Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ashera12
profiilit
Ashera12
Ashera12
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
7507
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
-+Jeesus+oli+essealaisten+kasvattama+kuningasmessias+
-+Hänen+odotettiin+vapauttavan+Israelin+kansa+jumalan+avulla+
-+Jeesus+saarnasi+jälleensyntymistä+ja+valaistumista+
-+Temppeliin+hyökkääminen+oli+poliittinen+liike
-+Kieltäytyminen+veronmaksusta+oli+poliittinen+liike.
-+"Juutalaisten+kuningas"+oli+syyte+keisarin+paikan+viemisestä
-+Valonlapset,+jumalanlapset,+köyhät,+monet,+enkelit+ja+terapeutit+olivat+nimiä,+joilla+essealaisia+kutsuttiin.
-+Sodassa+eivät+kuolisi+vain+roomalaiset,+vaan+myös+saddukeukset+ja+fariseukset
-+Terapeutit+olivat+hyviä+parantajia+ja+aloe+ja+mirha+hyviä+lääkkeitä.+Näillä+he+mahdollisestikin+elvyttivät+Rabbinsa
Johtopäätös+:+Teloitettu+kapinallinen+ei+pelasta+ketään.
28.02.2021 17:12
-+Olet+Jumalan+Rakkaudesta+osallisena,+jos+itse+sen+hyväksyt.
Jos+Jahveen+on+luottamista,+niin+minulla+ei+ole+osaa+eikä+arpaa+siinä+olenko+minä+täällä+vain+halpaa+käyttöä+varten+ja+matkalla+roskikseen.
28.02.2021 16:53
-+Raamatun+kannalta+on+ongelmallista,+että+historiassa+ei+ole+ollut+hetkeä,+joka+sopisi+evankeliumeihin.
Kaikki+tuon+ajan+ihmiset+varmasti+tiesivät+ettei+verollepano+tai+Herodeksen+verilöyly+ollut+totta,+mutta+ei+sitä+valheena+pidetty.+Se+oli+vain+Matteuksen+tapa+ilmaista,+että+Jeesus+on+tämä+Mooseksen+kaltainen+profeetta,+josta+on+kirjoitettu.+Ihmiset+osasivat+tuolloin+lukea+rivien+välistä+mikä+oli+totta+ja+mikä+tarua.+Heitä+kiinnosti+sanoma,+ei+suinkaan+tarina.
Jeesus+oli+essealaisten+kasvattama+kuningasmessias,+jonka+odotettiin+vapauttavan+Israelin+Rooman+ikeestä,+minkä+takia+hänet+teloitettiin.
Pontius+Pilatus+oli+julma+mies,+eikä+hänellä+varmasti+ollut+minkäänlaisia+vaikeuksia+tuomita+taas+yksi+juutalainen+kuolemaan.
28.02.2021 16:40
-+Meille+on+annettu+luomiskertomus.+Se+on+täydellinen+selostus.
Se+on+väärennös+kanaanilaisesta+luomiskertomuksesta.+
Se+vain+käännettiin+"ylösalaisin".
Taivaankuningatar+vs.+Jahve
Ihmiset+luotiin+yhtäaikaa+vs.+Mies+luotiin+ensin
Ei+kieltoa+hedelmän+syöntiin+vs.+Kielto+hedelmän+syöntiin
Käärme+on+viisain+vs.+Käärme+on+kavalin
Pyhä+viikunapuu+vs.+Hyvän-+ja+pahantiedonpuu+
Nainen+antaa+tiedon+miehelle+vs.+Nainen+tuo+synnin+maailmaan.
Käärme+puhui+totta+vs.+Käärme+valehteli
Seksuaalisuus+on+kaunista+vs.+Seksuaalisuus+on+häpeällistä
Taivaankuningatar+ei+suutu+vs.+Jahve+suuttuu
Joten+vaikka+omasta+mielestänikin+maailma+on+jonkinlaista+suunnittelua+tarvinnut,+en+silti+usko+tuohon+kertomukseen.
28.02.2021 16:23
Miten+suhtaudun?
Riippuu+tietenkin+yksilöstä.+Jos+hän+on+mukava+persoona,+jolla+on+vain+erilainen+maailmankatsomus,+niin+mitä+se+haittaa?
