Minulle merkittävä viikko on esiviikko. Sen kruunaa tai finistää perjantai-aamuna saapuva betonikuorma.
Purin kellarin lattiat alkaen syksyllä 2022 ja vasta nyt on tulossa betoni tilalle. Eli 4 vuotta olen hiihtänyt crockseissa suihkuun, saunaan ja pyykinpesuun kellarin spa-osastolle maalattian tai finnfoamin ja teräsverkkojen, lämmitysputkien yli.
Ja on vaan ollut pakko sietää sitä. Toisaalta opettavaistakin ja yllättävänkin hyvin olen sietänyt asiaa.
Mietin vaan sitä fiilistä, kun saan betonilattian ja vaikka alkuun pitää hiihtää yhä krockseissa, kunnes sen voi pinnoittaa, niin se on tasaista. Ja taatusti tulee hyvä. On lsttialämmitys ja joskus voin imuroida sen, mopata. Se on kliini, siisti. 😍
https://youtu.be/rBrd_3VMC3c?is=Vo1KQWsxo-KPNcWw
Voin kuvitella hiippaavani tämän tahtiin siellä....
Valmistaudun megaviikkoon.
49
257
Vastaukset 49
- Anonyymi00002
Tsemppiä valuihin, ettei tarvi piikata toista kertaa.
Mitä luulet, olisiko onnistunut naisen kanssa asuessa noin pitkällinen projekti?
Meillä oli joskus vessaremontissa pieni seisokki, että ämpärillä piti ottaa vettä toisesta hanasta ja kaataa pönttöön, että sai jätökset menemään viemäriin, niin jo muutamassa viikossa meinasi avomuorilla hermo mennä :))
-keinovaginamies-- Anonyymi00004
No ei varmaan, mutta toisaalta hän ehkä olisi voinut auttaa ja homma olisi nopeammin maalissa.
Siis mä hoidan tässä taloudessa kaikki. Ruuat, tiskit, pyykit, siivoilut, laskunmaksut, ulkohommat, polttopuut, autorempat, kissanristijäiset... ihan kaikki... niin ja tuon rempan. Siihen liittyi mm. Kattilanvaihtoa jne.
Se hidsstuu tuollainen homma paljon, kun joku homma pitää keskeyttää ja jatkaa viikon päästä, kun on taas aikaa... ja väliin kerkee tulla muuttujia. Yksikin jeesari auttaa paljon, vaikka pesisi pari koneellista vain pyykkiä mun puolesta. Se on jännä huomio myös tässä. - Anonyymi00018
Anonyymi00004 kirjoitti:
No ei varmaan, mutta toisaalta hän ehkä olisi voinut auttaa ja homma olisi nopeammin maalissa.
Siis mä hoidan tässä taloudessa kaikki. Ruuat, tiskit, pyykit, siivoilut, laskunmaksut, ulkohommat, polttopuut, autorempat, kissanristijäiset... ihan kaikki... niin ja tuon rempan. Siihen liittyi mm. Kattilanvaihtoa jne.
Se hidsstuu tuollainen homma paljon, kun joku homma pitää keskeyttää ja jatkaa viikon päästä, kun on taas aikaa... ja väliin kerkee tulla muuttujia. Yksikin jeesari auttaa paljon, vaikka pesisi pari koneellista vain pyykkiä mun puolesta. Se on jännä huomio myös tässä.Jos yksin asut, niin ihan normihommaa. Jos jonkun toisen ihmisen kanssa, niin kantsis ottaa puheeksi.
Itse muutin ydinpommin kestävään betonikuutioon, laskut on suoraveloituksella, ruoka tulee kotiinkuljetuksella ja olenhan toki työkyvyttömyyseläkeläinen.
Ei hirmuna tarvitse hätäillä. Toki näillä vammoilla ei hätäillessäänkään ole kiire. Se harmittaa, kun enää ei saa edes bussiautomatkasta alennusta, kun heilauttaa työeläkekorttia.
Tokikin se normihinta on nykyisin sama, mitä se oli ennen eläkealennuksen kanssa. Mielestäni hieno homma, koska koululaiset ja opiskelijat ajelevat hirmuna bussiautolla.
>Simiti<
Juu se on hyvä. Ehtii rakenteet kuivua. Tota mä täällä omassa paikassa ihmettelen, mistä tota kosteutta nousee. Mutta kyllä näistä aina lopulta hyvä tulee, kun maltilla tekee. Monelta murheelta ois ammattipuolella vältytty jos ois hiukan aikas käytetty. Mutta kun on monta tekijää tilaaja suunnittelija valvoja urakoitsija. Niin liian monta kokkia.
