Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pinnasänky
profiilit
pinnasänky
pinnasänky
Vapaa kuvaus
Aloituksia
71
Kommenttia
9672
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nöyrä anteeksi pyyntöni, vastasin väärrän psalmiin, nyt saat vastuksen 32 psalmiin
1 Salomon psalmi. Jumala, neuvo kuninkaalle lakisi, opeta oikeamielisyys hallitsijalle!
2 Hän jakakoon kansallesi oikeutta, köyhiä palvelijoitasi hän auttakoon,
3 niin vuoret kantavat rauhan hedelmää ja oikeus verhoaa kukkulat.
4 Olkoon hänen tuomionsa köyhän turva, maan vähäiset saakoot hänen apunsa, ja sortajat hän murskatkoon,
5 niin häntä kunnioitetaan polvesta polveen, niin kauan kuin kiertävät aurinko ja kuu.
6 Olkoon hän kuin sade kuivalle nurmelle, kuin maahan lankeava kevätsade.
Todellakin Ps 32 kirjoituksen mukaan ohjeita Kuninkaille, joka on yksi selitteisesti se, että Hänen juuri tulee ensisijaisesti huolehtia alamaistaan jakamalla Heille oikeutta.
Tässä käyetään Laista sanaa Tuomionsa Hänen osaltaan, joka on enemmän lain huomioimista olosuhteista sekä ihmisistä jotka kamppailevat toimeentulonsa sekä meilensä kanssa.
Ps 32 tuo heille turvaa sekä ns. selkärankaa elämäänsä.
Ps kirjoittaja haluaa, että tämä oma pyytettömyys jää mieleen rikkaimmilla koko aajaksi.
Vielä kerran, vastasin väärään Psaminn, ja moitin kirjoittajaa turhaan.
03.08.2025 08:45
On hieman tuerhamaista syyttää tästä Psalmissa Daavidia ole mitään syytä kirjoittaa synni9ntunnostaan, koska se ei kosketa juurikaan siä, ainoastaan ohjeita Hallitsijoilleen.
1 Salomon psalmi. Jumala, neuvo kuninkaalle lakisi, opeta oikeamielisyys hallitsijalle!
2 Hän jakakoon kansallesi oikeutta, köyhiä palvelijoitasi hän auttakoon,
3 niin vuoret kantavat rauhan hedelmää ja oikeus verhoaa kukkulat.
4 Olkoon hänen tuomionsa köyhän turva, maan vähäiset saakoot hänen apunsa, ja sortajat hän murskatkoon,
5 niin häntä kunnioitetaan polvesta polveen, niin kauan kuin kiertävät aurinko ja kuu.
6 Olkoon hän kuin sade kuivalle nurmelle, kuin maahan lankeava kevätsade.
Olet myös hukassa siinä, että Raamattu ei juuri tunne lestalaisten tapaa saarnailla syntejä toislle anteeksi, joka on hyvin absurdia.
Hieman naurattaa.
03.08.2025 08:30
Älä loukkaannu, mutta vedit maalikkona täydet vesiperät.
Kristinusko alkoi Kristuksen fyysisen ilmestymisen myötä, ensimmäisen vuosisadan alussa.
Taas Raamatussa ei kerrota mitään Tavaaseen muuttamisesta, jonka Jeesus vahvistaa seuraavasti; Joh. 3:13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika.
03.08.2025 08:14
Sinä se vaan osaat nuo Ihmisukojen kiemurat, vailla Raamattuakin?
Ole varovainen, tuollaiset sekoilut voivat lopullisesti sekoittaa pään.
01.08.2025 20:29
Olen kunut tuon jo -50 luvun alussa, näin siinä, mutta ennkuin ymmärtää sanoman, kannattaa lukea edeltävä jae?
20 Aurinko pimenee, kuu värjäytyy vereen, ennen kuin koittaa Herran päivä, suuri ja häikäisevä, mieti asiaa sen mukaan?
31.07.2025 12:44
Totta. Kuolleet eivät puhu.
30.07.2025 20:01
Kiellätkö, ettei Raamattu käske uskovien siunata Israelia, sekä sen kansaa?
Mihijn maahan Israel on hyökännut, muuta kun oman maan pelastamistarkoituksella.
Olet juuri niitä Hengellä täyttymättömiä, joille Henki ei ole anatanut Kielillä puhumisen armolahjaa.
Käy Upotuskasteella, niin; Mark. 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.
Samoin saat; Ap. t. 2:38Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Samaan kuuluu myös kirlillä puhumisen armolahjan, se ei ole jokeltelua, vaan selvää tekstiä Jumalata.
1. Piet. 3:21Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus
30.07.2025 20:00
Et varmaan usko, valatosaa Palstaalla olevista on käynyt seuroissa jossa on paljon puhuttu, mutta todellisuudessa ei ole sanootu mitään.
Olen kuuluut tuon kutsun ainakin 3000 kertaa? ja olen kysmyt, etteikö sinulle ole näänyt muistiin mitään, mitä kuulit, tai mitä Jeesus käski vastata kysvälle, joten suuri os velluista ovat seuroissa tavan, ja painostamisen vuoksi.
Voin luvata, että jos kysyt joltain Vapaiden suuntien ihmseltä, mitä kokouksessa (seuroista Raamattu ei mainitse mitään) Niin saat takuulla vastuksen.
