Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä+en+käy+naapurissa+siivoamassa.
En+todellakaan+ole+niin+utelias,+että+nimettömien+ihmisten+asiat+herättäisivät+mielenkiintoni.+Teillä+tuntuu+olevan+tärkeää+levittää+ongelmanne+kaikelle+kansalle+yleisellä+keskustelupalstalla.
16.12.2021 16:51
Hei+Demeter.
Tämä+minun+asenteeni+on+ulkopuolisen+kirjoittajan.+Koko+tämä+kirjoittajayhteisö,+joka+palstalla+nyt+on,+tuli+kertaheitolla+tänne,+kun++meitä+oli+paikalla+neljä+ikivanhaa.+Nyt+kaksi+on+lopullisesti+lähtenyt,+ja+se+kolmas+empii+osallistumistaan.+Luulen,+että+hän+pahastui+viimeisimpään+kirjoitteluun+saamastaan++vastauksesta.
Minulla+ei+ole+ollut+kirjoittajista+mitään+ennakkokäsitystä.+Kenenkään+kanssa+en+halua+olla+epäsovussa.+Olen+kiitollinen+kun+jaksat+minua+tukea.+Kukaan+palstan+vakikirjoittajista+ei+ole+minulle+pahaa+sanaa+sanonut,+kiitos+siitä.+Minä+suren+pois+lähteneitä.+Ehkä+he+vielä+toipuvat.
Totta+kai+minä+ärsyynnyn+sananvaihdosta,+joka+ei+ole+mukavaa+luettavaa+kenellekään.+Jotkut+purkavat+pahaa+oloaan+tänne,+ja+ymmärrän,+että+kohteena+oleva+palstalainen+kimmastuu+ja+vastaa.+
Sekaannun+joskus+johonkin+sananvaihtoon.++Jonkun+kerran+ihan+sen+vuoksi+vain,+että+mitään+muuta+keskustelun+aihetta+ei+palstalla+ole.+Voiko+minua+siitä+syyttää?
Minulla+on+joskus+täysi+työ+hillitä+itseäni,+etten+kirjoittaisi+teräväsanaista+vuodatusta.+Ihan+turhaahan+se+olisi!
Soromnoo+sano+ruottalainen,+eli++tamperelaisittain:+ei+nyt+tehrä+siitä+numeroo.
16.12.2021 16:38
Miten+suosimalla?
16.12.2021 16:18
Minä+tunnen+vierautta++kaikkia+näitä+kirjoittajia+kohtaan,+koska+en+ole+halukas+osallistumaan+niihin+hampaitten+kiristelyihin,+joita+palstalla+on.
Juuri+tuossa+luin,+että+tällä+palstalla+on+riitaa+käyty+2+vuotta.
Silloin+ilmeisesti+jotkut+70++palstalta+lähtivät+mukaan+kahvipirttiin.
Minulle+kuitenkin+jossakin+toisessa+kirjoituksessa+sanotaan,+että+en+ole+ajan+hermolla,+sillä+tätä+riitaa+on+jo+kestänyt+16+vuotta.+Sille+hermolle+minulla+ei+ole+halua+päästäkään.+En+parhaimmalla+tahdollakaan+pysty+näkemään,+että+minun+olisi+otettava+siihen+kantaa.
Ja+nyt+olen+sitten+leimattu+jonkinmoiseksi+suvakiksi.+Ihan+mielelläni+pysyn+ristiriitojen+ulkopuolella,+jo+ihan+hajamielisyyteni+takia.+Minähän+olen+ylenkatsottu+siitäkin,+että+en+tiedä+milloin+haravanvarret+ovat+tulleet+mukaan+keskustelupalstan+sanailuun.
Ollaan+kuin+ei+oltaisikaan.+D.+
On+surku,+että+niin+moni+on+lähtenyt+täältä,+toivottavasti+vielä+heiltäkin+kärsivällisyyttä+löytyisi.+
Ja+ihan+realistisesti+voin+todeta,+että+tulevaisuuteni+on+siksi+lyhyt,+että+en+sitä+tuhlaa+turhaan+sanailuun.
16.12.2021 15:01
11:55.
Tämä+on+keskustelupalsta.+En+oikein+omaksu+ajatusta+suosikkikeskustelijasta.+Minusta+on+hienoa+että+keskustelua+syntyy.+Arkipäivän+asioista,+elämänmuodostamme.+Sen+ei+tarvitse+käsitellä+ainoastaan+negatiivisia+ilmiöitä.+Mielestäni+tulisi+keskustella+aiheista,+ei+toisista+kirjoittajista.
En+pidä+keskusteluna+mainitsemaasi+haravahuumoria.