- Anonyymi00005
Maasta nousee kapilaari-ilmiön kautta äkkiä paljonkin kosteutta. Siihen auttaa salaojat, mutta myös joku kapilaarikatko laatan alla. Mä toteutin sen kaivamalla 60-70 cm syvän kaivon, mihin vesi voi nousta ja se tyhjennetään automaatti-uppopumpulla viemäriin.
Tiedän, että toimii. Koska maa on pysynyt kuivana, ennenkuin laitoin eristeet lattiaan.
Salaojat mulla oli liian korkealla. Eikä niitä enää helpolla olisi saanut alemmaksi. Anonyymi00005 kirjoitti:
Maasta nousee kapilaari-ilmiön kautta äkkiä paljonkin kosteutta. Siihen auttaa salaojat, mutta myös joku kapilaarikatko laatan alla. Mä toteutin sen kaivamalla 60-70 cm syvän kaivon, mihin vesi voi nousta ja se tyhjennetään automaatti-uppopumpulla viemäriin.
Tiedän, että toimii. Koska maa on pysynyt kuivana, ennenkuin laitoin eristeet lattiaan.
Salaojat mulla oli liian korkealla. Eikä niitä enää helpolla olisi saanut alemmaksi.Juu toi kaivo on hyvä. Ite vähän pelkään, että jos se pumppu lakkaa toiminnasta. Mutta eipä noita salaojiakaan voi syventää. Ettei käy niin ku mikkelissä. Siellä ei ees ollu mitään ongelmaa. Mutta joku sai päähänsä, että kauheeta sieltä puuttuu salaojat. Ja sitten ruvettiin kaivamaan, niin kaatu koko seinä ja talo meni purkuun.
- Anonyymi00006
JeroP kirjoitti:
Juu toi kaivo on hyvä. Ite vähän pelkään, että jos se pumppu lakkaa toiminnasta. Mutta eipä noita salaojiakaan voi syventää. Ettei käy niin ku mikkelissä. Siellä ei ees ollu mitään ongelmaa. Mutta joku sai päähänsä, että kauheeta sieltä puuttuu salaojat. Ja sitten ruvettiin kaivamaan, niin kaatu koko seinä ja talo meni purkuun.
No pumppuunhan saa nykyään vaikka hälytyksen kännykkään. On vaikka minkälaisia äppejä yms.
Motonetistakin löytyy sellaisia Tapo-merkkisiä tuotteita, eikä ihan hirveen kalliita.
Onneksi olkoon! Saat sen maaliin vihdoinkin.
Olihan se työn alla jo tovin. Yksi murhe poissa ja yksi homma vähemmän hoidettavaa. Ihan jees!- Anonyymi00008
No sain betonit kellariin. Tosin oli kyllä todella raskas parituntinen...
En äkkiä muista milloin olisin ollut noin hikinen ja poikki sen jälkeen. Tietty jos olis ollut ammattilainfn ja rutosti rahaa, niin eipä siinä ois ollut mitään...
Mutta itse piti...määrät meni päin v.ttua ja pumppuauto tökki, mutta soosit on lattiassa... 😆 Anonyymi00008 kirjoitti:
No sain betonit kellariin. Tosin oli kyllä todella raskas parituntinen...
En äkkiä muista milloin olisin ollut noin hikinen ja poikki sen jälkeen. Tietty jos olis ollut ammattilainfn ja rutosti rahaa, niin eipä siinä ois ollut mitään...
Mutta itse piti...määrät meni päin v.ttua ja pumppuauto tökki, mutta soosit on lattiassa... 😆Hieno juttu! Se on jo rutkasti etiäpäin. Spa osastosi saa arvoisensa kulkureitin.
Parastahan tässä on kai kuitenkin se, että voit lisätä tuon tehtyjen asioiden listalle ja huokaista.
Oli varmasti urakka, sen uskon.- Anonyymi00033
Pikku-pirpana kirjoitti:
Hieno juttu! Se on jo rutkasti etiäpäin. Spa osastosi saa arvoisensa kulkureitin.
Parastahan tässä on kai kuitenkin se, että voit lisätä tuon tehtyjen asioiden listalle ja huokaista.
Oli varmasti urakka, sen uskon.No tuo puuttuva betoni on enemmän kuin 1,7 kuutiota kiveä ja sementtiä. Se on toisaalta kasvutarinakin.
Lähdin tuohon projektiin ehkä lapsenmielisesti soitellen sotaan. Kuvittelin, että se on sama kuin tekisi uuden katon tai rakentaisi leikkimökin....peace of kakku...
