Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6656
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kinkkinen juttu.
Lain mukaan se menee jotenkin niin, että summa pitäisi ilmoittaa perunkirjaan lisäilmoituksella kuukauden sisään tiedon saamisesta.
Verottajan takia se kait on.
Jotain tuommosta jäänyt mieleen, kun aikanaan kaikkea tuli lueskeltua, kun noita perunkirjoituksia on pitänyt järjestellä muutama.
Kyllä se tuntuisi hullulta ruveta pienen summan takia moiseen rulijanssiin ruveta.
28.11.2025 19:55
´´Kasvatus ja opettaminen ei ole tae siitä, että on oikeutettu kaikkeen mitä elämä tarjoaa.´´
Eihän Paloma näin sanonut.
Minä ymmärsin, että kysymys oli siitä, että vain oikeudet opetetaan, muttei vastuuta ja velvollisuuksia.
28.11.2025 17:33
Yhtä kauppiasta haastateltiin telkussa, niin oli sitä mieltä, ettei hintoja nostella ja sitten alennetaan,
jotta alennusprosentti olisi iso koska kilpailu on niin kovaa. Ettei siihen enää kukaan ryhdy.
Enpä tiedä, tuollaiset suuret alennusprosentit tuntuvat kyllä mahdottomilta.
Minäkään en noista teemapäivistä ole oikein innostunut.
Jotkut jo menee makuupussien kanssa öitään viettämään kauppojen oville, saadakseen jonkun
uuden mallin jostakin vehkeestä.
Olen myös sellainen, että ostan mitä tarvitsen, heräteostokset eivät ole mun juttu.
28.11.2025 16:28
Oletkos katsonut National Geographic´ilta ´´mutanttiset sääilmiöt.´´
Kertoo viime vuosien sääilmiöistä, aivan järkyttäviä kohtaloita.
28.11.2025 16:12
Miksi minä minnekään matkustaisin.
Aloituksessa mainittiin amerikkalaisten kiitospäivä, kerroin vain miten he kulkevat pitkiäkin matkoja ollakseen perheensä kanssa.
28.11.2025 16:07
Olen kiitollinen, että ikä on antanut ymmärrystä siitä, miten paljosta voin olla kiitollinen.
Luetteloa en tee, siitä taitaisi tulla aika ´´rehvakas´´ niinpä jätän sen.
Aamulla, kun tapani on lukea tuota tekstitvtä, siellä kerrottiin, että tänä vuonna yli 80 miljoonaa ihmistä matkustaa yli 80 km päähän viettämään kiitospäivää, amerikassa.
Meilläkin saisi olla joku kiitollisuuspäivä.
Mediakin kun on keskittynyt vain huonojen uutisten kertomiseen,
28.11.2025 13:23
Innostuin vanhasta pussilakanasta, jossa osa ihan hyvää käyttökelpoista kangasta, väsäämään kangaskassia.
Osien reunat jo siksakilla vedin.
Pienensin myös talvipitkiksiä, kun tuo vanhuuden tuoma surkastuminen on painoa pudottanut.
Sitten tuli nälkä ja pistin kaurapuuron muhimaan. Sitä odotellessa eksyin tänne.
Mielestäni epäasiallista kommentointia Hillaa kohtaan on viime aikoina ollut.
Tuo henkilö, joka näitä varastamisjuttuja on muillekin näyttänyt kirjoittaneen, tarvitsisi pikaista apua.
Ei kannata mieltään vaivata tuolla asialla, todellisuudet eivät kohtaa.
Ei kun kaurapuurolle ja puolukkahilloa päälle.
28.11.2025 12:53
Mikä on elämän tase viimeisenä päivänä.
Paljon vedotaan kristinuskoon ´´ niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.´´
Eli anteeksi voi saada, kun itsekin antaa.
Vihan ja kaunan kantaminen jäytää omaa mieltä ja kehoa. Siitä ei toista totuutta ole.
Jokainen on vastuussa vain ja ainoastaan omista ajatuksista, sanoista, teoista.
Vääryyden kohtaamista ei tarvitse hyväksyn milloinkaan, muttei siitä kannata itselleen kivirekeä tehdä.
Jos kylvää hyvää tai pahaa se on, kuin bumerangi, jonain päivänä se on luonasi takaisin, vaikket yhteyttä tiedostaisikaan.
27.11.2025 14:12
Hetki sitten ketjun avasin ja päivän satoa luin.
Surullista luettavaa, eikö tosiaankaan ole vanhoilla ihmisillä muuta mielessä, kun joka sanaan tarttua ilkeilemään.
Ajtelkaa sitä, jos itsellenne sanottaisiin kaikkea, mitä näppäimiltänne päästätte.
Myös Sinulle ano ( 12.02) mukavaa joulun odotusta, pitänee lopettaa, kun Väinö tunki rinnan ja koneen väliin.
27.11.2025 13:40
Maanataina kisun kanssa kotiuduttiin.
