Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ikinörteissä+ei+ollut+riitatilanteita,+vaan+60++palstalla,+jossa+sheriffi+sai+vastaansa+eräät+muut+kirjoittajat.++Parikymmentä+palstalaista+siirtyi+Ikinörtteihin,+joka+oli+hyväntuulinen+keskustelupalsta+muutaman+vuoden+ajan.
80+++palstaa+ei+oikein+osaa+pitää+hupipalstana,+vaikka+ehkä+ainekset+siihen+olisivatkin.
18.12.2021 11:57
Kyllä+minullakin+ovat+remonttihommat+sujuneet.++Olen+maalannut+kodin+seinät,+mutta+kattoja+en+lähtenyt+sutimaan,+olen+liian+lyhyt,+eikä+jälki+tikkailla+taiteillen+olisi+onnistunut.+
Mutta+käsityöt+eivät+ole+minulta+onnistunet.+Kun+lapset+olivat+osakrinkokoiset,+tein+heille+joskus+vaatteita+ja+kudoin+villanuttuja,+mutta+en+sitten+enää+kouluaikoina.+
Johtui+ehkä+siitä,+että+sukulaistätini,+joka+opetti+minulle+ompelun+saloja,+oli+käsityön+opettaja+ja+hän+vaati+tulosta,+johon+en+pystynyt.+Täti+ei+käsittänyt,+että+vaatteista+piti+tulla+valmista+ennen+kuin+lapsi+kasvaa+niistä+ulos,+enkä+jaksanut+harsia+ja+mitata+joka+asiaa+kuin+oppitunnilla.
18.12.2021 11:27
Kumpi+oli+huvittavaa,+sekö,+että+kaksi+kirjoittajaa+kuoli,+vai+se,+että+S24:s'+oli+riitatilanne?
Minulle+tilanne+ei+tuottanut+suurta+huvia,+koska+toinen+menehtyneistä+oli+pikkuveljeni.
18.12.2021 11:09
Kysytkö+minulta?+Lue+uudestaan,+mitä+kirjoitin:
+"Makriina+ei+tunne+ensimmäistäkään+anoa+.+.+.+"
18.12.2021 10:50
Minä+voisin+mahdollisesti+uskoa+ajatuksesi,+mutta+tässä+tapauksessa+en.+Kirjoittaja+oli+osoittanut+kyllä+viestinsä+minulle,+mikä+näkyy+siinäkin,+ettei+ole+nyttemmin+tullut+korjaamaan+"väärinkäsitystä",
En+vain+ole+niin+viitseliäs,+että+hakisin+ketjun+esiin.+Itsetuntoni+ei+ole+kärsinyt.
Minusta+on+muodostettu+mielipide,+joka+hyvin+palstalla+näkyy.
Eikö+ole+oikeus+ja+kohtuus,+että+minäkin+asennoidun+oman+näkemykseni+mukaan?
18.12.2021 10:47
Anot+kyllä+tietävät+totuuden,+Makriina+vain+olettaa.
Makriina+kun+ei+tunne+ensimmäistäkään+anoa,+luulee+vain,+että+niitä+on+59+tai+86+kpl.
Ehkä+arvio+on+alakanttiin,+kun+ajattelee+esim.+että+he+kirjoittavat+satamäärin+monen+sanan++lauseita+esim.+Kahvipirttiin.
Mutta+onkin+vanha+ja+hajamielinen,+ja+kuten+tarkka+luonnehdinta+tiedotti,+skitsofreeni+ja+holhouksen+alla.
17.12.2021 18:36
Minäkin+olin+Ikinörteissä.+Se+ei+enää+toimi.+Kävi+niin,+että+pari+harvoista+osallistujista+kuoli,+ja++meitä+ei+alun+alkaenkaan+monta+ollut.
Se+aloitettiin+S24:n+riitaisan+kauden+jälkeen,+mutta+kuten+sanoit,+meitä+oli+liian+vähän.
Sittemmin+olin+Periferiassa,+joka+oli+myös+vain+muutaman+osallistujan+ryhmä.+Taisi+kuivua+sekin+kokoon.
+Onhan+näitä+palstoja+ollut+ja+varmaan+löytyisi+uusiakin,+mutta+liian+laajoiksi+levittyään+ne+eivät+enää+pysy+alkuperäisessä+kuosissan.
Tämä+S24+keskustelupalsta+ei+halua+kirjoittajien+rekisteröitymistä.+Luulen,+että+raadollinen+syy+on,+että+mainostajat+pitävät+pitkistä+letkoista,+kuten+varmaan+siitä+pirtin+yli+700+huulenheiton+ketjusta.+Mainoksia+mahtuu.+Ainakin+minun+näytössäni+mainosten+jono+molemmin+puolin+tekstiä.