Sitten alkoi Ukrainan sota, täytyi äkkiä saada toinen lämmitysmuoto, pellettiä ei saanut mistään enää, tuli vesivahinkoa, 25 m3 vettä kellsrissa, putkihommat oli vaikeita, rahat loppui, sulamisvedet tuli monttuun... siis ihan kokoajan joku ahdisti.
Ja tiesinkin, miksi ahdisti ja oli epävarma olo aina. Isä kuoli ennen tuon aloitusta...enää ei ollut henkistä backuppia. 🤔
Remppa pisti minut sietämään kaikkea epävarmuutta, epämukavuutta, se pisti epäilemään itseä ja kykeneväisyyttä ja jaksamista.
Olen vuoroin kyykännyt, noussut taas jaloilleen ja taas kyykännyt, kuin jotain maratonia juosten tuon rempan kanssa. On opettanut nöyryyttä, vaikka varmaan oon jaksanut maristakin siitä.
Mutta nyt oon saanut osavoiton. Enää ei ole kellari lattiaton. 🙃 Anonyymi00033 kirjoitti:
No tuo puuttuva betoni on enemmän kuin 1,7 kuutiota kiveä ja sementtiä. Se on toisaalta kasvutarinakin.
Lähdin tuohon projektiin ehkä lapsenmielisesti soitellen sotaan. Kuvittelin, että se on sama kuin tekisi uuden katon tai rakentaisi leikkimökin....peace of kakku...
Sitten alkoi Ukrainan sota, täytyi äkkiä saada toinen lämmitysmuoto, pellettiä ei saanut mistään enää, tuli vesivahinkoa, 25 m3 vettä kellsrissa, putkihommat oli vaikeita, rahat loppui, sulamisvedet tuli monttuun... siis ihan kokoajan joku ahdisti.
Ja tiesinkin, miksi ahdisti ja oli epävarma olo aina. Isä kuoli ennen tuon aloitusta...enää ei ollut henkistä backuppia. 🤔
Remppa pisti minut sietämään kaikkea epävarmuutta, epämukavuutta, se pisti epäilemään itseä ja kykeneväisyyttä ja jaksamista.
Olen vuoroin kyykännyt, noussut taas jaloilleen ja taas kyykännyt, kuin jotain maratonia juosten tuon rempan kanssa. On opettanut nöyryyttä, vaikka varmaan oon jaksanut maristakin siitä.
Mutta nyt oon saanut osavoiton. Enää ei ole kellari lattiaton. 🙃Tiedän,että tämä projekti on koitellut sinua, mutta en arvannutkaan mikä taisto se on ollut. Olethan toki jakanut tätä jo vuosia täälläkin, ja ymmärrän työn laajuuden jotenkin, sillä olenhan nähnyt siitä vilauksen mutta silti..
Minkä määrän työtä olet tehnyt myös henkisesti, se hämmästyttää.
Kuis eno jakselee?- Anonyymi00035
Pikku-pirpana kirjoitti:
Tiedän,että tämä projekti on koitellut sinua, mutta en arvannutkaan mikä taisto se on ollut. Olethan toki jakanut tätä jo vuosia täälläkin, ja ymmärrän työn laajuuden jotenkin, sillä olenhan nähnyt siitä vilauksen mutta silti..
Minkä määrän työtä olet tehnyt myös henkisesti, se hämmästyttää.
Kuis eno jakselee?No se on jännä, vaikka muille ihmisille kuinka kuvailisit jotain, ei ihmiset sellaiseen osaa samaistua.. ehkä joku, joks on käynyt joyain samaa läpi... sä tiedät, kun sulla on ollut terveytesi kanssa melkoinen urakka. 🙄
Oikeasti pitäisi pysähtyä miettimään, että mitä toisen sanomiset oikeasti tarkoittaa... kyllä minunkin mieleen paremmin nyt meni missä tilanteessa olet joskus ollut... ehkä maltoin kuunnella paremmin...
Mutta tälläistä se tuppaa olemaan kun on kyse ihmisistä. 🤔
En tiedä enosta vielä tarkkoja tietoja... mutta sisko vei mutsin häntä katsomaan. Jotenkin mulla on vankka fiilis, että tää on enon vika viikonloppu.😪
Se mies ei valita. Kertoo totuuden ja kohtaa sen selkä suorassa. Jos se on luvannut, että mutsi voi tulla käymään, niin se on viimeinen tapaaminen. Muuten se pitäis sitä hössäämisenä. Mutta aika näyttää...🙄 - Anonyymi00036
Anonyymi00035 kirjoitti:
No se on jännä, vaikka muille ihmisille kuinka kuvailisit jotain, ei ihmiset sellaiseen osaa samaistua.. ehkä joku, joks on käynyt joyain samaa läpi... sä tiedät, kun sulla on ollut terveytesi kanssa melkoinen urakka. 🙄
Oikeasti pitäisi pysähtyä miettimään, että mitä toisen sanomiset oikeasti tarkoittaa... kyllä minunkin mieleen paremmin nyt meni missä tilanteessa olet joskus ollut... ehkä maltoin kuunnella paremmin...