16.12.2021 12:55
Maailma+on+täynnä+vaaroja.+
Uskallat+kuitenkin+mennä+ulos,+vaikka+aina+on+mahdollisuus,+että+ohiajavan+rekan+jarrut+äkkiä+pettävät.+
Kotona+uskallat+kurkottaa+ylähyllylle+tuolin+päällä.+vaikka+voisit+pudota+ja+murtaa+lonkkasi.
Uskallat+syödä,+vaikka+ruoka+voisi+tarttua+kurkkuusi+ja+tukehduttaa+sinut.
Uskallat+mennä+saunaan,+vaikka+siellä+on+liian+kuuma+ja+verenpaineesi+voi+heilahtaa+pahasti.
Uskallat+kävellä+liukkaalla+tiellä,+vaikka+voisit+kaatua+ja+paleltua+kuoliaaksi+ojassa.
Mutta+et+uskalla+ottaa+rokotusta,+koska+miljoonien+rokotettujen+joukossa+on+muutama,+joille+rokotus+ei+sopinut,+ja+he+menehtyivät.
Ei+vara+venettä+kaada.+
Otat+mieluummin+koronan,+jos+virus+iskee,+sillä+vain+muutama+prosentti+sairastuneista+on+kuollut+siihen.++Teholtakin+voidaan+selvitä+muutamassa+päivässä+tai+viikossa.+Eilenkin+teholla+oli+Suomessa+vain+alle+50+potilasta.
16.12.2021 12:17
Pysyttele+kaukana+koronasta,+käytä+maskia+ja+eristäydy,+vain+sillä+tavoin+voit+odottaa+saavasi+toisenlaisen+lähtötavan+kuin+minkä+korona+tuo.
On+paljon+suurempi+mahdollisuus+päästä+äkkiä+pois+terveiltä+jaloiltaan.
Korona+pakottaa+sinut+hengityskoneeseen+ja+tuhoaa+keuhkosi.
Mutta+monet+valitsevat+sen+mieluummin++kuin+rokotuksen,+joka+saattaa+aiheuttaa++vaikka+sydänpussin+tulehduksen.
16.12.2021 12:07
Totuus+virustorjunnasta+on,+että+se+on+kallista.+Pari+vuotta+jo+on+satsattu+koronan+hoitoon.+Rahaa+kuluu.
Koronan+jälkimaksuja+joudutaan+varmasti+maksamaan+vuosia+senkin++jälkeen,+kun+tauti+on+voitettu.
Raha+ei+nyt+riitä+muuhun+tarpeelliseen.+Eilen+juuri+A-studiossa+paneuduttiin+hälytyskeskusten+ylikuormittumiseen.
Keskuksia+on+karsittu,+väkeä+vähennetty,+ja+nyt+ollaan+pulassa,+kun+työntekijät+uupuvat,+lähtevät+ja+uusia+ei+saada+tilalle.
Rahallahan+se+korjaantuisi,+kuten+niin+moni+muukin+asia.+Mutta+aina+jokin+seikka+estää+palkankorotukset+ja+lisäkorvaukset.
Koronahoitajienkin+lisäkorvaus+menikin+jäihin,+vaikka+lupaus+oli+jo+annettu.+Aina+löytyy+pykälä.+joka+estää+kehityksen.
Tuntuu+vain+kummalta,+että+tavallinen+kansa+näyttää+nyt+mieltään+ryhtymällä+koronavastaiseksi.+Siitä+ei+todellakaan+ole+hyötyä.+Kaikkein+järkevintä+olisi+kaikkien+pinnistää+voimansa+koronan+kukistamiseksi,+varoa+tartuntaa+ja+rokottautua.+Salaliittoteorioilla+ja+mikrosiruilla+voisi+leikkiä+vähän+vähemmän+vaarallisissa+ympyröissä.
Kyllä+me+vielä+jaloillemme+pääsemme.+
Ja+joulukin+tulla+jollottaa.
16.12.2021 10:08
En+tiedä,+millainen+tilanne+työmarkkinoilla+nykyisin+on,+mutta+muistan+sen+ajan,+jolloin+työpaikalle+piti+viedä+lääkärintodistus+päivänkin+poissaolon+vuoksi.+Olikohan+se+joskus+90-luvulla+entisen+laman+aikoina?
Flunssaiset+ja+pärskivät+ihmiset+kansoittivat+terveyskeskusten+aulat+todistuksen+vuoksi.+Siellä+piti+sairastaa+flunssaansa+ja+tartuttaa+muut+jonottajat,+joilla+oli+ehkä+jokin+muu+syy+mennä+vastaanotolle.
Mkr.
