Paavali puolusteli valheitaan hyvillä tarkoitusperillä, eikä pitänyt valehtelua syntinä.
Room. 3:7 "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Paavali valehteli
91
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Aivan.
- Anonyymi
Luuk.22:35 Ja hän sanoi heille: Kun minä lähetin teidät ilman rahakukkaroa ja laukkua ja kenkiä, puuttuiko teiltä mitään? He vastasivat: Ei mitään. Miksi opetuslapset valhettelivat? Odotan saarnaniesten, selityksen, selityksiä.
- Anonyymi
Jeesus ei pyytänyt "Jumalan työhön" kuten lahkolaiset tekevät.
!
Jeesus ei pyytänyt rahaa edes rikkaalta nuorukaiselta, vaan pyysi tätä lahjoittamaan omaisuutensa köyhille, ei pyytänyt siis rahaa itselleen eikä opetuslapsille! - Odotan saarnaniesten, selityksen, selityksiä.
Essealaisten ovi oli aina avoin uskonveljilleen. Kaikki heistä eivät olleet vetäytyneet luostariin tai erämaahan. Kyllähän sieltä nyt aina joku essealainen löytyi kustakin kaupungista tai kylästä.Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei pyytänyt "Jumalan työhön" kuten lahkolaiset tekevät.
!
Jeesus ei pyytänyt rahaa edes rikkaalta nuorukaiselta, vaan pyysi tätä lahjoittamaan omaisuutensa köyhille, ei pyytänyt siis rahaa itselleen eikä opetuslapsille!- Jeesus ei pyytänyt rahaa edes rikkaalta nuorukaiselta...
"Myy kaikki mitä sinulla on ja anna rahat köyhille," on yhtä kuin
"Myy kaikki mitä sinulla on ja anna tulot essealaisille."
Essealaiset olivat yhteisö, joilla oli yhteinen kassa, kukaan ei omistanut mitään.
Heidän piilonimiänsä olivat monet ja köyhät.- Anonyymi
> Miksi opetuslapset valhettelivat?
Millä perusteella valehtelivat?
- Anonyymi
Me voimme valehdella jos käy kun Paavalille;" Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen"
Jos valheen kautta tosiaan tulee esille Jumalan totuus, niin voimme valehdella. Ei tuo sana anna oikeutta mihin tahansa puutaheinään.- Anonyymi
Jumala heitti Paavalin saatanalle ja Paavali ristiinaulittiin Roomassa pää alaspäin. Saatana vaatii vielä murhamiehen ruumiin itsellee, kuten teki Mooseksenkin kohdalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala heitti Paavalin saatanalle ja Paavali ristiinaulittiin Roomassa pää alaspäin. Saatana vaatii vielä murhamiehen ruumiin itsellee, kuten teki Mooseksenkin kohdalla.
"yhdessäkään murhaajassa ei ole iankaikkista elämää" sanoo sana.
- Anonyymi
Höpö höpö. Paavalin kirjoituksen pointti oli, että kaikki ovat syntiä tehneet. Sen pointti ei ollut, että valehteleminen ei ole syntiä.
- Me emme voi valehdella jos käy kun Paavalille
Paavali valehteli (tietämättään) siitä asti kun sai hallusinaation Damaskontiellä.
- Anonyymi
Matt.26:35 Pietari sanoi hänelle: Vaikka minun pitäisi kuolla sinun kanssasi, en sittenkään minä sinua kiellä. Samoin sanoivat myös kaikki muut opetuslapset. Siin saanamiehet ja naisekin, ovat saarnanneet, sellaista oppia että vain Pietari kielsi Jeesuksn.
- Anonyymi
Lueha tarkemmin Kirkkoraamatusta, ei siitä hellarien raamatunväärennöksestä kansalle.
Kaikki muut luopuivat, paitsi Johannes, joka karkotettiin Patmos saarelle. Anonyymi kirjoitti:
Lueha tarkemmin Kirkkoraamatusta, ei siitä hellarien raamatunväärennöksestä kansalle.
Kaikki muut luopuivat, paitsi Johannes, joka karkotettiin Patmos saarelle.- Kaikki muut luopuivat, paitsi Johannes...
No jaa, Jeesuksen äiti ja kumppani ainakin jaksoivat seurata tätä ristinjuurelle saakka.