En tiedä enosta vielä tarkkoja tietoja... mutta sisko vei mutsin häntä katsomaan. Jotenkin mulla on vankka fiilis, että tää on enon vika viikonloppu.😪
Se mies ei valita. Kertoo totuuden ja kohtaa sen selkä suorassa. Jos se on luvannut, että mutsi voi tulla käymään, niin se on viimeinen tapaaminen. Muuten se pitäis sitä hössäämisenä. Mutta aika näyttää...🙄Tuohon henkiseen työmäärään...
Olen tehnyt itsestäni myös tunteita tutkivan, niitä maistelevan ihmisen. Niitä tulee jokapuolelta...tunteita.
Että niitä voi tutkia, tunnustella, on ne hyväksyttävä. Ja
tälläisessä projektissa ne useimmiten on negatiivisia, mitkä hyväksymisen lisäksi täytyy ymmärtää, että niihin ei jää vellomaan. 🤔
Itsekin oon miettinyt, miten olet pysynyt tuollaisena hyvänä ihmisenä ksikrn sen jälkeen mitä olet kokenut... mutta sinäkin...ja minä, halutaan hyvää. 🙂
Tyhjän ja huonon saa pyytämättäkin...hyvä teetättää kaikenlaista.☺️ Anonyymi00035 kirjoitti:
No se on jännä, vaikka muille ihmisille kuinka kuvailisit jotain, ei ihmiset sellaiseen osaa samaistua.. ehkä joku, joks on käynyt joyain samaa läpi... sä tiedät, kun sulla on ollut terveytesi kanssa melkoinen urakka. 🙄
Se mies ei valita. Kertoo totuuden ja kohtaa sen selkä suorassa. Jos se on luvannut, että mutsi voi tulla käymään, niin se on viimeinen tapaaminen. Muuten se pitäis sitä hössäämisenä. Mutta aika näyttää...🙄Juu, luulen että enosi tietää jo, että lähdön paikka on. Aika äijä se sun kuvaelmiesi mukaan on.
Mäkin muuten sain kuulla että isotätini on kuollut.. isotäti josta en tiennyt mitään. Ja siksi sain kuulla kun olen hänen testamentissaan sisarusteni kanssa.. wtf?
Vanhukset hiipuu pois elämästämme ja meistä tulee ne seuraavat vanhukset.. :)Anonyymi00036 kirjoitti:
Tuohon henkiseen työmäärään...
Olen tehnyt itsestäni myös tunteita tutkivan, niitä maistelevan ihmisen. Niitä tulee jokapuolelta...tunteita.
Että niitä voi tutkia, tunnustella, on ne hyväksyttävä. Ja
tälläisessä projektissa ne useimmiten on negatiivisia, mitkä hyväksymisen lisäksi täytyy ymmärtää, että niihin ei jää vellomaan. 🤔
Itsekin oon miettinyt, miten olet pysynyt tuollaisena hyvänä ihmisenä ksikrn sen jälkeen mitä olet kokenut... mutta sinäkin...ja minä, halutaan hyvää. 🙂
Tyhjän ja huonon saa pyytämättäkin...hyvä teetättää kaikenlaista.☺️Toi on yksi ehkä suurimpia saavutuksiani ihmisenä .. juurikin tuo hyväksyminen.
Olen oppinut hyväksymään elämässä niin paljon, ettei pjaskakaan maistu enää sille ittelleen.
Ei aina kaikki tartte olla niin mukavan helppoa ja pehmoisen pörröistä lässynläätä vaan juurikin elämän rosoisuudet hiovat sen kovaksi puristuneen timantin viimeistään kiiltäväksi kiveksi.
Noin yleisesti ottaen, en vertaa itseäni timanttiin, mutta voisin olla vaikka savukvartsi.. :)
Elämä on rosoinen tie, kulkeakseen on kestettävä monenlaisia asioita. Niitä epämukaviakin.
Nähdäkseni sitä epämukavuutta voi lientää ihan itse omalla asenteellaan. Luopumalla ylenmääräisestä egosta ja hyväksymällä tosiasiat. Se, että osaa olla itselleen rehellinen on jo paljon.
Se on turhaa itkeä kun pjaska on lentänyt tuulettimeen. Silloin se on fakta ja ottaa päähän ihan asenteellisesti, mutta mikään ei muuta sitä tilannetta ellet itse kääri hihojasi ja ota rättiä käteen.. vaikka et olisikaan syypää tilanteeseen.
