koko jouluksi, vähän on nyt sulanut, ei kaikki millään, niin paljon sitä oli.
Sitten vaan vuodenvaihdetta oottelemaan ja joulukoristeita riisumaan.
29.12.2024 17:41
Hyvää ja rauhaisaa joulunaikaa Noja-tuolin kävijöille.🌲
23.12.2024 16:46
Tuossa lueskellessani kertomuksianne, ajattelin, että jos itsellä joka päivän, joka hetki olisi raskasta pelkkä oleminenkin, niin varmasti toivoisin itsekin pääseväni pois.
Se päivä hyvinkin voi tulla.
Olen paljon ollut elämäni aikana vanhojen ihmisten kanssa. Itsekin nyt vanha olen, kremppoja jo matkassa on.
Monta sairauskertomusta lukenut/kuunnellut.
Ymmärrän teitä hyvin.
Hyvää ja rauhaisaa joulua teille kaikille.
22.12.2024 14:15
Lunta vähän sadellut. Ruokakaupassa kävin vielä loput asiat noutamassa.
Eipä tässä enää ihmeitä. Kinkun paistan aattona, se on vain vähän yli pari kiloa, riittää meille.
Huomenissa riisipuuroa ja sekahedelmäsoppaa.
Kuusi täytyy pistää jalkaan. Pitää jalka sitoa pöytään varmuuden vuoksi, kun en tiedä, onko Väinö siitä kiinnostunut.
Niilo antoi olla rauhassa.
Yhdyn Hil-lan harmitukseen siinä, että mikä ihmisiä vaivaa, kun ei loppua tule tuosta irvailusta.
Mukava lukea tallaisia hyviä uutisia, kun poikasi on onnistunut työssään.
Kyllä se äidin sydäntä lämmittää. Siitä saakin olla ylpeä.
Huomenissa lähden viemään lahjoa jälkeläisilleni, myös sukuun liittyneille.
Tuon veljeni tullessani.
Onnittelut syntymäpäiväsi johdosta.🍀🌻
22.12.2024 14:01
En ole dementikko, en ole ostanut joulukkuusta, en myoskään sitä varastanut,
Tänään hain joulukuusen ihan omasta metsästäni.
Mitä luulet Bertil-setä, kumpi on yhteiskunnassa paheksuttavanpi, dementikko vai varas?
20.12.2024 21:22
Käytän puhdistuskiveä. sillä olen saanut parhaan tuloksen.
Liotustus sillä hyvä, jos kovin pinttynyt.
Universal Cleaning stone.
Voi puhdistaa mitä vaan ja on luontoystävällinen.
20.12.2024 21:17
Olet oikeassa. Fyysiset haavat parantuvat,
Henkiset voivat jäädä eliniäksi.
Siksi täälläkin jokaisen tulisi miettiä, mitä näppäimiltään syytää.
Kunpa olisi enemmän sinunkaltaisiasi asiallisia keskustelijoita,
20.12.2024 20:28
Minä en kyllä Makriinan kommentissa nähnyt mitään yksinäisen ihmisen piikittelyä.
Näin vain sarkasmia, että joulua vietettäissin eri tavoin, kun oikeen on.
19.12.2024 22:15
Minä näen ilmeisesti vähän eri valossa tuon ´´asettaa eri asemaan.´´
Ajattelin lähinnä tilanteita, niinkuin esimerkissänikin tai romaneille ei myydä, tai tummaihoinen ei pääse ravintolaan,
Ymmärsin , että tarkoitetaan tasa-arvoista kohtelua.
Tämä perusoikeus on , yhdenvertaisuus otsikon alla.
Vuonna 2000 on jokaiseen kotiin jaettu vihkonen otsikolla: Suomen perustuslaki.
Jokainen nyt tietää, ettei ketään pahoinpidellä.
Itsessään jokainen ajattelee mikä mahdollisesti loukkaa.
Tosin ihmiset loukkaantuu eri asioista. Toiset herkemmin, kuin toiset.
19.12.2024 22:04
´´Tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.´´ Viha liittyy henkilöön.
Oletan, että hyväksyttävä syy tarkoittaa esim. sellaista, jos ihminen on sairauden vuoksi kykenemätön hallitsemaan itseään ja ymmärtämään ympäristöään.
Tavallisella tallaajalla ei ole resursseja määritellä ´´hyväksyttävää syytä.´´
19.12.2024 13:45
20 / 309