JeroP

Olen 70 luvun henkilö keskisestä Hämeestä, tosin en juuriltani Hämäläinen. Erityisesti kiinnostuksen kohteena on koulutus, työ ja yhteiskunnalliset asiat laajemminkin. Että saisimme Suomen lopulta nousuun ja ihmisille paremman elämän. Asiaan liittyen olen paljon kuvannut sekä videota että valokuvia sekä pari näyttelyä on pidetty. Lisää asiasta löytyy seuraamalla nimimerkkiäni Jero Puro.
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia103 aloitusta · 9516 kommenttia
- Mihin sut on hylätty? Johonki tien laitaan?
Auttasko jos muuttasit kaupunkiin? - No ite en helsinkiin ees koiraa ottais. Edellisessä asumapaikassa, koko sen 15 vuotta joutu koiranomistajien keskinäisiä ongelmia ratkoa. Tai no ehkä se mieskin voi naapuria häiritä?
- No mutta haastatellut sanoi, että hyvät on varattu.
Sitten taas, jos mies hakuaisi naisen takia muuttaa helsinkiin. Niin hänen alallaan ei välttämättä oo töitä.
Eikä uudelleen koulutuskaan auttaisi, kun työttömyys prosentti on nytkin jo noin korkea. - Harhauduin noissa kommenteissa ihan sivupoluille. Mutta tosissaan. Kahden viikon välein vaihdan. Ehkä tyynyliinat pitäs useemmin. Sain ilkeen ihon sisäsen finnin naamaan. Mutta se saattaa johtuu stressistäki. On ennenki sattunu noin.
- Juu mä oon aatellu näitä asioita paljon. Tälleen hypoteettisesti aateltuna:
1 ei ainaka terassilla, juovuspäissä voi tulla mitä vaan. Eikä uimarannalla, paljas pinta on vähemmä kaunista. Sanoisin c luontopolulla, mutta sekin vois olla mielummin jossain puistossa.
2 b aito kiinnostus, se on selvä, harvinaisempaa kyllä nykysin.
3 a kahvittelu, kun se muutenki on sellanen rauhottava juttu. Siinä kattella ihmisvilinää, niin siinä on luonnollinen itekin. Mutta yhdistäsin sen b kävelyyn ilman päämäärää, koska siitä saa paljon jutun juurta. Ympäristö kun on mielenkiintoinen.
4 c turvallinen olo. Tai ainakin haluais luoda sen toiselle osapuolelle
5 b kesä on hyvää aikaa myös itselle. Joku 30 astee helle, niin aurinkoon. Sillon ei kaipaa muita, kun on se lämpö, sitä ei voi sanoin kuvata. - Eiks sun kanssa ollu aiemminki jo vuosia sitte puhe tosta pyjamasta. Mä kun en oo koskaa ymmärtäny pyjaman tarkotusta. Eiks siihen kuulu vielä joku semmonen yöpipokin tai suikka? Mulla ei oo pyjamaa. Nukun noissa teknisissä t paidassa ja shortseissa. Ne kun ei silleen kostu hiestä. Ja jos sattuu yöllä kuoleen, niin on siistissä kunnossa. Vaikka eihän ne noissa tekokuitusissa suostu mua hautaan. Joka mun mielestä on vähän varjelun liiottelua. Ikään ku luonto siitä saastus.
- No ainakin niistä elintottumuksista siis hänen syönti tottumuksista, mitä oon lukenu, niin oikeen hirvittää. Toivottavasti ei kuitenkaa niin epäterveellisesti syö mitä sanoo.
- Mutta sitte sohva likaantuu, ainaki ne käsinojatyynyt, jotka mullaki likaantunu. Muuten on kyllä puhdas sohva. Askon sohva, joka ois halvalla myytävänä, kun tarpeeton. Tarkotus oli museoida se kun Asko loppu. Mutta eipä sitä ny sitte tarvi, kun Sukari sotki suunnitelmat. Niin myydään sitte pois.
- Juu, mäkin ihmettelen noita ihmisiä, jotka ostaa noita aasialaisia pesuaineita, joihin on laitettu ihan älyttömästi, jotain ihmeelliselle haisevaa hajustetta. Kun ois ihan kotimaistaki hajusteetonta pesuainetta saatavissa. Mutta kai se sitten on, kaukokaipuu. Kaikkee eksotiikkaa haetaan vaikka,se oiskin epämielyttävää.
- Olkaa varovaisia ton kanssa. Sieltä on haettu osallistujia mm ensitreffi alttarille sarjaan.
- Juu, ei munkaan mielestä tää kesä oikeen kesältä tunnu. Kurjat ollu säät. Ens viikkokin kuin lokakuun sää. Täytyy tehdä se vielä töitä ja yritellä lomaa sen jälkeen. Jos ees jommista kummosta säätä ois.
- Puuteollisuus mainittu.
Nimittäin SOTKA
Kattelin muuten SOTKAn kuvia. Kyllä sielä oli naisiaki töissä. Mies ja nainen nosteli niitä viiluja sielä SOTKAn tehtaalla. Tämä siis 50 lukua.
Kuvia löytyy arjen historia palvelusta. - Siks mä oon aina sanonu, että laittakaa ne tiedot pilvipalveluun. Tiedot nyt saa kerättyä uudelleen, vaikka sekin on turhauttavaa, kun niiden eteen on tehny satoja tunteja töitä. Mutta kuvat sitten onkin jo ihan korvaamattomia. Niitä ei kuvata mitenkää uudelleen. Pilvipalvelukin voi tietenki tyhjentyä, mennä konkurssiin tai vuosimaksu unohtua, mutta tuskin yhtäaikasesti talo palaa.
Teidän täytyy kattoo mikä on se teidän elämän lanka. Sellanen joka johtaa läpi elämän. Ja sille perustalle rakentaa varmuuskopiointi. Se jostain effeltornista otettu räpsy tuskin on arvokas, kun sitä on kuvannu miljoonat muutki. Mä ite en oo vuosiin kuvannu ollenka enää turistikohteita. - Voii, onks teillä jotain somii juttuja?
- Mikä väri teillä on? Käyttekö usein miehenne kanssa kävelyllä. Esim tänä iltana, kun on hyvä ilma.
- No tänää tuli just vastaan, ilmesesti joku festarivieras, niin ilman kenkiä.
- No juu, hyvä havainto. Toihan vois ollakin syy miksei ihmiset enää pariinnu ja lisäänny.
- Lääketeollisuus on tietyllä tapaa hyvä, kun se parantaa sairauksia. Mutta niitä voi käyttää myös elämän pitkittämiseen. Ne eivät enää paranna mitään, tulee sivuvaikutuksia ja lääkkeitä pitää syödä vaan vuosi vuodel
ta enempi. On lääketehtaan etu, että ihmiset elää pitkään, mitta raihnasina. Ihmisistä tulee ikään kuin lääketehtaan rahasampo. Tietenki on vastuullisiakin toimijoita, niin ku meillä yks lääketehdas täällä. Mutta pääosin noi onnkansan välisiä jättejä. Just yks suomalainen valmistajakin siirtyi "alihankintaan". - Näkökantoja on tietenki erilaisia. Mutta mikä siinä seksissä on normaalia? Mitä hyötyä siitä on? Siis sillon jos ei enää tarvetta tehdä lapsia?
- Näin sivusta. Miten se seksi voi olla osa sitä? Ainaki itelle, näin kuiteski heterona vaikee, jos toinen osapuoli ois samaa sukupuolta.