Mitä mieltä olet uskovista kristityistä? Miten kohtelet heitä? Miten suhtaudut heihin?
Ajatteletko uskovien kristittyjen muodostavan yhden lauman, jonka kaikkiin jäseniin tulee suhtautua samalla tavalla?
Ovatko kaikki uskovat kristityt samanlaisia?
Miten määrittelet "uskovan kristityn"? Millainen ihminen on uskova kristitty?
Miten suhtaudut uskoviin kristittyihin?
16
<50
Vastaukset
- Anonyymi
"Mitä mieltä olet uskovista kristityistä?"
Halveksin heitä, pidän heitä herkkäuskoisina mielisairaina.
"Miten kohtelet heitä?"
Varauksellisesti. Kaikki kristityt ovat rikollisia ja terroristeja.
" Miten suhtaudut heihin?"
Halveksien.
"Ajatteletko uskovien kristittyjen muodostavan yhden lauman, jonka kaikkiin jäseniin tulee suhtautua samalla tavalla?"
Kyllä, kuten hekin ajattelevat islamofobisesti meidän muslimien muodostavan yhden lauman.
"Ovatko kaikki uskovat kristityt samanlaisia?"
Kyllä.
"Miten määrittelet "uskovan kristityn"? Millainen ihminen on uskova kristitty?""
Rikollinen terroristi, mielisairas alkoholisti ja huumeiden käyttäjä. Meillä muslimeilla ei ole lainkaan alkoholiongelmaa ja huumeongelmaa. Sitä on vain kristityissä maissa.Miten suhtaudun?
Riippuu tietenkin yksilöstä. Jos hän on mukava persoona, jolla on vain erilainen maailmankatsomus, niin mitä se haittaa?
Käännyttäjällä ja fanaattisella ateistilla ei ole juurikaan eroa. Kumpikaan ei halua ottaa vastaan uutta tietoa, vaan sellainen ihminen on heidän mielestään joko "saatanasta" tai "vajakki".
En katso kumpaakaan hyvällä, mutta sääliksihän näitä käy.
- Anonyymi
Oikeiden uskovaisten kanssa on ihan ok, mutta huorimus uskovaiset ovat pahasti ongelmissaan narsisminsa kanssa ja kuvittelevat kaikkien olevan täällä viihdyttämässä heiltä.
Mutta joo hieno keskustelu oli taas pari viikkoa sitten ruokakaupassa uskovaisten äidin ja tyttären kanssa. Ja se rohkeus puhua suoraan valheitta maailman menosta. Tavallaan samalla vahvisti myös omaa ajatus kantaani joka tokikin oli päätynyt samanlaisiin ajatuksiin. - Anonyymi
Uskovainen kristitty on hyvin hartaasti kristinuskoa kannattava henkilö, joka on kastettu oppiin.
"Kristitty – Wikipedia" https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kristitty
Suhtaudun tällaiseen ihmiseen varauksellisesti, koska en tiedä voimmeko ymmärtää toisiamme. Hänelle suhde Jumalaan on elämän tärkein asia, minulle se on harhaista mielikuvitusolennon palvomista. - Anonyymi
Yleensä hyväntahtoisella huvittuneisuudella, niin kuin vähän höppänöihin on tapana.
- Anonyymi
Hämmästyttävää miten Raamattu saa aikaan terrorismia ja puhdasta pahuutta. Yksi esimerkki tosiuskovaisten yhteisöstä on vaikkapa Elohim City Oklahomassa. Kun tarkastelee listaa muista asukkaista (Other residents) niin lista on täynnä rikollisia, terroristeja ja rasistisia valkoisen ylivallan edustajia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Elohim_City,_Oklahoma - Anonyymi
Samalla lailla kuin he ovat aina suhtautuneet minuun, eli avoimen vihamielisesti ja ylimielisen halveksivasti. Tosin jos suhtautuisin heihin täsmälleen samalla lailla kuin he ovat aina suhtautuneet minuun, niin minun pitäisi lisäksi myös jatkuvasti levittää heistä mitä törkeimpiä loukkaavia valheita, mitä en juurikaan viitsi tehdä.
