Lapsettomille miehille pitäisi säätää lisävero

Anonyymi

Olisi kohtuullista, että lapsettomat miehet osallistuisivat verotuksellisin keinoin toisten miesten lasten tukemiseen. Monella lapsiperheellä on tosi huono taloudellinen tilanne, ja lapsettomien miesten velvollisuus olisi tukea näitä perheitä ylimääräisellä verolla.

Samalla mies kokisi elämänsä ja työnsä merkitykselliseksi, kun tietäisi auttavansa toisen miehen lapsia elämässä eteenpäin. Vero voisi olla vaikka 5% kaikille yli 25-vuotiaille miehille, joilla ei ole omia lapsia.

34

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yli 25-vuotialle lapsettomille naisille pakkoraskaus.

      • Anonyymi

        Kai siinä joku yläikäraja olis??!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kai siinä joku yläikäraja olis??!

        No vaikka 85.


      • Anonyymi

        Niiin että viis elämäntilanteesta, jossei kykene lasta kasvattamaan mielenterveydellisistä,t aloudellisista yms. syistä. Tai jos siirtäisi vaikean perinnöllisen sairauden eteenpäin. Kaikkien pitää vaan synnyttää niinkö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niiin että viis elämäntilanteesta, jossei kykene lasta kasvattamaan mielenterveydellisistä,t aloudellisista yms. syistä. Tai jos siirtäisi vaikean perinnöllisen sairauden eteenpäin. Kaikkien pitää vaan synnyttää niinkö.

        Enempi koko keskustelu pelkkää huumoria. Varmaan aloituskin oli trollausta.


    • Anonyymi

      Vanhapoika- ja vanhapiikavero oli voimassa vielä 70-luvun alussa. Taisi olla juuri tuo 5% raippaa lapsettomille sinkuille.

      Siitä vaan kansalaisaloitetta tekemään ja nimiä keräämään!

      • Anonyymi

        Mistä tulee nimi vanhapiika-ja poika. Vanhuus tulee iästä mutta eikö piiat ole tehneet olleska lapsia. Poika ei tule mieheksi jos ei ole esittää todisteita miehuudestaan.


      • Anonyymi

        Mutta nykyisin sitä voisi esittää enää miehille, jos naisille tuota vaatisi, nousisi hillitön paskamyrsky ja mölinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta nykyisin sitä voisi esittää enää miehille, jos naisille tuota vaatisi, nousisi hillitön paskamyrsky ja mölinä.

        No,kuka mut raskaaksi tekee?

        Eihän aistisairas voi elää lapsen kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tulee nimi vanhapiika-ja poika. Vanhuus tulee iästä mutta eikö piiat ole tehneet olleska lapsia. Poika ei tule mieheksi jos ei ole esittää todisteita miehuudestaan.

        Jos kovin kiinnostaa termien historia niin suosittelen googlaamaan. Itse en sen tarkemmin tiedä. Setä joskus muinoin mainitsi, että makseli aikoinaan muutaman vuoden vanhapoikaveroa kunnes se poistui käytöstä.
        Taisi olla yli 24vuotiaille lapsettomille ja naimattomille suunnattu tuo verotus.


    • "Samalla mies kokisi elämänsä ja työnsä merkitykselliseksi, kun tietäisi auttavansa toisen miehen lapsia elämässä eteenpäin. Vero voisi olla vaikka 5% kaikille yli 25-vuotiaille miehille, joilla ei ole omia lapsia."

      Tietoisuus pakotetusta elättäjäaisuroinnista tuskin kovin paljoa lämmittäisi mutta jos tuohon lisäisi sen että vastineeksi maksuista miehet saisivat käydä sitten panemassa alueensa yksinhuoltajia. jotka siihen maksujen vastikkeeksi velvoitettaisiin, se voisi toimiakin. Voisi olla paras malli niin että kullekin maksaja-aisurille katsottaisiin oma elätti-yh joka sitten olisi velvollinen huolehtimaan seksipalveluista jos rahaa kerran tahtoo, semmoinenhan voisi poikia ihan parisuhteenkin jos oikein tykästyvät toisiinsa paneskellessaan.

