Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Vanha1955
profiilit
Vanha1955
Vanha1955
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
83
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+ollut+joulukuun+alusta+saakka+Iranissa.+Eivät+kaikki+naiset+käytä+hijabia+mutta+jonkinlainen+huivi+on+oltava+päässä.+Huivi+ei+peitä+kasvoja+eli+niqamia+tai+burkhaa+täällä+ei+käytetä.+Suurin+osa+ihmisistä+ei+pidä+niistä+typeristä+pakoitteista+mutta+noudattaa+niitä+jollakin+tavalla.+Täällä+on+paljon+kauniita+naisia.
30.01.2018 18:57
Kaikissa+muslimimaissa+ei+burkhan+tai+niqamin+käyttöä+vaadita+eikä+sitä+myöskään+käytetä.+Koraanissa+vaadita+naisilta+"säädyllistä"+pukeutumista+ja+lopun+tuohon+typerään+pukeutumiseen+ovat+lisänneet+imaamit.+Iranissa+eivät+naiset+peitä+kasvojaan+vaikka+nijabia+melko+yleisesti+käyttävätkin.+Nijab+on+vain+pään+peittävä+huivi+jolloin+kasvot+ovat+näkyvissä.
28.01.2018 06:49
Vaihda+vähän+Suomessa+tai+lentokentällä+ja+ota+sitten+atm-+automaatista+mitä+tarvitset.+Kulut+ovat+päivän+kurssi++3%+suunnilleen.+Sitten+ei+tartte+pitää+käteistä+niin+paljon+mukana.+Olen+matkustanut+työkseni+yli+30+vuotta+ja+yleensä+otan+kentän+automaatista+tai+vaihdan+siellä+vähän+euroja.
27.01.2018 16:09
Presidentti+ei+päätä+Suomen+NATO+jäsenyyden+hakemisesta+vaan+siitä+päättävät+valitsemamme+kansanedustajat.
27.01.2018 15:53
Kommentoijille+tuntuu+olevan+käsitys,että+presidentillä+olisi+valtaa+tehdä+päätöksiä+asioista+itsenäisesti+ilman+eduskunnan+enemmistöä.++Tälläisiä+asioita+näyttävät+olevan+muun+muassa+maahanmuuttoon+ja+rajavalvontaan+liittyvät+asiat.+Ulkopoliittisia+asioita+hoitavat+ulkoministeri+ja+presidentti+mutta+on+paljon+siihen+liittyviä+asioita,+kuten+EU:sta+eroaminen+tai+Natoon+liittyminen+,mistä+he+eivät+voi+yksinään+päättää.++Ulkoasiain+valiokunta+antaa+heille+ohjeet+ja+rajat+miten+asoita+hoidetaan.+Ei+presidentillä+todellakaan+ole+valtaa+juuri+lainkaan
26.01.2018 17:57
Burkhan+käyttökielto++on+paikallaan+julkisilla+paikoilla.+Kaikissa+muslimimaissahan+ei+käytetä+burkhaa.+Burkha+peittää+kasvot+enemmän+tai+vähemmän.+Jemenissä+on+vain+pieni+rako+silmien+kohdalla+ja+Saudi-Arabiassa+hieman+suurempi+rako.+Iranissa+en+ole+nähnyt+vielä+yhtään+burkhaa+mutta+hijabia+eli+pään+peittävää+huivia+käytetään.+Hijabit+saattavat+olla+kyllä+hyvinkin+tyylikkäitä+eivätkä+ole+sen+kummempia+kuin+tavalliset+huivit+Suomessa.+Olen+ollut+kaikissa+mainituissa+maissa+töissä+useita+kuukausia.+Muslimimaissa+yhteensä+noin+viisi+vuotta.