Yleensä kartan heidän seuraansa kaikin mahdollisin tavoin, koska sellaisten ihmisten kanssa ei halua olla missään tekemisissä vapaaehtoisesti. Jos joku tähän inttää että en muka oikeasti tunne ketään oikeita uskovia, niin lisättäköön että olen kasvanut uskovassa perheessä. Lähes kaikki sukulaiset ovat uskovia, eivätkä mitään löperöjä tapakristittyjä, vaan tiukan linjan konservatiiveja joiden elämässä usko määrittää aina kaiken.- Anonyymi
Älä valehtele. Et sinä voi mitenkään tietää sitä, ketkä ovat uskovia kristittyjä ja ketkä eivät ole. Sellainen asia ei tule koskaan ilmi arkielämässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele. Et sinä voi mitenkään tietää sitä, ketkä ovat uskovia kristittyjä ja ketkä eivät ole. Sellainen asia ei tule koskaan ilmi arkielämässä.
Älä valehtele. Totta kai sellainen asia tulee ilmi perheenjäsenten ja sukulaisten kesken vuosikymmenten kanssakäymisen aikana, eli ihan arkielämässä.
- Anonyymi
Tähän asti tulleiden vastausten valossa uskovat kristityt tulisi sulkea mielisairaaloihin tai vankiloihin, koska he ovat vaarallisia muille ihmisille ja yhteiskunnalle.
Olisi varmaan tarpeen kieltää kristinusko suoraan säätämällä sen harjoittaminen ja levittäminen laissa rangaistavaksi teoksi.
Pelkät terrorismin ja tappamisen kieltävät lait eivät taida riittää, koska vapaana liikkuu enemmän kristittyjä mielisairaita terroristeja kuin vankiloissa on.- Anonyymi
"Tähän asti tulleiden vastausten valossa uskovat kristityt tulisi sulkea mielisairaaloihin tai vankiloihin, koska he ovat vaarallisia muille ihmisille ja yhteiskunnalle."
No mutta Hessu tätähän sinä tilasit. Päivän annos suolaa haavoihisi, jotta voisit uhriutua jälleen tänään.
- Anonyymi
minä olen itsekin uskova ja kristitty ja on kokemusta tiedän että on tiukan linjan ja sitten vähemmän tiukan linjan kristittyjä, jotka vois olla buddhalaisia. Ajatuksiltaan.
Näissä kiihkomielisimmissä joukoissa on hieman liian jyrkkää toimintamallia, eivätkä saarnat ole aina yhdistäviä, vaan suorastaan ihmisiä jakavia. Universalismi ja spirutaalisuus ovat tärkeitä ominaisuuksia, koska tiedettä ei heitetä romukoppaan ja täytyyhän sitä muistaa että koko ajan yhteiskunnissa tapahtuu kehitystä. Jotkut ihmiset manipuloitaan uskonnollisiksi jo lapsena. Siihen kelkkaan ei uskaltanut lähteä.
Eihän Jeesuskaan mikään kauheen uskonnollinen ollut - Anonyymi
Jeesus ei ollut kristitty vaan juutalainen. Kristinusko on vasta myöhemmin syntynyt juutalaisuuden lahko.
- Anonyymi
En edes tiedä jos joku on uskovainen eikä minulla ole heidän uskoistaan mitään mielipidettä niin kauan kun eivät ala aukoon päätään minulle sanomaan joksikin saatanan palvelijaksi tai uhkaile minua uskomuksiensa helveteillä pidän sitä huonona käytöksenä keneltä vain kaikilla saa olla aatteita mutta niin lähtee höyrähtänyt uskovainen kuin vastaava kommunistikin kuin hauki rannasta minun tuttavapiiristäni jos aatteitaan alkaa minulle tuputtaan ja vittuileen minun aatteistani tai tekemisistäni joita en todellakaan tyrkytä muille.
- Anonyymi
Kun lukee uskovien tälle palstalle kirjoittamia viestejä, niin ne sisältävät pääasiassa vain ateistien ala-arvoista haukkumista. Pelkkää loukkaavaa solvaamista sekä törkeitä valheita ateisteista. Ateistiti sitä ja ateistit tätä blaablaablaa. Suhtaudun sellaisiin erittäin vastenmielisiin ihmisiin juuri kuten he ansaitsevat.
- Anonyymi
Ateistit ei taida irvistelijöitä lainkaan. Ovat villinnäköisiä tapauksia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun418987T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli331921Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo261779- 1351571
Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?1941150Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast81119- 711097
- 92932
- 49835
- 75777