Voiko parisuhteessa olevalla miehellä olla

Kaikysyäsaa

naisystäviä? Onko tyttöystävä sitten mustasukkainen kun miehellä on kaunis nais ystävä? Onko teille kokemuksia asiasta?

85

2333

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nicitönnä

      Voi olla, olen ollutkin joskus mustasukkainen. Nuorena, kun muut naiset tunsin uhkaksi. Kun en vielä osannut ajatella, että menee jos on mennäkseen. Joka musta tykkää, ei se mua toiseen vaihda eikä katalasti kohtele.

      Siihen mieheensä pitää voida luottaa ja luotetaan, kunnes on aihetta olla luottamatta. Ja edelleenkin, se on pettäjän ongelma jos sössii suhteensa ihmiseen, joka rakastaa aidosti muttei riitä. Itellekin siitä tulee surua ja murhetta, mutta lopputulos on se että katalat joutaakin lähteä vetämään. Loppujen lopuksi...se ei kestä minkä ei kuulukaan kestää.

      • juuujujuj

        Ainiin, sinähän seurustelet sen miehen kanssa joka tykkää kulkea vieraissa.
        Nussii nuoria tyttöjä ja sillehän sinä et mitään mahda :)


      • Nicitönnä
        juuujujuj kirjoitti:

        Ainiin, sinähän seurustelet sen miehen kanssa joka tykkää kulkea vieraissa.
        Nussii nuoria tyttöjä ja sillehän sinä et mitään mahda :)

        On sullakin likainen mielikuvitus, hyi hitto. 🤢


      • Luottamus on suhteessa tärkeää, pitää itse uskaltaa luottaa siihen toiseen ja olla itse luottamuksen arvoinen, silloin on ihan sama minkä näköisiä kavereita ympärillä pyörii.


      • Nicitönnä
        elämänpeli1 kirjoitti:

        Luottamus on suhteessa tärkeää, pitää itse uskaltaa luottaa siihen toiseen ja olla itse luottamuksen arvoinen, silloin on ihan sama minkä näköisiä kavereita ympärillä pyörii.

        Aamen just niin.


    • Voi.Toki

      Molemmilla voi olla vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä... jos vain on luottamusta ja rakkautta aidosti... aika harvalla parilla taitaa olla...

    • Riippuu miehestä. Toiset pitää normaalina hommana, toiset haluaa pitää etäisenä kaverillisenkin naissuhteen. Toisilla homma menee överiksi.

      Ei mulla asiaan vastaan mitään ole, mutta se tosiaan riippuu siitä miehestä (ja naiskaveristakin).

      On kokemusta. Ei siinä muuten mitään, mutta aina homma ei lopulta kestänytkään päivänvaloa.

      • avoimuusjarehellisyys

        Rehellisyys ja avoimuus suhteissa. Ystävät ystävinä, seurustelut erikseen. Ystävien sukupuolella ei väliä, mutta tosiaan kaiken pitää kestää päivävaloa ja olla kaikille osapuolille ok.


    • semmostase

      Minun ihan eka tyttöystävä oli todella mustasukkainen etten saanut puhua edes koulussa tytöille. Jätin naisen sitten aika äkkiä koska oli mahdotonta seurustella. Tyttöystävän tulon myötä elämääni ovat naispuoliset ystävät hävinneet elämästäni. Toki minulla saa niitä olla mutta ei vaan enää ole. Ehkä naiset katsoo että seurustelevan miehen kanssa ei kannata olla kaverina koska jos nainen on itse sinkku niin ei se kestä seurustelevia miehiä.

    • Jos se menee niin, että se mies lähtee viettään iltaa tämän naispuoleisen ystävänsä kanssa kahden ja omatoimista kyläilyä ynnä muuta, niin ei tule toimimaan ja tämä sukupuoleen katsomatta.
      Ihminen joka osaa huomioida kumppaniaan ja heittäytyä toisen kenkiin siinä tilanteessa, niin ymmärtää kyllä, että mikä on parisuhteessa ns. "sallittua" ja mikä ei. Ja mikä on omiaan herättämään ajatuksia ennemmin tai myöhemmin kumppanissaan..

      Vähä niinku nää ns. tyttöjen illatkin.. Mies kotona ja tyttöystävä yksinään viettämässä tyttöjen iltaa baarissa.. Ei toimi.
      Tyttöystävä yksin kotona ja mies viettämässä baarissa ns. poikien iltaa. Ei toimi.
      Pitää ymmärtää, et jos on parisuhteessa, niin aika moni asia ei toimi sillon...:)

      • Lisäyksenä noihin baareiluihin vielä, että nimenomaan yöllä.. Eriasia jos se tapahtuu joskus alkuillasta.
        Ajatelkaa omaa kumppanianne ja mitä hän kokee siinä tilanteessa, niin ehkä teidänkin suhteet saattais vielä jonain päivänä kestääkkin.
        Meillä on avioeroja ja eroja ylipäätään paljon, koska ihmiset eivät osaa yhtään ajatella kumppaniaan ja miltähän se ja se asia hänestä mahtaa tuntua.


      • 8778698769
        CamelBoots kirjoitti:

        Lisäyksenä noihin baareiluihin vielä, että nimenomaan yöllä.. Eriasia jos se tapahtuu joskus alkuillasta.
        Ajatelkaa omaa kumppanianne ja mitä hän kokee siinä tilanteessa, niin ehkä teidänkin suhteet saattais vielä jonain päivänä kestääkkin.
        Meillä on avioeroja ja eroja ylipäätään paljon, koska ihmiset eivät osaa yhtään ajatella kumppaniaan ja miltähän se ja se asia hänestä mahtaa tuntua.

        Täysin samaa mieltä.

        Face on kans yks prkl. Jopa paljon suurempi riski kuin baarit. Olen kyllä tavannut miehiä, joihin olen luottanut 100% joka tilanteessa. Tuulettumaan meneminen on kyllä ymmärrettävää siinä tilanteessa, jos ollaan pitkään asuttu samassa osoitteessa. Hyvinä päivinä ei uhkaa ole. Entä huonoina alkoholi? Niinpä..


      • Nicitönnä

        Joo, useinhan juuri mies/nainen kaverisuhteet jää katkolle, kun jompi kumpi alkaa seurustella vakavasti.

        Tahdikkuus on toki tärkeä juttu. Monesti rakkaussuhde kuitenkin päihittää kaveri -ja ystäväsuhteet. Joille se parisuhde on tärkeempää kun ystävät ja kaverit.

        Joillain taas toisinpäin...parisuhteet jää, kun ystäviltä ei ehdi.


      • Miksei toimi baari-illat omien kavereiden kanssa? En ymmärrä, paitsi että olet mustasukkainen ja haluat pitää silmällä puolisoasi kaiken aikaa. Minusta kaveri-illat ilman puolisoa ovat mukavaa vaihtelua kummallekin, mut tottakai se vaatii luottamusta puolin ja toisin. Oikeassa, kestävässä parisuhteessahan sitä tietenkin on. Pitää ymmärtää, ettei parisuhde ole vankila vaan yhteinen päätös elää ja olla yhdessä.


      • elämänpeli1 kirjoitti:

        Miksei toimi baari-illat omien kavereiden kanssa? En ymmärrä, paitsi että olet mustasukkainen ja haluat pitää silmällä puolisoasi kaiken aikaa. Minusta kaveri-illat ilman puolisoa ovat mukavaa vaihtelua kummallekin, mut tottakai se vaatii luottamusta puolin ja toisin. Oikeassa, kestävässä parisuhteessahan sitä tietenkin on. Pitää ymmärtää, ettei parisuhde ole vankila vaan yhteinen päätös elää ja olla yhdessä.

        Kyllä nää suhteet tiedetään missä mies ryyppää illat kavereiden kanssa ja vaimo kotona yksin lapsien kanssa...Sitä voi lässyttää kaikkea paskaa, mutta käytännössä nämä suhteet on melko onnettomia..Jos yöllä pitää päästä viihteelle ryyppäämään ja tuulettumaan, niin menee tyttöystävän kanssa yhdessä.
        Ei voi elää sinkkuelämää parisuhteessa..Näin se vaan on.