Kyllä maalla tuli lunta 30cm ainakin. Lumitöitä tuli tehtyä.
Pojan kanssa ehdittiin sadetta ennen pöllejäkin ajamaan.
Tuon aina Väinön ensin sisälle, kun tullaan. Sitten kun menen hakemaan autosta tavaroita, niin naukuhuuto kuuluu ulos asti.
Lakkaa heti, kun tulen näköpiiriin.
Pari päivää tuossa huilailin, tänään kävin sitten asioilla siellä täällä.
Jokusia jouluostoksiakin tuli tehtyä.
Nyt ei energiaa liikene jouluasioihin entiseen malliin. Yhtä ja toista järjestettävää vielä tämän vuoden puolella.
Onneksi tuosta ainoasta jälkeläisestäni on hyvä apu.
Paloma, minä ymmärsin niin, että tuo Hillan ketjua koskeva juttu tarkoitti sitä , kun joku oli nostellut niitä vanhoja Hillan ketjuja.
En tosin kovin tarkalleen ole ketjuja tässä selaillut, voi olla toisinkin.
Kaamoskin alkanut pohjoisessa, eipä sitä valoa paljon näy täälläkään, varsinkin, kun lumetkin katosivat.
No, mitä vanhemmaksi tulee, sitä nopeammin tuntuu aika lentävän.
Liekö muilla samaa tunnetta.
26.11.2025 17:42
Sitten, kun muut keinot ovat loppuun käytetyt ja tavoitetta ei ole saavutettu, otetaan sisu käyttöön.
Sisu antaa lisävoimaa fyysisesti. Sisu saa ongelmaratkaisun heräämään.
Se on siis liikkeelle paneva voima.
On paljon kertomuksia, miten ääriolosuhteissa ihmiset ovat selvinneet, kuin ihmeen kaupalla.
Se ihme on monesti ollut sisu.
Hyviä sisun määritelmiä kommenteistanne löytyykin.
Kuten kaikkea tässä maailmassa, myös sisua voi käyttää hyvin tai huonosti.
Yltiöpäisesti käytetty sisu johtaa useasti huonoon lopputulokseen.
Pahantahtoisesti käytetty sisu johtaa välirikkoihin.
Järkevästi käytettynä sisu johtaa onnistumisiin ja selviytymiseen.
Voisi kai sanoa, että sisu on itse kullekin sitä, miten ja mihin sitä käyttää.
25.11.2025 18:24
Nykyään on saatavilla kivoja valojuttuja.
Nuoret ostivat sellaisen heijastevalon kanssa.
Tehtiin koekatselu, koko porukka mentiin pimennettyyn huoneeseen ja ja vehje päälle.
Kattoon heijastui aurinkokunnan planeetat, hiljalleen pyörien. Loitoten ja esiin tullen.
Sitä kun katselisi pidempään, saisi hyvin unenpäästä kiinni.
Mulla on tuossa pöydällä sellainen lamppu, sen juurella on munan muoto, jossa värit vaihtuvat, varren pään lamppuun saa 3 eri voimakkuutta.
Kynttilöitä polttelen näin pimeän aikaan.
Itsenäisyyspäivänä laitan sähkökynttilät.
Pojan kanssa viime kuussa vene vedettiin maihin ja käännettiin.
Siinä samalla vedettiin naapurinkin vene ja käännettiin.
Hän kun käy yksin, eikä sitä yksin oikein saa tehtyä.
Oli viestitellyt pojalle kiitokset, kun oli asian huomannut.
Onneni, kun en kuulu niihin ihmisiin, joita pimeys synkistää.
Siitä huolimatta, kyllä se päivän piteneminen aina tervetullutta on. Odotellaan.
Onnea vaan talokaupoille Paloma, kyllä se verottaja osansa nappaa.
16.11.2025 16:09
Rokotusten vastustajat eivät esim. ymmärrä historiaa,
Muistan lapsuudesta esim. erään nuoren lapsen, joka oli sairastanut polion ontui .
Entä isorokko, entä tuberkuloosi.
Äitini äiti, jota en koskaan ole nähnyt, synnytti viisi lasta, kuoli tuberkuloosiin 28-vuotiaana.
Miten monta inhimillistä katastrofia on rokotuksilla vältetty.
Euroopasta on isorokko saatu pois,
Nyt kun muuttoliike on alkanut yli kaikkien rajojen, myös tauteja tulee yli rajojen.
15.11.2025 22:03
Liekko, minusta on tullut yksin eläjä (kissan kanssa) näin vanhemmiten.
Työelämäni oli jatkuvaa ihmissuhde-elämää joka suuntaan.
Nautin suuresti tästä omasta rauhaisasta elämästäni kissan kanssa.
Perhelaumani on toki aina mukana elämässäni tapaamme ja kännyn kanssa tietenkin yhteydenottoa piisaa. Kuin myös kesällä.
