Vapaa kuvaus

Olen 70 luvun henkilö keskisestä Hämeestä, tosin en juuriltani Hämäläinen. Erityisesti kiinnostuksen kohteena on koulutus, työ ja yhteiskunnalliset asiat laajemminkin. Että saisimme Suomen lopulta nousuun ja ihmisille paremman elämän. Asiaan liittyen olen paljon kuvannut sekä videota että valokuvia sekä yksi näyttely on pidetty. Lisää asiasta löytyy seuraamalla nimimerkkiäni Jero Puro.

Aloituksia

83

Kommenttia

8082

1. Onhan se tietenki tavoite. Mutta enempi sellanen lottovoittoon verrattava. Tuskin kaikki lottoajatkaan siihen uskoo, että se kohdalle osuu, mutta silti tavoite.
  2. Juu tiedän, medialla on osansa asiasta. olihan noita takavuosina perhehelvetti artikkeleita ja prismaperhe juttuja. Sinkkuudesta taas tehtiin jotenkin hohdokasta, vaikka todellisuudessa ei monellakaan poikkea tylsästä prisma arjesta.

Toi mun syytös kohdistu vähän turhan jyrkästi yrittäjiin. Vaikka aihettakin on. Aiemminhan yrityksissä huomioitiin enemmän useamman sidosryhmän etu. nykyisin lähinnä osakkeen omistajat, eikä se ole välttämättä yrityksen etu pitkällä tähtäimellä. Poliitkikoilla on tietenkin syynsä, korkealla verotuksella ajaneet yrityksiä pois ja kallis asuminen on nostanu työvoimakustannuksia. Varakas voi tietenkin valita, mutta vähävaraisen osalta ei voi puhua valinnanmahdollisuudesta.

Muuttujiahan syntyvyyden laskussa on paljon. Saattaahan esim ruotsin hiukan parempi syntyvýys johtua vaikka maahanmuuttajista enempi kuin paremmasta taloustilanteesta. En niinkään ihmettele alhaista syntyvyyttä, kun se on kaikkialla alhainen, vaan enempikin jyrkkää pudotusta. kun vielä vuosituhannen alussa syntyvyys oli montaa muuta maata parempi.