- Tässähän on perinteinen ja niin paheksuttu naisen seksuaalinen herääminen tapahtunut. Mutta minunkin mielestä ensin pitäisi erota ja sitten vasta rynnätä rietastelemaan. On älytöntä kärvistellä vuosikausia suhteessa, jossa seksi ei toimi, ei siinä silloin toimi mikään muukaan.
- Asenne ratkaisee, silloinkin kun tuntuu, että peli on pelattu. Pekka Hyysalo on hyvä esimerkki siitä, että toivoa ei saa menettää. Ei voi muuta kuin hattua nostaa hänenlaiselleen ihmiselle, itse tuskin kykenisin samaan.
Tunnekylmä, tai realisti, ymmärtää, ettei vouhottamalla pitkälle pääse. Toiset taas ei muuta osaa kuin yrittää provosoida muita ja aina löytyy joku pöljä, joka astuu miinaan. Kummankaan tyypin kanssa ei voi keskustella järkevästi. - Luultavasti monikin elättelee toivetta sutinasta, jos aktiivista ystävyyttä tarjoat. Kun ei heti onnistunut, ehkä onnistuu väsyttämällä ja ajan kanssa tulet huomaamaan, mitä menetit. Ystävyys onnistuu, jos kummankaan puolelta ei ole ollut seksuaalista vetovoimaa, mutta kuvaamasi tilanne melko varmasti aiheuttaa kiusallisia tilanteita, jos tapailu jatkuu.
- Aivan, mutta kun voi voi ja yhyy, kun ei voi valita, pitää ottaa se, minkä sattuu saamaan. Unohtuu siinä se tosiasia, ettei se toinen välttämättä ole yhtä epätoivoinen, vaikka olisikin ollut sinkku ties miten pitkään. On helpompi uskotella itselleen, että hän onkin narsisti. Minä en usko rakkauteen ensisilmäyksellä, ihastua voi, mutta parisuhde vaatii paljon syvempää tutustumista.
- Näitä nalleja putkahtelee esiin joka kulman takaa, en viitsisi käyttää energiaani yhden mollaamiseen. Loppupeleissä siitä ei ole mitään hyötyä, mutta saahan sitä yrittää. Mutta hyvät on lääkkeet, kun jaksat intoilla yhden vatipään takia tällä tavalla.
- Luonne pesii vanhoissa kuukkelin pesissä.
- Heti alkoi ruikutus siitä, ettei voi valita. Kyllä voi, joko lihava tai yksin. Minäkin mieluummin olen yksin, jos tuossa on vaihtoehdot.
- Minun elämänasennettani ja kirurgin työtä ei voi verrata toisiinsa, jos kirurgi ei suhtaudu työhönsä vakavasti, hän ei pitkään ole kirurgi. Mutta työn ulkopuolella hänelläkin voi olla samanlainen asenne kuin minulla vastoinkäymisiin. Ei kirurgikaan välttämättä jää märehtimään viikkokausiksi saamiaan rukkasia, alkaahan se vaikuttaa jo työhönkin. Hän voi olla hyvin pedantti töissä, muttei stressaa sitä, miksei ole päässyt parisuhteeseen.
