Vapaa kuvaus

Aloituksia

5

Kommenttia

17

  1. Joo+ottia+tuota.
  2. Otan+esille+asioita+joita+olen+viimeaikoina+kohdannut+asioidessani+Venäläisten+lääkärien+ja+virkamiesten+kanssa.+Toivottavasti+nämä+asiat+eivät+eskaloidu+sellaisiksi,+että+niistä+tultaisiin+kirjoitamaan+sotahistoriaa.+Olen+kuitenkin+huomannut,+että+sukunimeni+mielletään+Suomenruotsalaistetuksi+Venäläsinimeksi.+Sukumme+on+kuitenin+täysin+Suomalainen+ainakin+satojen+vuosien+ajalta.+Tästä+huolimatta+Helsigissä+on+vapaa+ajalla+liikuessa+tullut+vastaan+Suomessa+asuvia+Venäläisiä+sekä+Suomenvenäläisiä+jotka+luulevat+myös+minua+Suomenvenäläiseksi+ja+löytyy+innokkaita+jotka+yrittävät+herättää+minussa+Suomenvenäläisyyttä.+Tämä+tietysit+on+turhaa+Supisuomalaisen+patriootin+kanssa.+Tästä+on+tullut+ongelmia+asioidessani+lääkäreiden+ja+virkailjoiden+kanssa+joiden+etninen+tausta+on+venäläinen.+Tammikuun+alussa+Venäläinen+lääkäri+Haartmanin+sairaalassa+syyllistyi+tahalliseen+hoitovirheeseen.+Mennessäni+Lahdessa+käydessäni+kysymään+valitusosoitetta+hoitovirheestä+Kelan+konttoriin+Oksana+niminen+Venäläisnainen+valhteli+silmät+pyöreänä,+että+ei+tiedä+valitusosoitetta.+Suomalainen+alauvartija+kylläkin+osasi.+Näistä+kahdesta+esimerkistä+voi+päätellä+Suomenvenäläisten+kiukustuneen+siitä,+että+en+ole+Venäläinen+enkä+halua+Venäläistyä+Heidän+sisäinen+verkostonsa+vaikuttaa+tiiviiltä+ja+tieto+sen+sisällä+on+kulkenut+nopeasti+ja+kohtelu+heidän+kohdallaan+esim+virastoissa+on+minua+kohtaan+kuivaa+ja+tylyä.+Tämä+ei+ole+harkitsematonta+vihapuhetta+vaan+ilmoitus+havainnoista.+Suomalainen+tulee+jo+syrjityksi+omassa+maassaan.+Ja+tämäkin+on+siis+tosikokemus+omalla+kohdalla.
  3. Niin+taitaa+olla.
  4. Juu+en.
  5. Ei+ole+Pertti.
  6. Juu...hyvä+on.