- Anonyymi
Vahvistetaan tämä Raamatun paikka. Mark.14:31 Biblia (1776) Mutta hän sanoi vielä enemmin: jos minun pitäis kuoleman sinun kanssas, en minä ikiä kiellä sinua. Niin sanoivat myös kaikki. Sanoiko kaikki?
- Anonyymi
jahas ja tässä esitellään suomen uskonnollisten Raamatun tuntemusta ok !
- Anonyymi
Miten te ketjun päänikkarit olette onnistuneet pysyttelemään niin pimeinä kuin juttunne antaa ymmärtää, onko jo monessa polvessa samaa tautia?
siis ette ymmärrä mitään noista pakoista joist aluulette jotauin tajuavanne, se on suuri ihme, ehkä ainut elossanne. - Anonyymi
Väärin. Paavali opetti, että juutalaisilla ei ole etua pakanoiden rinnalla, sillä kaikki ovat yhtä lailla syntisiä syntyperästä ja uskonnostaan huolimatta. Paavalin "minä" kuvaa häntä itseään osana "juutalaista kansaa" sen sijaan, että hän sanoisi valehtelevansa yksilönä sillä hetkellä ja jatkuvasti, ikään kuin se olisi hyväksyttyä, mitä se ei tietenkään Paavalin opetuksessa ole.
Roomalaiskirje:
3:1 Mitä etuuksia on siis juutalaisilla, tai mitä hyötyä ympärileikkauksesta?
3:2 Paljonkin, kaikin tavoin; ennen kaikkea se, että heille on uskottu, mitä Jumala on puhunut.
3:3 Mutta kuinka? Jos jotkut ovat olleet epäuskoisia, ei kaiketi heidän epäuskonsa ole Jumalan uskollisuutta tyhjäksi tekevä?
3:4 Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu on: "Että sinut havaittaisiin vanhurskaaksi sanoissasi ja että voittaisit, kun sinun kanssasi oikeutta käydään."
3:5 Mutta jos meidän vääryytemme tuo ilmi Jumalan vanhurskauden, mitä me siihen sanomme? Ei kaiketi Jumala ole väärä, kun hän rankaisee vihassansa? Minä puhun ihmisten tavalla.
3:6 Pois se! Sillä kuinka Jumala silloin voisi tuomita maailman?
3:7 Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
3:8 Ja miksi emme tekisi, niinkuin herjaten syyttävät meidän tekevän ja niinkuin muutamat väittävät meidän sanovan: "Tehkäämme pahaa, että siitä hyvää tulisi"? Niiden tuomio on oikea.
3:9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
3:11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
Paavali ei hyväksynyt mitään synnin tekemistä, mutta syntiset ja jumalattomat vääntävät vinoon hänen kirjoituksiaan omaksi kadotuksekseen, niin kuin kirjoitettu on.- Anonyymi
Kyllä siellä oikeassa Kirkkoraamatussa noin lukee:
Paavali puolusteli valheitaan hyvillä tarkoitusperillä, eikä pitänyt valehtelua syntinä.
Room. 3:7 "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?"
- Anonyymi
Kaikenlainen valehtelu on syntiä. Jumala antoi Saatanan enkelin, joka on henkioleto tulla asumaan Paavalin sieluun Korintossa. David King version mukaan Paavali sai oikein Saatanan viestintuojaenkelin, eng. The Messenger of Sathan".
Joh. 8:44 "Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä."
" And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the Messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure."- Anonyymi
Kyse ei ollut todellakan mistään puisella piikillä Paavalia takapuoleen tökkinyt otus, vaan demoniruhtinas, joka sai Paavalista isäntäruumiin, johon sai mennä Jumalan luvalla asumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse ei ollut todellakan mistään puisella piikillä Paavalia takapuoleen tökkinyt otus, vaan demoniruhtinas, joka sai Paavalista isäntäruumiin, johon sai mennä Jumalan luvalla asumaan.
Demoniruhtinas ei poistunut Paavalista, vaikka tämä rukoili sitä monta kertaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali joutui Saatanan siteisiin kolmen vuoden palveluksen jälkeen. Eikä Jumala häntä siitä päästänyt.
Paavalin tapauksesta on viittaus mm.tähän Raamatun kohtaan "Tätä Abrahamin tytärtä on Saatana pitänyt siteissään jo kahdeksantoista vuotta. Eikö häntä olisi saanut päästää vapaaksi sapatinpäivänä?" Anonyymi kirjoitti:
Tuokin Raamatun teksti on ymmärettävissä koko asiayhteydessä. Paavali jo tässä asiassa kertoi puhuvansa ihmisten tavoin jakessa 3.
