Vapaa kuvaus

Aloituksia

42

Kommenttia

1681

1. Huomenta+kaikille,+hellesäätä+vielä+tänään+luvassa.Kuuma+oli+nukkua,+heräsin+kukonlaulun+aikaan.+Aamuteeveetä+katselin+toisella+silmällä+ja+toisella+yritin+saada+aamutorkkuja,+mutta+eipä+oikein+onnistunut.Maailman+menoa+tässä+mietiskelin+unenpöpperössä+ja+muistin,+että+eilen+korostettiin+mediassa,+että+jokainen+suomalainen+heittää+ruokaa+pois+n.+25+kg/vuosi.+Torjun+omalta+kohdaltani+ehdottomasti.+Paneuduin+miettimään,+että+jotkut++ne+ostavat+paljon+enemmän+sapuskaa+kuin+jaksavat+syödä,+ruoka+pilaantuu,+tai+sitten+tilaavat+pitsan,+vaikka+jääkaapissa+olisi+raaka-aineet+ateriaa+varten.Minun+lapsuudessani+elettiin+vuosikausia+korttiannoksilla,+koska+äitini+ei+suostunut+maksamaan+mustan+pörssin+kauppiaille+ylimääräisestä+ruuasta.+Joka+muru+kyllä+meillä+syötiin,+ja+jos+yli+jotain+jäi,+lisättiin+seuraavana+päivänä+ruuan+joukkoon.+Laihoja+oltiin.Kyllä+se+oppi+tarttui+minuun+kuin+terva,+en+tänä+päivänäkään+halua+heittää+pois+mitään,+mikä+on+yhä+käyttökelpoista.+En+varmastikaan+ole+siinä+25+kg:n+porukassa.Tuli+mieleeni,+kun+nyt+niin+puhutaan+inflaatiosta+ja+varoitetaan+hintojen+noususta.+Kyllä+me+tämän+ikäiset+muistamme+nuoruutemme+päiviltä+inflaatiokierteen,+kun+ensin+palkkoja+nostettiin,+sitten+hintoja,+ja+aina+oltiin+vaan+yhtä+köyhiä+ja+pulassa.+On+sitä+penniä+venytetty+koko+ikä,+ei+se+nyt+vasta+tutuksi+tule.Tuli+tämä+mieleeni,+kun+huomasin,+että+jääkaappi+pitää+tyhjentää+ja+järjestellä.+On+kertynyt+niitä+lasipurkkeja,+joissa+on+3+oliivia,+lusikallinen+marmelaadia,+punajuuriviipaleita+ja+kuivahtanut+juusto+jne,+joista+pitää+päästä+eroon.+Tekisinkö+munakkaan+vai+pannukakun?+Skillan+tuossa+miettii+kuinka+onnekasta+elämä+näinä+päivinä+on,+ja+samaan+miettimiseen+voin+minäkin+yhtyä.+Ei+ole+kiirettä+mihinkään,+eikä+tekemättömät+työt+ahdista.+Tehdään+kun+keritään.+Ja+aina+voi+kysyä,+ovatko+kaikki+hommat+todellakin+välttämättömät.+Kun+esim.+on+aikansa+katsonut+repsahtanutta+pihapiiriä,+niin+huomaa,+että+ihan+hyvän+näköinenhän+se+tuollaisenakin+on.+Turhaan+olen+sitä+ruopsuttanut+40+vuotta!Opimme+olemaan+suurpiirteisiä+vanhoilla+(?)+päivillämme.+Hyvää+keskiviikkopäivää!
  2. "Laahuksia+moitit".+.+.+No+hei,+kuka+muka+on++laahus?Miten+on+käynyt,+kun+olen+mielipiteeni+ilmoittanut?+Miten+minua+koskevat+mielipiteet+ovat+hyväksyttäviä,+mutta+minun+pitää+ripotella+tuhkaa+päälleni.Jospa+nyt+lopetettaisiin+tämä!