Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kantomäki
profiilit
Kantomäki
Kantomäki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
140
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Uskon+Isään,+Poikaan+ja+Pyhään+Henkeen.+Jos+olen+väärässä+se+ei+ole+minun+syytäni,+koska+niin+minut+on+opetettu+lapsesta+saakka.
Jumala+on+isä,+Jeesus+on+poika,+mutta+mitä++pyhä+henki+on+en+tiedä.
Raamattuun+en+kaikilta+osin+usko,+Uuden+Testamentin+tarinoihin+pyri+uskomaan,+mutta+VT:n+pidän+satukirjana.
07.12.2020 10:58
Kummallisia+sanoja+suomen+kielessä+kuten+huomenta,+mitä+se+tarkoittaa?+Ruotsiksi+sanotaan+god+morgon,+englanniksi+good+morning,+eli+suomennettuna+hyvää+aamua.
Sana+hyvää+siinä+tarvitaan,+sillä+pelkkä+aamu+voisi+tarkoittaa+hyvä+aamu,+huono+aamu+tai+vain+että+nyt+on+aamu.+Se+oikein+on+ehkä+tarpeeton,+mutta+ei+liian+makeilevaa.
07.12.2020 10:15
Niin+se+kai+on.+Fiktiivinen+tarina+on+kiinnostavampi+kuin+reaalinen.
07.12.2020 09:10
Suomalainen+laulaa+italiaksi.+On+kuin+tummaihoinen+kaveri+lauloi+"olen+suomalainen"++ja+romani+pani+paremmaksi,+lauloi+"mä+joka+päivä+työtä+teen".
07.12.2020 08:48
MAP-kirkkoa+ei+luokitella+kristilliseksi.+Ehkä+juuri+siksi,+ettei+heillä+kolminaisuusoppia.+Samoin+Jehovan+Todistajat.
06.12.2020 15:06
Virheitä+sattuu+meillä+kaikilla,+siitä+on+monesti+puhuttu+70+plus++-palstalla.+Mutta+jos+koneessa+on+Word,+pitäisi+ohjelman+korjata+tai+ainakin+huomauttaa+näppäily-+ja+kirjoitusvirheistä.+Kaikista+kieliopillisista+virheistä+se+ei+huomauta,+mutta+kuitenkin+selvistä+lyöntivirheistä.
Tarkista,+onko+asetuksissa+oikeinkirjoitus+käytössä.
06.12.2020 14:41
Eivät+taida+olla+helluntailaisten+jauhot+olla+sen+puhtaampia,+he+varsinaisia+näyttelijöitä+ovat,+kaatumiset,+kielillä+puhumiset+ym.+Olen+sanonut,+että+kaikista+uskonnonsuuntauksista+arvostan+eniten+helluntailaisia,+olenhan+lapsena+käynyt+heidän+pyhäkoulua,+mutta+ihan+kaikkea+en+ymmärrä.+Tuskin+kukaan+oikeasti+kaadu.
Helluntaiherätys+on+vapaista+suunnista+suurin,+Suomessa+ja+maailmanlaajuisesti,+mutta+ei+kovin+vanha+liike.+Adventtikirkon+juuret+ulottuvat+Uuden+Testamentin+apostoliseen+seurakuntaan.
Olisi+hyvä,+että+vapaat+suunnat+tulisivat+keskenään+toimeen+ja+pitäisivät+ekumeeniset+suhteet+kunnossa+myös+muihin+uskontokuntiin.
06.12.2020 12:36
Dekkareista+piti+puhua+eikä+palstan+kirjoittajista.+Mutta+ketjun+aiheeseen.
Teini-iässä+luin+paljon+dekkareita,+mutta+nyt+vanhana+vähemmän.+Aiemmassa+ketjussa+sanoin,+että+olen+lukenut+yhden+Matti+Rönkän+ja+tuttavani+Timo++Sandbergin+komisario+Heittolan+saavutuksista.+Enemmän+olen+nyt+lukenut+tosikertomuksia.
Yrittäjänä+ollessani+pohjoismaiden+urheiluliitto+kauppasi++minulle+teoksensa+"Pohjolan+poliisi+kertoo".+Ostin+sen+joka+vuosi+vuosina+1983-2014,+joten+niitä+on+minulle+kertynyt+32+kappaletta.+Kirjasta+saadut+tulot+mahdollistivat+Suomen+Poliisin+Urheiluliiton+toiminnan+sekä+osallistumisen+kansainvälisiin+urheilukilpailuihin.+Ostaisin+kirjan+yksityishenkilönä+vieläkin,+mutta+lopettivat+sen+julkaisemisen.