Tässä Paavali kuvailee mitenkä selvemin eron synti näkyy synnitömyyden rinnalla. Kontrasti pimeyden ja valon välillä tuo samanlaisen eron näkyviin kuin synti ja puhtaus.
Pimeässä kirkkaus hohtaa kirkkaampana valona, kuin päivänvalossa. Pimeän rinnalla kirkkaus näkyy selvemmin.
Tämänkin takia ei Jumala voi näyttäytyä suoraan ihmisille, koska ihmiset kuolisivat sen kirkkauden edessä.
Jumala on antanut oman Poikansa ihmisen ruumissa ilmoittamaan itsensä. Poika sovitti meidän rikkomukset, että me itse Hänessa kirkastuisimme ja voisimme kohdata täyden kirkkauden. Se tulee lopllisesti tapahtumaan kun uskovaiset nousevat haudoista uudessa taivaallisessa ruumiissaan viimeisenä päivvänä.- Jumala antoi Saatanan enkelin, joka on henkiolento tulla asumaan Paavalin sieluun Korintossa.
Eikä kysynyt Paavalin mielipidettä? Hän pakotti siis Paavalin valehtelemaan, no huh huh!
Miten se Saatana sai alkunsa jos kaikki oli hyvää alkuun? Ei kateutta, ei ylpeyttä tms.
Myytti osoittaa, että kauneimmasta enkelistä sitä pahaa löytyi kuitenkin. Sydämestähän ajatusten piti tulla. Se ei tarkoita muuta kuin, että luomus oli viallinen alusta asti.
- Anonyymi
Vain Johannes yksin oli totuuden puhuja ja siksi hänet karkoitettiin Patmokselle.
- Anonyymi
Noin siellä Raamatussa lukee alkuperäisen tekstin mukaan.
Koko Raamattu on Jumalan Sanaa ja sen voi ymmärtää vain Pyhän Hengen avulla.
Raamattu kertoo opetuslasten kasvamisesta. Kun he ovat kasvaneet hengelliseen aikuisuuteen he kaikki Jumalan palvelijoina Raamatussa kertovat meille totuuden.
On huomioitava, kenenkä puheen Raamattu kertoo puhuneen. Raamattu kertoo totuuden siitäkin, mitä Jumalan viholliset puhuvat. Näin on tärkeää lukea tekstin kokonaisuus.- Vain Johannes yksin oli totuuden puhuja...
Silloin Maria Magdaleenan olisi pitänyt hylätä samantien koko poppoo.
Mariaa inhosi Pietari muutenkin.
- Anonyymi
Ei tietenkään, MIKSI ?, vaan siksi että walehtelu on SYNTI ja sitä ei UusPaavalniemikään missään nännin harjauksessa tunnusta sen olevan ajankohtaista .
- Anonyymi
Paavali oli totuudellisempi kuin sokeat jotka eivät ymmärrä jokaisen adjektiivin kielessä olevan valetta. On esim 10 metrin köysi ja usein joku sanoo: onpa PITKÄ KÖYSI. Itse asiassa kaikki on suhteellista ja vasta 1000 km köysi on PITKÄ ,jos sekään???
- Anonyymi
Meinaatko tehdä itselesi jotain köyden avulla?
- Anonyymi
Paavali osa Jumalan suunnittelemaa lopun ajan väkevää eksytystä.
Kannattaa suhtautua varovasti sellaisiin Paavalin kirjoituksiin ja väittämiin, josta kukaan muu Raamatussa ei puhu yhtään mitään.- Anonyymi
Joh. 8:17
"Sanotaanhan teidän laissannekin, että kahden todistajan todistus pätee."
" Asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla."
- Anonyymi
Maria Åkerblom vetosi tuohon samaan Paavalin kieroon ajatteluun hankkiessaan uskonnolliselle liikkeelleen "uhreja".
https://fi.wikipedia.org/wiki/Maria_Åkerblom- Anonyymi
Eihän lopun ajan eksytys väkevä olisi, jos sitä ei olisi kirjoitettu Raamattuun. Paavali oli valittu ase väkevän eksytyksen toteuttajaksi kolmen vuoden Jumalan koulutuksen jälkeen, kun sai Korintossa henkioppaakseen "The Messenger of Sathan" nimisen henkiolennon.
"Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän lopun ajan eksytys väkevä olisi, jos sitä ei olisi kirjoitettu Raamattuun. Paavali oli valittu ase väkevän eksytyksen toteuttajaksi kolmen vuoden Jumalan koulutuksen jälkeen, kun sai Korintossa henkioppaakseen "The Messenger of Sathan" nimisen henkiolennon.
"Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."2. Kor. 12:7 "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi."
Molemmilla Sauleille kävi sama kohtalo:
1. Sam. 16:14 "Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. "
- Anonyymi
Paavali oli ammattimainen huijari, joka rikastui vedättämällä hyväuskoisia hölmöjä. Valehteli nähneensä kirkastetun Jeesuksen ja käyneensä Jumalan taivaassa, paratiisissa, ja tehneensä voimallisia tekoja ja ihmeitä...
ja hölmöt uskoivat.- Anonyymi
Yhdysvalloissa 1980-luvulla joukolta psykiatreja pyydettiin analyysiä Paavalin kirjoituksista. He tulivat siihen johtopäätökseen, että Paavali sairasti skitsofreniaa.
- Anonyymi
Jeesuksen mukaan kukaan ei voi nousta taivaaseen, jonne hän meni kuolemansa jälkeen.
Ruumiista irtaantumiset ja erinomaiset ilmestykset ovat Saatanan aiheuttamia harhanäkyjä.
"Mitä tämä sana on, jonka hän sanoi: 'Te etsitte minua, mutta ette löydä', ja: 'Missä minä olen, sinne te ette voi tulla'?"
Joh. 3:13
Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. Anonyymi kirjoitti:
Yhdysvalloissa 1980-luvulla joukolta psykiatreja pyydettiin analyysiä Paavalin kirjoituksista. He tulivat siihen johtopäätökseen, että Paavali sairasti skitsofreniaa.
- Paavali sairasti skitsofreniaa,
Vaikuttaa hyvin paljon siltä.
Paavalin kristus on skitsofrenian tuote, miksi se onkin niin kaukana lihallisesta Jeesuksesta.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kreikkalainen alkukielen ilmaus Paavalin valehtelusta on yksiselitteinen.
ψευσμα
pseusma psyoos'-mah
Oliko Paavali psykoosissa kun valehteli?
- Anonyymi
Tässä ontaas yksi esimerkki, mitenkä kun jätetään asiayhteys koko asiaan pois ja teksti vääristyy toiseksi.
Lue laajemin kseinen paikka. Room. 3. Jakeessa 5 Paavali jo sanoo
... " Minä puhun ihmisten tavalla."
Alkutekstiin pohjautv Novumin komentaari.
Room. 3:
5. Jumalan vanhurskaus näkyy voimakkaampana, kun vertaamme sitä omaan vääryyteemme. Valo lankeaa kirkkaampana hänen vanhurskautensa ylle meidän vääryytemme vuoksi. Mitä pimeämpi on, sitä kirkkaammalta valo näyttää. Ei siis meidän vanhurskautemme, vaan meidän vääryytemme saa Jumalan vanhurskauden ilmenemään loistavan kirkkaana. Tähdetkin näkyvät parhaiten yöllä.- Anonyymi
Helluntailaisten novumit ei Paavalin valehtelua muuksi muuta.
7 Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
7 Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
7 Sillä jos Jumalan totuus minun valheeni kautta kunniallisemmaksi tulis, hänen ylistykseksensä, minkätahden pitäis vielä sitte minä niinkuin syntinen tuomittaman?
- Anonyymi
Apostolin profetiat on viesti tämänkin päivänpakanoille. 1.Korinttolaiskirje: 1:25
Jahka tieto otetaan pois.- Anonyymi
Uskonoppi kannattaa rakentaa Jeesuksen itsesä sanomisten uskomiseen, ei niinkään Paavalin tulkintoihin ja valheisiin, joita hän itse sanoo harrastavansa ja mielistelyä eri suuntiin aina kuulijakunnan mukaan ollen heille mieliksi.
Paavali ei edes ollut alkuperäisten apostolien joukossa, jotka saivat Jeesuksen kastekäskyn.
Matt.28-luvun lopu.
Paavali toteutti Jumalan suunnitelmaa väkevän eksytyksen suorittamiseksi. 2.Tess. - Anonyymi
Paavali valehteli, sanoo alkuperäisteksti.
