Sauna-asiaa

Oletko pikainen kävijä vai löylyistä pidempään nauttija?

94

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Naatiskelia. 60-70 raatii on passeli.

• Minä enemmänkin pikainen kävijä

• No ei siellä kovin kauaa voi olla, koska kylven 100 asteessa :)

• Ohhoh, melko varmasti voittaisit minut saunomisessa

• pujotteIija kirjoitti:

Ohhoh, melko varmasti voittaisit minut saunomisessa

80 on liian haalea, mutta noin vartti kerrallaan 100 asteessa. Ah, sitten on hyvä. :)

• misspönttöuuni kirjoitti:

80 on liian haalea, mutta noin vartti kerrallaan 100 asteessa. Ah, sitten on hyvä. :)

Minä joutuisin jo 8kympissä siirtymään alemmas

• pujotteIija kirjoitti:

Minä joutuisin jo 8kympissä siirtymään alemmas

Mutta siihen tottuu. Usko pois :)

Uskon kyllä, etenkin jos vähän useammin saunoisi

• pujotteIija kirjoitti:

Uskon kyllä, etenkin jos vähän useammin saunoisi

Juu ja ei sähkösaunassa vaan puu :)

Ja kuistilla voi nauttia sitten jälkeen päin kun iho on kuuma :) Siinä järjestyksessä se mennee.

Juu ei sähkösaunaa kehtaa laittaa

Ja kuistilla voi nauttia sitten jälkeen päin kun iho on kuuma :) Siinä järjestyksessä se mennee.

Niinpä, mun saunasta on kuistille suunnilleen 3 metriä

• pujotteIija kirjoitti:

Niinpä, mun saunasta on kuistille suunnilleen 3 metriä

Siitä ko hilipasee viuh!

Siitä ko hilipasee viuh!

Hippulat vinkuen, tai paremminkin heiluen

• pujotteIija kirjoitti:

Hippulat vinkuen, tai paremminkin heiluen

Heheh. Ei kait vaan ole jo kevään vaikutusta ilmassa vai olisko kaikki saunasta? :D Kyllä mualla on mukavaa! *laulaa*

Heheh. Ei kait vaan ole jo kevään vaikutusta ilmassa vai olisko kaikki saunasta? :D Kyllä mualla on mukavaa! *laulaa*

Aamulla puuroa naamaansa kelaa....kyllä juu

• Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

En usko! Tai jos tulet opettamaan, niin sitten ehkä..!

• Vannon aina ottavani pitkät löylyt, mutta kun se veden viskaaminen on niin mukavaa puuhaa. Nautin siitä tunteesta kun nahka menee karelle. Ei siellä sitten kauaa pysty olemaan.

• Mulle riittää edelleenkin suunnilleen 60 astetta

• pujotteIija kirjoitti:

Mulle riittää edelleenkin suunnilleen 60 astetta

Joskus flunssassa tulee otettua 60 asteessa kosteita löylyjä, mutta siitä puuttuu jotenkin se saunan tuntu.

• Partakaweri kirjoitti:

Joskus flunssassa tulee otettua 60 asteessa kosteita löylyjä, mutta siitä puuttuu jotenkin se saunan tuntu.

Flunssassa tulee välteltyä saunomista

• Anonyymi

Sähkösaunassa ei kauaa viihdy. Mitäs, karelle tarkoittaa. Saunakilpailun voittanut poltti itsensä ja tuli pitkä sairaalareissu.

• Mulla on puukiuas

• Siis se tunne kun kuumassa saunassa viskaa vettä kiukaalle. Sitä meinaa karelle.

• Partakaweri kirjoitti:

Siis se tunne kun kuumassa saunassa viskaa vettä kiukaalle. Sitä meinaa karelle.

Se on ”palaa karrelle” eli eli polttaa ihtesä verille. Niin se mennee, mie tiijän nämä.

• Olen pikainen kävijä. En viihdy pitkään liian kuumassa. :)

• Anonyymi

tosi..typy: siis oikea paikkasi olisi silloin asua Etelä-Napamantereella, jos et lämmöstä pidä, etkä bakteereistakaan.

• Pikainen minäkin, mutta jos nainen vaatisi, niin voisin olla kauemminkin

• Anonyymi kirjoitti:

tosi..typy: siis oikea paikkasi olisi silloin asua Etelä-Napamantereella, jos et lämmöstä pidä, etkä bakteereistakaan.