      • CamelBoots kirjoitti:

        Kyllä nää suhteet tiedetään missä mies ryyppää illat kavereiden kanssa ja vaimo kotona yksin lapsien kanssa...Sitä voi lässyttää kaikkea paskaa, mutta käytännössä nämä suhteet on melko onnettomia..Jos yöllä pitää päästä viihteelle ryyppäämään ja tuulettumaan, niin menee tyttöystävän kanssa yhdessä.
        Ei voi elää sinkkuelämää parisuhteessa..Näin se vaan on.

        Ei tietenkään voi elää sinkkuelämää parisuhteessa, mutta ei myöskään tarvitse kulkea koko ajan yhdessä kuin siamilaiset kaksoset. Jos ei edes vessaan pääse yksin, niin ei sillä puolisolla ihan kaikki ole päässä kohdallaan. Sinä esität tuossa ääripään esimerkin, minä taas puhun normaalista parisuhteesta, jossa on myös omaa tilaa ja aikaa kummallakin. Jos parisuhde on onneton, miksi siinä sitten pitää kitua? Lähtee kävelemään ja alkaa elää onnellista elämää. Vain lähimmäisriippuvainen jää roikkumaan huonoon suhteeseen ja sitten valittaa, kun ei ole kivaa.


      • dlfkgjy
        elämänpeli1 kirjoitti:

        Ei tietenkään voi elää sinkkuelämää parisuhteessa, mutta ei myöskään tarvitse kulkea koko ajan yhdessä kuin siamilaiset kaksoset. Jos ei edes vessaan pääse yksin, niin ei sillä puolisolla ihan kaikki ole päässä kohdallaan. Sinä esität tuossa ääripään esimerkin, minä taas puhun normaalista parisuhteesta, jossa on myös omaa tilaa ja aikaa kummallakin. Jos parisuhde on onneton, miksi siinä sitten pitää kitua? Lähtee kävelemään ja alkaa elää onnellista elämää. Vain lähimmäisriippuvainen jää roikkumaan huonoon suhteeseen ja sitten valittaa, kun ei ole kivaa.

        Vessassa käynti ja baarissa käynti on kaksi aivan eri asiaa. Tarkoittaa kai sulle samaa, otan osaa.


      • dlfkgjy kirjoitti:

        Vessassa käynti ja baarissa käynti on kaksi aivan eri asiaa. Tarkoittaa kai sulle samaa, otan osaa.

        Huvittava kommentti, kertoo minulle ainakin sen, ettei sinulla ole hajuakaan, mistä puhutaan.


    • näinmeilläkinon

      Niin kuka nyt tietäen antaa varatun itseään vedättää? Kyllä minunkin kumppani on kertonut kaikille olemassa olostani että statukseen sen laittanut. Pari suhteessa on ystäviä yhteisiä että omia tuttuja. Se mitä niiden kanssa touhutaan on täysin sen hallussa mitä niiden vallassa. Jos ei kunnioita oikein kumppaniaan vaan suhteilee ystävänsä kanssa tulee ilmi joskus. Joko toisen kertomana tai itsensä kertomana eikö totta? Kyllä terveen ihmisen tulee osata olla ystävä jopa varatulle. Jos taas ei osaa niin silloin on sairas ihminen kyseessä. Toki se mustasukkaisuutta voi tuoda parille mutta pitää osata kysyä ja keskustella. Samoin voi ottaa yhteyttä tuohon jota epäilee. Toki voi olla ettei kehtaa vaan uskoo kumppaniaan. Minäkin epäilen yhden ystävän tekemistä kumppanini kanssa. En syytä tietenkään turhasta ja ymmärrän olevani mustasukkainen joten rakastan kumppaniani. Kysymällä voi asian saada kuntoon.

    • No jos joskus parisuhde on, niin sitten on voitava olla naisystävät. Ne on tavallaan minua. Keskusteluystävyys muutamaan naiseen on ja tekee minusta osittain tälläisen kun olen. Että eipä auta. Jos se ahdistaa, niin sitten pitää ahdistua ja nostaa kytkintä. Ei auta. En tälläisissä asioissa aio joustaa. Ei ole sen väärti kukaan.

      • Samaa mieltä. Mulla on muidenkin asioiden suhteen aika jäykkä jousto parisuhteessa. Miksi antaisin jonkun toisen määrätä miten saan elää. Tietty on asioita, joista pitääkin jutella ja neuvotella. Mut mun elämäni on mun näköiseni ja minua. Mä annan toiselle ihan yhtälailla vapauden omaan elämäänsä. Jos toiseen ei voi luottaa, niin miksi sellaisen kanssa edes on? Tai toinen puoli asiasta, jos on niin heikko itsetunto että pitää toista kontrolloida, niin onko edes kykenevä parisuhteeseen?


      • LinerT.2 kirjoitti:

        Samaa mieltä. Mulla on muidenkin asioiden suhteen aika jäykkä jousto parisuhteessa. Miksi antaisin jonkun toisen määrätä miten saan elää. Tietty on asioita, joista pitääkin jutella ja neuvotella. Mut mun elämäni on mun näköiseni ja minua. Mä annan toiselle ihan yhtälailla vapauden omaan elämäänsä. Jos toiseen ei voi luottaa, niin miksi sellaisen kanssa edes on? Tai toinen puoli asiasta, jos on niin heikko itsetunto että pitää toista kontrolloida, niin onko edes kykenevä parisuhteeseen?

        Niin. Se oman kuupan sisältö tulee aina esiin kaikissa ihmissuhdeasioissa...

        Huvittavaa ajatellakaan enää, että muokkaantuis toisen mukaan. Voin opetella viemään tyyliin tennissukat muualle kuin sohvanviereen, mutta määrittelemään toimivat ja tärkeät ihmissuhteet uudelleen jonkun tyypin takia? No ei todellaan mene niin.


      • Minusta toimiva parisuhde on mukavaa yhdessäoloa myös erillään. Pitää olla yhteistä aikaa kahdestaan, mutta pitää pystyä tapaamaan omiakin ystäviä ilman valvovaa silmää. Jos luottamusta ei riitä, ei kannata kituuttaa parisuhteessahan.


      • elämänpeli1 kirjoitti:

        Minusta toimiva parisuhde on mukavaa yhdessäoloa myös erillään. Pitää olla yhteistä aikaa kahdestaan, mutta pitää pystyä tapaamaan omiakin ystäviä ilman valvovaa silmää. Jos luottamusta ei riitä, ei kannata kituuttaa parisuhteessahan.

        Joo. Moni on kysynyt multa, että eikö riitä jakaa asiansa omsn naisen kanssa.. mutta ei kyse ole siitä. Mä ainakin ajattelen puhuessani asioista...sitten ne voi kertoa kumppanille...esim.

        Mutta löytyy niitä, joita ei samansukupuoleinen ystävä kumppanilla haittaa.


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. Moni on kysynyt multa, että eikö riitä jakaa asiansa omsn naisen kanssa.. mutta ei kyse ole siitä. Mä ainakin ajattelen puhuessani asioista...sitten ne voi kertoa kumppanille...esim.

        Mutta löytyy niitä, joita ei samansukupuoleinen ystävä kumppanilla haittaa.

        Jakaa oman naisen kanssa.... Joskus vaan tarvii ulkopuolisen mielipiteen, kun se oman puolison mielipide on niin kuultu. Saa vähän uutta näkökulmaa aiheeseen.


      • elämänpeli1 kirjoitti:

        Jakaa oman naisen kanssa.... Joskus vaan tarvii ulkopuolisen mielipiteen, kun se oman puolison mielipide on niin kuultu. Saa vähän uutta näkökulmaa aiheeseen.

