Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

14

  1. Minä+tiedän+paremmin.+Se+on+false+flag.+Taattua+Strong-atheist+kamaa...+:)
  2. Yksi+tapa+pettää+itseään,+on+uskotella,+että+ei+pelkäisi+kuolemaa+ja+olemisen+lakkaamista.+Se+on+kuitenkin+uskovan+kristityn+todellinen+pelko.+Koska+hän+ei+kestä+ajatusta+siitä,+että+lakkaisi+olemasta,+pitää+hän+kiinni+ikuisen+elämän+toivosta,+vaikka+se+ohutkin+olisi+-+ja+perustuisi+epätosiksi+todettuihin+jumaltaruihin.+No,+tätä+eivät+useimmat+uskovat+tiedä,+koska+he+eivät+tunne+Raamattua+ja+sen+tieteellistä+tutkimusta...+eikä+se+heitä+kiinnostakaan.+Helvetin+pelko+on+uskovalle+todellinen,+muille+epätodellinen.+Helvettiä+voi+pelätä+vain+sellainen,+joka+uskoo+Jumalan+olevan+olemassa+ja+tuomitsevan+ihmisiä+tuliseen+järveen,+päättymättömään+kärsimykseen.+Ateistit+ja+agnostikot+eivät+sellaista+usko,+joten+he+eivät+pelkää+sitä:+eivät+myöskään+sellaiset+teistit+(mm.+deistit),+jotka+eivät+helvettiin+usko.+Niinpä+on+turha+pelotella+meitä+asioilla,+joita+emme+pidä+todellisina.+Jos+uskova+kristitty+luopuisi+uskostaan,+niin+hän+joutuisi+tämän+hetkisen+uskonsa+mukaan+helvettiin.+Jopa+harhaoppinen+joutuu+helvettiin,+joten+kristityn+pitää+olla+tarkka+siitä,+että+ei+paljastuisi+harhaoppiseksi:+pitää+uskoa+oikein+ja+kuulua+oikeaan+pelastavaan+kirkkoon+tai+lahkoon,+jotta+voi+olla+"varma"+pelastuksesta+(mikä+olisi+epävarmempaa+kuin+purjehtia+ihmisten+opin+tuulissa+ja+luottaa+arpapeliin).+Helvetillä+pelottelu+on+tehokas+keino+pitää+lauma+uskollisena+johtajilleen+ja+kirkolleen...+ja+joutuuhan+siinä+eroon+perheestään,+suvustaan+ja+ystävistään,+jos+uskosta+luopuu,+joten.,.,.
  3. Uskontojen+ja+niiden+sisältämien+kaikkien+uskomusten+syntyhistoriaa+ei+tarkasti+tunneta:+joitakin+asioita+ei+tiedetä+lainkaan.+Se+vain+tiedetään,+mitä+jotkut+heimot+ovat+aikoinaan+uskoneet,+ja+miten+yhä+vielä+uskotaan.+Elämän+jatkuminen+ruumiin+kuoleman+jälkeen+on+uskomuksena+lohtua+ja+toivoa+herättävä+ajatus,+mikä+lienee+yksi+tärkeimmistä+syistä+sen+synnystä.+Se+kytkeytyy+usein+näkemykseen,+jonka+mukaan+ihminen+on+perusolemukseltaan+aineeton+henki+materiaalisessa+ruumiissa.+Kun+ruumis+kuolee,+irtoaa+tämä+henki+(sielu)+ruumiista,+ja+jatkaa+elämää+sen+ulkopuolella,+tyypillisesti+"tuonelassa",+jonka+arkkityyppi+löytyy+antiikin+Kreikan+mytologiasta+(Hades).+Egyptissä+uskottiin+1000-2000+-luvuilla+eKr.+ruumiin+ylösnousemukseen,+mistä+syystä+ruumiit+balsamoitiin.+Egyptissä+oli+siirtotyöläisiä+ja+jopa+orjia+sotaretkiltä+saatuna+Lähi-idän+kansoista,+joiden+joukkoon+israelilaiset+(Jaakobin+jälkeläiset)+kuuluivat.+Nämä+omaksuivat+mahdollisesti+Egyptistä+uskon+ruumiin+ylösnousemukseen,+ja+kehittivät+oppia+edelleen.+Monoteismi+lienee+lainattu+farao+Akhenatenin+ajalta+(1300-luvulta+eKr),+ja+Jahve+on+muunnos+Aton-jumalasta.+Uskonto+ja+uskomukset+eivät+ole+vakioita:+ne+kehittyvät.+Kristinusko+on+pitkän+kehityksen+tulosta.+Siinä+yhdistyvät+muinaiset+pakanauskonnot+ja+juutalaisuus,+joka+on+siis+kehittynyt+pakanauskontojen+pohjalle.+Eniten+vaikutteita+kristinuskossa+on+juutalaisuudesta+ja+sen+farisealaisesta+haarasta.+Fariselaisuus+muistutti+puolestaan+eniten+zarathustralaisuutta+ja+kreikkalaisen+mytologian+Hades-käsitystä.+Kuolleiden+ylösnousemuksen+toivo+lienee+kuitenkin+Egyptistä.+Näin.+Juurikin+näin.+Agmen.