Liian kuuma ja lempeän lämmin sauna ovat kaksi täysin eri asiaa. En usko, että viihtyisin Etelä-Napamantereella. Tosin, en ole koskaan siellä käynyt, joten siitä en voi olla 100% varma.

• pujotteIija kirjoitti:

Pikainen minäkin, mutta jos nainen vaatisi, niin voisin olla kauemminkin

Eihän kukaan sellaista ala vaatimaan, pyytää tietysti voi. Itse viihdyn just niin kauan, kun tuntuu mukavalta.

• tosi..typy kirjoitti:

Eihän kukaan sellaista ala vaatimaan, pyytää tietysti voi. Itse viihdyn just niin kauan, kun tuntuu mukavalta.

Kyl kuule naiset osaa vaatia :D

• pujotteIija kirjoitti:

Kyl kuule naiset osaa vaatia :D

Miksi vaatia, kun voi nätisti pyytää? Käytkö saunomassa vääränlaisten naisten kanssa? :D

• tosi..typy kirjoitti:

Miksi vaatia, kun voi nätisti pyytää? Käytkö saunomassa vääränlaisten naisten kanssa? :D

En käy, jotain muita vaatimuksia vaan aattelin

• pujotteIija kirjoitti:

En käy, jotain muita vaatimuksia vaan aattelin

Ahaa! Ehkä ne vaatimukset eivät kuitenkaan ole kovin epämiellyttäviä ja suostut mielelläsi, vai kuinka? :)

• tosi..typy kirjoitti:

Ahaa! Ehkä ne vaatimukset eivät kuitenkaan ole kovin epämiellyttäviä ja suostut mielelläsi, vai kuinka? :)

Hyvinkin mahdollista

• pujotteIija kirjoitti:

Hyvinkin mahdollista

:D

• Anonyymi

Hirveän kuumasta en pidä mutta joskus joo nautiskelusta saunassa, ja alumiinifoliolla tietysti saunamakkaraa laitettuna kiukaan kiville: pitää olla HK:n sinistä leikattuina sopiviin paloihin saunojille jotta lämpiää ja höyrystii siinä kiukaalla ja sinappia.

• Saunamakkarasta ei kokemuksia, HKoon sininen on hyvää

• Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

Saunamakkarasta ei kokemuksia, HKoon sininen on hyvää

HK.n sininen on pulla. Siinä on niin paljon jauhoa ettei sais kutsua makkaraksi

• Sama kuin elämässä muutenkin.
      Nautiskellaan pidemmän kaavan mukaan, tippa kerrallaan ja rauhallisesti.
      Mihinkäs tässä hätä valmiissa maailmassa. En minä sinne saunaankaan mene itteäni rankaisemaan.

• Joissain tilanteissa minäkin voisin nautiskella pidempään

• Anonyymi

Tulipahan mökkisauna vihtoineen, vai onko vasta oikeampi muoto, mieleen kuitenkin. Auringon lasku, lämmin kesäilta, höyryävä sauna.

• Täälläpäin käytetään vastaa. Muutama kk kun menee, niin onkin jo kesä

• Anonyymi

Käyn aika nopeasti. Haluaisin pitkästä aikaa mennä savusaunaan ja turkkilaiseen hamamiin.

• Naapurilta paloi savusauna

• Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

Naapurilta paloi savusauna

Tuollainen keino polttaa tahallisesti oma savusauna on ehkä hyvä tapa huijata vakuutusyhtyöiltä korvauksia tai saada palokunnan tekemään hyvä jäädytetty luistinrata letkuineen paikalle...

• Anonyymi kirjoitti:

Tuollainen keino polttaa tahallisesti oma savusauna on ehkä hyvä tapa huijata vakuutusyhtyöiltä korvauksia tai saada palokunnan tekemään hyvä jäädytetty luistinrata letkuineen paikalle...

Aika useastihan nuo taitaa syttyä

• Löylyissä naatitaan ja perään ehkä pikainen limpsa. ☝️😁
      Sitähän sä kysyit? 😉

• Nyt alkoi tekemään mieli limpsaa, tai peräti peellä alkavaa :D

• Anonyymi

EI vaan 2 litraa White Lighting -pontikkaa piiloitettuna kaljaan :D

• Nohnoh sutkaus...
        Lettu mänt ohi suun...