16.12.2021 00:43
Sama++asia+kuin+palovakuutus.+Moni+sen+ottaa,+ja+kuitenkin+joskus+käy,+että+vakuuttamaton+talo+palaa,+ja+menetykset+ovat+lopulliset.+Vakuutus+olisi+korvannut-
Jos+rokottamaton+saa+koronan,+hän+saattaa+saada+sen+pahimman+sortin+taudin+huomattavasti+helpommin+kuin+tartunnan+saanut+rokotettu.+Rokotus+on+tuottanut+vasta-aineita,+jotka+auttavat+paranemisessa.
Mutta+rokotetunkin+kannattaa+olla+varovainen.+Ei+mennä+pikkujouluihin!
15.12.2021 12:27
Hienosti+sanottu:+"Palstalla+kaikki+hyvin."
Missä+on+uusi+Kahvipirtti?
Suunnitelma+pelaa?
Anot+ovat+tuuliajolla+ja+päristelevät+nyt+terapiassa.
14.12.2021 17:08
Jokin+amerikkalainen+lehti+kertoo+humoristisesti,+että+Biden+on+ehdottanut+Putinille,+että+tämä+jättäisi+Ukrainan+rauhaan+ja+siirtyisi+mieluummin+Suomen+rajoille.
Suomessa+on+puolet+vähemmän+asukkaita+ja+kaksinkertainen+tulotaso+Ukrainaan+verrattuna,+joten+vaihto+olisi+edullinen.+Sitä+paitsi+täällä+on+Joulupukin+Lahjapaja.
Kylläpä+oli+hauska+uutinen.+Varmaan+koko+palsta+yhtyy+hyväntahtoiseen+nauruumme.
14.12.2021 12:35
14:22+kerrottu+esimerkki+osoittaa+juuri+sen+sattuman,+joka+voi+osua+kenelle+tahansa,+ja+siksi+karanteeni+on+turvallisin+ratkaisu.+
Ei+ole+mitään+mieltä+julistaa+rokotuksia+turhiksi,+ei+ole+mitään+mieltä+kulkea+ilman+maskia+tungoksessa,+sillä+ketään+ei+juuri+hänen++mielipiteensä+kiinnosta.+Tuuleen+siinä+huutelee.+Jokainen+ajattelee+lähinnä+itseään.+Jos+halua+uhmata+kohtaloaan,+niin+se+on+oma+valinta,+eikä+sitä+ole+syytä+muille+tyrkyttää.
Myös+on+turhaa+painostaa+rokottamattomia+ottamaan+rokotus.+He+eivät+taivu,+ennen+kuin+koronapassi+tulee+niin+yleiseksi,+että+eristäytyminen+muuttuu+pakoksi,+kun+ei+ovet+avaudu+enää+minnekään.
14.12.2021 12:06
Palaamme+alkutilanteeseen.+Se+ehkä+on+vielä+vaikeampaa+kuin+ensimmäisten+tiukennusta+aikana.+Vastarinta+on+noussut,+tuudittaudumme+uskomaan,+että+ei+mulle+mitään+satu,+ei+ole+tähänkään+asti+sattunut.
Kauppaan+mennessäni+olen+usein+ainoa,+joka+pysähtyy+käsidesin+kohdalle.+Eilen+totesin+sitä+paitsi,+että+desiä+oli+laimennettu+niin,+että+se+ei+edes+tuoksunut+millekään.+Onhan+se+iso+kustannus+myymälöillekin.
Karmeaa+ajatella+että+monen+pitää+kuolla,+ennen+kuin+taas+yhteiskunta+sulkeutuu+ja+noudattaa+eristäytymisohjeita.
14.12.2021 11:47
Miksi+pitäisi+luopua+rokotteista,+kun+ne+kuitenkn+turvaavat+sairastuneenkin+vaikeimmalta+tautimuodolta.
Rokottamaton+on+aivan+yhtä+suuressa+vaarassa,+vielä+suuremmassakin,+saamaan+sen+pahimman+laadun+sairauden.
THL:n+edustaja+sanoi+eräässä+haastattelussa,+että+korona+kyllä+tarttuu+vähitellen+kaikkiin+rokottamattomin,+sítä+ei+voi+mikään+estää,+ja+vasta+sitten,+kun+kaikilla+on+vasta-aineet+tautia+vastaan,+se+vähitellen+alkaa+olla+ohitettu.
14.12.2021 00:28
Minulla+on+pasianssikirja,+josta+oli+iso+apu+aikoinaan+siellä+kesämökin+yksinäisyydessä.+Kahden+pakan+pasianssejakin+on+paljon.+Mutta+nyt+se+kirja+on+siellä,+300+km+päässä.+Pitää+vain+pelata+näitä,+joita+vanhastaan+muistaa.
Sudokut+eivät+ole+minun+lajini.+Suurristikoita+täytin+takavuosina+innolla,+ostin+ristikkolehtiäkin+ja+viikkolehdet+tilasin+ristikon+mukaan.+Sitten+lopahti+innostus,+ja+nyt+pystyn+ohittamaan+ristikot+ihan+kevyesti.+Ennen+se+olisi+ollut+vaikeaa.