Thayer's Greek Lexicon
Sana
Translitteroitu
Strongin koodi
ψευσμα
pseusma psyoos'-mah
5582
Sanan tausta
Sanaluokka
from 5574
subst. (neut.)
Lukumäärä
King James käännökset sanasta
1
AV-lie 1
Merkitys
1) a falsehood, a lie
2) the perfidy by which a man by sinning breaks faith with God - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali valehteli, sanoo alkuperäisteksti.
Thayer's Greek Lexicon
Sana
Translitteroitu
Strongin koodi
ψευσμα
pseusma psyoos'-mah
5582
Sanan tausta
Sanaluokka
from 5574
subst. (neut.)
Lukumäärä
King James käännökset sanasta
1
AV-lie 1
Merkitys
1) a falsehood, a lie
2) the perfidy by which a man by sinning breaks faith with GodKreikkalainen alkukielen ilmaus Paavalin valehtelusta on yksiselitteinen.
ψευσμα
pseusma psyoos'-mah - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ψευσμα
pseusma psyoos'-mahTuo sanahan on "psykoosi"
Oliko Paavali psykoosissa puhuessaan kielillä Korintossa?
ψευσμα
pseusma psyoos'-mah
- Anonyymi
Kaikkien ihmisten älykkyys ei riitä käsittämään Raamatun jakeita. Niin on käynyt aloittajalle. Lisäksi Raamatussa on paljon jakeita, joiden ymmärtäminen edellyttää uskossa olemista. Ei ole uskossa aloittaja.
- Anonyymi
Uskossa olo näyttää usein estävän Raamatun oikean ymmärtämisen. Tulkitaan kirjaimellisesti asioita, joita ei ole tarkoitettu siten tulkittavaksi. Esimerkiksi taivaallinen Jerusalem, jonka luullaan olevan jalokivistä ja -metalleista rakennettu suuri rakennelma sen sijaan, että se olisi "kuva" pyhien ja valittujen muodostamasta seurakunnasta, mitä se Raamatussa on.
Paavali ei ainoastaan valehdellut, vaan myös vihasi puolet ihmisistä.
- Anonyymi
Paavali aliarvosti ja vihasi naisia ja vaati heitä pitämään huntua päässään ja olemaan hiljaa seurakunnassa. Sovinisti oli. Ehkä siten peitteli omaa sukupuolista suuntautumistaan? Mene ja tiedä sitten.
Anonyymi kirjoitti:
Paavali aliarvosti ja vihasi naisia ja vaati heitä pitämään huntua päässään ja olemaan hiljaa seurakunnassa. Sovinisti oli. Ehkä siten peitteli omaa sukupuolista suuntautumistaan? Mene ja tiedä sitten.
Paavalin peittämätön viha naisia kohtaan on selvässä ristiriidassa Jeesuksen antaman käskyn kanssa: rakasta ihmistä! Eivät ne vanhat tavat ihmisestä häviä, vaikka kuinka "pyhä" ja "uudestisyntynyt" väittäisi olevansa.
- Anonyymi
Ei kaikki mitä Raamatussa on ole tarkoitettu kirjaimelliseksi totuudeksi. Osa on perustaa Toivolle, osa on uskonvaraista ja osa on PYLVÄSTÄ seurakunnan yhteisille pyrkimyksille.
Kaikki mikä on Jumalasta voittaa maailman. Jumalalla on miljoonia enkeleitä.
Seuraava suuri asia joka on Jumalasta on luultavasti Imaami Mahdi ja Profeetta Isa . He ovat luultavasti isompi juttu kuin apostoli Paavalikaan oli???- Anonyymi
Paavali valehteli, käärme valehteli, Jobin väärämieliset ystävät valehteli, Jobin vaimo valehteli jne.
Ps. 120:2
Herra, pelasta minut valehtelijoiden käsistä, varjele heidän petollisilta puheiltaan. - Seuraava suuri asia joka on Jumalasta on luultavasti Imaami Mahdi ja Profeetta Isa.
Näittenhän oli tarkoitus tuhota Israel ja juutalaiset ja kaikki ei-muslimit. Enpä ihmettelisi yhtään vaikka Jahve, joka osoittautuu sovinistiseksi sadistiksi suosisi vastaavia tyyppejä.
