Vapaa kuvaus

Aloituksia

3

Kommenttia

383

  1. Joo+ei+millään+pahalla+mutta+unohda+koko+arvonta+ainakin+minun+ja+ludemin+kohdalta.+Jotenkin+niin+aavistan+että+tämän+tarkoitus+on+saada+meidän+pöydän+väki+lopullisesti+riitoihin+joten+en+valitettavasti+voi+suostua+minkään+sortin+palkinnon+vuoksi+siihen,+että+meidän+pöydän+hahmojen+välejä+yritetään+rikkoo+jos+huomataan+että+on+jotain+pientä+erimielisyyksiä+nii+se+ei+tarkoita+sitä+että+meidän+pöydän+väki+on+noin+vietävissä.+Me+pidämme+yhtä+köyttä+säällä+kuin+säällä+joten+en+ole+mukana+arvonnassa.
  2. Kuten+sanoin+että+takiaisen+asenne+on+jo+pelkästään+se+ettei+hän+missään+vaiheessa+ole+kysynytkään+ludemin+ajatuksia+tai+näkemyksiä+mistään+niin+etteikö+siihen+olisi+samalla+tullut+melkein+heti+perään+joko+syytöksiä+ludemia+kohtaan+sekä+uhkailuja+ja+tämä+taas+aiheuttaa+heidän+välille+sitä+puhumattomuutta,+josta+takiainen+aina+muistaa+moittia+ludemia+että+esimerkiksi+"mä+en+oikein+ymmärrä+miksi+ludem+on+taas+mulle+niin+kovin+vihainen+ja+mä+en+oo+tehny+yhtään+mitään+muuta+kuin+ollut+töissä+nii+jo+on+rouva+täydessä+raivossaan+vaikka+en+tehnyt+yhtään+mitään+muuta+kuin+olin+kiltisti+töissä"+ja+sen+jälkeen+kun+takiainen+huomaa+että+ludem+on+jostain+kumman+syystä+suuttunut+hänelle+niin+takiainen+kysymisen+sijaan+syyttää+ludemia+uskottomuudesta+ja+valehtelusta+ja+sen+jälkeen+vielä+uhkailee+mitä+törkeömmällä+tavalla+ja+se+takiaisen+ainainen+kysymys+on+"koska+jutellaan+rakas+ludem??"+ja+kun+ei+mitään+vastausta+siihen+tule+niin+joka+kerta+takiainen+moittii+ludemia+siitä+ettei+ludem+puhu+hänen+kanssaan+irl+ja+sen+jälkeen+takiainen+valitettavasti+vain+näkee+sen+oman+tuntemuksen+ja+sen+myötä+myös+on+toiminut+kuten+esimerkiksi+ärsyttää+ludemia+kaikin+tavoin+erittäin+hyvä+esimerkki+siitä+on+se+huomion+hakeminen+keinoja+kaihtamatta.+Esim+puhua+siitä+kuinka+paljon+haluaa+muiden+naisten+kanssa+olla+ja+viettää+aikaa+ja+sitten+kun+ludem+siihen+kirjoittaa+että+"mene+sitten+jos+kerran+niin+haluat,+että+en+voi+pakottaa+sinua+suhteessa+olla+jos+kerran+muita+haluat"+johon+sitten+takiainen+reagoi+välittömästi+ettei+hyväksy+ikinä+ludemille+ketään+muuta+ja+että+ludemin+on+oltava+ikuisesti+uskollinen+takiaselle+ja+takiaisen+mielestä+on+ihan+ok+käydä+muiden+naisten+kanssa+esim+saunassa+ja+ties+missä.+Että+esitän+kysymyksen+teille+jotka+jaksoitte+lukea+tämän+kommentin,+että+kuinka+moni+meistä+olis+yhtä+kiltti+ja+ymmärtäväinen+kuin+ludem+on+ollut+takiaselle.+Mä+tiedän+että+heillä+on+vahva+rakkaus+ja+kumpikin+heistä+ikävöi+ja+haluaa+olla+toistensa+kanssa+ja+saada+näyttää+niitä+heidän+intohimoisia+rakkauden+osoituksia+mutta+tässä+oli+aika+hyvin+kiteytetty+kooste+siitä+miksi+heidän+suhteen+muodostaminen+ei+ole+ollut+helppo.+Se+puhumattomuus+on+ongelma+ihan+kenelle+tahansa+missä+suhteessa+tahansa+ja+ei+todellakaan+ole+ludemin+syy+ettei+he+ole+muodostanut+puhe+yhteyttä+irl.+Kysyn+vaan+että+kuinka+moni+uskaltaa+sanoa+omia+ajatuksiaan+jos+toisen+asenne+on+kuin+takiaisella+on+ollut+ludemia+kohtaan.+Ja+mä+en+todellakaan+hauku+enkä+arvostele+takiaista+enkä+halua+loukata+häntä.