Mutta aina saan itse valita oloni.
Sinulla on tuo kaverisi, joka tuntuu olevan kanssasi samalla aaltopituudella,
Upeaa, että on sellainen ihminen lähellä.
Näin kun tänne kerrostaloon taas muutimme, niin sama toistui.
Kesällä nukun 5-7 tuntia, täällä pimeällä syksyllä nukun 6,5-9 tuntia.
Tuntuu kuin aivot perkaisivat kaiken kesäaikaan syntyneen plakin.
15.11.2025 21:43
Kun olin työelämässä mökkimatkani oli 100km, kun jäin eläkkeelle toteutin jo 20vuotisen haaveni muuttaa pikkukaupunkiin lähelle mökkiä.
Sen tein, nyt on mökille 18km.
15.11.2025 20:52
Joidenkin mielikuvissa kesämökki on joku työleiri.
Asia huvittaa minua.
Miksi?
Siksi, että minä ainakin nautin käsillä tekemisestä. Koska vielä pystyn ja koska se myös kuntoa lisää ja koska näkee työn tuloksen. Upeaa.
Ei minun tarvitse tehdä mitään, jos en halua,.
Noh, vanha mökki on kaikkein paremmin varustettu.
Nuoriso varsinkin tykkää tulla aamulla laittamaan eväitään mikrolla.
Sanon aina, että ihan vapaasti voitte tulla.
Ei nykyajan mökit ole mitään työleirejä, elämä on mennyt eteenpäin siinäkin.
On tosin niitäkin henkilöitä, jotka ovat ns. ´´böönautin´´ kokeneet ja haluat oikeasti ihan pienimuotoiseen elämään mennä, saavat siitä voimansa takaisin.
Ymmärrän hyvin heitäkin.
15.11.2025 20:09
En kyllä tiedä mitä tarkoittaa toimitella tyhjiä ja täysiä.
Itse en kahviloissa istu, mutta kerrotaan, että ennenvanhaan maailmaa parannettiin Esson baareissa, joita niitäkään ei enää ole,
Onhan toki hienoa, että on aikaa tukea yrittäjiä.
Sitä minäkin olen tehnyt. Nimenomaan paikallisten yrittäjien tukemista.
Kun poikani kanssa rakensimme toista kesämökkiä, sen minkä tarvitsimme ulkopuolista apua, ostimme paikallisilta yrittäjiltä, sen kummemmin hintakilpailutusta tekemättä.
Nyt saamme apua tarvitessamme heti, joten paikallisen monialayrittäjän käyttäminen auttanut jatkossakin.
15.11.2025 19:50
Ks, Ramonan kommentti.
15.11.2025 19:09
Mielestäni liian vähän puhutaan siitä, kuinka paljon ikäihmiset osallistuvat yhteiskunnan pystyssä pitämiseen.
Aina vain kerrotaan kuluista.
Ikäihmiset hoitavat jälkipolvia, auttavat rahallisesti, kuluttavat monella eri sektorilla, juuri esim. palveluja ostaessa.
Tekevät vapaaehtoistyötä, osallistuvat keräyksiin, pienistäkin varoistaan.
Jeesaavat ja hoivaavat toisia vanhoja, sukulaisia ja naapureitakin.
Mielestäni tätäkin puolta voisi huomioida.
15.11.2025 17:23
Pieni lumikerros eilen illalla peitti maan. Tänään paistoi aurinko komiasti.
Saivat eilen tuon putkensiirtohomman tehtyä. Fiksusti laittoivat piha-alueen, missä työskentelivät.
Väinö siinä ihmetteli ikkunan takana heiluvaa kaivinkoneen kauhaa
Käväisin mökillä. Kolme viikkoa ed. käynnistä ja sähkötöiden osalta ei ollut tapahtunut yhtään mitään. Kumma juttu, mikä lie sitten syynä.
Viikolla tuli kännyyn viesti jostain sähkökatkosta, töiden takia.
Kylätiellä oli pari liukastakin paikkaa, olivat tänään hirvimiehet liikkeellä, niin lumi oli pakkautunut autojen pyöristä.
Susikin liikkunut parinkymmenenkilometrin päässä.
Jossain oli uutinen, että karhu oli tappanut jo 12 ihmistä, karhukanta lisääntynyt niin.
Ihan varmaksi en muista, mutta olikohan pohjois.Espanjassa.
Tuo metsä se on minunkin elementtini.
Mökin vieressä olevalle jättikuuselle taas juttelin tänään.
Mulla on jossain sellainen vanha metsäkirja, siellä kerrotaan mm. pettuleivästä ja rasin tekemisestä. En nyt muista missä kirja on.
Hauska sana tuo petsuri. Metsälehtiä luen, muttei ole tullut sana silmiin.
Klo 18 alkaa sekahaku, sitä pitää kuunnella.
Leppoisaa lauantaita kaikille.
15.11.2025 17:12
20 / 333