Onhan Saatanakin hänen juoksupoikansa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali valehteli, käärme valehteli, Jobin väärämieliset ystävät valehteli, Jobin vaimo valehteli jne.
Ps. 120:2
Herra, pelasta minut valehtelijoiden käsistä, varjele heidän petollisilta puheiltaan.Saatanan enkeli joka rusikoi Paavalia saattoi olla Paholainen. Paholainen lupasi ehkä Paavalille: SAAT ESPANJAN POLVILLEEN EDESSÄSSI, mutta Kristus itse kuoli hylättynä ja kirottuna ristillä. Häntä Paavalin piti nöyrästi seurata kun saatana puolestaan kuiskasi tulet Espanjan kuninkaaksi saaden uuden mantereen kuvernöörit alaisiksi itsellesi.
- Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
- Seuraava suuri asia joka on Jumalasta on luultavasti Imaami Mahdi ja Profeetta Isa.
Näittenhän oli tarkoitus tuhota Israel ja juutalaiset ja kaikki ei-muslimit. Enpä ihmettelisi yhtään vaikka Jahve, joka osoittautuu sovinistiseksi sadistiksi suosisi vastaavia tyyppejä.
Onhan Saatanakin hänen juoksupoikansa.Tieto heitä koskeva ei saisi olla yksipuolista. On monia tehtäviä heillä ja monia ennustuksia heitä koskevia. Kyllä he tulevat tuhoamaan jumalattomia sillä sanoihan jo Jumalan innoittama MOOSES: Joka ei kuuntele sitä profeettaa se tuhotaan kansastansa.
Toivon että Mahdi ensin rakastaa sinua niin sinäkin rakastat häntä. Ei Mahdia voi valita vaan hän on Profeetta Hoosean lo Ammi ja lo Ruhama. Jeesuksen eli JISREELIN VELI.
Hän tulee hylättyjä varten ja ulkopuolelle viskattuja varten. Jos sulla jo on usko Jumalaan ja Jeesukseen niin HYVÄ. Ja tulkoon uskostasi Mahdin siunauksesta vielä parempi ja täysin oikea niin että aina rakastat Jumalaa ja kuuntelet häntä. Anonyymi kirjoitti:
Tieto heitä koskeva ei saisi olla yksipuolista. On monia tehtäviä heillä ja monia ennustuksia heitä koskevia. Kyllä he tulevat tuhoamaan jumalattomia sillä sanoihan jo Jumalan innoittama MOOSES: Joka ei kuuntele sitä profeettaa se tuhotaan kansastansa.
Toivon että Mahdi ensin rakastaa sinua niin sinäkin rakastat häntä. Ei Mahdia voi valita vaan hän on Profeetta Hoosean lo Ammi ja lo Ruhama. Jeesuksen eli JISREELIN VELI.
Hän tulee hylättyjä varten ja ulkopuolelle viskattuja varten. Jos sulla jo on usko Jumalaan ja Jeesukseen niin HYVÄ. Ja tulkoon uskostasi Mahdin siunauksesta vielä parempi ja täysin oikea niin että aina rakastat Jumalaa ja kuuntelet häntä.- Tieto heitä koskeva ei saisi olla yksipuolista.
Toinen Jeesuksen veljistä oli Jaakob ja epäillään, että hyvä määrä Jeesuksen seuraajista oli tämän sukulaisia. Iso määrä opetuslapsista kuoli poliittisista syistä.
Jos joku Jeesuksen sukulaisista tulisi tänne, olisi hänkin varmasti valmis tuhoamaan ne jotka eivät noudata lakia ja ovat pistäneet sanoja Jeesuksen suuhun.
Onneksi kukaan ei ole tulossa.
- Anonyymi
Gal.3:15 Veljet, minä puhun ihmisten tavalla. Eihän kukaan voi kumota ihmisenkään vahvistettua testamenttiä eikä siihen mitään lisätä. Hebr.9:16-17 Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä, sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä. Paavali kirjoitti galatalaisille valheita.
- Anonyymi
Toki testamentin tekijä voi eläissään muuttaa testamenttia, tai testamentti katoaa.
Kyllä testamentti on voimassa tekijänsä eläissä, mutta sen toimeenpano on mahdollista vasta testamentin tekijän kuoltua ja todettua testamentti aidoksi ja saatettu testamentin saajien tiedoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki testamentin tekijä voi eläissään muuttaa testamenttia, tai testamentti katoaa.