• Anonyymi

Kävitkö saunassa? ;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kävitkö saunassa? ;)

Tuli mieleen unessa näin tilanteen: olen nukkunut aika huonosti mutta unipätkässä näin sellaisen: jotkut ihmiset olivat minulta kysymässä että: mistä saa kunnollista tehokasta pontikkaa, olivat opastaneet minun luokse, mutta kun kymmeniin vuosiin enää tehnyt omasti ne sitten jonnekin toiseen paikkaan että ehkä tuolta? _D:D

Opastaa jonnekin Nils Gusftafssonin tyttöleirimurhapaikkaan, jossa jo puukkomiehetkin Gustafssonia odottavat jotta puukottavat hänet kuoliaaksi kostoksi tyttöjen kuolemasta :D:D

• pujotteIija kirjoitti:

Nyt alkoi tekemään mieli limpsaa, tai peräti peellä alkavaa :D

Hehhheh...

Nohnoh sutkaus...
        Lettu mänt ohi suun...

Letut? Oletko lettutieteen vihtori? 🤣

• Anonyymi kirjoitti:

Kävitkö saunassa? ;)

Oon mä sielläkin käynyt....😉

• Anonyymi kirjoitti:

EI vaan 2 litraa White Lighting -pontikkaa piiloitettuna kaljaan :D

Täällä saa vain kiljua mielinmäärin...☝️😁

• Disse kirjoitti:

Letut? Oletko lettutieteen vihtori? 🤣

Teillä on taas lähteny laphasesta :D se on kohta pujiskii sekaisin :D Minä teille lehtorit näytän!

Teillä on taas lähteny laphasesta :D se on kohta pujiskii sekaisin :D Minä teille lehtorit näytän!

Hihii... pitää se vähäsen vitsailla ja pelleillä....😉

Sullakin Abrista ikävä, niin sopivaa älyyttömyyttä välillä tähän saumaan...

Sitäpaitsi mä oon niiiiin lomalla...että. 😁

• Disse kirjoitti:

Hihii... pitää se vähäsen vitsailla ja pelleillä....😉

Sullakin Abrista ikävä, niin sopivaa älyyttömyyttä välillä tähän saumaan...

Sitäpaitsi mä oon niiiiin lomalla...että. 😁

Harmittaa vähän, että Abran kirjoittaja on hävinnyt. En luota näihin uusiin :( ei se ole sama :(

Mitäh? Lomat tänne! Et tarvii niin paljoo, mie pien siun eestäs puolet.

Käypä kato tuolta toisesta ketjusta video, pitääkö miehen olla rusakko...eiku tosikko vai humoristi :)

Harmittaa vähän, että Abran kirjoittaja on hävinnyt. En luota näihin uusiin :( ei se ole sama :(

Mitäh? Lomat tänne! Et tarvii niin paljoo, mie pien siun eestäs puolet.

Käypä kato tuolta toisesta ketjusta video, pitääkö miehen olla rusakko...eiku tosikko vai humoristi :)

No ehkä hän pitää taukoa....tai...😊 tai hän saattaa kirjoittaa leuanalusta kutkutellen anona asiaa. 😉👍

No mulls oiskin kuule niitä ja paljon... miten paljon laitetaan... mä oon ainakin itse huhtikuulke asti lomilla...☝️😆

Pitääpäs vilasta.. just poitsun kaa töllättiin putousta. 😊

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No ehkä hän pitää taukoa....tai...😊 tai hän saattaa kirjoittaa leuanalusta kutkutellen anona asiaa. 😉👍

No mulls oiskin kuule niitä ja paljon... miten paljon laitetaan... mä oon ainakin itse huhtikuulke asti lomilla...☝️😆

Pitääpäs vilasta.. just poitsun kaa töllättiin putousta. 😊

Sano nyt abrasta mies vaiko ei?:(

• Anonyymi kirjoitti:

Kyseletkö aina muilta, etkä asianomaiselta? Pistät muut juoruamaan?

• Anonyymi kirjoitti:

No nainen. Hassutteli vaan ohjelmilla ulkonäköään.
        On aina tykännyt paljon ns. "miesten hommista", autoista, moottoripyöristä jne. mutta myös äiti ja tykkää tehdä ihan tavan taloustöitä jne. Tykkä miehestään kaikintavoin ja on hetero. Ihan kuten hän on kertonutkin aina...

En tajua edes miksi sitä täällä kysellään? Ihan tavallinen nainrn siellä kirjoittaa ja hassuttelee yhä...😊

• Disse kirjoitti:

No nainen. Hassutteli vaan ohjelmilla ulkonäköään.
        On aina tykännyt paljon ns. "miesten hommista", autoista, moottoripyöristä jne. mutta myös äiti ja tykkää tehdä ihan tavan taloustöitä jne. Tykkä miehestään kaikintavoin ja on hetero. Ihan kuten hän on kertonutkin aina...

En tajua edes miksi sitä täällä kysellään? Ihan tavallinen nainrn siellä kirjoittaa ja hassuttelee yhä...😊

Olisi pitänyt vastata mies jonka lapset on varastettu puistosta ja toisen homon kanssa kasvattaa niitä. Utelias olisi jännästä jäykkänä.

• Anonyymi kirjoitti:

Voit kutsua queer mieheksi. Niin ei tarvitse enää arvailla.

• viriviri kirjoitti:

Olisi pitänyt vastata mies jonka lapset on varastettu puistosta ja toisen homon kanssa kasvattaa niitä. Utelias olisi jännästä jäykkänä.

Niin varmaan... 😆

• Disse kirjoitti:

Niin varmaan... 😆

Minusta menee vähän pitkälle uteleminen, kun kysellään sinulta. Etenkin kun eivät kysy minulta, mitä minä haluan kertoa. Tai mikä minä olen. Itsehän minä itseni määrittelen ja muut kunnioittaa sitä tietoa, jonka annan.

Mutta varastetut lapset tekee jännittäväksi vastauksen. Kohta on jeparit ovella.

• Anonyymi

Kyl oltiin noin 90 minsaa saunassa tänään. Siihen kuului kyl terassilla loikoilua useaan kertaan myös ja olutta nauttien mut löylys käytiin varmaa 10 kertaa.

• Tuossa onkin jo nautiskelua

• Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

Tuossa onkin jo nautiskelua

HK:n sininen on kyllä kallista, monet ostavat jotain normi grillimakkaraa, mutta kyllä se tuota pitää olla, on lihaisaa ja mukavaa, hieman erilaista kuin joku Atrilli-paketti tai Camping.

• Anonyymi

Hyvä olla nesteytystä saunassa, sisäistäkin ,liian kuiva ei ole hyväksi.

• Anonyymi

Juha Mietohan on kova mies, kyllähän hän nyt vetää 5 litraa White Lightning -tyyppistä, eli noin 67% pontikkaa naamaan kuin ei mitään, eihän hän muuten mies olisikaan :D

• Ja pidetään siellä missä sen kuuluukin olla, ei missään muualla

• Kerran viikossa saunon ja lauantaina. Muina päivinä pesen hiuksia, kun rasvottuvat mokomat, vaikka onkin lyhyet hiukset, niin ravottuvat ja pää hinkkaa tyynyliinaa, joka tulee rasvaiseksi, että joutuu sitä vaihtamaan.
      Kesähelteellä en saunaa lämmitä, kun ulkona on sauna ja asunto lämpeis kun saunan lämmitäs.
      Maalla lämmitin aikoinaan saunaa kesäkuumalla, kun pihatöitä tein, että hiki vaan valu päältä ja iho oli ihan suolainen hiestä.
      Silloin piti saada hiki virtaamaan, että tuli suolanen hiki ulos kehosta.
      Kuumassa saunassa en tykkää olla, sellanen 60 on maximi.
      Saunassa en pidä valoja, kun on kiukaassa lasiluukku ja puuvalkea valaisee saunaa tunnelmallisesti.
      Tänään olin saunassa ja meinasin nukahtaa lauteille. Usein saunassa alkaa nukuttamaan ja muutaman kerran olen meinanut köllähtää nokalleni lauteita lattialle ja silloin löisi päänsä kovalle lattialaatoitukselle.

Taas unohdin laittaa saunamakkarat eli kiukaalle folioon makkaraa, jota nuoruudessa laitettiin kiukalle ja maistui hyvältä.

Ruman miehen omituisia höpötyksiä ei kannata komemmetoida, kommentoikaa viisaampien.

• Minäkin yleensä vaan kerran viikossa

• Anonyymi

Olipas hauskaa saunassa käyntiä, te ootte ihania.

• Olihan tuossa muutama ihana saunoja

• En ole yhtään saunaihmisiä.

• Niin....läheskään kaikki suomalaisetkaan ei ole

• pujotteIija kirjoitti:

Niin....läheskään kaikki suomalaisetkaan ei ole

Kuivaa silmät ja limakalvot löylyssä liikaa. Seuraavana aamuna on 'flunssamainen' olo. Lämmöstä tykkään kyllä muuten.

• viriviri kirjoitti:

Kuivaa silmät ja limakalvot löylyssä liikaa. Seuraavana aamuna on 'flunssamainen' olo. Lämmöstä tykkään kyllä muuten.

