Vapaa kuvaus

Aloituksia

41

Kommenttia

105

1. Jaa,+että+henkari,+ei+mulla+yöpyjamassa+ole+tietääkseni+henkaria+paikallaan.Olis+vaikee+nukkua,+jos+pyjamassa+olis+henkari+paikallaan,+kovakin+olisi+ja+selkää+painaisi.Ainakin+jäisi+henkarin+punainen+jälki+selkään.
  2. https://www.verticalhobby.com/kauppa/index.phpTuolla+on+kaikenlaista+ja+paljon+valinnan+varaa.+Näytti+olevan+helikopteri+99€,+mutta+ilman+radio+ohjaus+laitetta,+jonka+hinta+täytyy+tuohon+lisätä.Mulla+on+sellainen+nyrkin+kokoinen+rc+helikopteri,+jota+pihalla+lennättelin+ja+jota+pysty+olohuoneessakin+lennättämään.Siinä+oli+kaikki+mitä+tarvii+ja+makso+alle+150€Olipas+tullut+monenlaista+uutta+radio+laitetta,+kun+viimeksi+ostin+radio-ohjaus+laitteen+joskus+10+vuotta+sitte.Lennokeissa+käytetään+nykyään+ja+on+jo+pitkään+käytetty+harjattomia+moottoreita,+jotka+on+paljon+kevyempiä.On+sitten+näitä+isompia+harjattomia+sähkömoottoreita,+joilla+jopa+20kg+lennokki+lentää.Lennokista+sais+hienoa+ilmakuvaa,+jos+sinne+laittas+pienen+kameran.Tollanen+1:4+tai+1:6+tai+1:8+rc+auto+olis+siisti,+kun+se+on+isokokoinen,+mutta+ne+maksaa+helposti+yli+1000€.+Siihen+vois+laittaa+sellasen+FPV+systeemin,+kuten+jotkut+laittaa+lennokkiin,+niin+olis+sama,+kuin+olis+lennokin+kyydissä,+kun+näkee+maisemat+lennokin+ikkunasta+eli+siinä+on+kamera+joka+lähettää+live+lähetystä+ja+videolasit+tai+näyttö,+josta+näkee+kuvan.Rc+lähettimiin+saa+antenneja,+joiden+kantomatka+on+5km,+että+voi+lennellä+5+km+päähän,+mutta+se+taitaa+olla+laitonta,+kun+ilmailu+säännöt+on+tiukentuneet.Tosin+senhän+voi+laittaa+rc+autoon+ja+ajella+sit+pidempiä+lenkkejä+FPV+systeemin+kanssa+tai+rc+veneeseen+tai+sukellus+veneeseen.Sellanen+sukellus+vene+olis+siisti+ajella+meren+pohjassa+tai+järvenpohjassa+ja+tekis+luonto+dokumettia+sieltä.Ennen+täälläkin,+joskus+40+vuotta+sitten+lähipellolla+lennätettiin+lennokkeja+ja+kävin+minäkin+siellä+10+vuotta+sitten+lennättämässä,+mutta+nyt+pelto+on+rakennettu+täyteen+taloja,+että+ei+siellä+voi+enää+lennättää.Moni+joka+on+nuorempana+harrastanut+lennokkeja,+niin+sitten+vanhempana+alkaa+harrastamaan+uudelleen,+kun+eläkeikä+alkaa+lähestymään+ja+on+aikaa.Se+on+aika+hieno+tunne,+kun+itse+tehty+lennokki+kohoaa+korkeuksiin+kesäiltana+ja+ei+ole+mihinkään+kiire.
  3. Mä+vaikka+maksaisin+naiselle,+jos+nainen+tulis+istuun+syliin+ja+laittais+kätensä+kaulan+ympärille,+mut+ei+kukaan+nainen+sellaista+halua+tehdä,+kun+kyseessä+on+ruma+mies.Naisellehan+tulis+pakokauhu,+jos+menis+sellasta+ehdottaan+ja+nainen+juoksis+tosi+lujaa+karkuun.