  4. Saarnaaja:12:13+Loppusana+kaikesta,+mitä+on+kuultu,+on+tämä:+Pelkää+Jumalaa+ja+pidä+hänen+käskynsä,+sillä+niin+tulee+jokaisen+ihmisen+tehdä.12:14+Sillä+Jumala+tuo+kaikki+teot+tuomiolle,+joka+kohtaa+kaikkea+salassa+olevaa,+olkoon+se+hyvää+tai+pahaa.Daniel:12:2+Ja+monet+maan+tomussa+makaavista+heräjävät,+toiset+iankaikkiseen+elämään,+toiset+häpeään+ja+iankaikkiseen+kauhistukseen.+Jesaja:26:19+Mutta+sinun+kuolleesi+virkoavat+eloon,+minun+ruumiini+nousevat+ylös.+Herätkää+ja+riemuitkaa,+te+jotka+tomussa+lepäätte,+sillä+sinun+kasteesi+on+valkeuksien+kaste,+ja+maa+tuo+vainajat+ilmoille.Kuolleiden+ylösnousemuksen+toivo+nojaa+pariin+Vanhan+testamentin+kohtaan+ja+asiayhteydestä+irrotettuihin+laulujen+(Psalmit)+ym.+kohtiin,+jotka+tulkitaan+ennustuksiksi+Kristuksen+kärsimyksestä+ristillä,+kuolemasta+ja+kuolleista+heräämisestä.+Jeesus+evankeliumien+tekstien+mukaan+uskoi+kuolleiden+ylösnousemukseen+ja+viimeiseen+tuomioon+näiden+edellä+mainittujen+profeettojen+sanojen+mukaan.Matteuksen+evankeliumi:12:41+Niiniven+miehet+nousevat+tuomiolle+yhdessä+tämän+sukupolven+kanssa+ja+tulevat+sille+tuomioksi;+sillä+he+tekivät+parannuksen+Joonaan+saarnan+vaikutuksesta,+ja+katso,+tässä+on+enempi+kuin+Joonas.Juutalaiset+jakaantuivat+tämän+asian+suhteen+kahtia:+fariseukset+uskoivat+ylösnousemukseen,+mutta+saddukeukset+eivät.+Ruumiin+ylösnousemuksesta+tuli+kristittyjen+toivo+"pyhien+kirjoitusten"+mukaan.+1.Korinttolaiskirje:15:52+yhtäkkiä,+silmänräpäyksessä,+viimeisen+pasunan+soidessa;+sillä+pasuna+soi,+ja+kuolleet+nousevat+katoamattomina,+ja+me+muutumme.1.Tessalonikalaiskirje:4:16+Sillä+itse+Herra+on+tuleva+alas+taivaasta+käskyhuudon,+ylienkelin+äänen+ja+Jumalan+pasunan+kuuluessa,+ja+Kristuksessa+kuolleet+nousevat+ylös+ensin;4:17+sitten+meidät,+jotka+olemme+elossa,+jotka+olemme+jääneet+tänne,+temmataan+yhdessä+heidän+kanssaan+pilvissä+Herraa+vastaan+yläilmoihin;+ja+niin+me+saamme+aina+olla+Herran+kanssa.Apostolien+teot:23:6+Mutta+koska+Paavali+tiesi+osan+heistä+olevan+saddukeuksia+ja+toisen+osan+fariseuksia,+huusi+hän+neuvoston+edessä:+"Miehet,+veljet,+minä+olen+fariseus,+fariseusten+jälkeläinen;+toivon+ja+kuolleitten+ylösnousemuksen+tähden+minä+olen+tuomittavana."23:7+Tuskin+hän+oli+tämän+sanonut,+niin+nousi+riita+fariseusten+ja+saddukeusten+kesken,+ja+kokous+jakautui.23:8+Sillä+saddukeukset+sanovat,+ettei+ylösnousemusta+ole,+ei+enkeliä+eikä+henkeä,+mutta+fariseukset+tunnustavat+kumpaisetkin.
  5. Uskon,+että+luomista+ei+ole+tapahtunut,+ja+että+sen+toteuttanutta+korkeampaa+voimaa+ei+ole+olemassa.+En+voi+tätä+asiaa+tietää,+mutta+olen+varma+siitä,+että+luominen+ja+korkeampi+voima+ovat+mahdottomia+ollakseen+todellista.+En+voi+erehtyä.+Olen+siis+uskovainen+ateisti+ateismin+uskoteoreettisen+määritelmän+mukaan.+https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2021/01/16/ateismi-uskonnottomuus-ja-kristinusko-rikoksien-ja-mielisairauden-taustalla/Tykkään+verrata+luomista+ja+korkeampaa+voimaa+Saunatontun+kujeisiin,+jotta+kukaan+ei+ajattelisi+filosofisesti+järkevältä+kuulostavaa+luomista+ja+sen+toteuttanutta+korkeampaa+voimaa.+Saan+tällä+tavalla+johdettua+ajatukset+poi+järkevästä+vaihtoehdosta+ja+mitätöin+sen+tunnetuilla+saduilla.+En+häpeä+verrata+mahdollista+tuntematonta+luojaa+-+josta+ei+yhtä+ainoaa+jumaltarua+ole+sepitetty+-+tunnettuihin+satuolentoihin+ja+parodioihin+vetääkseni+huomion+pois+minua+kiusaavasta+tosi+mahdollisuudesta,+vaikka+en+pidäkään+sitä+kovin+todennäköisenä.