+Päin+vastoin+mä+sanoin+tän+koska+mä+tiedän+että+heidän+suhteensa+on+toimiva+ja+kestävä+ja+onnellinen+kunhan+he+saavat+mahdollisuuden+jutella+heidän+tunteista+ja+ajatuksiaan+mutta+ilmeisesti+takiainen+on+niin+jääräpää+että+ei+ollenkaan+huomaa+että+hänen+asenteen+on+muututtava.+Ja+takinen+on+kiltti+ihminen+ja+rakastaa+ludemia+yli+kaiken+ja+on+aidosti+omistautunut+tekee+kaikkensa+jotta+ludem+olis+onnellinen+hänen+kanssaan+mutta+valitettavasti+hän+ei+ole+oikein+osannut+ilmaista+itseään+eikä+tunteitaan+jolloin+se+väärin+ymmärrys+on+ihan+ymmärrettävää+ettei+heillä+ole+kuin+toi+sama+riidan+aihe+joka+kiertää+kehää+vaikka+kuinka+paljon+sanoisin+että+jutelkaa+ja+kohdatkaa+itsenne+ja+tunteenne+mutta+mä+ymmärrän+täysin+ludemia+ettei+hän+ole+valmis+kohtaamaan+takiaista.
  3. Odotinkin+jo,+että+milloin+se+Kaisa+ilmestyy+juuri+sinne+missä+jose+on,+mutta+kerronpa+sinulle+vastauksen+kysymykseesi,+että+vaikka+minulla+on+erittäin+vahva+moraali+joka+perustuu+suurimmaksi+mun+arvo+maailmaan,+niin+se+että+mä+pystyn+näkemään+asioita+muidenkin+kannalta+sekä+muistakin+kulmista,+niin+ei+tarkoita+sitä,+että+minä+hyväksyn+kaiken,+mutta+minä+ymmärrän+että+on+olemassa+muitakin+mielipiteitä+ja+jokaisella+on+oikeus+omaan+näkemykseen+niin+arvojen+kuin+moraalin+suhteen+eikä+se+ole+yhdenkään+ihmisen+tehtävä+tuomita+toista+ihmistä+mistään+syystä.+Jokainen+on+saman+arvoinen+Jumalan+silmissä+ja+jokainen+vastaa+itse+omasta+käytöksestä+Jumalan+edessä+eikä+ole+oikeutta+tuomita+toista+vaikka+itse+olisi+elämässä+suoriutunut+mallikkaasti+kun+jokainen+me+kuitenkin+vastataan+omasta+elämästä.+Ja+se+että+minä+ymmärrän+ei+tarkoita+sitä+että+minä+hyväksyn.+Se+miten+itse+toimin+olen+vastuussa+Jumalan+edessä+ja+silloin+siihe+ei+vaikuta+se,+että+onneksi+minä+olen+toiminu+omien+arvojen+mukaisesti+mutta+noi+muut+eivät,+niin+Jumala+ei+vertaa+ketään+ihmistä+toiseen+ihmiseen+että+kuka+on+paremmin+toiminut+ja+kuka+on+parempi.+Kun+se+totuus+on+se+että+jokainen+olemme+saman+arvoisia+ja+kukaan+ei+ole+ketään+huonompi+tai+parempi+mistään+näkökulmasta+verrattuna.+Jos+mun+mielipidettä+kysytään+niin+olen+vahvasti+sitä+mieltä+että+kaikkia+asioita+elämässä+ei+tarvitse+hyväksyy+mutta+täytyy+ymmärtää+ja+pitää+muistaa+että+se+on+Jumala+joka+saa+ihmisen+käytöstä+arvostella+ja+tuomita.+Silloin+kun+ihminen+ei+toimi+Jumalan+sääntöjen+mukaisesti+on+syyllistynyt+syntiin+josta+Jumala+tuomitsee+ja+jokainen+synti+on+saman+arvoista+Jumalan+edessä,+että+ei+voi+verrata+että+no+minäpä+olen+kiltimpi+kun+olen+vain+esimerkiksi+syyllistynyt+näpistyksiin+ja+toi+toinen+on+sitten+murhaaja+ja+osoitteen+omaa+paremmuutta+ja+toisen+huonoutta+vaikka+se+on+yhtä+paha+asia+että+onko+joku+varastanut+tikkarin+kaupasta+tai+tappanut+jonkun+kun+se+synti+on+siinä+että+ei+ole+toiminu+Jumalan+sääntöjen+mukaisesti+jolloin+jokainen+synti+Jumalaan+vastaan+tuomitaan.+Että+ei+ikinä+saa+verrata+omaa+käytöstä+toisen+käytökseen+kun+se+ei+tee+kenestäkään+parempaa+ihmistä+päinvastoin+se+tekee+silloin+Jumalan+sääntöjen+vastaisesti.