Monen mielestä varmasti olenkin kylmä ja itsekeskeinen, kun en ymmärrä, miksi pitää joutavista asioista tehdä suurta draamaa. Menneet on menneitä ja katse kohti tulevaisuutta. Jos joku sanoo minua rumaksi/tyhmäksi, hänellä on siihen oikeus, jokaisella on omat mielipiteensä, en minä siitä mieltäni pahoita. Mutta juuri nämä mielensäpahoittajat vouhkaa, miten on koulukiusattu, masennusta ja muuta pääntautia ollut, eikä parisuhdettakaan saa. Jauhetaan ja jauhetaan, mutta ei tehdä kuitenkaan mitään, että asiat muuttuisivat parempaan suuntaan, mikään ei riitä vaan pitää kaikki saada heti ilman vaivannäköä. Nimenomaan oma asenne vaikuttaa ratkaisevasti siihen, saako katkeruuden selätettyä. Jos hakee vain empatiaa ja hyväksyntää, mutta ei itse tee asian eteen mitään, niin onko ihme, ettei mitään tapahdu? Ei kukaan jaksa kuunnella sitä voivottelelua ja nillittämistä loputtomiin, paitsi toinen samanlainen voivottelija. Siinä sitten vuoronperään säälitään itseään ja ollaan niin hemmetin empaattisia. Itse olen nämä tunnesyöpöt ja katkeruuden kyllästämät ihmiset karsinut pois elämästäni ja vietän aikaa positiivisessa seurassa. Sekä miehistä että naisista löytyy näitä raskaita ihmisiä, valitetaan, miten minulla aina on kaikki huonommin kuin muilla, vaikka elämässä moni asia olisi paljon paremmin kuin kuuntelijalla, mutta kun ei osata iloita siitä mitä on, keskitytään vain siihen mikä just sillä hetkellä puuttuu oli se sitten parisuhde, raha, työpaikka tms. Jos terveys menee, niin sen ymmärrän, että katkeruus nostaa päätään. - No voi voi, kun takerrut sanavalintaan. Ei pidä olettaa, että minulla olisi kymmenittäin tarjokkaita, ei pidä olettaa, että minä olisin yhtään sen paremman näköinen kuin sinäkään. Se ero meissä kahdessa on, että minä en valita ja ruikuta, enkä takerru kiinni keneenkään. Minä suhtaudun asioihin positiivisesti ja huumorilla, enkä jurota tuppisuuna nurkassa.
Ja mietippä omalle kohdalle, jos sulla on edessäsi kaksi ihmistä, toinen tavallisen näköinen, mutta kaikin puolin hauskaa seuraa ja toinen on ulkoisesti täydellinen, mutta vähän yksinkertainen, riidanhaluinen ja katkera jurottaja, niin kumman kanssa mieluummin viettäisit aikaa ja haluaisit kenties parisuhteeseenkin, jos valitsemaan pääsisit?
Jokaisella on valinnan mahdollisuus, jos ei muuta, niin voi valita, miten itse suhtautuu asioihin. Katkeruudella ja epätoivolla vaiko "no, näitähän sattuu" asenteella. Itse olen valinnut jälkimmäisen vaihtoehdon, kun selvisin nuoruuden epätoivoisesta parin etsinnästä ja huomasin, etten kuole, vaikka olisin sinkkukin. - Kyllä se seksuaalinen vetovoima muodostuu ulkonäön perusteella. En voisi kuvitella himoitsevani kiimaisesesti ihmistä, joka on mielestäni lihava ja ruma. Voihan sitä päättää, että tuon kanssa yritän olla parisuhteessa, mutta jos alkaa kuvottaa, kun hän tulee lähelle, niin eihän se toimi. Ulkonäön pitää miellyttää minua, se on fakta. Ymmärrän myös, etten itse välttämättä sytytä jokaista, josta olen itse kiinnostunut. Mutta parisuhdemielessä en valitsisi sitä parhaan näköistä vaan nimenomaan sen minulle sopivimman. Että ulkonäkö kriteerit pitää olla, vain epätoivoiselle kelpaa kaikki. Pitää vain muistaa, ettei miellyttävä ulkonäkö takaa miellyttävää luonnetta.
- Jos vankilaan olisit joutunut, niin olisit automaattisesti kaikkien naisten ihailema jännämies. Naisia olisi riittänyt ja ei edes olisi tarvinnut etsiä, ihan väkisin olisivat itseään tehneet tykö. Mutta sinusta tulikin kiltti ja kunnollinen, joka ei naista saa, mutta onneksi työ ja harrastukset vie niin paljon aikaa, ettei edes ole aikaa etsiä naista. Mutta koska olet omillasi toimeen tuleva, et kitise ja ruikuta vaan ihan faktana ilmoitat, että eipä ole naista saatu.
