Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

30

  1. Uusi+päivitys+:)+Täyttänyt+nyt+15,+pituus+vieläkin+159+,+js+paino+67+kg+tienoilla.+Painoa+siis+ensimmäiseen+postaukseen+verrattuna+on+lähtenyt+se+2-4kg+verran,+ja+painavimmiltani+(76kg)+siis+jo+melkein+10kg+.+En+muista+mitä+kaikkea+kerroin+tätä+edellisessä+postauksessa,+mutta+nyt+alin+paino+oli+ollut+sellaiset+66.6kg(?)+jonka+jälkeen+se+nousi+hieman+loppukesän+aikana.+(vaikkakin+se+näyttää+taas+lähtevän+hitaaseen+laskuun+:)++)+Nyt+aloittanut+9.+Luokan,+ja+olen+yllättävän+tyytyväinen+itseeni+pikku-Venlaan+nähden.+Nyt+tavoitteenani+ovat+vain+Fat+loss+(Rasvan+menettäminen),+eikä+vain+Weight+loss+(Painon+menettäminen),+osasyynä+tietenkin++huoli+omasta+terveydestä+ja+kunnostani.+Nyt+taas+kunnosta+lisää+:+Olen+huomannut+että+kuntoni+on+huomattavasti+korkeampi+kuin+ala-asteella,+ja+vaikka+en+olekkaan+priimassa+kunnossa+olen+tyytyväinen+siihen+mihin+olen+päässyt.+Jaksan,+ja+*uskallan*+juosta+ilman+pelkoa+siitä+että+toinen+polvistani+pettäisi+kaiken+sen+ylimääräisen+painon+alla+(vieläkin+mahdollista,+mutta+paljon+epätodennäköisempää+kun+painoa+lähtenyt+se+~10kg).+Lenkkeilykaverina+on+usein+meidän+koira.+Ei+tässä,+jatkan+nyt+tästä+matkaa+takaisin+läksyjen+pariin+ja+pyrin+ylläpitämään+arvosanojani,+Ciao~
  2. Terve+taas+:)+Tässä+muutaman+vuoden+jälkeen+palailen+takaisin+aloittamaani+keskuteluun.++Viimeisimpien+viestien+jälkeen+paino+alkoi+nousta,+josta+huippu+oli+76kg.+Sen+jälkeen+on+tullut+hidasta,+mutta+varmaa+laskua+(+laskeskelin+että+keskimäärin+0.3kg+/+kuukausi++)++.+Tällä+hetkellä+olen+159cm,++ja+viime+viikolla+painoin+70.5kg.+Minulla+ei+ole+mitään+vihaa+kehoani+kohtaan,+ja+rakastan+sitä+kuitenkin+tiedostaen+terveyshaitat.+Olen+aloittanut+uuden+harrastuksen+viime+vuoden+loka-,+marraskuussa+(pesäpallo)+jossa+on+tullut+käytyä+välillä+vähän+aktiivisemmin+ja+välillä+vähän+vähemmän.+Näin+ekavuotisena+en+vielä+peleihin+ole+pahemmin+menossa.+++---Näin+itseäni+vain+pituudesta+kiinnostaisi+se+että+miksi+kasvu+teki+sellaisen+hypyn,+sillä+kasvukäyrä+oli+vuotta+aijemmin+osoittanut+että+kasvu+oli+hiipumassa+(0.1cm+kasvu+ensimmäisen+viestin+jälkeen+puolessa+vuodessa,+eli+silloin+156.9>157),+ja+sitten+se+olikin+taas+hypännyt+2cm+kasvuun+(Eli+nyt+siis+159cm)+kahdeksassa+kuukaudessa?+Minä+ja+koululääkäri+arveltiin+elintapamuutosten+olleen+osa"syy"+tähän.Meille+tuli+myös+koira+viime++kesänä,++ja+meillä+jaetaan+lenkitysvuorot+minun+ja+vanhempieni+välillä.++Tavaksi+on+tullut+kuunnella++muiden+tarinoita+painonhallinasta+ja+-menetyksestä+LukeNarwhalilta,+ja++pyrin+vieläkin+tekemään+terveellisempiä+valintoja+mm+ruuan++tai+sen+määrän+suhteen.+Kasviksien,+vihannesten,+ja+hedelmienkin+pitäminen+ruokavaliossa+on+pysynyt,+ja+yleensä+olen+itse+se+joka+muistuttaa+salaatin+teosta+mm+kaupassa.+Pyöräilen+yleensä+koulumatkat+(joskus+harvemmin+autolla)+josta+kertyy+yli+6km+pyöräilyä+/+koulupäivä.+Pelaaminenkin+on+vähentynyt+merkittävästi,+ja+jos+pelaan+viikon+aikana+se+on+yleensä+vain+muutama+päivä+viikossa,+silloinkin+harvoin+enemmän+kuin+3+tuntia.