  4. No+mikäs+nyt+niin+kovin+paljon+kiinnostaa+tietää,+tutustumalla+se+selviää,+jos+kerran+olet+ihastunut,+niin+ei+ole+mitään+oikotietä+onneen,+se+on+itse+löydettävä+se+onnellinen+polku+jota+sitten+tallustaa+joko+yksin+tai+kaksin,+ja+luulisin+että+tutustumalla+toiseen+selviää+myös+toisen+näkemykset+elämästä+ja+puhumalla+ne+yleensä+saa+selville+eikä+kysellä+kulttuuri+taustoja+tai+normeja.+Kun+jokainen+ihminen+on+kuitenkin+oma+yksilö+jolla+on+oma+mielipide+ja+käsitys+elämän+eri+asioista+ei+niitä+mikään+kulttuuri+muodosta+loppujen+lopuksi,+kun+elämä+ottaa,+antaa+ja+opettaa+ja+niihin+ne+käsitykset+sitten+yleensä+ihminen+perustaa+oman+näkemyksensä+vaikka+kulttuuri+olis+mikä+tahansa.+Niin+aina+elämän+vaiheet+muuttaa+niin+ihmistä+kuin+ajatus+maailmaa+ja+se+ihmisen+luonne+määrittää+sen+kuinka+monesta+kulmasta+elämää+haluaa+katsoa.+On+olemassa+paljon+ihmisiä+jotka+ovat+niin+ahdasmielisiä+ettei+he+kykene+näkee+kuin+sen+oman+putkella+katsotun+version+mutta+sitten+taas+on+myös+niitä+jotka+osaa+nähdä+elämää+muistakin+näkökulmista+vaikka+ei+olisikaan+samaa+mieltä+kaikesta+niin+voi+siltikin+asettua+toisen+tilalle+ja+nähdä+myös+muitakin+vaihtoehtoja+kuin+se+mitä+on+itse+nähnyt+tai+kokenut.
  5. No+nyt+kyllä+tosissaan+olit+aika+paljon+väärässä+tuossa+sinun+arvailusta+minun+joulu+toiveesta.+Ensinnäkin+kaikkea+ei+saa+rahalla+ja+sen+takia+toivoin+heille+irl+suhdetta,+kun+heillä+on+jotain+ainut+laatuista+ja+aitoa+rakkautta+heidän+välillään+ja+se+on+asia+jota+ei+voi+ostaa+eikä+vaihtaa.+Ja+vaikka+olisinkin+iloinen+siitä+kylpylä+lomasta+hemmottelu+paketteineen,+niin+olisin+kuitenkin+erittäin+surullinen+nähdessäni+kuinka+ludem+ja+takiainen+käyttää+heidän+aikaansa+riitelyyn,+toisen+ärsyttämiseen,+ikävöimiseen+ja+vihan+ylläpitämiseen,+kun+heillä+on+aito+rakkaus+jota+ei+ole+muilla+noin+vahvaa+tunnetta+kuin+heillä+on+jotain+ainutlaatuista+ja+kestävää+ja+se+on+todella+surullista+katseltavaa+että+he+mielummin+täällä+ikävöi+kun+voisivat+olla+irl.+Ja+he+mielellään+kirjoittaa+niitä+negatiivisia+ajatuksia+tänne+kuin,+että+kertoisi+kuinka+paljon+he+rakastaa+toisiaan+ja+he+mielummin+kirjoittaa+romanttisia+asioita+tänne+kuin+olisi+irl+hetkissä+ja+se+on+asia+jonka+toivon+muuttuvan.+En+tiedä+mitä+he+jännittää+kohtaamisessa,+mutta+sen+tiedän+että+ei+se+ainakaan+pahenna+teidän+tilannetta+ja+se+teidän+kohtaaminen+auttaa+teitä+ymmärtää+että+kuulutte+yhteen+ja+ludem+huomaa+että+takiainen+on+ja+pysyy+ludemin+elämässä+pysyvästi+ja+takiaisen+pelko+ludemin+uskollisuudesta+helpottuisi+kun+takiainen+saa+olla+ludemin+kanssa+ja+antaa+hänelle+kaiken+rakkauden+ja+hellyyden+jolloin+takiainen+ei+ole+koko+ajan+miettimässä+sitä,+että+kuka+on+ludrmin+lähellä+kun+takiainen+ei+ole+saanut+olla+ja+sen+takia+mä+sanoin+että+en+toivo+mitään+muuta+kuin+sen+että+kohtaatte+itsenne+irl+ja+samalla+myös+huomaatte+että+se+teidän+rakkaus+on+niin+vahva+ja+kestävä+ettei+se+kaadu+mistään+vastoinkäymisistä+eikä+teidän+väliin+pääse+mikään+tai+kukaan.+Te+olette+yhtä+vahvoja+kuin+teidän+tunteet+joten+en+hyväksy+sitä+että+luovutatte+ennen+kuin+olette+edes+yrittänyt+päästä+irl.+Kaikella+rakkaudella+teille+tämän+sanon.+Terveisin+kirsikka+🍒