Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

1709

1. Teen+vappuna+samaa+kuin+muinakin+päivinä.+Kulutan+aikaa,+pelaan+ja+palstailen+siinä+välissä.+Murun+kanssa+saatan+lähteä+lenkille,+jos+se+tulee+käymään.
  2. Ootko+itse+kokeillut?
  3. 3.+Kävin+jo+eilen.
  4. Juomisessa+siis..
  5. Mä+tumppasin+vuosi+sitten+tammikuussa+viimeisen+tupakan+yli+22+vuoden+polttamisen+jälkeen.+Olin+testannut+nicorettet+aiemmin,+enkä+saanut+niistä+mitään+apuja.+Olin+sitä+ennen+miettinyt+pari+vuotta+lopettamista,+ja+jos+2018+olisi+tuota+jalkaterän+virheasentoa+alettu+korjaamaan,+olisin+lopettanut+siinä+vaiheessa.+Näin+ei+kuitenkaan+tehty,+koska+leikkauksessa+epäonnistumisen+riski+oli+suurempi.+Seuraavana+kesänä,+siis+2019,sain+tietää+että+multa+löytyi+sekundaarisena+löydöksenä+aivoinfarktijälki,+ja+kun+neurologi+kardiologin+ohella+suositteli+lopettamista,+oli+päätös+helppo.+Pyysin+reseptiä+champixiin,+kun+tiesin+etten+muilla+konsteilla+tule+onnistumaan.+rTMS+-hoidon,+siis+magneettistimulaatiohoidon+jälkee++joulukuussa+aloitin+kuurin.+Ennen+kuurin+aloitusta+olin+pystynyt+vähentämään+reippaasti,+jolloin+siinä+vaiheessa+poltin+enää+6-8+tupakkaa+päivässä.+Tammikuun+toisen+päivän+oli+tarkoitus+olla+ensimmäinen+savuton+päivä,+ja+sitä+ennen+olin+kaksi+viikkoa+syönyt+lääkettä+ja+samalla+polttanut.+Tiesin+aikaisemmasta+looettamisyrityksestä+että+olisin+liian+hermoja+raastavaa+jos+kokonaan+lopetan,+joten+tein+sen+päätöksen+että+poltan+korkeintaan+kolme+tupakkaa+päivässä.+Pikkuhiljaa+vähensin+tupakoiden+määrää,+kunnes+poltin+enää+yhden+päivässä.+Tähän+oli+auttanut+se,+että+olin+muuttanut+päivän+rutiineja+erilaiseksi+mitä+ne+oli+olleet,+jotta+vanhat+tavat+jäisivät+pois,+ja+sitä+kautta+olisi+helpompi+olla+menemättä+tupakalle.+Esimerkiksi+mun+vanhat+aamurutiinit+menivät+seuraavasti:+herättyä+kävin+vessassa,+sitten+laitoin+kahvin+tippumaan+ja+menin+siksi+aikaa+tupakalle.+Kahvin+juotuani+menin+uudelleen+tupakalle.+Muutin+rutiinia+siten,+että+muutoin+tein+samat+kuin+ennen,+paitsi+että+tupakalle+menon+sijaan+menin+suoraan+koneelle+odottamaan+kahvin+tippumista.Se+auttoi+myös+vähentämään+ja+lopulta+lopettamaan+kokonaan,+että+mulla+oli+säännöllinen+aikataulu,+enkä+ollut+24/7+kotona+vaan+muualla,+jolloin+oli+helpompaa+kestää+tupakantuskaa+ja+olla+menemättä+tupakalle+kuin+kotona+olisi+ollut.+Lääkettä+söin+vielä+pari+kuukautta+lopettamisen+jälkeen.+Helmikuussa+kun+mulla+oli+ylirasitustila+päällä,+oli+todella+lähellä+että+olisin+mennyt+tupakalle+rauhottamaan+hermojani.+Olin+siinä+vaiheessa+ollut+pari+viikkoa+polttamatta,+ja+ajattelin+itsekseni,+että+ei+helvetti,+en+mene.+Enkä+mennyt.+Eikä+ole+tehnyt+yhtään+mieli+menneen+vuoden+aikana,+vaikka+vieressäni+poltettiin+ja+haistoin+itse+savun.+Tässä+mun+tarina+lopettamisesta.+Antaisin+sellaisen+neuvon,+että+jos+tietää+ettei+pysty+olemaan+täysin+polttamatta,+koska+nikotiinin+himo+aiheuttaa+räjähdysalttiin+olon,+kannattaa+yrittää+vähentää+tupakka+kerrallaan+sen+sijaan+että+lopettaisi+seinään.+Kun+edellisen+kerran+yritin+lopettaa+vuonna+2005,+sanoi+savuton+äitini+mulle+kahden+lakkopäivän+jälkeen,+et+aloita+taas+polttamaan.+Ei+sua+pysty+kattoon.
  6. Yleensä+en+tunnista+täysin+anojen+tekstejä+paria+ihmistä+lukuunottamatta.+Sun+kertomatyyli+vaikutti+tutulta,+niin+sillä+välähti+mieleen.+Ja+nimenomaan+positiivisessa+mielessä.+Osaat+hyvin+hauskasti+ja+tarinamaisesti+kuvailla+tapahtumia,+niin+että+lukija+näkee+saman+silmissään.+Nää+sun+jutut+on+mukavia+piristyksiä+päivään,+ja+tuo+hyvän+mielen.+Älä+välitä,+meitä+on+muitakin+joille+sattuu+ja+tapahtuu+aina.+Itse+olen+tällainen.+Ainainen+tohelo,+joka+osaa+teloa+itseään+melkein+missä+vaan.+Jopa+sairaalan+sängyssä+onnistuin+oletettavasti+murtamaan+häntäluuni..Toinen+tätini+on+samanlainen.+Hän+tippui+kaivoon+esikoistaan+odottaessa,+ja+on+ajanut+autolla+hiihtoladulla+sitä+tietämättä,+näin+esimerkkinä.+Minä+taas+olen+erikoistunut+lentämiseen...yleensä+pää+edellä.+Joten+noi+sun+kertomat+jutut+on+hyvin+tuttuja.+Itse+jahtasin+muksuna+vieraassa+metsässä+ajokoiraa,+joka+oli+päässyt+aitauksestaan+karkuun,+kun+avasin+aitauksen+oven+sisään+mennäkseni.+Tai+kun+jahtasin+kymmenen+vuotta+myöhemmin+omaa,+lenkillä+karannutta+kultaistanoutajaa+pitkin+märkää+ja+savista+peltoa.+Kutsuinkin+Viliä+kultaiseksi+noudettavaksi.Muutaman+kerran+on+tullut+pudottua+tuolilta,+tai+sellainen+on+skipannut+minä+siinä+mukana.+Olen+pudonnut+sängystä...kahdesti,+ja+vielä+peräkkäisinä+öinä.+Eikä+muuten+ollut+oma+sänky.+Et+joo,+hyvin+tutulta+kuulostaa+noi+teidän+toilailut.+Keep+going...kaikki+mikä+voi+mennä+pieleen,+menee+pieleen.+Kuten+Murphyn+laki+sen+todistaa..+😂🤣😂
  7. Ootko+sä+se,+jonka+mies+ja+kissa+ajo+pääsiäisenä+toisiaan+takaa+pitkin+tonttia?