    • Turha tehdä tästä liian monimutkikasta. Otetaan kaikki yli 25-v lapsettomat ja sanotaan, että nyt sinä ja sinä naitte kunnes toinen on raskaana. Toivottavasti miehiä ja naisia on tasamäärä.

    • Tuollahan muuten on jotain höpinää isyyden jakamisesta, selvästikin halutaan ajaa yhteiskuntaa siihen että on jännämiespanijat ja sitten elättäjä-aisurit:

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006377935.html?ref=rss

      Tuo muuten jännä juttu, aika alas on miehen oikeudet painettu:

      " Aviomies ei voi yksin pyytää isyyden selvittämistä lastenvalvojalta, vaan aviopuolisoiden tulee pyytää selvittämistä yhdessä. Jos äiti ei ole myötämielinen asiassa, isällä on mahdollisuus nostaa isyyden kumoamiskanne käräjäoikeudessa ja mahdolliset oikeusgeneettiset isyystutkimukset määrätään tuolloin tuomioistuimen toimesta."

      Äiti voi valehdella niin poskettomasti kuin haluaa, saa korkeintaan sakon jos jää kiinni:

      "Jos äiti antaa isyyden selvittämisen yhteydessä viranomaiselle tahallaan väärän tiedon, joka osaltaan johtaa siihen, että isyys vahvistetaan virheellisesti, voidaan hänet tuomita perättömän lausuman antamisesta isyysasiassa rangaistuksena sakkoihin."

      Veikkaan että valehtelevalle äidille määrättävä sakko maksimissaankin on pienempi kuin isyyttään epäilevän miehen oikeudenkäyntimaksut jos yrittää nostaa isyyden kumoamiskanteen. Jännä että jutun perusteella isä ei voi vaatia edes isyyden selvittämistä vaan ensin olisi nostettava tuo kanne, aika hullua ja asettaa väitetyn isän aikamoiseen taloudelliseen riskiin.

      • Anonyymi

        Muistan ajat yrittäjäkurssilla. Jos palkkaan 2 työntekijää joista toinen tulee raskaaksi, ja toinen jää pään takia saikulle, niin firma keikahtaa. Sinne meni elämäntyö, ainoastaan kymppitonnien velat palkkana yrittäjän ottamasta riskistä. Juuri tuo aiheutti nykyiset silpputyöt ja vuokrafirmojen käytön. Ei uskalleta palkata vakituisia työntekijöitä. Ainainen epävarmuus työstä taas aiheutti sen, etteivät ihmiset enää uskalla hankkia lapsia. Paitsi ne, joille työelämässä oleminen on jo alunperin vieras ajatus. En tiedä ketä tästä pitäisi syyttää, ja mitä asioille pitäisi tehdä? Varsinkin pienissä yrityksissä se ahne riistäjäpomosika juuri ja juuri tulee toimeen.


      • Mieskin valehdellut minulle kun tiedät että ylikorostus seksuaalisessa haluja. Minua mies sumutti todellakin sillä” että tietää siiinä vehkeessäänn jos oon ollut toisen kanssa.”
        Eilen opin se että se on hyvin epätodennäköistä vaikka hän vieläkin sanoisi.

        Miten sinä ottaisit kun alkaisit tajuamaan että kuinka suloista tuo on sumuttaminen ja mennyt niin täydestä läpi.🥰💕✨🧸🤔

        Pidätkö sinä minua tyhmänä kun luulin miesten tuntevan nämä niinkin hyvin järkytyin eilen että olen tavoitellut varmaan mahdotonta mutta en normi aktiin halua lisätä mitään epänormaalia.


        Miksi et oikein enä vastaa minulle vainpodätkö nyt minua huonona naisena kun aloin miettimään miten kehitän itseni paremmaksi ettei mies ikin erehdy vieraisiin mutta luulen ettei minulle ole varaa hirveämmin parantaa paitsi kaikki oli 3 Laukasuja kun kuulemma näiden kahden nuorimmaisen aiemmin oli nyt se on vaihdellut kolmen laukasusta myös kahteen.