14.12.2021 00:23
Minä+opin+pelaamaan+pasianssia+muutaman+vuoden+vanhana.+Mummu+pelasi+aina+ja+seurasin+vieressä.+Huomautin+hänelle+joskus,+että+tuohon+pitää+panna+punainen,+ei+mustaa,+ja+hän+sanoi,+että+tällä+kertaa+musta+kelpaa.+Ymmärsin+jo+silloin,+että+mummu+fuskaa.
Toisten+lasten+kanssa+saatiin+pelata+korttia+iltaisin+erilaisia+korttipelejä,+kuten+hullunkuriset+perheet+ja+muutama+muukin+lasten+peli.+Pasianssikorteilla+pelattiin+Maijaa+ja+Sikaa+ja+Viimeistä+tikkiä.++Illat+rauhoitettiin+riehuvilta+leikeiltä,+tuli+uni+helpommin+kun+mieliala+rauhoittui.+
Jatkoin+samaa+omien+lasten+kanssa.+Niinpä+heillekin+tulivat+pelikortit+tutuiksi+pienestä+pitäen.+Tv+sitten+lopetti+tällaiset+harrastukset,+niin+minulta+kuin+muksuiltakin.+Oltiin+kesäkaudet+mökillä+keskenämme.
13.12.2021 15:09
On+olemassa+pasianssi,+jolla+on+kuvaava+nimi+"Idiootti".+Siinä+kortit+ladotaan+neljään+pinoon+pöydälle+ja+kerätään+taas+pois+oikealta+vasemmalle,+jaetaan+sekoittamatta++uudelleen,+kerätään+pois,+ja+jos+jossakin+vaiheessa+joka+pinoon+jää+sama+numero+päällimmäiseksi,+ne+saa+poistaa,+ja+taas+jatketaan.+Peli+voi+viedä+monta+päivää,+minkä+totesin,+kun+kesämökillä+sitä+pelasin+iltakaudet+ennen+televisioaikaa.++:))
13.12.2021 11:30
Tapasin+kauan+sitten+brittejä,+jotka+työn+ja+opiskelun+vuoksi+olivat+muuttaneet+Suomeen.+He+olivat+pelänneet+Suomen+kylmyyttä,+mutta+sanoivat+nyt+ihmeissään,+että+ikinä+heillä+ei+ole+ollut+niin+lämpimiä+huoneita+kuin+täällä.+Englannissa+ei+kaksinkertaisista+ikkunoista+oltu+kuultukaan,+ja+takka+lämmitti+vain+kun+siinä+paloi+tuli.+Varaava+takka+oli+ällistys.
Siitä+on+jo+vuosikymmeniä.+Ehkä+maailma+on+muuttunut+lämpimämmäksi+muuallakin..
Toivottavasti!
Ilmastonmuutos+vie+meiltä+tulipalopakkaset.+Ei+ikävä+tule.
13.12.2021 10:19
Tässä+iässä+osaa+suhtautua+yksinäisyyteen+luontevammin+kuin+nuoruudessa.
Muistan,+että+uudelle+paikkakunnalle+muutettuani+olin+kovin+yksin+kuukausia.+Uudessa+yhteisössäni+ei+ollut+ikäisiäni+nuoria+ihmisiä,+enkä+osannut+hakeutua+mihinkään+toimintaan,+joissa+olisin+saanut+uusia+tuttavuuksia.
Se+tuntui+aivan+ylivoimaisen+raskaalta.+Opin+vaikenemaan+asioistani,+enkä+kertonut+kenellekään,+että+olin+ollut+yksikseni+viikonloput+ja+juhlapäivät.
Myöhempinä+ikävuosinani+olen+tajunnut,+ettei+se+kiinnostaisikaan+ketään.+Ihmiset+elävät+omaa+elämäänsä,+eivätkä+kummastele+toisten+tapaa+elää+omaansa.
Nyt+kun+perheeni+on+hajonnut+maailman+tuuliin+ja+elän+omissa+oloissani+hiljaiseloa+koronakaranteenissa,+niin+olen+ihan+tyytyväinen.++Tapaanhan+minä+tuttuja+ja+omaisiani,+kun+otan+heihin+yhteyden+ja+sovin+tapaamisen.+"Teillä+vai+meillä".
Mitä+pitemmälle+aika+kuluu,+sitä+harvemmin+tapaamisia+tulee+järjestäneeksi.+Onhan+onneksi+puhelinyhteydet+ja+netti.
Entisillä+yksin+eläneillä+ei+ollut.+Luulen,+että+yksinäisyys+edellisillä+sukupolvilla+oli+raskaampaa.
13.12.2021 10:09
49 / 85