25.01.2018 06:54
Berner+on+yhtiöittämässä+pohjavesiä+eli+se+on+alku+tälle+rahan+siirtämiselle+Suomesta+maailmalle.+Berner+asuu+Sveitsissä+ja+Nestle+on+sveitsiläinen+yhtiö,+joka+omistaa+esim.+Nigerian+pohjavedet.+Makeavesi+on+tulevaisuudessa+kalliimpaa+kuin+öljy.+Valtion+omaisuuden+myynti+on+viimeisten+hallitusten+aikana+vain+kiihtynyt.+Sähköverkkoa+myytiin+jo+ja+seuraavaksi+taitaa+olla+vesien+vuoro.+Osakeyhtiölakia+kannattaa+tutkia+kun+miettii+asiaa.+Osakeyhtiön+tarkoitus+on+tuottaa+voittoa+ja+pohjavesien+tapauksessa+se+on+joko+verottaminen+tai+myynti.+Poliitikot+eivät+äänien+menetyksen+takia+uskalla+lisätä+meille+veroja+joten+myydään+sitä+pois+jolloin+uusi+omistaja+asettaa+pohjavesien+käytölle+hinnan+saadakseen+investoinnin+maksettua.+Oma+kaivosikin+käyttää+pohjavettä+eli+sinua+voidaan+verottaa+sen+käytöstä.
22.01.2018 11:41
Nämä+länsimaiden++pakotteet+hankaloittavat+tavallisen+iranilaisen+elämää+jonkin+verran+mutta+ei+mitenkään+näkyvästi.+Tavallinen+ihminen+ostaisi+mieluummin+länsimaisia+kuin+kiinalaisia+tuotteita.+Kiina+ostaa+öljyä+ja+sillä+rahalla+Iran+ostaa+autoja+ym.+Kiinasta+ja+näihin+on+ihmisten+tyydyttävä.+Toki+täälläkin+tehdään+useita+autoja+lisenssillä.++Myös+Venäjän+kanssa+käydään+kauppaa+melko+paljon.+Pakotteiden+toimivuus+ei+siis+ole+niin+suuri+kuin+USA+ja+EU+virallisesti+puhuvat+vaikka+tietävät+tilanteen.+Katsotaan+mikä+on+tilanne+kuukauden+päästä.
15.01.2018 17:39
Turkulainen+ajattelee+ettei+itseään+tyhmempien+kommenteista+kannata+välittää+mitään.😁😁
En+ole+turkulainen+mutta+tunnen+heitä+paljon.
14.01.2018 10:08
Olen+ollut++Iranissa+yli+kuukauden+ja+keskustellut+usean+henkilön+kanssa+työssäni+ja+sen+ulkopuolella.+Naiset+ovat+huivin+käyttöpakkoa+vastaan.+Naiset+kenen+kanssa+olen+keskustellut+ovat+hyvin+koulutettuja+ja+työssä.+Iranissa+on+vallassa+vallankumouskaarti,+mikä+syrjäytti+shaahin.+Shaahi+Reza+Pahlavi+oli+länsimaistamassa+Irania+mutta+liian+nopeasti+ja+ääriislamilaiset+suuttuivat.+Nyt+valta+on+heillä+ja+kaikkeen+tekemiseen+tarvitaan+suhteita+tai+rahaa+ja+yleensä+molempia.+Ihmiset+eivät+pidä+asiasta+koska+ei+tavallisella+ihmisellä+ole+varaa+maksaa+extraa+kaikesta.+Ruuan+hinnoissa+se+ei+näy+mutta+muussa+se+näkyy.+Kyse++ei+siis+ole+suoraan+islamin+uskosta+vaan+sen+nimissä+vallan+ottaneesta+ryhmästä,+mikä+haluaa+osansa+kaikesta.+Kiina+myy+tänne+kaikkea+mahdollista+ja+ostaa+öljyä.+Pääsääntöisesti+täkäläiset+eivät+pidä+kiinalaisista+eivätkä+kiinalaisista+tavaroista.
14.01.2018 09:59
Onko+aloittaja+käynyt+Iranissa?+Minä+olin+täällä+vuonna+-99+muutaman+kuukauden+ja+olen+taas.+Täällä+voi+olla+vain+samaa+mieltä+kuin+vallankumouskaarti+,mikä+valvoo+kaikkien+tekemisiä.+Se+ohjaa+myös+presidentti.+Nyt+mielenosoitukset+johtuvat+siitä,+että+täällä+ollaan+lopettamassa+englannin+kielen+opetus.+Jotkut+ihmiset+ovat+sitten+vallankumouskaartin+"listoilla"+jostakin+syystä+ja+he+yrittävät+sitten+saada+elämää+itselleen+jossakin+muualla.
14.01.2018 06:23
Aloittaja+unohti+tarkistaa+NATOn+historian.+NATO+perustettiin+vuonna+1949+joten+se+ei+voinut+olla+osallisena+noiden+enimmäisten+aloitukseen.+Toki+NATOn+perustaneet+valtion+olivat+osallisena+niihinkin+konflikteihin.
