Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pinnasänky
pinnasänky
pinnasänky
Vapaa kuvaus
Aloituksia
71
Kommenttia
9932
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos luet minut fariseuksiin kirjoitukseni vuoksi, laita paikka Raamatusta mikä se on.
Helopottaa paljonjon.
11.01.2026 15:08
Opettele kirjoittamaan Jeesuksen nimi oikein ja laita paikka Kirjasta, missä on sama Valta myös Ihmisellä.
11.01.2026 08:18
Meni vähän pieleen, sillä Ilmestyskirja ilmoittaa toisin, mittoihimme käännettynä; Sen mittakaava on käsittämätön, noin 2 200 kilometriä leveä, pitkä ja korkea kuutio, joka on paljon suurempi kuin mikään maallinen kaupunki.
11.01.2026 08:16
Tutustu termiin babtizoo, niin pääset kartalle.
Matt 3;16 kertoo siitä; Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.
Raamattu ei tunne kastetta, jota ei Ihminen itse pyydä, ja ja toimi sen eteen.
Kaikki muu asiassa on pakanallista.
Jeesus ja Hänen toimintansa asiassa on ainut reaalitetti, pakanalliset Kirkot ottivat valelelun
lapsiin ja kirjasivat heidät jo Kristinukoon ja omiin kirkkohinsa pelkikisi veromaksajiksi.
07.01.2026 08:47
Ihan vain huoioksi, Jeesuksen nimi alkaa aina, pakanoillekin Isolla etukirjaimella. Muuten Hän on yksi Jumalan ainoa Poika, jolla on nyt kaikki Valta, josta Matt. 28:18
Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
07.01.2026 08:38
Onkohan se kirjattu ylös Raamattuun, epäilen suuresti ja muista, että VT on kirjoitettu Israelin kansalle, ei pakanoille, vaikka siellä on huomioita myös Heille.
07.01.2026 08:32
Heikon osan olet valinnut, kun olet vellu, joka leikkii Taivaaseen menosta.
Samalla tavalla hekin maatuvat Hautaansa, sillä Jeesus itse kertoo mikä Taivaan osalta on tilanne?
Joh. 3:13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika.
07.01.2026 08:14
Sinä kirjoitat paskaa, Hä on Raamatun mukainen kirjoituksessaan.
07.01.2026 08:09
Mihin jäi Upotuskaste, jossa Ihminen täyttyy Pyhällä Hengellä?
Onko Sinulla siihen jokin muu keino?
07.01.2026 08:03
Siksi kun Jeesuksen malliesimerkki oli Kaste ylipäätään, mjoskin sitä oli käytössä jo aikaisemminkin, ja toiminnan nimi oli babtizo, joka on upottaa kokonaan nesteeseen, josta lähelläkään Jordaniaa oli juuri kyseinen joki.
Ripottelu tai valelu eivät täytä kyseistä merkitystä, ovat vain pakanallinen kriitti.
Kastehan on ihmisen ja Kolmiyhteisen Jumalan Liitto Jeesuksessa ja sen voi tehdä vain Ihminen ja Jeesus, ei vauva, jonka kaste on vain kaste veronmaksajaksi, eli vanhempien Kirkkokuntaan.
Mark. 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.
Sekä; Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Näin kysyä voi, onko kastamattomalla, joka ei suulla tunnusta ottavansa Kastetta Jeesukseen, myöskään Pyhää Henkeä, joka todistaa aina Jeesuksesta.
07.01.2026 07:59
Juuri näin, kuka niistä on vielä hengissä, näistä seuraajistaan?
06.01.2026 12:17
Miksi et mainitse vaatmuksessasi Uoptuskastetta, joka on pelastava?
06.01.2026 12:12
Miten Sinä saat snnit anteeksi, ilman uskosi tunnustamista, että Jeesus on luvattu Messias?
Missä kohti Raamattua on se, että on olemassa "pyhän hengen kaste" nimenomaan pienellä alkukirjaimella kirjoistettuna?
Taidat elää kuulopuheiden varassa?
Vain Jeesus on sovittanut syntisi, kukaan muu niitä ei pysty anteeksi antamaan.
06.01.2026 11:29
Lutherilaisuus on vain ihmisuskon sanelema juttu.
06.01.2026 11:22
Vaikuttaa, että olet myäs rehellinen ja ihmetyttää tuo, miten jaksat siinä sekasotkussa?
06.01.2026 11:19
Eikö, miksi sitten Pietari sanoo Upotuksen olevan pelastus; Ap. t. 2:38
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
06.01.2026 11:18
Mikä on OIKEA Uskosi?
05.01.2026 09:07
Mikä Homma Saarasta on esillä?
01.01.2026 11:18
Mainitsetko jotain kritiikkiesi tueksi Raamatulla perustellen.
01.01.2026 11:04
Tuon höpötys Taivaasta on höpötystä.
Jumala loi maan ikuiseksi Ihmisen asunnoksi ja Jeesuskin vastaa asiaan krittisesti.
Joh. 3:13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika.
Joten Lut Kirkon opetus on hyvin Pakanallista.
01.01.2026 11:01
7 / 497