Kirja+on+varsin+laaja,+melkein+500+lähes+A4-kokoista+sivua.+Kirjassa+kerrotaan+eri+rikosten+tapahtumat,+poliisin+selvitystyön+sekä+rikoksentekijän+saadut+rangaistukset.+Kirjoittajina+ovat+yleensä+tapahtumien+tutkinnanjohtajat.
Kun+joskus+muutan+palvelukotiin+voin+kirjat+myydä+halvalla+tai+lahjoitta+jollekin+niistä+kiinnostuneelle.+Yksittäisistä+kappaleista+voisin+luopua+jo+nyt,+koska+kirjassa+on+niin+pientä+tekstiä,+että+nykyisillä+silmälaseilla+on+vaikea+lukea.
06.12.2020 10:23
"Kaljaa+voi+nauttia+rantamökissä,+veneily+on+erikseen".+Niinhän+se+on,+ja+tulee+myös+halvemmaksi.+Kun+tehokkaalla+veneellä+kulkee+palaa+melkein+satanen+tunnissa,+mutta+kun+samalla+rahalla+ostaa+viinaa,+on+hauskaa+koko+päivän.
Mutta+hyvä+kun+vene+kulkee,+koska+ei+siinä+vain+asuta,+vaan+kuljetaan+myös+paikasta+toiseen.+En+myöskään+moottoripyörän+päällä+asunut,+vaan+huvikseni+vain+sillä+ajelin.
Minulla+oli+pienehkö+(6+m)+matkavene+ja+85+heppainen+kone.+En+ollut+aivan+tyytyväinen+sen+suorituskykyyn.+Kun+Suzuki-tehtaan+kaveri+oli++Suomessa,+hän+teki+sille+kaikki+temput+ja+kokeili+eri+potkureilla.+Sai+veneen+kulkemaan+yli+35+solmua+yksin+kyydissä,+mutta+raskaammalla+kuormalla+piti+olla+loivempi+potkuri+ja+vauhti+jäi+alle+30+solmun.+Sopivin+ja+taloudellisin+matkanopeus+oli+22++solmua.
Puhun+nyt+vain+moottoriveneestä,+purjehtinut+en+ole+koskaan,+mutta+soutanut+olen,+hitaasti.
05.12.2020 14:02
Unohdin+kertoa,+että+lääkäri+lähetti+minusta+lausunnon+Kelalle+ja+Kela+maksaa+nyt+minulle+135+euroa+/kk.+Jos+kotiavun+laskut+kelpaavat+kotitalousvähennyksenä,+hyödyn+siitä+myös+taloudellisesti.+Pitäisi+kelvata,+koska+laskuissa+lukee+siivousta.
05.12.2020 13:14
Kun+sairaalasta+kotiuduin+(reuma)+määrättiin+minulle+kunnallinen+kotihoitaja,+joka+kävi+kerran+ja+joskus+kahdesti+päivässä.+Veloitettiin+12+euroa/kerta.+Se+oli+aivan+turha+kustannus,+sillä+hän+ei+muuta+tehnyt+kuin+sähläsi+lääkkeideni+kanssa,+totesi+että+olen+vielä+hengissä,+viipyi+viisi+minuuttia+ja+lähti.
+Sanoin+palvelun+irti,+ja+palkkasin+yksityisen+yrittäjän+hoitamaan+siivoukset,+vaatehuollon+ja+kaupassa+käynnit.+Hän+ei+ole+erikoistunut+vanhuksiin+ja+vammaisiin,+vaan+tekee+mm.+siivoustyötä+muillekin.+Hänen+tuntiveloitus+on+25+euroa,+alvia+ei+laskuta.+Käy+kaksi+tai+kolme+kertaa+viikossa,+viime+kuussa+hän+laskutti+135+euroa.
Olen+häneen+tyytyväinen,+vaikka+hiukan+huolimaton+hän+on,+mutta+sen+käsitys+johtuu+ehkä+siitä,+että+voimissani+ollessani+tein+itse+kaiken+paljon+tarkemmin.
Tarvittaessa+tuo+kaupasta+myös+kaljaa,+mutta+viinakapukassa+ei+suostu+käymään.
05.12.2020 12:24
Tunnen+myös+muutaman+sinunlaisia.+Kuuluvat+ryhmään+absurdit.
05.12.2020 08:48
Tunnen+hyvin+yhden+muslimimiehen,+ei+ole+tyhmä+eikä+köyhä.+Koulutukseltaan+eläinlääkäri,+kielitaitoinen+(turkki,+suomi,+englanti,+ranska).
Hänellä+on+kotimaassaan+karjatila+jossa+tilanhoitaja,+Suomessa+hän+omistaa+lukuisia+kiinteistöjä+ja+huoneistoja.+Viimeksi+kun+tavattiin,+hän+suunnitteli+omakotitalon+rakentamista+Sveitsiin.