- Ihan+tämän+palstan+juttujen+perusteella+olen+muodostanut+käsitykseni+kilteistä+ja+kunnollisista.+Jännämiehiä+en+palstalta+ole+löytänyt,+mutta+heillä+onkin+kiire+panna+90%+naitavista+naisista+(loput+10%+on+niitä+puhkinaituja+lorttoja,+jotka+pääsi+naimisiin+kiltin+ja+kunnollisen+aisurin+kanssa).+Oikein+kiltti+ja+kunnollinen+mies+ei+naisiin+sorru,+hän+pärjää+yksinkin.+Hän+osaa+maksaa+laskunsa+ajallaan+ja+ajaa+uudehkolla+autolla+ja+maksaa+yksiöstään+ylihintaa,+koska+hän+pystyy.+Naiset+taas+ovat+elättäjää+itselleen+etsiviä+loisia,+joita+jännämiehet+panee+paksuksi+niin+että+immenkalvot+vaan+kesäyössä+poksahtelee.+Olen+luullut+aina,+että+immenkalvo+on+kertakäyttökamaa,+mutta+sekin+harhaluulo+on+korjattu+tällä+palstalla.
- Mutta oma rumuus kiinnostaa sitäkin enemmän ja se, miten muut saa naista ja itse ei. Mutta ne, jotka saa naista, onkin jännämiehiä, ne saa aina.
- Rumuus ja kauneuskin ovat katsojan silmässä, mutta jokin syyhän siihen pitää keksiä, miksei parisuhdemarkkinoilla ole vipinää. Ulkonäkö on hyvä syy, koska kiltti ja kunnollinen ei vaan näe mitään vikaa omassa käytöksessään. Siinä taitaakin olla suurin ero jännän ja kiltin miehen välillä, jännä kun vähät välittää, mitä muut hänestä ajattelevat ja itsevarmuudellaan kaatavat naista mennen tullen. Kiltit taas kitisevät kotona naisettomuuttaan, mutta vahingossakaan eivät tee mitään, mikä saattaisi muuttaa tilannetta. Koska olisihan se aivan turhan vaivalloista, kun joutuisi naisen kanssa ehkä jopa neuvottelemaan jostakin. Rumuuden taakse on hyvä menmä piiloon, ettei tarvitse olemattomia sosiaalisia taitojaan käytännössä harjoitella. Ja kun ottaa asenteen, että on niin ruma, ettei kukaan kuitenkaan huoli, ei tule turhia pettymyksiäkään, kun ei kannata edes yrittää.
- Mutta nykytenavat on jotenkin erityisiä vähän joka toinen. Kyllä minunkin nuoruudessa oli erityisopetusta tarvitsevia, mutta näistä erityisherkistä ei kukaan ollut kuullutkaan. Jokunen vuosi sitten joka toisen tutun tenavalla diagnosoitiin adhd tai joku muu hcwc, mitä niitä onkaan. Valehtelematta yksi ehkä oli ylivilkas niistä pennuista ja muuten haluttiin vaan tekosyy omalle laiskuudelle, kun ei viitsitty tenavien kanssa puuhastella. Nyt on keksitty erityisherkkyys, kun mä itse olen ja niin on lapsikin, tarvitaan erityiskohtelua. Perseelle potkimista vain tarvittaisiin. Ja eiköhän jo sylivauvoille aleta diagnosoida masennusta ja stressiä, kun on niin hektinen maailma.
- Ei suinkaan, näitähän riittää. Suurimman huvin saan siitä, ettet sinä hokannut.
- Suora lainaus "Itse en osta viallista autoa vaan tilaan sen aina suoraan tehtaalta". Että ihmettelen vaan, saahan sitä rahalla kunnollisenkin auton.
- Miksi sinä tilaat viallisen auton suoraan tehtaalta?? Ei mitenkään älykästä touhua!
- Kriisi on yleensä kriisi vain kokijalle itselleen. Pitää vain keksiä keino selvitä ja eikun tuulta päin vaan!
- Kommenttisi kertoo vain järjen köyhyydestä ja luetun ymmärtämisen puutteesta. En ole yrittänyt provosoida ketään, hauskaa kuitenkin, että sinä olet ymmärtänyt asian niin. Kirjoitin vain ajatuksen, joka tuli mieleen tuosta turvallisuushakuisuudesta. En kerro, mitä nainen tai mies haluaa, enkä syyttele ketään. Mutta jos koet itsesi marttyyriksi, syytönhän minä siihen olen.