Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

65

1. Näyttää+nyt+palstalla+olevan+vetureita+ja+atomifyysikoita.Serkkupoika+se+vaan+Norjassa+norjasti+sahaa+Stihlillä.Kun+tämän+sekavan+selvennän,+palaan+asiaan.
  2. Nyt+näyttää+olevan+tässä+ketjussa+niin+paljon+kaiken+maailman+mututuntumaa+ilma-alusten+lentämisestä+ja+lennättämisestä,+että+en+malta+olla+laittamatta+muutamaa+lähempänä+totuutta+olevaa+seikkaa+tiedoksenne+tähän+jatkoksi.Alle+25+kg+painava+lentolaite+ei+ole+lain+tarkoittama+ilma-alus,+vaan+sitä+kutsutaan+lennokiksi.+Valta+osa+tavallisten+rc-lennättäjien+laitteista+kuuluvat+tähän+ryhmään.+Ne+luokitellaan+myös+ns.+leluiksi.+Ainakin+toistaiseksi.+Näitä+saa+lennättää+ilman+minkäänlaista+lentolupakirjaa,+eivätkä+kaikki+säännöt+niiden+osalta+ole+yhtä+tiukat.+Kuitenkin+suosittelen,+näitten+lelujenkin+kanssa+leikittäessä+käytettävän+ja+noudatettavan+noita+tiettyjä+hyviä+ohjeistuksia+joita+netistä+löytyy+helposti+melko+liuta,+ketä+kiinnostaa.+Tilanne+muuttuu+heti+kun+alus+on+miehitetty,+tai+painaa+yli+25+kg.+Miehitetyistä+keveimmät+näistä+ovat+niin+sanottuja+ultria.+Ja,+totta+kai,+niihin+on+oltava+lupakirja.+Se+onkin+ilmailuharrastajan+edullisin+lentolaite+ja+lupakirjaksi+riittää+ulrakevytlentäjän+lupakirja.+Vaatimukset+ja+taso+kasvavat+jos+esimerkiksi+haluaa+käyttää+lampea,+järveä+tai+muuta+epätyypillistä+lentopaikkaa+laskeutumiseen+ja+nousemiseen.+Silloin+tarvitaan+mm.+vesilentokelpoisuuteen+oikeuttava+lupa.Tästä+minulla+riittäisi+eteenpäin+tarinaa+vaikka+kuinka.+Mutta+ketä+enemmän+kiinnostaa,+menkää+tradecomin+sivuille+opiskelemaan+näitä.Sitten,+annan+lelujen+lennättäjille+pari+vinkkiä.+Aloittelijan+ehdoton+sääSÄÄNTÖ+on+täysin+TYYNI.+Tuolloinkin+ensilennolle+tämä+lelu+pitää+kalibroida+aivan+ensimmäiseksi.+Drone+on+jo+kymmenen+metrin+päässä+pyörähtäessään+sellaisessa+tilassa,+että+”pilotti”+ei+tiedä+varmuudella+mikä+on+lennokin+eteen+ja+mikä+taaksepäin+vievä+ohjausliike+(hämärässä/pimeässä+oppineempi+tietää+sen+valojen+väristä).+Mukavasti+vielä+tuulta,+kuten+aloittajan+tapauksessa+21.4.+oli,+niin+karkaahan+se+helposti+tuollainen+muikunpainoinen.+Jos+ei+ole+mahdollista+kalibroida+lennokkia+hallissa+tai+isossa+sisätilassa,+niin+kevyt+siima+vaikka+virvelistä+kiinni+siihen+leluun+sopivasti,+niin+ei+karkaa+ensilennolla.+Painon+lisääminen+sopivasti+on+myös+yksi+keino+tuulivaikutusta+estämään+pienessä+tuulenvireessä.+Itse+olen+lisännyt+akuilla+painoa+muutamiin+koptereihini.+Saa+siten+lentoaikaa+lisää+ja+helpompi+hallita.+Vaatii+toki+osaamista+ja+elektroniikan+tuntemusta.Itse+kuvattu+ilmakuva+4K+tasoisena+on+mukavaa+katseltavaa+60”+telkusta.Lennättäminen+ja+lentäminen+ovat+mukavia+harrastuksia.+Mutta+menkää+aloittelijat+hieman+kauemmas+taajamista.+Ei+se+vaikeaa+ole+etsiä+niittyjä+ja+aukeita,+riittävän+laajoja.+Ei+tule+kuin+oma+menetys+jos+korpeen+karkaa.+EFLN+on+mainittu+alan+harrastajien+lennätyspaikkana.+https://www.droneinfo.fi/fi/lennokkien_lennatyspaikat+,+tuon+droneinfon+muutkin+välilehdet+voi+lukaista.Suunnasta+päätellen+löisin+melkein+vetoa,+että+aloittajan+kopteri+on+joen+pohjassa.+Oliko+ensilento,+vai+oliko+lentoa+ensinkään?+Kerrothan+jos+löytyy,+kopteri+tai+joku+muu.
  3. En+oikein+pidä+ja+tykkää+piilonaljailusta.Minä+elän+ja+moninaisesti+elänkin+kaikkien+niiden+elämää+joista+kirjoitan;+olen+iloinen+iloisten+kanssa,+paha+pahojen,+hyvä+hyvien+kanssa;+ryömin+ulos+omasta+henkilöstäni+ja+puhun+lasten+suulla,+naisten+ja+vanhusten;+olen+kuningas+ja+kerjäläinen,+olen+korkea-arvoinen,+tyranni+ja+halveksituista+halveksituin,+vainottu+tyranninvihaaja;+minulla+on+kaikki+mielipiteet+ja+kaikkia+uskontoja+tunnusta,+elän+kaikkia+aikakausia+eikä+minua+itseäni+enää+ole.+Se+on+olotila,+joka+antaa+kuvaamattoman+onnen.+PS.+Toki+tuon+onnen+haluaisin+kuvata.+Kenen+tekstiä?+Lue+vankka+ja+kerro+jos+muistat+tai+löydät.