12.01.2018 12:56
Vielä+muutama+kuukausi+on+ainakin+kuusi+päivää+viikossa+töitä+ja+sitten+alkaa+rutiinien+luominen.+Tulevaisuuden+ennustaminen+on+aina+ollut+vaikeata+joten+kenties+kuntosalilla+käynti+on+ainoa+varma+harrastus+ja+sekin+vain+joka+toinen+päivä.
12.01.2018 10:07
Hallitus++johtaa+Suomea+eduskunnan+tuella.+Presidentillä+ei+ole+valtuuksia+oikeastaan+mihinkään+päätöksentekoon.+Presidentti+johtaa+ulkopolitiikkaa+ulkoministeri+apunaan+ja+silloin+mennään+hallituksen+linjan+mukaan.+Niinistö+sanoi+muutama+vuosi+sitten+TV-haastattelussa,+että+Suomi+voi+hakea+NATO+jäsenyyttä+sitten+yhdessä+Venäjän+kanssa.+Kukin+voi+päätella+siitä+hänen+mielipiteensä+ko.+asiassa.
12.01.2018 08:15
Finnairilta+voi+odottaa+mitä+tahansa+paitsi+hyvää+palvelua.
08.01.2018 08:03
Kyllä+tuo+käyttäytymismalli+on+hyvin+yleistä+kaikkialla+maailmassa.+Iso+osa+matkustajista+ei+matkusta+kovinkaan+usein+joten+näitä+tilanteita+tulee+eteen+lähes+aina.+Jos+pääsisimme+edes+siihen,että+ihmisillä+olisi+vain+yksi+käsimatkatavara+niin+hyllyillä+olisi+tilaa.++Olen+aloittanut+matkailun+työni+takia+vuonna+1978.+Sen+jälkeen+lentäminen+on+lisääntynyt+paljon+joten+joukossa+on+aina+vaan+enemmän+"sählääjiä",+jotka+ärsyttävät+muita+matkustajia.
07.01.2018 11:16
En+yleensä+käytä+Finnairia+lainkaan+mutta+joskus+tulee+sitäkin+käytettyä.+Tulin+työmatkalta+kotiin+29.12.+Finnair+ilmoitti+hyvissä+ajoin+eli+yli+kaksi+viikkoa+ennen+matkaani+,että+on+perunut+Helsinki-Turku+lennon+ja+tarjosi+tilalle+bussimatkaa+Tampereelle.+Ilmoitin+heille+etten+käytä+heidän+ystävällistä+tarjoustaan+vaan+menen+omalla+kustannuksella+Turkuun.+Toki+matkatoimistoni+sitten+keskusteli+lipun+hinnan+palauttamisesta+työnantajalleni.
07.01.2018 10:57
Teen+matkatöitä+maailmalla+ja+siellä+näkee+tuota+"seuralaismatkailua".+Tsadissa,+Ndjamenassa,+missä+olin+kahdeksan+kuukautta,+oli+paljon+ranskalaisia+naisia+katselemassa+maailmaa.+Joillakin+naisilla+oli+jopa+kaksi+"toyboyta"++.+Tunisiassa+,+Turkissa+ja+Marokossa+tätä+näkee+myös+todella+paljon+mutta+sehän+on+eri+asia+kun+miesten+vastaava+matkailu.+Vai+onko?
07.01.2018 10:33
Minulla+on+ollut+paikallisesti+sovittu+palkka+jo+20+vuotta.+Muut+työehdot+ovat+liittojen+sopimia+kuten+myös+korotukset.+Jokaiseen+projektiin+sovitaan+oma+palkka,+mikä+sisältää+myös+ylityöt.+Olen+verrannut+palkkaani+siihen,että+olisin+saanut+"normaalit"+ylityökorvaukset+nykyisen+tilalle.+Joinakin+vuosina+olisin+hävinnyt+jonkun+satasen+ja+joskus+olen+voittanut+mutta+yleensä+voittanut.
27.12.2017 07:24
Minut+oli+liitetty+kirkkoon+synnyttyäni+kuten+monet+muutkin.+Erosin+kirkosta+1976+.+Miksi+maksaisin+jostakin,+mitä+en+tarvitse.
26.12.2017 15:12
3 / 5