Käännyttäjällä+ja+fanaattisella+ateistilla+ei+ole+juurikaan+eroa.+Kumpikaan+ei+halua+ottaa+vastaan+uutta+tietoa,+vaan+sellainen+ihminen+on+heidän+mielestään+joko+"saatanasta"+tai+"vajakki".
En+katso+kumpaakaan+hyvällä,+mutta+sääliksihän+näitä+käy.
28.02.2021 15:46
-+Tieto+heitä+koskeva+ei+saisi+olla+yksipuolista.
Toinen+Jeesuksen+veljistä+oli+Jaakob+ja+epäillään,+että+hyvä+määrä+Jeesuksen+seuraajista+oli+tämän+sukulaisia.+Iso+määrä+opetuslapsista+kuoli+poliittisista+syistä.
Jos+joku+Jeesuksen+sukulaisista+tulisi+tänne,+olisi+hänkin+varmasti+valmis+tuhoamaan+ne+jotka+eivät+noudata+lakia+ja+ovat+pistäneet+sanoja+Jeesuksen+suuhun.
Onneksi+kukaan+ei+ole+tulossa.
28.02.2021 15:28
Tarkoitatko,+että+mitokondrioEva+lähti+tekemään+kahdenlaisia+lapsia?+
Kuvaannollisesti+saatiin+kaksoset+ja+toisesta+tuli+ihmiset+ja+toisesta+apinat?
28.02.2021 15:11
-+"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan.
Jeesukselle+oli+hyvin+tärkeää,+että+lakia+noudatettaisiin.
Hän+oli+tullut+täyttämään+profetiat,+koska+se+oli+hänen+tehtävänsä+kuningasmessiaana.
28.02.2021 14:58
-+Jesaja+sanoi,+että+syntynyt+poikalapsi+on+isäjumala.
Tämä+kohta+kertoo+pelastajasta,+jonka+olisi+pitänyt+kukistaa+Assurin+kuningas.
"Kaikki+taistelun+melskeessä+kulutetut+sotasaappaat+ja+veren+tahrimat+vaatteet+poltetaan,+ne+joutuvat+tulen+ruuaksi,"+hän+sanoo.
28.02.2021 14:52
Tämä+taitaa+olla+jonkinlainen+"saarnapalsta".++Kohta+tänne+on+kopioitu+koko+UT.
Turha+ainakaan+kysymyksiä+tms+on+esittää.
28.02.2021 14:34
-+Rakasta+lähimmäistäsi+niin+kuin+itseäsi+koskee+kaikkia+ihmisiä.
Alunperin+se+oli+tarkoitettu+vain+Jeesuksen+yhteisölle.
Jeesuksen+kuvaus+Laupiaasta+samarialaisesta+on+tulkittu+aina+lähimmäisen+auttamiseksi.
Koita+sen+sijaan+asettua+ryöstetyn+juutalaisen+paikalle+ja+katso+kuinka+toiset+kävelevät+ohitse.+Juutalaisten+tilanne+ei+ollut+kehuttava+tuohon+aikaan+ja+tällä+korostetaankin+pappien+tekopyhyyttä.
28.02.2021 14:21
-+Tämä+ei+ole+elvytystä
Kuolleesta+ei+vuoda+verta.
Aloe+ja+mirha+olivat+hyviä+lääkkeitä,+joita+vietiin+haudalle.
Essealaiset+olivat+kuuluisia+parantamistaidoistaan,+heillä+oli+valkeat+vaatteet+ja+heitä+kutsuttiin+niin+terapeuteiksi+kuin+enkeleiksikin.
Haudalla+oli+valkopukuinen+nuorukainen/enkeli,+joka+kertoi+Jeesuksen+nousseen+ylös.
Mahdollisesti+joku+terapeuteista.
28.02.2021 14:07
-+Tästäkin+aiheesta+on+otettu+kopperoa+monen+monituiset+kerrat.
Tarkoittaako+se+sitä+ettet+halua+vastata+minulle,+vaikka+palstalla+oletkin?+Mikä+muuten+on+"aitouskovainen"?
28.02.2021 13:57
-+Etkö+usko+ominaisuuksien+periytymiseen+ja+sukupuihin?
Tuo+kuulostaa+ihan+lajiutumiselta,+mitä+tapahtuu+silmiemme+edessä+tai+tavalliselta+lisääntymiseltä.+Ei+kai+kukaan+tuollaista+sitä+vastaan+ole.