17.12.2021 18:25
"Reippahasti++käypi+askeleet,+äidin+hommat+ne+on+kiireiset."
Varsinkin,+jos+joulunalusviikko+typistyy+pariin+päivään.+Ennustan+nääs,+että+joulu+on+joskus+alkuviikollakin.+Allakan+mukaan+se+nimittäin+siirtyy+päivästä+toiseen.+
Sallivatko+pilkunviilaajat,+että+äiti+kuitenkin+saa+ruveta+valmistelemaan+joulua+jo+edellisellä+viikolla,+kun+se+alusviikko+menee+noin+lyhyeksi.
Mitä+kauemmin+näillä+palstoilla+roikkuu,+sitä+tarkemmin+huomaa,+kuinka+tärkeitä+asiat+ovat,+ja+miten+hyvin+asiat+pitää+muistaa,+taltioida+ja+muita+muistuttaa.+Ottaa+opiksi+ja+omaksua.+
Kuinka+paha+juttu+onkaan,+jos+ei+ihan+oikeasti+tiedä,+montako+nimmaria+kaksi+vuotta+sitten+milläkin+palstalla+oli,+ja+kuinka+kauan+sitä+ilmiriitaa+on+pidetty+yllä,+14+vai+16+vuotta,+ennen+kuin+tultiin+kahdeksankymppisiin+ja+käytiin+alkuperäisasukkien+kimppuun+raivolla,+koska+eivät+ota+kantaa+riitelijöiden+mielipiteisiin.
Meillä+palstalaisilla+ei+ole+käsitystä,+kuinka+hirveä+työ+asioiden+tuoreena+pitämisessä+on+ollut,+mutta+jos+16+vuotta+on+asiaa+vatkattu,+niin+kyllä+siinä+varmaan+on+hermo+monta+kertaa+kiristynyt.
Myötätuntomme+on+kaikkien+puolella,+ja++kahdeksankymppiset+kättelevät+(virtuaalisesti)+toisiaan+ja+onnittelevat,+että+muisti+on+alkanut+hapertua,+eikä+edes+joulunalusviikon+päiviä+muista.+Saati+muuta+tärkeää.
17.12.2021 15:16
"Kahdenkeskiset+kehut+ja+moitteet+olisi+kohteliaampaa+toimittaa+yksityisviestintänä+kuin+yleistä+foorumia+saastuttaen".
Kuinka+oivallisesti+sanottu.
Kukahan+ottaisi+opikseen+tämän+neuvon,+sillä+sanottu+on:+"Älä+tee+niin+kuin+minä+teen,+vaan+tee+kuten+olen+sanonut."
17.12.2021 14:30
Ihan+sivujuostessani+huikkaan+vaan,+että+viikko+on+7+päivää,+yleisen+käsityksen+mukaan.
Raamatun+lukijoiltakin+edellytetään+tulkintaa.
Eiköhän+tällaisen+keskustelupalstan+mielipiteitäkin+voida+tulkita+eri+tavoin,+ja+senhän+te+tietysti+teettekin.+
Eli+onko+tänä+vuonna+joulunalusviikko+4+päivän+pituinen?+Vai+lasketaanko+aatto+vielä+mukaan?+Entä+jos+Joulupäivä+sattuu+tiistaille?
Minua+muuten+huvittaa+monien+joulunvastaisten+mielipide,+että+joulua+ei+pidä+viettää,+koska+sitä+ei+Raamatussa+mainita.+
Koskaan+en+ole+kuitenkaan+kuullut,+että+adventtia+ei+pidä+viettää,+koska+sitä+ei+ole+joulukuun+alkupäivinä+Raamatussa+mainittu.+Moni+muukin+perinteisiimme+kuuluva+asia+on+perustunut+jollekin+kaukaiselle+Raamatun+kertomukselle+tai+muulle+mieleen+painuneelle+tapahtumalle.+Esimerkiksi+Lucian+juhlistaminen,+tai+Tapaninpäivä,+viattomien+lasten+päivä+jne.+
Ei+ole+turhaan+määrätty+pyhäpäivien+lepoa++raskaan+työn+tekijöille.+sillä+ihminen+tarvitsee+kohokohtia+elämään.+Juhlapäivät+ryhmittävät+arkisen+aherruksen,++ja++juhliin+valmistaudutaan+varallisuudesta+riippumatta.+Jotain+spesiaalia+pitää+olla+varattomimmallakin.+
Sen+jokainen+minun+ikäiseni+lapsuudestaan+muistaa,+kun+kaikki+oli+kortilla,+ei+ollut+makeisia,+ei+kynttilöitä,+ei+mantelia+joulupuuroon.+Silti+se+joulu+tuli.+Meillä+säästettiin+kuusen+kynttilät+vuodesta+toiseen.+Niitä+poltettiin+pari+senttiä+aattona,+sitten+ne+vain+olivat+kuusessa+koristeena+ja+pantiin+vuodeksi+talteen+kaappiin+joulun+jälkeen.+Makeisina+oli+sakariinissa+liotetut+porkkanasuikaleet,+joita+harvinaisena+herkkuna+sai+ostaa+varmaan+100+g+pusseihin+pakattuna.+Joulukakku+oli+ruisjauhoista+ja+kourallisesta+vehnäjauhoa+valmistettu+puolukkakakku.