Ei+islaminusko+kovin+paljon+poikkeaa+kristinuskosta,+on+sama+jumala+vaikka+eri+nimellä,+sama+raamattu+vaikka+islaminuskossa+on+toisena+pyhänä+kirjana+myös+Koraani,+pitkälti+Vanhan+Testamentin+mukainen,+joka+kristinuskossa+monesti+luokitellaan+satukirjaksi.+Ja+onhan+tyhmiä+ja+köyhiä+kaikissa+eri+uskonnoissa.
PS.
Tarvittavat+välilyönnit+helpottaisivat+lukemista,+antaisivat+kirjoittajasta+hyvän+kuvan+ja+antavat+tekstille+enemmän+arvoa.
04.12.2020 19:28
Kurssit+heilahtelevat+suuntaan+ja+toiseen,+mutta+onhan+myös+osingolla+merkitystä.+Olen+sanonut,+että+yli+viiden+prosentin+tuotto+pitää+saada,+jos+alle+jää,+niin+myyntiin+ja+uusia+tilalle.+Olen+nyt+talvella+ostanut+pieniä+määriä+usean+firman+osakkeita,+ja+keväällä+tiedän+ostanko+lisää,+vai++myynkö+entisetkin.+Neste,+Kemira+ja+Altia+ovat+jo+nyt+maksaneet+osinkoa+vuodelta+2019.
04.12.2020 16:14
Vaikka+kokoomus+ja+RKP+tekevät+vaaliliittoja+ympäri+Suomea,+täytyy+kai+nyt+eläkeläisenä+vaihtaa+jäsenkirja.+Kokoomus+näyttää+olevan+nyt+vasta+kolmannella+sijalla.+Lupaavathan+persut++veronkevennyksiä+meille+eläkeläisille.
04.12.2020 12:28
Huomautuksesi+on+hiukan+näsäviisas,+mutta+olet+täysin+oikeassa.+Ei++kukaan+myöskään+huomaa+jos+kirkossa+käyn.+Olen+hiljattain+muuttanut+toiseen+lääniin,+eikä+minua+täällä+vielä+tunneta.+Mutta+entisellä+paikkakunnalla+minut+kyllä+huomattiin,+sillä+olin+erittäin+tunnettu.
03.12.2020 10:05
Taisi+olla+Iltasanomat+kun+taannoin+kirjoitti+mm.+SPR:n+ja+Kirkon+Ulkomaanavun+johtajien+suurista+tuloista.+Moni+muukin+paheksui+niitä,+tässä+ketjussa+myös+Tellukka.+On+selvää,+ettei+päätoimisesti+palkatta+kukaan+voi+työskennellä,+mutta+puhutaan+huippupalkoista.+En+paheksu+menestyvän+yrityksen+johtajan+suurta+palkkaa,+mutta+kerjäämistä+hyväntekeväisyyden+nimissä+ei+voi+verrata+kannattavaan+liiketoimintaan.
02.12.2020 14:53
Seurakunnassamme+on+kirkkoherra+nainen.+On+niin+ylpeä+itsestään,+etten+siihen+kirkkoon+mene.
02.12.2020 13:54
Adventtikirkko+kuuluu+ryhmään+vapaat+suunnat,+kuten+myös+pelastusarmeija.+Ovat+protestanttisia+kristillisiä+liikkeitä,+haluavat+olla+vapaita+valtiosta,+seurakuntakuri+on+ankara+ja+sopimattomasti+käyttäytyvä+voidaan+erottaa+seurakunnasta.
Adventtikirkon+juuret+ulottuvat+Uuden+Testamentin+ajan+apostoliseen+seurakuntaan,+Suomessa+seurakunta+rekisteröitiin+1943.
Adventtikirkko+korostaa+Jeesuksen+toisen+tulemisen+läheisyyttä,+kieltää+maalliset+huvitukset+(tanssi,+alkoholi,+tupakka),+jäsenet+noudattavat+terveitä+elämäntapoja+ja+ruokia,+ovat+yleensä+kasvissyöjiä.
Lauantai+on+heillä+viikon+lepopäivä.
02.12.2020 10:21
On+vain+yksi+Jumala+kolmessa+persoonassa,+niin+minäkin+olen+ymmärtänyt+ja+myös,+että+Hän+on+kaikkialla,+ei+vain+taivaassa.
Isä+meidän+joka+olet+taivaassa+....
........
Tulkoon+sinun+valtakuntasi+.....
Mutta+missä+taivaassa+Jumala+on,+tähtien+joukossa+vai+kaukana+avaruudessa?
Mikä+on+Jumalan+valtakunta?
Missä+on+Helvetti?
Parempi+ettei+näitä+ajattele,+aivot+lyö+tyhjää+kuten+sanoit.
01.12.2020 22:46
3 / 7