Kyllä testamentti on voimassa tekijänsä eläissä, mutta sen toimeenpano on mahdollista vasta testamentin tekijän kuoltua ja todettua testamentti aidoksi ja saatettu testamentin saajien tiedoksi.Jeesus ei jättänyt mitään kirjallista testamenttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei jättänyt mitään kirjallista testamenttia.
Paavali sorvasi Jeesuksen testamentin vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali sorvasi Jeesuksen testamentin vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen.
Aika epäillyttävä tapa kirjoittaa testamentti ihmisen kuoleman jälkeen?
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei jättänyt mitään kirjallista testamenttia.
-Jeesus ei jättänyt mitään kirjallista testamenttia.
Se on aivan totta. Olen kuitenkin monta kertaa sanonut, että essealaisten ajatukset eivät olleet kaukana gnostilaisista. Nag hammadin kirjoitukset voivat paljastaa Jeesuksen todellisen näkemyksen, skitsofreenikon sijasta.
- Anonyymi
Apostoli on takuulla tulkittu toisinmielisten toimesta toisin. Parempi mennä taivastenvaltakuntaan yksin Herran todistuksella kuin ihmisten papereilla.
- Anonyymi
Lahkolaiset koittavatkin saada ihmisen uskomaan ensin Paavalia,
Jumala, Jeesus ja käskyt ovat toissijaisia uskonkohteita hurmahengille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahkolaiset koittavatkin saada ihmisen uskomaan ensin Paavalia,
Jumala, Jeesus ja käskyt ovat toissijaisia uskonkohteita hurmahengille.Jumalan käskyistä luopuminen tarkoittaa luopumista Jumalasta.
Hurmahengille on käynyt näin:
"Kaikki ovat luopuneet ja käyneet kelvottomiksi. Ei ole ketään, joka tekee hyvää, ei ainoatakaan."
- Anonyymi
Jeesus oli uskonnoltaan perin juutalainen, ei mikään kaatuileva helluntailainen!
Luuk. 4:16 "Ja hän (Jeesus) saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan."- Anonyymi
Ps. 19:8
(19:9) Herran käskyt ovat oikeat, ne ilahduttavat sydämen. Herran määräykset ovat kirkkaat, ne avaavat silmäni näkemään.
- Anonyymi
Gal.3:17 Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei neljänsadan kolmenkymmenen vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi. Ap.t.7:6 Ja Jumala näin: Hänen jälkeläisensä tulevat olemaan muukalaisina vieraalla maalla, ja sielä he tekevät heidät orjiksensa ja sortavat heitä neljäsataa vuotta; 1Moos.15:13-16. 2Moos.12:40 Mutta aika, jona israelilaiset olivat asuneet Egyptissä, oli neljäsataa kolmekymmentä vuotta. Alaviitteet: 1Moos.15:13. Ap.t.7:6. Gal.3:17
- Anonyymi
Matt.27:37 Ja he olivat pnneet hänen päänsä yläpuolelle hänen syynsä julki, näin kirjoitettuna: Tämä on Jeesus, juutalaisten kuningas. Mark.15:26 Ja päällekirjoitukseksi oli merkitty hänen syynsä: Juutalaisten kuningas.
- Ja he olivat panneet hänen päänsä yläpuolelle hänen syynsä julki, näin kirjoitettuna: Tämä on Jeesus, juutalaisten kuningas.
Aivan. Se tarkoitti sitä, että Jeesusta syytettiin keisarin paikan viemisestä.
Messiaskuningas tietenkin saisi valtaistuimen kukistettuaan ensin roomalaiset ja toimiakseen välimiehenä ihmisten ja jumalan välillä.