        Näinpä. Esimerkiksi joku pikkukina alla ja ei ymmärrä toista...nainen naisena voi antaa ihan juuri toisen näkökulman ja mikä tälläsessä ylivoimaista...ei tule itsepuolustusmekanismit päälle...hän on puolueeton...jos ystävä on.


      • Dissident kirjoitti:

        Näinpä. Esimerkiksi joku pikkukina alla ja ei ymmärrä toista...nainen naisena voi antaa ihan juuri toisen näkökulman ja mikä tälläsessä ylivoimaista...ei tule itsepuolustusmekanismit päälle...hän on puolueeton...jos ystävä on.

        Just noi itsepuolustusmekanismit aiheuttaa, että erimielisyydestä nousee valtava myrsky. Pahimmillaan kumpikin kaivaa puolustuspoterot ja ollaan pattitilanteessa. Minä olen ollut sellaisessa suhteessa, jossa kaikki sanomani kyseenalaistettiin, jos sanoin maan olevan pyöreä, hän väitti litteäksi ja minun olisi pitänyt perustella näkemykseni hänelle juurta jaksain. Kun joku toinen sanoi saman asian samoilla sanoillakin kuin minä, hän heti ymmärsi, mistä on kysymys. Tosin sama päti myös päinvastoin, minun sanomisillani ei ollut mitään merkitystä, jos kaveri oli hänen kanssaan samaa mieltä. Nykyään jos törmään samanlaiseen vänkääjään, niin poistun takavasemmalle hyvin nopeaan.


      • elämänpeli1 kirjoitti:

        Just noi itsepuolustusmekanismit aiheuttaa, että erimielisyydestä nousee valtava myrsky. Pahimmillaan kumpikin kaivaa puolustuspoterot ja ollaan pattitilanteessa. Minä olen ollut sellaisessa suhteessa, jossa kaikki sanomani kyseenalaistettiin, jos sanoin maan olevan pyöreä, hän väitti litteäksi ja minun olisi pitänyt perustella näkemykseni hänelle juurta jaksain. Kun joku toinen sanoi saman asian samoilla sanoillakin kuin minä, hän heti ymmärsi, mistä on kysymys. Tosin sama päti myös päinvastoin, minun sanomisillani ei ollut mitään merkitystä, jos kaveri oli hänen kanssaan samaa mieltä. Nykyään jos törmään samanlaiseen vänkääjään, niin poistun takavasemmalle hyvin nopeaan.

        Niin. No pahinta noissa oman "minän" puoluskeinoissa on, että niillä oikeastaan tekee monesti itselleen eniten sitä hallaa. Itsetunto/varmuus kun lähentelee nollaa, tuo taas on tapissaan. Jänniä juttuja nää...

        Sinua ei olekaan näkynyt pitkiinaikoihin.


      • Dissident kirjoitti:

        Niin. No pahinta noissa oman "minän" puoluskeinoissa on, että niillä oikeastaan tekee monesti itselleen eniten sitä hallaa. Itsetunto/varmuus kun lähentelee nollaa, tuo taas on tapissaan. Jänniä juttuja nää...

        Sinua ei olekaan näkynyt pitkiinaikoihin.

        No tässä on ollut kaikkea muuta, ei ole riittänyt kiinnostusta samoihin aiheisiin, mitä tällä palstalla pyörii.


      • elämänpeli1 kirjoitti:

        No tässä on ollut kaikkea muuta, ei ole riittänyt kiinnostusta samoihin aiheisiin, mitä tällä palstalla pyörii.

        Joo. On täällä ollut pitkään hirmu msrinata vaan. Nyt näyttäs taas piristyvän vähän.


      • vaihtoehtona
        Dissident kirjoitti:

        Näinpä. Esimerkiksi joku pikkukina alla ja ei ymmärrä toista...nainen naisena voi antaa ihan juuri toisen näkökulman ja mikä tälläsessä ylivoimaista...ei tule itsepuolustusmekanismit päälle...hän on puolueeton...jos ystävä on.

        Pikkukinat selvitellään oman kumppanin kanssa, ei nais tai mies ystävän näkökulmasta. Muuten ollaan hakoteillä.


      • vaihtoehtona kirjoitti:

        Pikkukinat selvitellään oman kumppanin kanssa, ei nais tai mies ystävän näkökulmasta. Muuten ollaan hakoteillä.

        Niinhän sitä vois kuvitella, mut kun pikkukinasta paisuu valtava riita, niin tekee ihan hyvää saada uutta näkökulmaa. Voi vaikka ymmärtää, että EHKÄ puolison puheissa onkin jokin pointti, vaikka itse en sitä löydä. Tosin toiset vänkää ihan vänkäämisen ilosta, vaikka itsekin tajuaisi, ettei se johda mihinkään, pitää vain päästä sanomaan se viimeinen sana.


      • vaihtoehtona kirjoitti:

        Pikkukinat selvitellään oman kumppanin kanssa, ei nais tai mies ystävän näkökulmasta. Muuten ollaan hakoteillä.

        No elämänpeli vastaskin jo mun puolesta...ei lisäiltävää...


      • vaihtoehtona
        elämänpeli1 kirjoitti:

        Niinhän sitä vois kuvitella, mut kun pikkukinasta paisuu valtava riita, niin tekee ihan hyvää saada uutta näkökulmaa. Voi vaikka ymmärtää, että EHKÄ puolison puheissa onkin jokin pointti, vaikka itse en sitä löydä. Tosin toiset vänkää ihan vänkäämisen ilosta, vaikka itsekin tajuaisi, ettei se johda mihinkään, pitää vain päästä sanomaan se viimeinen sana.

        Minua kyllä vituttaisi, jos kuulisin että mieheni kysyisi neuvoa riitoihimme ystävä-Maijalta.
        "Maijankin mielestä..blaa blaa.." Riippumatta siitä, kumman puolelle Maija asettuu. Samoin olisi toisin päin.

        Ei muuta lisäiltävää mullakaan.


      • vaihtoehtona kirjoitti:

        Minua kyllä vituttaisi, jos kuulisin että mieheni kysyisi neuvoa riitoihimme ystävä-Maijalta.
        "Maijankin mielestä..blaa blaa.." Riippumatta siitä, kumman puolelle Maija asettuu. Samoin olisi toisin päin.

        Ei muuta lisäiltävää mullakaan.

        Eihän se tuota tarkoita. Itse sitä edelleen pitää miettiä oma elämänsä, eikä turvautua Maijaan.

        Mutta jokainen tavallaan...


      • vaihtoehtona kirjoitti:

        Minua kyllä vituttaisi, jos kuulisin että mieheni kysyisi neuvoa riitoihimme ystävä-Maijalta.
        "Maijankin mielestä..blaa blaa.." Riippumatta siitä, kumman puolelle Maija asettuu. Samoin olisi toisin päin.

        Ei muuta lisäiltävää mullakaan.

        Mikä siinä niin vituttaisi? Sekö, että mies puhuu Maijan kanssa eikä Pekan tai Riston? Asioista on hyvä puhua ja jos mies ei kanssasi pysty puhumaan, niin hän puhuu jonkun toisen kanssa. Risto käskisi heivaamaan tuollaisen nalkuttavan akan pihalle, Pekka käskisi unohtamaan koko jutun ja lähtemään kanssaan mökille viikonlopuksi saunomaan. Mutta Maija voisi antaa naisnäkökulmaa asiaan, ei hän sänkyyn halua miehesi kanssa. Se kai se suurin pelko sinullakin on, että mies huomaa pystyvänsä kommunikoimaan Maijan kanssa helpommin kuin sinun.


      • vaihtoehtona
        elämänpeli1 kirjoitti:

        Mikä siinä niin vituttaisi? Sekö, että mies puhuu Maijan kanssa eikä Pekan tai Riston? Asioista on hyvä puhua ja jos mies ei kanssasi pysty puhumaan, niin hän puhuu jonkun toisen kanssa. Risto käskisi heivaamaan tuollaisen nalkuttavan akan pihalle, Pekka käskisi unohtamaan koko jutun ja lähtemään kanssaan mökille viikonlopuksi saunomaan. Mutta Maija voisi antaa naisnäkökulmaa asiaan, ei hän sänkyyn halua miehesi kanssa. Se kai se suurin pelko sinullakin on, että mies huomaa pystyvänsä kommunikoimaan Maijan kanssa helpommin kuin sinun.

        Jos on kyse pikkukinasta, eikö (aikuisen) miehen pitäisi osata selvitellä pikkuriidat, eikä juosta helmat hampaissa neuvoa hakemaan? Keneltäkään. Oli kyse sitten verhojen väristä tai anoppilaan vierailusta. Jos jo pikkukinat tuottaa vaikeuksia, miten on isojen riitojen kanssa? Naispesäpallojoukkueen näkökulmaa?

        En pelkää. Minun tuntemani miehet käskisivät minun heivata ukon pihalle, jos kuulisivat hänen menneen kitisemään parisuhteemme riitoja toisille naisille. Tosi ystävä ei ota kantaa riitaan kuulematta molempia osapuolia. Eikö se ole epävarmuutta, jos tarvitsee taustajoukon tukemaan mielipidettään??

        Ei siinä tarvita psykologista analysointia tai pohdintaa näkökulmaan, miksi punaiset verhot ovat sinisiä paremmat. Vetää pitkää tikkua, kummat laitetaan. Ja voi paska, jos tulee väärät. :)

        Olisipa Palsta-Maija olemassa..


      • vaihtoehtona kirjoitti:

        Jos on kyse pikkukinasta, eikö (aikuisen) miehen pitäisi osata selvitellä pikkuriidat, eikä juosta helmat hampaissa neuvoa hakemaan? Keneltäkään. Oli kyse sitten verhojen väristä tai anoppilaan vierailusta. Jos jo pikkukinat tuottaa vaikeuksia, miten on isojen riitojen kanssa? Naispesäpallojoukkueen näkökulmaa?

        En pelkää. Minun tuntemani miehet käskisivät minun heivata ukon pihalle, jos kuulisivat hänen menneen kitisemään parisuhteemme riitoja toisille naisille. Tosi ystävä ei ota kantaa riitaan kuulematta molempia osapuolia. Eikö se ole epävarmuutta, jos tarvitsee taustajoukon tukemaan mielipidettään??

        Ei siinä tarvita psykologista analysointia tai pohdintaa näkökulmaan, miksi punaiset verhot ovat sinisiä paremmat. Vetää pitkää tikkua, kummat laitetaan. Ja voi paska, jos tulee väärät. :)

        Olisipa Palsta-Maija olemassa..

        No minä ratkaisen tälläisen asian jo heti suurinpiirtein kättelyssä. Sanon, että naispuoleisia ystäviä on ja ne pysyy. Siinä on turha enää sen jälkeen marmattaa. Ja ennen tietty voi lähteä kälpsimään erisuuntaan.


      • vaihtoehtona
        Dissident kirjoitti:

        No minä ratkaisen tälläisen asian jo heti suurinpiirtein kättelyssä. Sanon, että naispuoleisia ystäviä on ja ne pysyy. Siinä on turha enää sen jälkeen marmattaa. Ja ennen tietty voi lähteä kälpsimään erisuuntaan.

        Samaa mieltä. Naisystävä on ok, kunhan hän ei ala parisuhdeneuvojaksi.


      • vaihtoehtona kirjoitti:

        Samaa mieltä. Naisystävä on ok, kunhan hän ei ala parisuhdeneuvojaksi.

        No hyvin pitkälti sellainen on minusta kiinni, mitä ystäviltä otan vastaan. Ei niinkään ystävästä itsestään. Ja itsehän valitsen ystävät.

        Mikään ei estä naisen tutustumista myös minun naisystäviin. Itse taas en suostu kaikkea heidän elämästään kertomaan, edes tälle naiselle.

        Aika helppoa ja yksinkertaista. Avointa hommaa...

        Edellisen naisen kanssa esimerkiksi käytiin yhdessä minun naisystävän luona. Positiivinen ja mieleenpainuva kokemus. Se häivytti viimeisetkin rippeet epäilyksistä naisystävän ja minun välisestä suhteesta...niin ainakin tämä nainen minulle sanoi...ja tältäosin ainakin taas hänen ja minun välinen suhde parani.


      • vaihtoehtona kirjoitti:

        Jos on kyse pikkukinasta, eikö (aikuisen) miehen pitäisi osata selvitellä pikkuriidat, eikä juosta helmat hampaissa neuvoa hakemaan? Keneltäkään. Oli kyse sitten verhojen väristä tai anoppilaan vierailusta. Jos jo pikkukinat tuottaa vaikeuksia, miten on isojen riitojen kanssa? Naispesäpallojoukkueen näkökulmaa?

        En pelkää. Minun tuntemani miehet käskisivät minun heivata ukon pihalle, jos kuulisivat hänen menneen kitisemään parisuhteemme riitoja toisille naisille. Tosi ystävä ei ota kantaa riitaan kuulematta molempia osapuolia. Eikö se ole epävarmuutta, jos tarvitsee taustajoukon tukemaan mielipidettään??

        Ei siinä tarvita psykologista analysointia tai pohdintaa näkökulmaan, miksi punaiset verhot ovat sinisiä paremmat. Vetää pitkää tikkua, kummat laitetaan. Ja voi paska, jos tulee väärät. :)

        Olisipa Palsta-Maija olemassa..

        Aikuinen todellakin osaa selvitellä riidat, mutta kaikkihan eivät ole aikuisia, vaikka ikä niin edellyttäisi. Jos sinä saat miehesi kanssa riidan aikaiseksi verhojen väristä, niin ehkä sinun kannattaisi syventyä tähän ongelmaan miespuolisten tuttujesi kanssa.

        Ja tiedoksi, yksi Maija ei vielä muodosta pesäpallojoukkuetta. Ja kerropa ihan rehellisesti, puhutko parisuhteestasi tai ongelmistasi naisystäviesi kanssa? Ilman että he puhuvat miehesi kanssa, eli kuulematta sitä toista osapuolta?


      • EdesUnissa
        elämänpeli1 kirjoitti:

        Niinhän sitä vois kuvitella, mut kun pikkukinasta paisuu valtava riita, niin tekee ihan hyvää saada uutta näkökulmaa. Voi vaikka ymmärtää, että EHKÄ puolison puheissa onkin jokin pointti, vaikka itse en sitä löydä. Tosin toiset vänkää ihan vänkäämisen ilosta, vaikka itsekin tajuaisi, ettei se johda mihinkään, pitää vain päästä sanomaan se viimeinen sana.

        Olet selkeästi enempi sellaisen intohimottoman kaverisuhteen kuvaaja kuin kiihkeän parisuhteen. Ollaan huvipuistossa ja illallisella yhdessä, jotellaan keskinäisestä suhteestamme ulkopuolisten kanssa neuvoja kysellen, jne.
        Jos parisuhteessa on intohimoa niin ongelmista keskustelu esim. toisen naisen kanssa voi antaa sille omallesi kuvan että se toinen nainen onkin mielestäsi fiksumpi, läheisempi tai arvostat hänen mielipidettään enemmän. Se loukkaisi.

        Sama juttu tuossa kaveri hommassa. Jos alan käydä ulkona vaikkapa vain syömässä jonkun naistuttavani kanssa, niin oma naisystäväni loukkaantuu koska kyseenalaistaa miksi vietän vapaa-aikaani jonkun toisen naisen kanssa.

        En ole ikinä ollut tuollaisessa kaveri-parisuhteessa naisen kanssa, joten en voi edes kuvitella miltä se näyttää. Toki olen tehnyt jotakuinkin juuri niin kuin olen halunnut, mutta en ole edes ajatellut että minulle kuuluisi vapaus tehdä niin. Minulle kuuluu vain vapaus tehdä valintoja, joista joidenkin hinta parisuhteessa voi olla korkea.


      • EdesUnissa kirjoitti:

        Olet selkeästi enempi sellaisen intohimottoman kaverisuhteen kuvaaja kuin kiihkeän parisuhteen. Ollaan huvipuistossa ja illallisella yhdessä, jotellaan keskinäisestä suhteestamme ulkopuolisten kanssa neuvoja kysellen, jne.
        Jos parisuhteessa on intohimoa niin ongelmista keskustelu esim. toisen naisen kanssa voi antaa sille omallesi kuvan että se toinen nainen onkin mielestäsi fiksumpi, läheisempi tai arvostat hänen mielipidettään enemmän. Se loukkaisi.

        Sama juttu tuossa kaveri hommassa. Jos alan käydä ulkona vaikkapa vain syömässä jonkun naistuttavani kanssa, niin oma naisystäväni loukkaantuu koska kyseenalaistaa miksi vietän vapaa-aikaani jonkun toisen naisen kanssa.

        En ole ikinä ollut tuollaisessa kaveri-parisuhteessa naisen kanssa, joten en voi edes kuvitella miltä se näyttää. Toki olen tehnyt jotakuinkin juuri niin kuin olen halunnut, mutta en ole edes ajatellut että minulle kuuluisi vapaus tehdä niin. Minulle kuuluu vain vapaus tehdä valintoja, joista joidenkin hinta parisuhteessa voi olla korkea.

        Intohimoisessakaan suhteessa ei tarvitse ripustautua siihen toiseen ja unohtaa omat ystävänsä. Jos tuleekin ero, huomaa olevansa täysin yksin. En tiedä tarkoitatko kaveri-parisuhteella ystävyyttä vastakkaisen sukupuolen kanssa vaiko parisuhdetta puolison kanssa, nehän ovat kuitenkin kaksi eri asiaa. Jos molemmista on kokemusta, ymmärtää niiden eron.


      • slghop
        elämänpeli1 kirjoitti:

        Minusta toimiva parisuhde on mukavaa yhdessäoloa myös erillään. Pitää olla yhteistä aikaa kahdestaan, mutta pitää pystyä tapaamaan omiakin ystäviä ilman valvovaa silmää. Jos luottamusta ei riitä, ei kannata kituuttaa parisuhteessahan.

        Omien ystävien tapaaminen ei kestä päivänvaloa? Pitää mennä pimeään baariin tapaamaan, rikollisiako ovat?
        Meille kotiin voi ystävät tulla koska vaan, tai käydä jossain kahvilla, syömässä, ei siinä baaria tarvita, toki alkoholiriippuvaisten on tietenkin päästävä baariin vaikka parisuhteen kustannuksella..


      • slghop kirjoitti:

        Omien ystävien tapaaminen ei kestä päivänvaloa? Pitää mennä pimeään baariin tapaamaan, rikollisiako ovat?
        Meille kotiin voi ystävät tulla koska vaan, tai käydä jossain kahvilla, syömässä, ei siinä baaria tarvita, toki alkoholiriippuvaisten on tietenkin päästävä baariin vaikka parisuhteen kustannuksella..

        Kuka on puhunut baariin menosta? Minulla ainakin on muutakin ajanvietettä kuin baarit tai alkoholi.


      • elämänpeli1 kirjoitti:

        Kuka on puhunut baariin menosta? Minulla ainakin on muutakin ajanvietettä kuin baarit tai alkoholi.

        Kaikesta täällä joutuu vääntämäänkin...

        Heh...


      • vaihtoehtona
        elämänpeli1 kirjoitti:

        Aikuinen todellakin osaa selvitellä riidat, mutta kaikkihan eivät ole aikuisia, vaikka ikä niin edellyttäisi. Jos sinä saat miehesi kanssa riidan aikaiseksi verhojen väristä, niin ehkä sinun kannattaisi syventyä tähän ongelmaan miespuolisten tuttujesi kanssa.

        Ja tiedoksi, yksi Maija ei vielä muodosta pesäpallojoukkuetta. Ja kerropa ihan rehellisesti, puhutko parisuhteestasi tai ongelmistasi naisystäviesi kanssa? Ilman että he puhuvat miehesi kanssa, eli kuulematta sitä toista osapuolta?

        Ehei, meillä ei riidellä verhojen väristä, se oli vain esimerkki pikkukinasta.

        EdesUnissa ymmärtää mitä tarkoitan. En ripustautumista toiseen, vaan miten suhteesta ja sen toimivuudesta kertominen vastakkaista sukupuolta olevalle ystävälle loukkaa. Ja myös liika -mikä kenellekin on liikaa- ajanvietto keskenään. Se ei ole epäilyttävää, eikä takertumista vaan loukkaavaa. Jos viihtyy liikaa muualla ja toisten seurassa, on aihetta miettiä jatkaako yhdessä vai ei.

        Häiritsisikö sinua, elämänpeli1, jos sun tyttöystävä kertoisi mieskaverilleen, miten pieni kikkeli sinulla on? Tai miten surkea olet sängyssä? Kun sinä kertoilet riidoistanne tai kyselet parisuhdeneuvoja naisystävältä, saattaa se kumppanistasi tuntua samalta, kun sinusta tuntuisi vehkeistäsi puhuminen toisille miehille. Kumpikin rikkoo parisuhteen kirjoittamatonta sääntöä: On asioita, jotka eivät kuulu muille ja joista ei puhuta muille. Ymmärrätkö mitä ajan takaa?

        Ja aloittaja kysyi, voiko parisuhteessa jne... Mielestäni voi, kunhan mies ei loukkaa parisuhdetta tai aseta naisystävää etusijalle. Naisystävän ulkonäöllä ei ole väliä, olkoon missi tai naama kun petolinnun perse.

        elämänpeli1 jatkakoon valitsemallaan tiellä, se toimii hänellä. Yllä oli minun mielipiteeni. Jokainen nainen, kuten mieskin on erilainen ja ajattelee eri lailla. Piste. :)


      • vaihtoehtona kirjoitti:

        Ehei, meillä ei riidellä verhojen väristä, se oli vain esimerkki pikkukinasta.

        EdesUnissa ymmärtää mitä tarkoitan. En ripustautumista toiseen, vaan miten suhteesta ja sen toimivuudesta kertominen vastakkaista sukupuolta olevalle ystävälle loukkaa. Ja myös liika -mikä kenellekin on liikaa- ajanvietto keskenään. Se ei ole epäilyttävää, eikä takertumista vaan loukkaavaa. Jos viihtyy liikaa muualla ja toisten seurassa, on aihetta miettiä jatkaako yhdessä vai ei.

        Häiritsisikö sinua, elämänpeli1, jos sun tyttöystävä kertoisi mieskaverilleen, miten pieni kikkeli sinulla on? Tai miten surkea olet sängyssä? Kun sinä kertoilet riidoistanne tai kyselet parisuhdeneuvoja naisystävältä, saattaa se kumppanistasi tuntua samalta, kun sinusta tuntuisi vehkeistäsi puhuminen toisille miehille. Kumpikin rikkoo parisuhteen kirjoittamatonta sääntöä: On asioita, jotka eivät kuulu muille ja joista ei puhuta muille. Ymmärrätkö mitä ajan takaa?

        Ja aloittaja kysyi, voiko parisuhteessa jne... Mielestäni voi, kunhan mies ei loukkaa parisuhdetta tai aseta naisystävää etusijalle. Naisystävän ulkonäöllä ei ole väliä, olkoon missi tai naama kun petolinnun perse.

        elämänpeli1 jatkakoon valitsemallaan tiellä, se toimii hänellä. Yllä oli minun mielipiteeni. Jokainen nainen, kuten mieskin on erilainen ja ajattelee eri lailla. Piste. :)

        Meitä on moneks, mutta veikkaan, että elämänpelillä on tosi pieni pippeli ja tosi ylpeäkin sen olemattomuudesta....ainskin itsellään. Hehe...

        Hän on nainen...


      • eikuulutapoihini
        vaihtoehtona kirjoitti:

        Ehei, meillä ei riidellä verhojen väristä, se oli vain esimerkki pikkukinasta.

        EdesUnissa ymmärtää mitä tarkoitan. En ripustautumista toiseen, vaan miten suhteesta ja sen toimivuudesta kertominen vastakkaista sukupuolta olevalle ystävälle loukkaa. Ja myös liika -mikä kenellekin on liikaa- ajanvietto keskenään. Se ei ole epäilyttävää, eikä takertumista vaan loukkaavaa. Jos viihtyy liikaa muualla ja toisten seurassa, on aihetta miettiä jatkaako yhdessä vai ei.

        Häiritsisikö sinua, elämänpeli1, jos sun tyttöystävä kertoisi mieskaverilleen, miten pieni kikkeli sinulla on? Tai miten surkea olet sängyssä? Kun sinä kertoilet riidoistanne tai kyselet parisuhdeneuvoja naisystävältä, saattaa se kumppanistasi tuntua samalta, kun sinusta tuntuisi vehkeistäsi puhuminen toisille miehille. Kumpikin rikkoo parisuhteen kirjoittamatonta sääntöä: On asioita, jotka eivät kuulu muille ja joista ei puhuta muille. Ymmärrätkö mitä ajan takaa?

        Ja aloittaja kysyi, voiko parisuhteessa jne... Mielestäni voi, kunhan mies ei loukkaa parisuhdetta tai aseta naisystävää etusijalle. Naisystävän ulkonäöllä ei ole väliä, olkoon missi tai naama kun petolinnun perse.

        elämänpeli1 jatkakoon valitsemallaan tiellä, se toimii hänellä. Yllä oli minun mielipiteeni. Jokainen nainen, kuten mieskin on erilainen ja ajattelee eri lailla. Piste. :)

        Miksi ihmessä joku kertoo tuollaisia asioita ystävälleen kenestäkään! Ihan käsittämätön ajatus. Omia parisuhteen asioita ei kerrota kenellekään muulle koskaan.


      • eikuulutapoihini kirjoitti:

        Miksi ihmessä joku kertoo tuollaisia asioita ystävälleen kenestäkään! Ihan käsittämätön ajatus. Omia parisuhteen asioita ei kerrota kenellekään muulle koskaan.

        Niin. Toisille on eriasiat tärkeitä, toisille taas etua ihan vastakkaisesta toiminnasta.

        Soutamisessa ja huopaamisessa on omat etunsa.


      • vaihtoehtona
        Dissident kirjoitti:

        Meitä on moneks, mutta veikkaan, että elämänpelillä on tosi pieni pippeli ja tosi ylpeäkin sen olemattomuudesta....ainskin itsellään. Hehe...

        Hän on nainen...

        No voi vi--u, kirjaimellisesti. Sekotin toiseen nikkiin. Kiitos kun oikasitte..

        No käännetään toisin päin. Haittaisiko sua, elämänpeli1, jos sun miehesi kertoisi naisystävälleen, miten väljä pi--u sulla on, ja sängyssäkin olet surkea? Jne..

        Ja dissident, on niitäkin joille jää tappi käteen. :)


      • vaihtoehtona kirjoitti:

        No voi vi--u, kirjaimellisesti. Sekotin toiseen nikkiin. Kiitos kun oikasitte..

        No käännetään toisin päin. Haittaisiko sua, elämänpeli1, jos sun miehesi kertoisi naisystävälleen, miten väljä pi--u sulla on, ja sängyssäkin olet surkea? Jne..

        Ja dissident, on niitäkin joille jää tappi käteen. :)

        No toivottavasti ei oo sun veneestä se... kun tuli tuota soutamista ja huopaamista tuonne sotkettua.


      • vaihtoehtona kirjoitti:

        No voi vi--u, kirjaimellisesti. Sekotin toiseen nikkiin. Kiitos kun oikasitte..

        No käännetään toisin päin. Haittaisiko sua, elämänpeli1, jos sun miehesi kertoisi naisystävälleen, miten väljä pi--u sulla on, ja sängyssäkin olet surkea? Jne..

        Ja dissident, on niitäkin joille jää tappi käteen. :)

        Eikä tarvia teititellä... Dissi vaan meidän kesken...


      • vaihtoehtona
        Dissident kirjoitti:

        No toivottavasti ei oo sun veneestä se... kun tuli tuota soutamista ja huopaamista tuonne sotkettua.

        No tuskinpa, eikä haittaisi. En soutele vaarallisilla vesillä, rantakaislikossa vaan sotken menemään.

        Ne ihmisuhdesoutajat ja -huopaajat jää viime lopussa tappi kädessä seisomaan. Kirjaimellisesti sekin... ; )


      • vaihtoehtona kirjoitti:

        Ehei, meillä ei riidellä verhojen väristä, se oli vain esimerkki pikkukinasta.

        EdesUnissa ymmärtää mitä tarkoitan. En ripustautumista toiseen, vaan miten suhteesta ja sen toimivuudesta kertominen vastakkaista sukupuolta olevalle ystävälle loukkaa. Ja myös liika -mikä kenellekin on liikaa- ajanvietto keskenään. Se ei ole epäilyttävää, eikä takertumista vaan loukkaavaa. Jos viihtyy liikaa muualla ja toisten seurassa, on aihetta miettiä jatkaako yhdessä vai ei.

        Häiritsisikö sinua, elämänpeli1, jos sun tyttöystävä kertoisi mieskaverilleen, miten pieni kikkeli sinulla on? Tai miten surkea olet sängyssä? Kun sinä kertoilet riidoistanne tai kyselet parisuhdeneuvoja naisystävältä, saattaa se kumppanistasi tuntua samalta, kun sinusta tuntuisi vehkeistäsi puhuminen toisille miehille. Kumpikin rikkoo parisuhteen kirjoittamatonta sääntöä: On asioita, jotka eivät kuulu muille ja joista ei puhuta muille. Ymmärrätkö mitä ajan takaa?

        Ja aloittaja kysyi, voiko parisuhteessa jne... Mielestäni voi, kunhan mies ei loukkaa parisuhdetta tai aseta naisystävää etusijalle. Naisystävän ulkonäöllä ei ole väliä, olkoon missi tai naama kun petolinnun perse.

        elämänpeli1 jatkakoon valitsemallaan tiellä, se toimii hänellä. Yllä oli minun mielipiteeni. Jokainen nainen, kuten mieskin on erilainen ja ajattelee eri lailla. Piste. :)

        Ei, minua ei todellakaan häiritse, mitä kumppanini kertoo minusta kavereilleen. Katsos, kun parisuhde on kunnossa, uskaltaa antaa tilaa toiselle. Kun luottamus toimii, tietää, ettei kumppani puhu minusta mitään, mikä saattaisi loukata minua. Ja aion todellakin jatkaa tällä valitsemallani tiellä, se tie kun vie onneen.


    • mikseivoisi

      Riippuu millainen ystävyys. Lapsuudenystävä, jonka kanssa pitää yhteyttä keskustellen ja kuulumisia vaihdellen, ok. Työkaveri samoin. Tyttöystäväkin voi ystävystyä heidän kanssaan.

      Naisystävä, jota ei voi esitellä tyttöystävälle kuulostaa hiukan arveluttavalle. Samoin jos naisystävä hälyttää miehen keskellä yötä korjaamaan pesukonetta. Kolmatta kertaa samalla viikolla..

      Entäs voiko parisuhteessa olevalla naisella olla komea miesystävä? Missä menee ystävyyden ja "ystävyyden" raja?

      • Nicitönnä

        Mun mielestä sillä kaverin komeudella ei ole mitään väliä. Vaan tunteilla ja avoimella rehellisyydellä. Mulla on itselläni ollut nuorempana, ihmisten mieltymykset jo tietäen ns. komeita mieskavereita. Komeampia kun mun rakastettuni ovat olleet, näin naisväen arvioiden mukaan. Ehkä joo onkin olleet, mutta ei sillä tavalla minun vetoavia, kun taas ne "vähemmän komeat" ovat olleet. En tiedä miksi ihmiset olettaa automaattisesti, että se komeampi olis muka parempi kumppani vaihtoehto. Kun se ei todellakaan ole niin.

        Kavermiehet on olleet yleensä ison joukon naisia makuun. Löytäneet helposti aina uuden, jos vanha on jäänyt tai jättänyt. Naisia on pörrännyt ns. aina ympärillä. Ehkä supliikkeja ja ulkonäköönsä ja habitukseensa panostavia.

        Nurin kurisena ihmisenä, olen sitä mieltä että ystävyyden raja menee siinä, mikä tuntuu oikealle ja väärälle. Mitä ei kehtaa tehdä oman kumppanin edessä kaverinsa kanssa, ei ole silloin oikein. Minusta se kaveri ei saa olla mikään kuin piilopullo. Sen voi rehellisesti esitellä ja pitää toiminnan sillä tasolla, ettei toisen tarvitse pelätä omaa asemaansa rakastettuna. :)


      • Nicitönnä
        Nicitönnä kirjoitti:

        Mun mielestä sillä kaverin komeudella ei ole mitään väliä. Vaan tunteilla ja avoimella rehellisyydellä. Mulla on itselläni ollut nuorempana, ihmisten mieltymykset jo tietäen ns. komeita mieskavereita. Komeampia kun mun rakastettuni ovat olleet, näin naisväen arvioiden mukaan. Ehkä joo onkin olleet, mutta ei sillä tavalla minun vetoavia, kun taas ne "vähemmän komeat" ovat olleet. En tiedä miksi ihmiset olettaa automaattisesti, että se komeampi olis muka parempi kumppani vaihtoehto. Kun se ei todellakaan ole niin.

        Kavermiehet on olleet yleensä ison joukon naisia makuun. Löytäneet helposti aina uuden, jos vanha on jäänyt tai jättänyt. Naisia on pörrännyt ns. aina ympärillä. Ehkä supliikkeja ja ulkonäköönsä ja habitukseensa panostavia.

        Nurin kurisena ihmisenä, olen sitä mieltä että ystävyyden raja menee siinä, mikä tuntuu oikealle ja väärälle. Mitä ei kehtaa tehdä oman kumppanin edessä kaverinsa kanssa, ei ole silloin oikein. Minusta se kaveri ei saa olla mikään kuin piilopullo. Sen voi rehellisesti esitellä ja pitää toiminnan sillä tasolla, ettei toisen tarvitse pelätä omaa asemaansa rakastettuna. :)

        Tai tiiänhän minä miksi. Koska ne ityse ajattelee niin...komeampi on parempi ja se joka halutaan. Sit ne vielä unohtaa subjektiiviset kokemukset, että toinen voi kokea ja nähdä ihan toisin.

        "En tiedä miksi ihmiset olettaa automaattisesti, että se komeampi olis muka parempi kumppani vaihtoehto. Kun se ei todellakaan ole niin."


      • Bi-nainen__

        Todellakin, riippuu mitä se ystävyys sisältää. Ja mitkä rajat sovitaan ja onko niiden pitäminen vaikeaa vai helppoa.

        Ystävä ja kaveri -erottelukin on niin subjektiivista. Tai ystävä ja sydänystävä.

        Ja mitä kukin kaipaa ihmissuhteiltaan. Yleensähän on niin, että naisilla läheisin ystävä on joku toinen nainen ja miehillä se oma vaimo/tyttöystävä. Eli että naiset on enemmän ystäviä sekä keskenään kuin miesten kanssa kuin miehet keskenään, mut nää voi olla vain juttuja, joita ihmiset sanoittaa eri lailla.


      • Nicitönnä
        Bi-nainen__ kirjoitti:

        Todellakin, riippuu mitä se ystävyys sisältää. Ja mitkä rajat sovitaan ja onko niiden pitäminen vaikeaa vai helppoa.

        Ystävä ja kaveri -erottelukin on niin subjektiivista. Tai ystävä ja sydänystävä.

        Ja mitä kukin kaipaa ihmissuhteiltaan. Yleensähän on niin, että naisilla läheisin ystävä on joku toinen nainen ja miehillä se oma vaimo/tyttöystävä. Eli että naiset on enemmän ystäviä sekä keskenään kuin miesten kanssa kuin miehet keskenään, mut nää voi olla vain juttuja, joita ihmiset sanoittaa eri lailla.

        Niimpä, todentotta tuo erotteluasia ja subjektiivisuus tässäkin ystävyys, kaveri kuviossa.

        Omilla kumppaneilla olleilla ja menneillä on isommalla osalla ollut joku mies se paras ystävä. Tyyliin Palstamäki. Minä oon ollut sitten se nainen vaan. Tuskin ees mikään ystäväksi laskettava otus. :D

        Mutta muutama, eli exä ja nykyinen kyllä taas on sitten niin samaa kastia kanssani, että oma kumppani on se paras ystävä samalla. Hyviä ystäviä silti on ne vanhatkin ystävät, mutta ei niille pyhitetä aikaa, kuten ennen suhdetta ja kuten sille omalle kumppanille. Jonka kanssa jaetaan asiat ja arki. Ystävät siis hiukan siirtyvät "arvoasteikossa" taaemmas, mitä sinkkuna ollessa.

        Tai niiden merkitys hiukan muuttuu.


      • Ilmeisesti ruma tai einiinviehättävä kaveri koetaan vähemmän uhkana kuin komea/kaunis. Ystävyyteen ei ulkonäkö vaikuta, ei ainakaan minulla. Tärkeämpää on ne yhteiset kiinnostuksen kohteet, esim harrastus. Jos kaveri on ollut elämästä jo ennen parisuhdetta, niin tuskin se ystävyys just silloin muuttuu kiimaiseksi seksisuhteeksi, kun parisuhde sattuu löytymään.


    • VuosikymmenienKokem

      En usko, että tuskin koskaan onnistuu parisuhteen ulkopuolisen varatun miehen/ naisen läheinen ystävyys vastakkaiseen sukupuoleen. Kumppanit yleensä haluavat omistaa toisensa ja vain salaamalla ystävyyden läheisyyden on mahdollista olla edes ystäviä, eli yleisesti kyseessä voi korkeintaan olla "hyvän päivän" tuttavuus. Ehkä poikkeuksiakin löytyy ??

      • Nicitönnä

        Helpommin melkein luonnistuu suhteet, jossa kumppanin kaverit muodostuvat myös pariskunnan kavereiksi. Jopa niin, että pariskunnan osapuolet tutustuttavat omat kumppaninsa toisiinsa ja pidetään ystävyyttä yllä pariskuntina.

        Tai kumppanin kavereista tulee myös "sinun" kavereitasi.


    • hyshysmiehet

      Juuri tämä miesten harrastama naisystävien salaaminen pilaa kaiken ja aiheuttaa puolisossa mustasukkaisuutta. Luulevat vielä ettei salailu näy mitenkään ja ettei puoliso ei tajua että jotakin nyt on menossa. Ystävyys onnistuu vaikka pölkyn kanssa jos se on rehellistä ja näkyvää.

      • tarhapöllis

        Kysyy voimia ottaa mies vastaan toisen naisen"sängystä" lomareissun jälkeen. Pestä pyykit ja huoltaa muutenkin, kotia silloin kun on yksin itkuineen odottanut monta päivää/yötä. Lääkkeillä jaksaa !


      • tarhapöllis kirjoitti:

        Kysyy voimia ottaa mies vastaan toisen naisen"sängystä" lomareissun jälkeen. Pestä pyykit ja huoltaa muutenkin, kotia silloin kun on yksin itkuineen odottanut monta päivää/yötä. Lääkkeillä jaksaa !

        Miten olisi sitten ero? Ei tarviisi itkeä perään eikä pestä vaatteita toisen naisen hajuista. Mut kun pitää marttyyrinä vaan jaksaa.