Syyttelykään ei muuta tilannetta, voit katkeroitua tai hyväksyä tilanteen sellaisenaan ja jatkaa matkaasi. Jos valitset hyväksynnän .. pääset eteenpäin elämässäsi ja jonakin päivänä huomaat, että se oli vain yksi tarina elämässäsi.
Minä itse kunnioitan vastoinkäymisiäni, sillä ne ovat suurelta osin kasvattaneet minusta vahvan, selviytyjän.- Anonyymi00041
Pikku-pirpana kirjoitti:
Juu, luulen että enosi tietää jo, että lähdön paikka on. Aika äijä se sun kuvaelmiesi mukaan on.
Mäkin muuten sain kuulla että isotätini on kuollut.. isotäti josta en tiennyt mitään. Ja siksi sain kuulla kun olen hänen testamentissaan sisarusteni kanssa.. wtf?
Vanhukset hiipuu pois elämästämme ja meistä tulee ne seuraavat vanhukset.. :)Joo. Oikein mä aavistin. Syöpä on levinnyt salamana ja ruumiiseen jää nesteet. Ovat aloittaneet saattohoidon. 🙄
Sisko soitti just, kun olivat mutsin kanssa käyneet katsomassa enoa. - Anonyymi00042
Pikku-pirpana kirjoitti:
Toi on yksi ehkä suurimpia saavutuksiani ihmisenä .. juurikin tuo hyväksyminen.
Olen oppinut hyväksymään elämässä niin paljon, ettei pjaskakaan maistu enää sille ittelleen.
Ei aina kaikki tartte olla niin mukavan helppoa ja pehmoisen pörröistä lässynläätä vaan juurikin elämän rosoisuudet hiovat sen kovaksi puristuneen timantin viimeistään kiiltäväksi kiveksi.
Noin yleisesti ottaen, en vertaa itseäni timanttiin, mutta voisin olla vaikka savukvartsi.. :)
Elämä on rosoinen tie, kulkeakseen on kestettävä monenlaisia asioita. Niitä epämukaviakin.
Nähdäkseni sitä epämukavuutta voi lientää ihan itse omalla asenteellaan. Luopumalla ylenmääräisestä egosta ja hyväksymällä tosiasiat. Se, että osaa olla itselleen rehellinen on jo paljon.
Se on turhaa itkeä kun pjaska on lentänyt tuulettimeen. Silloin se on fakta ja ottaa päähän ihan asenteellisesti, mutta mikään ei muuta sitä tilannetta ellet itse kääri hihojasi ja ota rättiä käteen.. vaikka et olisikaan syypää tilanteeseen.
Syyttelykään ei muuta tilannetta, voit katkeroitua tai hyväksyä tilanteen sellaisenaan ja jatkaa matkaasi. Jos valitset hyväksynnän .. pääset eteenpäin elämässäsi ja jonakin päivänä huomaat, että se oli vain yksi tarina elämässäsi.
Minä itse kunnioitan vastoinkäymisiäni, sillä ne ovat suurelta osin kasvattaneet minusta vahvan, selviytyjän.Sinä oletkin huippu ja mittaamattoman arvokas timantti. 😍
Mutta tarinoita kaikki... se on juuri näin. Olipa se tarina mikä vaan, se kasvattaa. 🙂 Anonyymi00041 kirjoitti:
Joo. Oikein mä aavistin. Syöpä on levinnyt salamana ja ruumiiseen jää nesteet. Ovat aloittaneet saattohoidon. 🙄
Sisko soitti just, kun olivat mutsin kanssa käyneet katsomassa enoa.Otan osaa. Voimia ja jaksamista sinulle. Taas vaaditaan sulta sitä suvun päämiehen roolia.
Oikeasti, priorisoi nyt asiat ettet aja itteäsi piippuun.Anonyymi00042 kirjoitti:
Sinä oletkin huippu ja mittaamattoman arvokas timantti. 😍
Mutta tarinoita kaikki... se on juuri näin. Olipa se tarina mikä vaan, se kasvattaa. 🙂Kiitos ystäväiseni. Kauniisti sanottu.
- Anonyymi00007
Remontointi on silloin kivaa, kun on aikaa ja energiaa elää remonttiolosuhteissa. Lopputulos palkitsee useimmiten.
-Thinksy- Anonyymi00009
Ei se ihan aina ole kivaa, mutta joskus jopa pakollista.
- Anonyymi00010
Itselle jonkun tietynlaisen via dolorosan päättymispäivä tänään ja olisin väsyneenäkin halunnut juhlistaa sitä jotenkin..