28.02.2021 13:53
-+Lähdetkö+nyt+loikkimaan+pakoon?
En+suinkaan.+Palstalla+ei+tunnuttu+osaavan+keskustella.+Siellä+oli+ehkä+yksi,+joka+suostui+vaihtamaan+sanan+kanssani+ilman+kiihkoilua.
Tuo+juttu+teropodista+ei+ole+minun+keksintöäni+ja+olen+vieläkin+sitä+mieltä+että+mukaan+tarvitaan+jonkinlaista+suunnittelua.
Ihmiset+eivät+tietenkään+kuole+syöpään+tai+muihin+sairauksiin+kuten+ennen,+koska+niitä+osataan+hoitaa.+Jos+niitä+olisi+osattu+hoitaa,+luulen+että+tilanne+olisi+ollut+vielä+parempi,+(ei+ole+minun+keksintöäni).
Haluaisin+loppuun+kysyä+vielä+saman,+että+jos+lampeen+heittää+kiven,+onko+siitä+tullut+syntynyt+elämää+miljoonan+vuoden+kuluttua?
28.02.2021 13:48
-+Saa+tuo+ulkomaan+pelle+mennä+helevettiin.
Enpä+usko+että+Jeesusta+kiinnostaisi+.+Hän+ennemminkin+suorittaisi+hyökkäykseen+kirkkoon,+joka+on+pannut+sanoja+hänen+suuhunsa+ja+tehnyt+hänestä+"maailman+vapahtajan."
28.02.2021 13:29
Kristillisyys+kieltämättä+pitää+yllä+patriarkaalista+ilmapiiriä+ja+on+skitsofreenikon+(Paavalin)+aikaansaannos.
Meillä+ei+ole+edes+kykyä+lukea+Raamattua,+niin+kuin+sitä+aikoinaan+luettiin.
Siltikin,+jos+Raamatun+lukeminen+tuottaa+jollekulle+iloa,+en+näe+mitään+syytä+alkaa+nimittelemään+häntä.
Taikka+jos+jotakuta+kiinnostaa+lihallinen+Jeesus+ja+Israelin+historia+en+käsitä+yhtään+miksi+häntä+olisi+pidettävä+typeryksenä.
28.02.2021 02:35
-+Ja+he+olivat+panneet+hänen+päänsä+yläpuolelle+hänen+syynsä+julki,+näin+kirjoitettuna:+Tämä+on+Jeesus,+juutalaisten+kuningas.
Aivan.+Se+tarkoitti+sitä,+että+Jeesusta+syytettiin+keisarin+paikan+viemisestä.
Messiaskuningas+tietenkin+saisi+valtaistuimen+kukistettuaan+ensin+roomalaiset+ja+toimiakseen+välimiehenä+ihmisten+ja+jumalan+välillä.
28.02.2021 01:38
Minulle+on+aivan+sama+miten+maailma+syntyi,+mutta+että+kaikki+olisi+ollut+sattumankauppaa+on+minusta+silti+mahdottomuus.+Se+että+teropodi+muuttuu+linnuksi+kiipeämällä+puuhun,+hyppelemällä+alas+ja+heiluttelemalla+eturaajojaan+kuulostaa+ihan+vitsiltä.+Lintu+on+muutakin+kuin+siivet.
En+kiistä+sanomaanne,+olisin+vain+utelias+tietämään+mitä+ajatuksia+se+teissä+herättää,+että+ihmisten+väitetään+olevan+aina+sairaampia+sukupolvi+toisensa+perään?
Onko+teistä+uskottavaa,+että+DNA:han+tulee+virheitä,+joita+korjausmekanismi+ei+ehdi+oikaista+ja+että+nämä+siirtyvät+jälkipolville?
28.02.2021 01:17
-Jeesus+ei+jättänyt+mitään+kirjallista+testamenttia.
Se+on+aivan+totta.+Olen+kuitenkin+monta+kertaa+sanonut,+että+essealaisten+ajatukset+eivät+olleet+kaukana+gnostilaisista.+Nag+hammadin+kirjoitukset+voivat+paljastaa+Jeesuksen+todellisen+näkemyksen,+skitsofreenikon+sijasta.
28.02.2021 00:55
354 / 376