Vapaa kuvaus

Aloituksia

7

Kommenttia

122

  1. Jos+itäraja+voitaisiin+sulkea+maahantunkeutujilta,+niin+se+olisi+hyvä+juttu+kansantaloudelle+ja+suomalaisille.
  2. Matujen+joukossa+on+paljon+tänne+sopeutuneita+jotka+ovat+yhteiskuntamme+jäseniä+ja+veronmaksajia.Ongelmasi+siis+näen+tämän+meille+valitun+ruotsinmallin.+Meillähän+myös+nämä+mamut+ahdetaan+omiin+lähiöihin+ainakin+Helsingissä.Siellä+heille+muodostuu+oma+elinpiiri+jossa+ei+tarvita+suomenkieltä+eikä+kulttuurimme+osaamista.+Tähän+ovat+syyllisiä+lasten+vanhemmat+jotka+opettavat+siis+lapsilleen+lähtö+maansa+kulttuurin+joka+onkin+sitten+lähiöjunan+asuin-+ja+elämänympäristön+kulttuuri.+Sitten+ihmetellään+kun+2-polven+mamu-nuorten+jengit+törmäävät+kantasuomalaisten+kanssa.+Huumekauppiaat+ja+maahantuojat+sekä+muut+alan+toimijat+joiden+joukossa+on+myös+näitä+2.+polven+mamuja+tietävät+kuinka+saada+nämä+porukat+mukaan+toimintaansa.Loppupelissä+käyttäjällehän+ei+ole+mitään+väliä+tuleeko+kama+labrasta+vai+n..kerin+perseestä+kun+vaan+saa+kamaa.Tämä+ketju+pitää+saada+poikki.+Olen+itse+yrittänyt+puhua+näille+maahanmuuttaja-vanhemmille+asiasta+ja+suostutellut+päiväkotia+ja+eskaria+jotta+lapsi+pääsisi+kiinni+kouluun+ja+olisi+tasavertaisempi+muiden+kanssa.+Nyt+sitten+ainakin+Helsinki,+Lantaa+ja+Turku+ovatkin+sitten+keskittäneet+näitä+lapsia+samoihin+kouluihin+ja+siitä+on+syntynyt+maahanmuuttajapainotteisia+kouluja.+Loppu+tuloksena+onkin+sitten+peruskoulun+päättäviä+lapsia+jotka+ovat+2-3+vuotta+muita+jäljessä.Näin+synnytetään+iso+ryhmä+joilla+huonot+eväät+tulevaisuuteen.TÄMÄ+PITÄÄ+SAADA+KATKAISTUATähän+haluaisin+jotain+ratkaisumalleja.+Ratkaisu+ei+siis+ole+tuo+ylläoleva+vuosikymmeniä+toteutettu+malli,+että+haukutaan+jotain+puoluetta+tai+poliitikkoja.+Ei+myöskään+se,+että+lähetetään+takaisin+johonkin+aavikolle+tai+se,+että+pannaan+kaikki+linnaan.
  3. Tuttu+juttuNäen+perussyynä+olevan+näiden+maahanmuuttajalapsien+putoamisen+heti+koulun+alettua.+Isoin+syys+on+se,+että+eivät+osaa+suomea+kunnolla.+Suurin+syy+tälle+on+se,+että+äidit+toimivat+kulttuurinsa+mukaisen+velvoitteen+mukaan+eli+kasvattavat+lapset+kotona+osaksi+omaa+kulttuuriaan.Koulussa+kokevat+heti+olevansa+jotenkin+ulkoisia+suomalaisessa+yhteisössä.+Ymmärrettävää,+että+eivät+saa+kavereita+kun+eivät+osaa+kieltä.Sitten+löytävät+kaveriksi+toisen+maahanmuuttajalapsen+ja+kolmannen+ja+......Pahimmassa+tapauksessa+puhuvat+sitten+välitunnit+ja+koulumatkat+äidinkieltään+jolloin+suomesta+tulee+enemmän+"noiden+muiden"-kieli.Tässä+tilanteessa+ollaan+menossa+huonoon+suuntaan+ja+kovaa.Suomalainen+perhe+olisi+kovasti+huolissaan+jos+huomaisi+omassa+lapsessa+tällaisia+piirteitä.+Perhe+rupeaisi+tekemään+jotain+asian+korjaamiseksi.Käsittääkseni+tällainen+kehitys+on+usein+maahanmuuttajavanhemmille+joilla+ei+juurikaan+ole++koulukokemusta+on+Suomen+yhteiskunnan+vika.+Yhteiskunnalla+on+asian+korjausvelvollisuus+ei+vanhemmilla.+Mamu-äidit+eivät+tiedä+mitä+tehdä+ja+iskät+eivät+ole+kulttuurinsa+mukaan+mitään+lastenlikkoja+saati+sitten+äitejä.+Tämän+hetken+tilanteen+korjaamiseksi+ei+ole+helppoja+keinoja.Tulevaisuuden+korjaamiseksi+olen+usein+kertonut+näille+mamu+äideille,+että+lapselle+on+annettava+mahdollisuus+tulevaisuuteen.++Olen+kertonut,+että+lapset+on+vietävä+päiväkotiin+ja+viimeistään+eskariin+jotta+he+olisivat+samalla+viivalla+muiden+lasten+kanssa+kun+koulu+alkaa.Usein+väittävät+olevansa+omille+lapsilleen++parempia+kuin+opettajat.+Olen+sanonut,+että+lapsillenne+tulevaisuutta+varten+tärkeintä+on+suomenkielen+taito+ja+eurooppalaisen+yhteiskunnan+osaaminen.+Opetatteko+te+lapsillenne+nämä+heidän+tulevaisuuden+tärkeimmät+asiat?Olen+saanut+pahaa+palautetta+ja+useita+epäystäviä.Olen+kertonut,+että+kouluissa+opiskellaan+opintosuunnitelman+mukaisia+aineita+eikä+suomenkielen+alkeita.+Kauhea+huuto+ja+poru.+Olen+myös+kertonut,+että+jos+siellä+opeteltaisiin+suomenkielen+alkeita,+niin+kaikki+suomenkieliset+lapset+jäisivät+ilman+opetusta+koska+ihan+varmasti+koska+osaavat+nuo.+Eli+tilanteeseen+saadaan+parannusta+sen+myötä,+että+nuo+mamujen+lapset+pääsevät+päiväkodin+ja+eskarin+kautta+suunnilleen+samalle+viivalle+suomalaisten+lasten+kanssa.Koulun+alkaessa+he+puhuvat+suomea+ja+koulussa+on+tuttuja+suomalaisia+ja+maumu-muksuja+eskarista+joten+he+kokevat+olevansa+osa+sitä+lasten+yhteisöä.