Mutta juuri kuulin, että äitini veli makaa sairaalassa henkitoreissaan. 😔
Muistan kun hän yön pimeinä tunteina hiukkasen pätkässä lauloi tätä kun olin nuori mies:
https://youtu.be/f3GwnYf9E_k?is=q4xAPe_kokMvo-UM
Istuttiin sauna lauteilla ja laulaessaan lapioi vettä mun päähän samalla kuin pappi ristiessä. ☺️
Tälläistä se eläminen välillä tuppaa olemaan...- Anonyymi00015
Mietin tuota enoa sairaalassa tietty. Fredi oli ehkä hänelle se sen nuoruusajan musiikkimies, mikä kolahti. 🙂
Taidan kuunnella tänään noita biisejä.... jos se vaikka tönäsis äijää eloille vielä..
https://youtu.be/sySDLG6xKwE?is=pIsRwvCIzLc76ZrC
Paljosta vastoinkäymisestä sekin ukko on itsensä nujunnut kelpo eläjäksi... kuten täälläpäin tuumataan. 😄 - Anonyymi00048
Olen pahoillani enosi puolesta. Tuollaiset asiat elämässä ovat niitä vaikeimpia 😥
Kurjan fiiliksen keskellä on silti upeaa, että sinulla on tuollaisia hyviä muistoja enosta. Minusta on lohdullinen ajatus, että joku on koskettanut toisen ihmisen elämää niin, että on saanut jättää toisen mieleen ja sydämeen hyviä muistoja ja tunteita. Silloin hän ei koskaan ole täysin poissa, vaikka jättäisikin tämän maailman.
Aletheias - Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Olen pahoillani enosi puolesta. Tuollaiset asiat elämässä ovat niitä vaikeimpia 😥
Kurjan fiiliksen keskellä on silti upeaa, että sinulla on tuollaisia hyviä muistoja enosta. Minusta on lohdullinen ajatus, että joku on koskettanut toisen ihmisen elämää niin, että on saanut jättää toisen mieleen ja sydämeen hyviä muistoja ja tunteita. Silloin hän ei koskaan ole täysin poissa, vaikka jättäisikin tämän maailman.
AletheiasKiitos.
Nuorempana olin paljonkin tekemisissä enon kanssa. Isäkin oli hänen kanssaan paljon tekemisissä ja usein oltiin mökillä jotain tuusaamassa kolmestaan.
Mulla on ollut hyviä enoja ja setiä ympärillä. ❤️
- Anonyymi00011
Mun talo muuttui viikko sitten nollan euron arvoiseksi. Suihkun kaakelien välit täynnä mustia homepilkkuja.
- Anonyymi00014
No eipä ne yks kaks sinne tupsahda? Toimiiko ilmsnvaihto/kuivatus?
- Anonyymi00019
On minullakin tiskialtaan Kohdalta kaakeliseinän alateuna ihan mustana. Ei se mitään haittaa. On vain vettä lojunut siinä, kun olen ollut laiska.
Jos ryhtyy leviämään, niin voi huolestua. Luulisin, että sinulla vähän vastaavasti on ollut märkänä, eikä ole kunnolla kuivunut.
Kyllä oksaalihappo puhdistaa. Löytyy normi marketista luultavasti kiteisenä viemärinavaajana. Etsi kuukkelista, tai tekoälyllä.
>Simiti<
- Anonyymi00012
Hei mahtavaa, taputukset projektin etenemisestä 👏 Mahtaa tuntua ihanalta, kun voi vaan kävellä tasaisella, lämpimällä lattialla. Osaa takuulla arvostaa 🤗
Itse olen tässä laskeskellut, että koska olisi isomman rempan aika, mutta vielä selviäisi sellaisilla pienillä pintarempoilla, kun kämppä on kymmenisen vuotta vanha ja kaikki vielä suht kunnossa. Riittäisi siis, kun jossain vaiheessa vaihtaisi vaikka keittiöön kaapin ovet, hanan + kodinkoneet. No ehkä allas ja taso voisi mennä siinä samalla vaihtoon 😄 Mutta en tee tuota itse. Siinä menisi joku 15 vuotta, jos itse alkaisin vähentämään jotain tuollaista 🫣
Aletheias- Anonyymi00013
No hyvä, että mietit tuollaisia. 😄
Sulla talonyhtiössä noi hommat menee myös sen tslonyhtiön kautta, että kannattaa kysellä joltain taloyhtiön tyypiltä etukäteen, mikä kuuluu kellekkä ja mitrn rempat voi teetättää...