        Mutta kehonikin on kovilla kun imettänyt ja raskaana ollut yli 13vuotta ja vieläkin taas imetän.


      • valtakunta kirjoitti:

        Mieskin valehdellut minulle kun tiedät että ylikorostus seksuaalisessa haluja. Minua mies sumutti todellakin sillä” että tietää siiinä vehkeessäänn jos oon ollut toisen kanssa.”
        Eilen opin se että se on hyvin epätodennäköistä vaikka hän vieläkin sanoisi.

        Miten sinä ottaisit kun alkaisit tajuamaan että kuinka suloista tuo on sumuttaminen ja mennyt niin täydestä läpi.🥰💕✨🧸🤔

        Pidätkö sinä minua tyhmänä kun luulin miesten tuntevan nämä niinkin hyvin järkytyin eilen että olen tavoitellut varmaan mahdotonta mutta en normi aktiin halua lisätä mitään epänormaalia.


        Miksi et oikein enä vastaa minulle vainpodätkö nyt minua huonona naisena kun aloin miettimään miten kehitän itseni paremmaksi ettei mies ikin erehdy vieraisiin mutta luulen ettei minulle ole varaa hirveämmin parantaa paitsi kaikki oli 3 Laukasuja kun kuulemma näiden kahden nuorimmaisen aiemmin oli nyt se on vaihdellut kolmen laukasusta myös kahteen.

        Mutta kehonikin on kovilla kun imettänyt ja raskaana ollut yli 13vuotta ja vieläkin taas imetän.

        Onnittelut vaan miehelle ovelasta juonesta :D No eihän se tyhmyyttä ole, luottamuksestahan tuo kertoo kun olet epäilemättä uskonut asian. Tuo nyt on sellainen juttu että siinä voi valehtelunkin katsoa olevan anteeksiannettavaa :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Onnittelut vaan miehelle ovelasta juonesta :D No eihän se tyhmyyttä ole, luottamuksestahan tuo kertoo kun olet epäilemättä uskonut asian. Tuo nyt on sellainen juttu että siinä voi valehtelunkin katsoa olevan anteeksiannettavaa :)

        tietkö se vaan hymyili.


    • Mehän osallistumme jo.. Maksamme ylimääräistä veroa kaikenaikaa, jotta valtiolla on rahaa jakaa perheille lapsinlisiä, äitiyspakkauksia jne jne jne.

      Jotta olisimme tasaveroisessa asemassa lapsellisiin nähden, niin meille lapsettomille pitäisi päinvastoin myöntää verokevennys. On syrjivää, tois-arvoistamista ja vääryyttä laskuttaa lapsettomia lapsellisten maksuista.

    • Mehän osallistumme jo.. Maksamme ylimääräistä veroa kaikenaikaa, jotta valtiolla on rahaa jakaa perheille lapsinlisiä, äitiyspakkauksia jne jne jne.

      Jotta olisimme tasaveroisessa asemassa lapsellisiin nähden, niin meille lapsettomille pitäisi päinvastoin myöntää verokevennys. On syrjivää, tois-arvoistamista ja vääryyttä laskuttaa lapsettomia lapsellisten maksuista.

    • Anonyymi

      Voitaisiin samalla määrätä kummivanhemmuus. Jokaiselle verotetulle miehelle kummivanhemmat sitten lähettelisivät vauvakuvia, niin saisi se mieskin sitten tavallaan kokea olevansa "isä". Eikö olisi ihanaa?

    • Anonyymi

      Lapsettomille miehille pitäisi maksaa diskorahaa, että mies saisi hieman ylimääräistä mielen piristykseen ja ilotyttöihin.

    • Mitään veroja....kun suoraan tilitettäs lapsiluvun mukaan rahat jollekin isille....Turhat välikädet pois... :oD
      Joka kuukauden lopussa kävis joku lapseton tuomassa ovelle hattu kourassa rahaa...ois se hienoa... :oD

      Ja tosikoille pikkujuttu lopuks....tää oli vitsi...

    • Anonyymi

      Ei missään nimessä! Ätmeille pitäisi valtion maksaa korvausta siitä hyvästä kun eivät tee lapsia. Se on ekoteko ja luonto kiittää. Jos ätmit tekisi lapsia niin luonto saastuisi entistä enemmän ja ilmastonmuutos senkun vain kiihtyisi entisestään.