Ai tuollaisia oireita, eipä ihme ettet ole saunaihmisiä

• pujotteIija kirjoitti:

Ai tuollaisia oireita, eipä ihme ettet ole saunaihmisiä

Joo. Se ei vaan sovi löylyttely mulle.

• Anonyymi
        viriviri kirjoitti:

Joo. Se ei vaan sovi löylyttely mulle.

Jos sauna ei sovi, niin ilmeisesti eltelä-valtameren jääkylmä kylpy kahdeksitoista tunniksi sinulle sopii, ja tukkäisit siitä?

Jos jäästä tykkäät kerran ja kylmästä, kivutkin kuule lähtee kun kaikki hermostokin jäätyy -50c asteessa jään alla vedessä, voisi olla terapiaa sinulle.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos sauna ei sovi, niin ilmeisesti eltelä-valtameren jääkylmä kylpy kahdeksitoista tunniksi sinulle sopii, ja tukkäisit siitä?

Jos jäästä tykkäät kerran ja kylmästä, kivutkin kuule lähtee kun kaikki hermostokin jäätyy -50c asteessa jään alla vedessä, voisi olla terapiaa sinulle.

Käyn kuumassa suihkussa, mikään ei tunnu yhtä rentouttavalle kuin kuuma suihku tai kylpy. Mutta saunaa välttelen.

Kylmästä en pidä ollenkaan. Edes suihkuna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä. Kylmä <3

• Anonyymi
        viriviri kirjoitti:

Käyn kuumassa suihkussa, mikään ei tunnu yhtä rentouttavalle kuin kuuma suihku tai kylpy. Mutta saunaa välttelen.

Kylmästä en pidä ollenkaan. Edes suihkuna.

Joo joillekin suomalaisille se on kauhea synti ja järkytys jos joku ei pidä saunasta. Nauran.

• Anonyymi kirjoitti:

Joo joillekin suomalaisille se on kauhea synti ja järkytys jos joku ei pidä saunasta. Nauran.

Epäsuomalaista, jos ei sauno ja dokaa. Tai ole muutenkaan valtavirran tyyppinen

• Anonyymi

Olipa paljon saunojia, taisi olla hyvät löylyt. Saunatakeissa ei tunnistanut.
      Menihän lauantai-ilta näinkin, joskus vain ? Elokuva olisi ollut parempi.

• Samalla tässä kattelen Jack Reacheria

• Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

Samalla tässä kattelen Jack Reacheria

Katson tätä alkuperäistä Angry Birds -elokuvaa, Alfred Hitckockin: The Birds, tässä on hauska, kun vaikka kuinka yritetään varoitella että älä mene sinne, mutta pitää silti mennä.

The Rear Window oli aika hauska Hitchkokin juttu myös katsoin eilen :D

• 70-80 astetta pulämmitteisessä saunassa ja pidemmällä kaavalla. Jos on kavereita käymässä niin vielä pidemmällä kaavalla mennään. Jos yhdeksältä aloitellaan niin menee helposti kahteen ennenkuin mailma on valmis, naiset rakastettu ja urheilun taktiset asiat saatu selville. Toki ei koko aikaa lauteilla vaan välilä istuskelua, syöntiä ja palauttelua; joskus ehtii välillä kiuaskin viileentyä ennenkuin huomatan että taas voidaan mennä saunaan.

Ennen kävin useamman kerran viikossa mutta nyt kun on tuo talviuinti tullut tavaksi niin kerta viikossa riittää.

• Anonyymi

En ole käynyt suomalaisessa saunassa melkein 25 vuoteen.
      En asu Suomessa ja käyn erittäin harvoin ja silloinkin asun hotellissa. Saunaa en kaipaa ollenkaan, sillä en ole koskaan pitänyt saunomisesta. Jo lapsena kotona saunapäivä tiesi koko illan huonoa oloa löylysssä olon jälkeen. en tiedä mistä johtuu, vain minä kärsin tuosta, ei kukaan muu. Eikä parempi ollut muissakaan saunoissa.
      Joten jos kävisin, niin pikaisesti pesulla, en löylyssä.

• Anonyymi

Nauttija, en voi kuitenkaan olla niin kauan kuin haluaisin, kun on toi aika raja. Oma moka
      Terveisin Tampereen mies 45v.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      74
      4344
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3085
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      3055
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      395
      2136
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      217
      1249
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1193
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      74
      1176
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1045
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      61
      1032
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      973
    Aihe