Koronajoulu+alkaa+muistuttaa+niitä+aikoja.+Ei+paljon+huvita+satsata+tarjoiluihin,+kun+ei+niistä+kukaan+pääse+nauttimaan.
Hyvää+joulunalusaikaa+silti!
17.12.2021 14:07
Jokainen+rokottamaton+saa+taudin+ennemmin+tai+myöhemmin,+sanottiin+taas+tänään+aamutv:n+keskustelussa+aivan+itsestään+selvänä+asiana.
Virus+ei+haihdu+mihinkään,+sillä+sen+tarkoitus+on+etsiä+limakalvoja,+sanoi+THL:n+edustaja+A-studiossa.+Se+ei+katso+ikää+eikä+sukupuolta.
Virus+muuttaa+muotoaan+ja+osaa+levitä+monilla+tavoilla.+
Virus+on+tappaja,+ja+mitä+nopeammin+ihmiskunta+sen+uskoo,+sitä+paremmat+mahdollisuudet+on.+
Länsimaat+pitävät+puolensa,+mutta+monet+köyhät+maat+joutuvat+alistumaan+siihen,+että+tauti+jyllää+vuosia.+Ja+kun+myös+uskonto+ja+taikauskot+kieltävät+rokotukset,+niin+monet+maat+joutuvat+boikottiin.+Tervehtyneistä+maista+ei+taudinpesäkkeisiin+mennä.
Mielestäni+on+itsekkyyden+huippu+väittää,+että+rokotuksista+on+vahinkoa,+ja+ne+sisältävät+mikrosiruja+ja+syövän+aiheuttajia.+Jos+ei+rokotusta+halua,+on+turhaa+vetää+pelottelemalla+muita+mukaansa.
17.12.2021 13:34
Yritin+seurata+kellonaikojasi+ja+vihjeitä,+mutta+on+kyllä+aika+hankalaa.+En+löytänyt.
Kyllä+se+vanha+puu-järjestelmä+oli+aikanaan+paljon+käytännöllisempi.
Ja+auttoihan+sekin,+kun+vanhoina+hyvinä+aikoina+ihmiset+uskalsivat+käyttää+vakituisia+nimimerkkejä.+Keskusteluissa+saattoi+olla+useampikin+ihminen+vaikeuksitta.
Mutta+ei+kai+näillä+keskusteluilla+olekaan+suurta+merkitystä+kenellekään.
17.12.2021 12:51
Helpottavaa+huomata,+että+joku+toinenkin+toivoisi,+että+palstalla+keskusteltaisiin+annetusta+aiheesta+eikä+kirjoittajista.+Mukava+lukea+viestiäsi,+Paloma.
Kun+emme+toisiamme+edes+tunne,+on+vaikea+hahmottaa,+miksi+joutuu+jonkun+tahon+hampaisiin+mielipiteensä+vuoksi.+Ja+kaikkein+tylsintä+on+,+että+kirjoittajat+on+jollakin+kaavalla+jaettu+eri+tyhmiin+,+joihin+kuuluminen+sitten+kriminalisoidaan.
Minulle+palsta+on+ollut+mukavaa+yhteydenpitoa+virtuaaliystävien+kanssa,+mutta+en+todellakaan+paina+mieleeni+tai+tallenna+kenenkään+vastauksia,+enkä+omianikaan,+ja+siksi+minua+on+helppo+syyttää+milloin+mistäkin.+
Kieltäydyn+myös+ottamasta+osaa+erilaisiin+nokitteluihin+ja+höykytyksiin,+ja+kummastelen+sitä,+että+se+katsotaan+minulle+viaksi.+En+elävässä+elämässänikään+sekaannu+tuttavien+tai+naapureiden+erimielisyyksiin,+eivät+ne+minulle+kuulu,+enkä+rupea+syitä+syviä+perkaamaan.
Voin+ihan+hyvällä+omallatunnolla+sanoa,+että+nykyisistä+kirjoittajista+olen+ollut+kauinten+tällä+80++palstalla.++Olen+ollut+lähdössä+pari+kertaa+poiskin,+poistin+nimmarini+ja+pamautin+palstan+kiinni.+Mutta+ikävä+kuitenkin+iski.
Nyt+murehdin+sitä,+että+niin+moni+ikätoveri+nyt+on+vetäytynyt+omiin+oloihinsa,+kaipaan+heitä.
Joululahjapaketteja+ei+tänä+vuonna+tarvitse+kääriä.+Ei+ole+ollut+hinkua+ja+mahdollisuutta+ostoksilla+käymiseen.+Se+on+ikävää.+Lahjat+kuuluvat+jouluun.
17.12.2021 11:44
Olen+ollut+eri+nimmareilla+mukana+60++palstalta+lähtien.+Kahvipirttiin+aloin++kirjoitella+vakituisesti+vasta+80´palstalla.+En+olisi+mielelläni+siirtynyt+70-palstalta+seuraavalle,+koska+täällä+oli+niin+hiljaista,+mutta+kun+jo+ikää+oli,+ajattelin,.+että+kyllä+jotkut+sitten+perässä+tulevat.+Pitkään+oli+palstalla+hiljaista.+Minua+ennen+kirjoitteli+mm.+Kaliiperi,+joka+kertoi+paljon+sotamuistoja+ja+oli+kiinnostunut+niistä+asioista.+Oli+ehkä+ollut+mukana+siellä+omana+aikanaan.
60-palsta+oli+vilkas+ja+hyvä+saitti+parikymmentä+vuotta+sitten.+Nyt+en+siitä+tiedä,+en+ole+käynyt.+70-palstalle+joskus+joudun,+olen+muutaman+kerran+sinne+kirjoittanutkin,+ja+aikanaan+opettelin+käymään+pirtissä.+
Tämä+80++riittää+nykyisin++minulle+ihan+hyvin.
17.12.2021 09:52
Elämän+odotukset+muuttuvat.+Tässä+iässä+suhtautuu+jouluunkin+kuin+aidosti+viimeistä+päivää.
Kukaan+ja+mikään+ei+takaa,+että+ollaan+vielä+vuoden+kuluttua+joulupöydässä.
Kaikkeen+tyytyy.+Se+ajatus+ei+aiheuta+minulle+mitään+erityistä+tunnetta.+Jotenkin+vain+ajattelee,+että+minuus+säilyy+sittenkin,+kun+ulkokuori+pettää+ja+katoaa.
Suhtaudun+tulevaan+uteliaisuudella.+Lähteneitten+kohdalla+ajattelen,+että+nyt+he+tietävät.+Kohta+minullekin+se+selviää.
Todettava+on,+että+kukaan+ei+ole+halunnut+tulla+kertomaan+jälkeen+jääneille,+sillä++yllätys+on+aina+suuri,+kun+ei+osaa+ennakoida.
Siksi+en+minäkään+lupaa+mitään.
17.12.2021 09:42
Ennen+kahvipirttiä+todellakin+palstalla+kirjoiteltiin+ihan+muista+asioista,++vuorotellen.
Pirtti+tuli+tuomisina+70++palstalta+aikanaan.
Otimme+porukan+iloiten+vastaan.+Olit+ilmeisesti+mukana+tervetuloa+toivottamassa.,+Muistatko?
Yst.terv.+Mkr.
17.12.2021 09:33
Palstan+paras+ketju+tällä+hetkellä+on+"Vanhuus+vaikeaa".+Kannattaisi+lukea+ajatuksella.
17.12.2021 07:49
Koivisto+sanoi:+"Ei+pidä+provosoitua,+kun+provosoidaan."
Olen+samaa+mieltä.
Ystävyydellä+Makriina.
17.12.2021 07:30
Kun+kahvipirtti+muutti+tälle+osastolle,+täällä+oli+vakituisina+Ullamirjami,+Sini-Sirkku,+Rituliini+ja+minä.+Välillä+käväisi+Kristiina23,+mutta+harvemmin+kuin+me+neljä.+Ehkä+joku+tuttu+pistäytyi,+mutta+vakituisia+kävijöitä+ei+muita+ollut.++Muuten+me+pidimme+keskenämme+palstaa+elossa.+
Lopulta+jatkuvaa+kirjoittelua+oli+vain+Sini-Sirkulla+ja+minulla,+hiljaista+oli.+Mukavaa+oli,+kun+tuli+yhtä+äkkiä+kokonainen+poppoo+seitsemänkymppisistä.+
Niin+että+en+vääristele+yhtään.+Jos+olit+mukana,+sinulla+oli+tietysti+nimmari,+jonka+nyt+olet+jättänyt+pois.+En+voi+kuitenkaan++uskoa,+että+olisin+unohtanut.+
Tietenkään+en+anonyymejä+edes+laske+osallistujiksi,+hehän+ovat+vain+sattumalta+kävijöitä.
16.12.2021 20:35
Et+sitten+kommentoinut+minun+skitsofreniaani?++Kellot+soivat+ihan+toiseen+tahtiin,+kuten+voita+arvatakin.
16.12.2021 16:56
48 / 85