      KilttiMies89

    • Anonyymi

      Onneksi ei mene enää tasa-arvon yhteiskunnassa läpi. Tai ainakaan pitäisi. Kylllä miehillä on ihan tarpeeksi näitä munaveroja jo. Akat tekee lapsia, eivätkä aina edes välitä kertoa kuka oikea isä.
      Juuri paljastui tilanne, että mies maksanut naiselle toisen tekemästä penskasta. Omituista, ettei naisen tarvi kertoa totuutta. Tässä taas näkyy suomalaisen yhteiskunnan puluellisuus.
      Akat ykkösiä. Ukot kakkosia.
      Mutta veroihin vielä. Oliko 60- tai 70-luvulla, että sinkuille määrättiin vero, koska ei solminut avioliittoa. Onneksi paskalaki ppoistui!

    • Anonyymi

      Kaikille sinkkunaisille lisävero siitä syystä kun joka viikko saavat avustuksia miehiltä ilmaisien ruokien ja juomien ym. lahjojen johdosta joista verottaja ei tiedä mitään.

      • Anonyymi

        Mistä tuollaisia avustuksia saa?? Kukaan ei ole mulle kertonut tuollaisista!

        -yksi sinkkunainen -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tuollaisia avustuksia saa?? Kukaan ei ole mulle kertonut tuollaisista!

        -yksi sinkkunainen -

        Joo toinenkin sinkkunainen täällä kyselee - mihin ämpärijonoon täytyy sulloutua että saa miehiltä ilmaisia ruokia, juomia ja lahjoja???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tuollaisia avustuksia saa?? Kukaan ei ole mulle kertonut tuollaisista!

        -yksi sinkkunainen -

        Miehiltä, edellyttää siis jos edes joskus suostuisit vastaamaan miehen viestiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehiltä, edellyttää siis jos edes joskus suostuisit vastaamaan miehen viestiin.

        Monenkin miehen kanssa kahveilla/ drinkeillä/ syömässä/ etc käyneenä, itse olen osuuteni aina maksanut. Joskus saatettu toimia niin että ensimmäinen kierros hänen laskuun ja seuraava mun.


    • Anonyymi

      Lapsettomien rumien naisten pitää maksaa veroa myös koska eivät kelpuuta rumia miehiä. 200 euroa kk olis sopiva summa.

    • Rumille miehille ja ätmeille pitää alkaa maksamaan avustusta, koska ei ole kumppania, jonka kanssa jakaa asumis kustannukset ja elin kustannukset, kuten parisuhteessa olevat voivat jakaa elinkustannukset.
      Sopiva avustus on 500€/kk.
      Ei ole ruman miehen/ätmin syy, ettei kumppania saa, vaan naisten syy, koska eivät kelpuuta rumaa miestä/ätmiä, vaan antavat pakit ja käskevät häipymään häiritsemästä.

      Tänään Prismassa oli nainen äitimuorinsa kanssa istumassa lähellä pyörätelineitä ja kun pakkasin ostoskasseja polkupyörän peräkärryyn, niin nainen ja äitimuori lähtivät kohti kaupan ovea.
      Ainakin 3 kertaa nainen vilkuili taakseen meikäläisen suuntaan.
      Varmaan katseli useaan kertaan, kun ei ole rumaa miestä nähnyt ja varmaan mielessään ajatteli, että olipas harvinaisen ruma mies lähdössä pyörällä, vaikka on näin kova tuuli tänään.

      • Anonyymi

        Muista että vaikka itse olisi sellainen että kuka tahansa kelpaisi, muille välttämättä ei. Ts. tiedän miehiä joille ei todellakaan kelpaa oman tasoinen vaan parempi pitäisi olla. Silloin se on oma vika.


      • Laitetaan teidät mielummin asumaan toistenne kanssa.


    • Provosointi ei pitäisi olla näin läpinäkyvää.

      No, onhan tänne muutama kommentti tullut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      138
      10080
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2924
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      188
      2727
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1546
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe