Vapaa kuvaus

Olen 70 luvun ihminen keskisestä Hämeestä, tosin en juuriltani Hämäläinen. Erityisesti kiinnostuksen kohteena on yhteiskunnalliset asiat. Että saisimme Suomen lopulta nousuun ja ihmisille paremman elämän. Asiaan liittyen olen paljon kuvannut sekä videota että valokuvia sekä yksi näyttely on pidetty. Lisää asiasta löytyy seuraamalla nimimerkkiäni Jero Puro.

Aloituksia

50

Kommenttia

5941

1. Me ollaan kaikki outoja tyyppejä. Mäkin käyn tutkiin vanhoja tehtaita. Se on hyvä olla vähän outo, tulee elämään sisältöö.
  2. Vaikee siitä on yli päästä. Tuskin sentään psykopaatti on jos vähän omaakin hyvinvointia ajattelee. Nykyään kun ketään ei toisen hyvinvointi kiinnosta.

Lain mukaanhan työntekijä ei ole velvollinen korvaamaan aiheuttamaansa vahinkoa, ellei teko ole törkeän huolimaton. Tosin virheet kasvattavat saldoa sitten seuraaviin muutosneivotteluihin. Mä en enää tollasia murehdi. Pari kertaa kun oon töissä pyörtynyt, niin aattelin että irtisanoo sitten jos irtisanoo. Pää asia kun tekee asiat parhain päin resurssien mukaan. Aikatauluthan ei nykyään enää salli täysin virheetöntä suoritusta.

Työelämä on mennyt huonompaan suuntaan. Omistajat ja ylin johto ei ole investoinut, vaan pikemmin toimintaa on siirretty ulkomaille. Työmenetelmiä ei oo uudistettu, eikä koneellistaminen edennyt. Ongelmia on kaadettu keskijohdon päälle, joka taas valuu työntekijöille.

Yhteiskuntarakenne on muuttunut. Kun tuottavia toimintoja on siirretty ulkomaille on, jäljelle jäänyt enemmänkin kotimaiseen kulutukseen suuntautuneita aloja, kuten vähittäiskauppaa ja terveydenhuoltoa ym palveluita. Kun ulkopuolista tulonlähdettä ei ole, pyritään repimään voittoja sieltä mistä saadaan ns vetämään välistä. Yhteiskunta muuttuu pyramidi huijaukseksi. Missä kaikki on hyvin kallista, palkat pieniä ja pieni ryhmä rikastuu. Kun ylimääräistä ei enää ole, niin moni asiakas reklamoi jopa virheistä, mitä ei ole tehty. Ja lakimiehethän on yksi joka tilanteesta hyötyy, ovat siis pyramidin huipulla.
  3. No tätä mä oon tässä pääni puhki miettiny, että onko se todella ihan maaseutupitäjä vai onko siellä kuitenkin jotakin teollisuutta. Ja jos ois, niin sillon pitäs olla myös korkeakoulutettuakin väkee. Ja hyvin paljon nykyduunaritkin tekee sitä näpyttelytyötä, ei enää varsinaisesti koneista. Ja mitä palkkaan tulee, niin ihan hyvin tulee duunaripalkalka syrjäseudulla toimeen. Mitä järkee on kaksinkertaisesta palkasta Helsingissä, jos asumiskulutkin on kaksinkertaiset. Ja verottaja vie lopunkin erotuksen, että jos on vaikka opintolaina, niin korkeakoulutettu jää jo tappiolle.