+Mutta+siinä+missä+pelaaminen+on+vähentynyt+on+puhelimella+olo+lisääntynyt+myös+hieman.+Ruutuaikaa+tulee+yleensä+puhelimella+helposti+yli+10,+joskus+jopa+yli+13h/päivä,+mutta+helposti+80%+siitä+on+youtuben+kuuntelua+kuulokkeilla+puhelimen+itsessään+ollessa+taskussa.+Keskimääräisesti+numerot+ovat+laskeneet+asteen,+mutta+huomasin+sen+vasta+viimeisessä+jaksossa,+jossa+oli+hieman+vaikeaa+alkaa+enään+mitään+muuttaa,+eli+pitää+tsempata+yhdeksännellä+luokalla!+Hyvää+loppupäivää+kaikille+:)
  3. Oho-+siitä+onkin+hetki+kun+tänne+viimeksi+päivittelin,+edistystä+ei+ole+pahemmin+tullut,+ehkä+puolisen+kiloa+lähtenyt,+mutta+syytän+siitä+sitä+että+ruoka-ajat+oli+vielä+vähän+niin+ja+näin,+viimeisimmän+viestin+jälkeen+ehdin+jonkin+aikaa+kokeilla+normaaleja+ruoka-aikoja+mutta+ei+se+kauaa+kestänyt+kun+taas+se+meni+vähän+sikin+sokin,+nyt+taas+yrittämässä+parantaa,+ja+yrittää+vähentää+karkkien+syömistä,+miettinyt+että+jos+yrittää+karkkilakkoa+kuin+kaveri,+sekä+uuden+kokemuksen+saamiseksi+että+ylimääräisen+sokerin+vähentämiseksi.+Karkkilakkoon+tuskin+lähden+mutta+saa+nähdä.++++++koulumatka+nyt+ylä-asteella+se+3,7km+että+kyllä+siinä+tulee+sitä+pyöräilyä,+vaikka+nyt+mahdollisuuksien+myötä+näin+talvella+pyytänytkin+kyydittämään.+Nyt+kun+etäkoulu+alkaa+loman+jälkeen,+yritän+käyttää+sitä+aikaa+liikkumiseen+jos+nää+lumet+ja+jäät+nyt+sulais..+Pelaaminen+vähentynyt+huomattavasti,+piirtämistä+silloin+tällöin.+Olen+aktiivinen+liikunta+tunneilla,+ja+tykkään+juosta,+vaikka+polveni+vaikeuttaa+sitä+joskus+(+Olen+tehnyt+toisen+keskustelu+tähän+liittyen+)+++++++Jos+en+olisi+"minä"+ja+seuraisin+itseäni+tunneilla,+voisin+jopa+yllättyä+omasta+innostani+painooni+ja+kokooni+nähden,++(muuutta+tämä+ei+liity+aiheeseen+pahemmin+joten+taidankin+palata+pääaiheeseen.+)+Pituus+hämmentänyt+jo+hetken+aikaa.+Serkku,+joka+on+vain+puolisen+vuotta+vanhempi,+ja+minua+pitempi,+hämmästyi+pituudestani+nähden+kun+teki+jotain+kampausta+hiuksilleni,+puhui+jotain+siitä+että+olen+kuulemma+pian++tämän+pituinen+tai+jotain+sinne+päin,+olen+melkein+mummin+pituinen+(+hän+on+160cm+kuulemma+)+ellen+kuulemma+jopa+pitempi,+kuitenkin+terkkarin+mukaan+olin+jotain+155.5+tai+156,+joka+hämmensi+todella+paljon,+en+sitten+tiedä+että+vaikuttiko+"lihavuuteni"+jotenkin+asiaan+kun+piti+mennä+seinää+vasten.+Öhm+taisi+taas+mennä+sivuraiteille,+kuitenkin+jotain+tänne+päin,+jos+jotain+kysymyksiä+asioista+,+joihin+en+tässä+epähuomiossa+kiinnittänyt+mitään+huomiota,+kysykää+vain+:)
  4. Ei+mitään+hajua+että+pystynkö+pitää+yllä+mutta+hedelmiä+olen+lisäillyt+tässä+ja+syönyt+aktiivisesti+jos+niitä+sattuu+olemaan,+aamupalan+korjaukseen+alan+siinä+vaiheessa+kun+(+ylihuomenna++tai+jopa+jo+huomenna+)+koulut+alkaa,+mm-+tällästä+nopeeta+päivittelyä+tässä+ennen+nukkumaan+menoa,+unirytmitkin++saanu+tuosta+hoidettua+kuntoo😲,+ja+nukkumaan+meno+ajasta+(+klo+1am-3am+)+sain+jotenkin+kerralla+23pm?+(++alko+väsyttää+22+aikoohi+ja+pystyin+nukahtaa+Viimein+ennen+00.00+)+Kiitos+kun+luitte+:)