Samsllahan voit ne sauna listat ja takapihan portit sit korjuuttaa. 😄 - Anonyymi00029
Anonyymi00013 kirjoitti:
No hyvä, että mietit tuollaisia. 😄
Sulla talonyhtiössä noi hommat menee myös sen tslonyhtiön kautta, että kannattaa kysellä joltain taloyhtiön tyypiltä etukäteen, mikä kuuluu kellekkä ja mitrn rempat voi teetättää...
Samsllahan voit ne sauna listat ja takapihan portit sit korjuuttaa. 😄Juu remppaan pitää tehdä muutosilmoitus jne, riippuen tietenkin rempan laajuudesta. Ei mistään seinän maalauksesta tarvitse ilmoituksia tehdä, mutta aika monesta kyllä.
Miksi tehdä tänään jotain, minkä voi huomennakin jättää tekemättä? 😅🫣 In vaan niin vaivalloista, kun pitäisi hommata ensin kaikkea työkalua ja tarviketta, kun pulttiviputin ei näköjään ihan kaikkeen taivu 😁
Aletheias - Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Juu remppaan pitää tehdä muutosilmoitus jne, riippuen tietenkin rempan laajuudesta. Ei mistään seinän maalauksesta tarvitse ilmoituksia tehdä, mutta aika monesta kyllä.
Miksi tehdä tänään jotain, minkä voi huomennakin jättää tekemättä? 😅🫣 In vaan niin vaivalloista, kun pitäisi hommata ensin kaikkea työkalua ja tarviketta, kun pulttiviputin ei näköjään ihan kaikkeen taivu 😁
AletheiasEi se pulttiviputin taivu kaikkeen ei. 😄
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Ei se pulttiviputin taivu kaikkeen ei. 😄
No ei taivu ei 😄 Harmi sinänsä, koska se on ainoa työkalu, jota on mielestäni kiva käyttää. Saha on ärsyttävä, vasara se vasta ärsyttävä onkin. Ruuvimeisselit aina vaan pyörii koloissa tai lipeää, kaikki sähkökäyttöiset nyt on ihan kauheita.
Pulttiviputin on jotenkin niin leppoisa ja lempeä, se vaan vähän nitkuttelee eestaas ja pitää hassua ääntä niin tehdessään 🤗
Aletheias - Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
No ei taivu ei 😄 Harmi sinänsä, koska se on ainoa työkalu, jota on mielestäni kiva käyttää. Saha on ärsyttävä, vasara se vasta ärsyttävä onkin. Ruuvimeisselit aina vaan pyörii koloissa tai lipeää, kaikki sähkökäyttöiset nyt on ihan kauheita.
Pulttiviputin on jotenkin niin leppoisa ja lempeä, se vaan vähän nitkuttelee eestaas ja pitää hassua ääntä niin tehdessään 🤗
AletheiasPaitsi se kuplaputki on myös kiva! Näkee onko asiat linjassaan 😊
Aletheias - Anonyymi00034
Anonyymi00032 kirjoitti:
Paitsi se kuplaputki on myös kiva! Näkee onko asiat linjassaan 😊
AletheiasOho... lanseerasit uuden työkalunimen...😁
Entäs jos keksisit tylsille työkaluillekin uudet nimet? Ehkä saha tai vasara ei olis niin tylsiä sitten enää? 😁 Anonyymi00032 kirjoitti:
Paitsi se kuplaputki on myös kiva! Näkee onko asiat linjassaan 😊
AletheiasVoi Alette!
Kuplaputki..🤣😂🤣
Kiitos päivän makoisista nauruista!
Olet mainio. ❤️- Anonyymi00038
Anonyymi00034 kirjoitti:
Oho... lanseerasit uuden työkalunimen...😁
Entäs jos keksisit tylsille työkaluillekin uudet nimet? Ehkä saha tai vasara ei olis niin tylsiä sitten enää? 😁Tuo saattaisi auttaa 😅 Sekin auttaa, että soittaa jotain hyvää musiikkia ja nauttii punaviiniä samalla kun työskentelee 😁 Tuolla taktiikalla porattiin aikoinaan ystäväni kanssa pimennysverhot paikoilleen ja siellä ne on edelleen.
Eikä ollut siis mun pora vaan ystävän miehen, mulla mitään poria ole. Ystävä tuli kylään poran ja punaviiniä kanssa. Mieti mikä ystävä 😍
Aletheias - Anonyymi00039
Pikku-pirpana kirjoitti:
Voi Alette!
Kuplaputki..🤣😂🤣
Kiitos päivän makoisista nauruista!