Näin erottuu ne, joissa Jeesus asuu, eli Hänen seuraajansa, mutta mikä on Sinun tilanne?
Oletko Jeesusken seuraaja; Matt. 9:9 Kun Jeesus kaupungista lähtiessään kulki tulliaseman ohi, hän näki Matteus-nimisen miehen istuvan siellä. Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa minua", ja hän nousi ja lähti seuraamaan Jeesusta.
Usko sinäkin Jeesusta, ei maalikkoja.
30.07.2025 13:59
Sopii Hiekkalaatille.
Pelastava usko ei rituaaleja pidä siällään.
30.07.2025 13:50
Eikö Jeesus ole lestadiolisille Kaikkivaltias Herra?
Matt, 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Jos ei Jeesus partoineen ole SRK;lle kelvannut, ei SRK;kaan tuolla ajattelutavoilla kelpaa Jeesuskella, jolla on kaikki Valta, Taivaassa ja Maan päällä.
30.07.2025 08:35
Missään sitä ei ole Laissa tuotu julki, näkemyksiä on ihmisillä, mutta itse koen, että siistillä miehellä on lyhyehköt hiukset.
Korinttiin Paavali kuitenkin kirjoittaa, luku
11;1 Seuratkaa minun esimerkkiäni, niin kuin minäkin seuraan Kristusta.
2 Kiitän teitä siitä, että aina muistatte ja noudatatte niitä opetuksia, jotka olen välittänyt teille.
3 Teidän tulee kuitenkin tietää, että jokaisen miehen pää on Kristus, naisen pää on mies ja Kristuksen pää on Jumala.
4 Jos miehellä on päähine päässään, kun hän rukoilee tai profetoi*, hän häpäisee päänsä.
5 Sen sijaan jos nainen on avopäin, kun hän rukoilee tai profetoi, hän häpäisee päänsä, sillä sehän on samaa kuin hän olisi antanut ajaa hiuksensa pois.
6 Ellei nainen peitä päätään, hän voi yhtä hyvin leikkauttaa hiuksensa. Mutta jos kerran hiusten leikkaaminen tai pois ajaminen on naiselle häpeällistä, hänen tulee peittää päänsä.
7 Miehen ei pidä peittää päätään, koska hän on Jumalan kuva ja heijastaa hänen kunniaansa. Nainen taas heijastaa miehen kunniaa.
8 Miestä ei ole luotu naisesta vaan nainen miehestä,
9 eikä miestä luotu naisen takia vaan nainen miehen takia.
10 Naisen tulee siis pitää päässään arvonsa merkkiä enkeleiden takia.
11 Herran edessä ei kuitenkaan ole naista ilman miestä eikä miestä ilman naista,
12 sillä niin kuin nainen on luotu miehestä, myös mies on syntynyt naisesta. Mutta kaikki on saanut alkunsa Jumalasta.
13 Päätelkää itse, onko naisen sopivaa rukoilla Jumalaa avopäin.
14 Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi
15 mutta naiselle kunniaksi. Pitkät hiukset on annettu naiselle hunnuksi.
16 Jos joku kuitenkin väittää vastaan, niin sanon hänelle, ettei meillä ole sellaista tapaa eikä yleensäkään Jumalan seurakunnille
Hiuksista on Uudessa teistamentissa selkä ohjekokonaisuus, joka kertoo siitä; Tehkäämme ihmiset kuvaksemme.
30.07.2025 08:31
Kannattaa etsiä paikka Raamatusta, ennekuin alkaa opettamaan.
30.07.2025 08:20
Mitä pahaa siinä on?
26.07.2025 08:23
Juuri tämän vuoksi Luterilainen kirkko (selkeä ihmisoppi) on vailla Jeesuksen asettamaa oppia sekä moraalia, kun Raamatun vastisesti lapsia otsavirutellaan ja jaellaan pöntöstä syntejä anteeksi, MUKA saamallaan valtuudella.
Valtuutaja on vain jäänyt pimentoon.
24.07.2025 19:49
Usko mahdollistuu Jumalaan vasta sitten kun on löytänyt Jeesusken ja ottanut kasteen upottamalla Häneen.
Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani
Näin on perusteltua esittää kysmyksen, mikä on Jehovan todistajien pelastusmahdollisuus?
24.07.2025 19:43
Huomioi; - Nyt oli kymys Isien perinnesäännöistä, yksi pahimmista mokista, joka todella vie kadotukseen.
Minulla ei elä Ihmisen perinnesäännöt, ainoastaan Jeesusken oppi ja ohjeet?
24.07.2025 19:39
Näijn on mutta se tulee vasta Upotuskasteessa.
Mark. 1:10 Vedestä noustessaan Jeesus näki, kuinka taivaat aukenivat ja Henki laskeutui häneen kyyhkysen tavoin.
22.07.2025 20:08
Jumalalla on vain yksi lapsi, Poika, Jeesus Messias.
22.07.2025 20:02
Ei Kalalla ja Jumalalla ole mitään synonyymiä, Kala mm auton takakohtissa kertoo, että autoa ajaa Jeesusken seuraaja.
Muuten Saksassa on isolla osalla autojen takaluukussa Pyhä Kala.
22.07.2025 19:52
Ei tervehtinyt, vaan "Rauha teille, Rauha tälle kodille.
Hänellähän oli kaikki valta Itsellään.
22.07.2025 19:50
7 / 484