- Anonyymi
Matt.27:11 Mutta Jeesus seisoi maaherran edessä. Ja maaherra kysyi häneltä sanoen: Oelko sinä juutalaisten kuningas? Niin Jeesus sanoi: Sinäpä sen sanot. Mark.15:2 Niin Pilatus kysyi häneltä: Oleko sinä juutalaisten kuningas? Hän vastasi ja sanoi hänelle; Sinäpä sen sanot. Luuk.23:3 Niin Pilatus kusyi häneltä sanoen; Oletko sinä juutalasiten kuningas? Hän vastasi hänelle ja sanoi: Sinäpä sen sanot. Joh.18:37 Niin Pilatus sanoi hänelle: Sinä siis kuitenkin olet kuningas? Jeesus vastasi; Sinäpä sen sanot, että minä olen kuningas. Sitä varten minä olen syntynyt ja sitä varen maailmaan tullut, että minä todistan totuuden puolsesta. Jokainen, joka on totuudessä, kuulee minun ääneni. 1Tim.6:13-16. Ilm.19:16 Ja hänelä on vaipansa kupeellaan kirjoitettuna nimi: Kuninkasten Kuningas ja herrain Herra. Ilm.17:14
- Anonyymi
1Tim.6:15 Biblia (1776) Joka meille aikanansa osoittaa se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja kaikkien, herrain Herra. 5Moos.10:17. 1Tim.1:17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömalle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkiesti! Amen. Room.16:27
- Anonyymi
5Moos.10:17 Biblia (1776) Sillä Herra teidän Jumalanne on kaikein jumalan Jumala, voimallinen ja peljättävä, joka ei katso muotoa, eikä lahjoja ota. 2Aikak.19:7. Job.34:19
- Anonyymi
Paavali perusti alkuseurakunnan omien harhanäkyjensä varaan, siksi alkuseurakunta hajosi v.70 jKr. keskenään riitelevien ihmisten joukkona. Jeesus ei käskenyt perustaa mitään alkuseurakuntaa, vaan käski kastaa kaikki ihmiset ja opettaa heille käskyt, joita tulee noudattaa (Mt.28) Ihmiset tuomitaan tekojensa mukaan viimeisellä tuomiolla.
- Anonyymi
Paavali kääntyi Mormooniksi Korintossa, kun Saatanan enkeli oikein hätä koitteli.
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?
- Anonyymi
Jos Paavalin tekstit olisivat huonoja ne eivät olisi saaneet jalansijaa ja niitä ei siteeratraisi. Paavalin maailmankuva ja sivistystaso olivat aikaansa edellä valovuoden. Häntä voisi verrata Aleksanteri Suureen Aristoteleen oppilaaseen kun hän aikansa etevimmän Gamalielin oppilaana kasvoi.
430 vuotta myöhempi toinen testamentti viittaa siihen että oli 12 patriarkan testamentit olemassa sekä JASHERIN KIRJA Saaraille.
Juutalaisten kirjoituksista vähäpätöisin on Raamattu sillä heillä on muitakin kirjoituksia.
Paavali oli uusi Aleksandrian kirjasto maailmankuvaltaan.- Anonyymi
Paavalin tekstit miellyttää tämän maailman ruhtinasta ja kaikkia jotka valhetta rakastavat ja sitä tekevät.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin tekstit miellyttää tämän maailman ruhtinasta ja kaikkia jotka valhetta rakastavat ja sitä tekevät.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?Totta varmaan mitä sanotte. Kyllä juuri syntisen on helppo rakastua Paavalin käsityksiin ja loosereiden. JEESUS itse evankeliumin mukaan oli lain puolella. Hänellä siitä huolimatta oli myös armon ja totuuden sanomat. Mutta ne eivät olleet tietenkään lain veroiset. Laittomuus on ikeetöntä, laiskaa, huoletonta, surutonta luumuilua muiden kustannuksella. Ja lain korottaminen aina temppelin uudelleen rakentamiseen ja Jumalan läsnäoloon siellä asti on hienointa mitä voi olla. Jumala tulee asumaan maan päällä luonamme.
- Anonyymi
Uskovaisiin ei voi koskaan luottaa, valehtelevat sujuvasti edistääkseen uskomuksiaan.
- Anonyymi
2. Aik. 18:22
Katso, nyt Herra on pannut valheen hengen näiden sinun profeettaisi suuhun, sillä Herra on päättänyt sinun osaksesi onnettomuuden." - Anonyymi
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen. - Anonyymi
Ps. 119:29
Käännä minusta pois valheen tie, ja anna armostasi minulle lakisi. - Anonyymi
> Room. 3:7 "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Ei tarkoita, että Paavali valehteli.- Anonyymi
Paavali puhui totta kun sanoi valehtelevansa.
> Room. 3:7 "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Room. 3:7 "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?Aivan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Room. 3:7 "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?Ei Paavali sano tuossa valehtelevansa, vaan esittää teoreettisen kysymyksen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun418777Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo261749T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli291721- 1301461
Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?1941130Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast81099- 711077
- 92912
- 49795
- 75767