Olet mainio. ❤️No hitto muistin vasta ehkä tunti tuon kommentin jälkeen, että eikö sen virallinen nimi ole vatupassi? 😁🫣
Aletheias - Anonyymi00040
Anonyymi00038 kirjoitti:
Tuo saattaisi auttaa 😅 Sekin auttaa, että soittaa jotain hyvää musiikkia ja nauttii punaviiniä samalla kun työskentelee 😁 Tuolla taktiikalla porattiin aikoinaan ystäväni kanssa pimennysverhot paikoilleen ja siellä ne on edelleen.
Eikä ollut siis mun pora vaan ystävän miehen, mulla mitään poria ole. Ystävä tuli kylään poran ja punaviiniä kanssa. Mieti mikä ystävä 😍
AletheiasNiin... en edes ehdota, mitä nimiä voisit keksiä työkaluille. 😁
Sä teet sen niin hyvin..
Btw. Käytittekö viinipulloa kuplaputkena? 😉 - Anonyymi00043
Anonyymi00040 kirjoitti:
Niin... en edes ehdota, mitä nimiä voisit keksiä työkaluille. 😁
Sä teet sen niin hyvin..
Btw. Käytittekö viinipulloa kuplaputkena? 😉Mä keksin nimiä vain sen takia, kun en aina muista oikeita nimiä 😁
Tuopa olisikin ollut hyvä tapa sihdata reiät kohdilleen, viinipullon avulla 😂 Kuoharipullossa olis kuplatkin valmiina 😁 Mulla kuitenkin löytyy mittanauha, sekä sellainen löysä että jäykkä, niin mehän näppäränä mittailtiin kolot kohdilleen 🤗
Ehkä mun pitää taas kutsua joku ystävä avuksi näihin pikkuremppoihin 🤔 Yksin ne ei näytä multa kovin tehokkaasti hoituvan 🫣
Aletheias - Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Mä keksin nimiä vain sen takia, kun en aina muista oikeita nimiä 😁
Tuopa olisikin ollut hyvä tapa sihdata reiät kohdilleen, viinipullon avulla 😂 Kuoharipullossa olis kuplatkin valmiina 😁 Mulla kuitenkin löytyy mittanauha, sekä sellainen löysä että jäykkä, niin mehän näppäränä mittailtiin kolot kohdilleen 🤗
Ehkä mun pitää taas kutsua joku ystävä avuksi näihin pikkuremppoihin 🤔 Yksin ne ei näytä multa kovin tehokkaasti hoituvan 🫣
AletheiasOispa hauska tulla sun kaa remppaamaan. Ojentaisitko sen jäykän mittanauhan, kiitos. 😆
Hetkonen....tuonhan vois ymmärtää väärin...😆 - Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
Oispa hauska tulla sun kaa remppaamaan. Ojentaisitko sen jäykän mittanauhan, kiitos. 😆
Hetkonen....tuonhan vois ymmärtää väärin...😆Ai miten muka väärin? 🤔 Jäykkä on ehdottomasti käyttökelpoisempi versio, sen kanssa onnistuu hommat paremmin niin ihan loogistahan se olisi pyytää jäykkää 😆😇
Ja tänne vaan remppaamaan, en estele 😂
Aletheias - Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Ai miten muka väärin? 🤔 Jäykkä on ehdottomasti käyttökelpoisempi versio, sen kanssa onnistuu hommat paremmin niin ihan loogistahan se olisi pyytää jäykkää 😆😇
Ja tänne vaan remppaamaan, en estele 😂
AletheiasAijai... 😆
No eipähän sitä verhotangon paikkaa ole helppo mitata löysällä mitalla. 😊 - Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
Aijai... 😆
No eipähän sitä verhotangon paikkaa ole helppo mitata löysällä mitalla. 😊Niinpä, sille on syynsä, miksi remppahommiin on luotu jäykkä mitta 🤗
Aletheias
- Anonyymi00023
Poistanpa sääntöjen mukaisen viestin. Olenhan incel mode, enkä saa oikeita töitä idiotismini takia.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️541064Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?171009- 82851
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)80759Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei21737- 59631
Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k204627- 105617
Persujen Puhoksen retki
Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet193594- 94558
Jopa poliisi nauraa paskaista pelkuripersuille
Puhoksessa jäi "isänmaantoivot" bussiin vapisemaan :-D https://www.is.fi/politiikka/art-2000012319632.html260488Just saying
Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.86462Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto73461- 39434
Aika on tuonut järkeä
Sä et tiedä musta kaikkea. Jos tietäisit, ymmärtäisit, miksi me ei sovita yhteen. Öljy ja vesi. En mä ole valehdellut,42413- 47400
- 30397
- 5388
Persut eivät uskaltaneet tulla ulos
Bussiin jäivät https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d7f9fc57-dca0-40b8-9cb1-156e5872dba9142376- 29348