      • nohuhhuhuh
        tarhapöllis kirjoitti:

        Kysyy voimia ottaa mies vastaan toisen naisen"sängystä" lomareissun jälkeen. Pestä pyykit ja huoltaa muutenkin, kotia silloin kun on yksin itkuineen odottanut monta päivää/yötä. Lääkkeillä jaksaa !

        Nainen nyt jumalauta otat sen VASTUUN sun omasta elämästä ja pistät suhteen poikki. Varsinkin jos on lapsia, toi on hirvee malli niillekin. Ja ittes takia!!!


      • kj767jjk
        elämänpeli1 kirjoitti:

        Miten olisi sitten ero? Ei tarviisi itkeä perään eikä pestä vaatteita toisen naisen hajuista. Mut kun pitää marttyyrinä vaan jaksaa.

        Noita kahta perhettä edestakas seilaavia lapsiparkoja on jo ihan tarpeeksi..

        Siihen vielä ne (välillä usein vauhtuvat) iskä- / äitipuolet, niin ei sekään niin kivaa ole.


      • kj767jjk kirjoitti:

        Noita kahta perhettä edestakas seilaavia lapsiparkoja on jo ihan tarpeeksi..

        Siihen vielä ne (välillä usein vauhtuvat) iskä- / äitipuolet, niin ei sekään niin kivaa ole.

        Annat sitten todella terveen parisuhteen mallin lapsille jäämällä tuollaiseen suhteeseen. Äiti on marttyyri ja isä juoksee vieraissa, ja lapsista tulee kieroon kasvaneita koulukiusaajia.


    • Kiltti-nainen-

      Parempi ettei ole ettei jännä naisenne ristiinnaulitse miestä tolpan nokkaan

    • Sinkkumies---

      Naiset on ihan yhtä mustasukkaisia kuin miehetkin. Kerran kutsuin nais ystäviä juhliini ja oman tyttöystävän kanssa oli oli aika jäätävät välit pari päivää, se murjotti eikä puhunut mulle mitään.

    • Gnuk

      Aika omistushaluista porukkaa täällä. 😀

      Mulla on aina ollut suht laaja tuttava- ja kaveripiiri, missä on myös paljon naisia. Jos ei nainen sitä kestä eikä asian kans osaa elää, minä en ole oikea mies sille. ☺️

    • hyvääelämää1

      Olen avioliitossa ollessani käynyt ulkona syömässä miespuolisen työkaverini kanssa, joka tahollaan naimisissa myös. Mikä ongelma? Jos ei voi luottaa puolisoonsa,on paree elää yksin- Ei toista omisteta.

      • EdesUnissa

        Sinun näkemyksessäsi kysymys on luottamuksesta tai sen puutteesta. Minä taas katson asiaa käytöstapojen näkökulmasta ja siksi saamme erilaiset näkemykset.
        Täsmennetäämpä tuota sinun esimerkkiäsi. Jos käyt syömässä ILLALLISEN miespuolisen työkaverisi kanssa vaikkapa kymmenen kertaa ja vain kerran viikossa, niin oletko todellakin sitä mieltä ettei sen tulisi haitata sinun tai sen miehen puolisoa ? Matemaattisesti se johtaa tilanteeseen, että jotta ihmisillä olisi aikaa viettää yhtäpaljon aikaa oman puolisonsa kanssa tuo yksi illallinen vaatii yhteensä kolme illallista. (Tai neljä jos oletetaan että puolisoidenkin pitäisi etsiä vieras illalliskaveri) Tätä siis liki kolme kuukautta.

        Työssä käyvillä ihmisillä ei vain useasti ole aikaa tällaiseen, jolloin joku tuntee jäävänsä syrjään.
        Minun on taas vaikea ajatella että nainen haluaisi olla parisuhteessa kanssani, mutten oikeastaan olisikaan hänen luonaan vaan käyttäisin aikani illallisilla ja baareissa kaverinaisten kanssa. Tulisin vain iltayöstä panoille kotiin ?


    • Epävarmaseoli

      Voi mutta ystävyyden pitää olla avointa. Kaikki on kiellettyä mitä et voisi kumppanillesi kertoa tai näyttää.

      Mies siis eks kielsi yhteydenpidon kaverimiehiin, kyttäs mun säpotkin ja tietty koneen. Sairaan mustis eikä kestänyt painetta että sen naista haluaa moni muukin mies. Olin uskollinen, hän ei. Hänen oli pakko säätää selkäni takana kohottaakseen itsetuntoaan. Jouti avoimille markkinoille.

    • mkpsdpvmsdpmpmsdsdpvm

      Toki, tosin 99.9% tuntee jossain välissä jonkinlaista mustasukkaisuutta jos oikeasti toisesta välittää. Mutta jos hengaa kavereidensa kanssa enemmän kuin parikumppaninsa niin sitten parempi olla ihan sinkku. Nykyäänhän facebook yms. on yksi suurimmista paririkon aiheuttajista.

    • mansikkakakkua

      Mulla ainakin on miespuolisia ystäviä, vuosienkin takaa. Tänään viimeeksi yks vanha opiskulukaverini soitti, oli vaimo joutunut sairaalaan eilen ja tänään mies tarvitsi ruokailuun apua.
      Eli järjestin hänelle pariksi päiväksi valmiit ruuat... kahdelle alle kouluikäiselle ja isälle, maksoi tietenkin ne sapuskat... omakustannushintaan tietenkin veloitin.

      Jauhelihaperunasoselaarikkoa ja riisipuuroa &mansikkakeitoa, 4 kerrosleipää kelmutettuna, 1kg jauhelihapihvejä, keitetyt riisisekavihannekset, 6kpl nakkipiiloja, 1 litra raparperi/omena-vispipuuroa ja 3litraa maitoa, 2litraa tuoremehua.
      Aika avuton on mies tällä hetkellä, koska vaimonsa on hoitanut lapset sekä kodin. (kotiäitinä)

      Lisäksi tein kauppalistaa mitä kannattaa jääkaappiin hankkia... hedelmiä sekä vihanneksia, maitoa, juustoa ja jukurttia sekä kaappiin tuoretta leipää, ... tekee ostokset huomenna.
      Mä en oikein pystynyt parempaan nyt... ja hänen äitinsä tulossa huomenna jo avuksi, niin tuskin tarvitsee mun apuani pidempään. Sanoin ett voi soittaa jos kokee tarvitsevansa neuvoja... tai haluaa jutella... Hän oli käynyt päivällä sairaalassa, kun naapurin rouva katsoi hänen lapsiaan.

      Tunnen vaimonkin pintapuolisesti, mukava ihminen, tavattu yhteisten tuttavien luona muutamia kertoja... vuosien varrella sattumanvaraisesti; kihlajaisissa, häissä, syntymäpäivillä... ja ainakin yksissä tupareissa mun luonani n. 3 vuotta sitten.

      Mulla on muutamia miespuolisia ystäviä, ja kovin eri-ikäisiäkin ovat, yli 7-kymppisten kanssa ei ole koskaan tullut mitään ongelmia. Ne jotka haluais jotain muutakin kuin pelkkää ystävyyttä, eikä mua kiinnosta, saavat mennä menojaan. En minä halua roikottaa ketään ... odottamassa turhaan.
      Kyllä mä puolestani olen suonut ystävyys-suhteet miehilläni, muita sukupuolisuhteita en suvaitse.
      Minun miessuhteeni ovat melkein loppuneet aina siihen; kun äijä on kärynnyt toisesta suhteestaan! Se on silloin The End.

    • Ikisinkkunainen

      Mies eio le luotettava olio. Panevat kaikkia joilta saavat koska ovat tyhmiä luulemaan etteivät jää kiinni. Siksi onkin parempi olla sinkkuna.

      • Tuolla asenteella on todellakin parempi olla sinkku.


    • sinkkumiesssssss

      Nainen ei ole luotettava olio. Lähes jokainen on petollinen koska ovat tyhmiä luulemaan etteivät jää kiinni. Siksi onkin parempi olla sinkkuna.

      • ssssseeeeeiiiimmmm

        Palstamies on sen sijaan reilusti kaveri vain sellaisten naisten kanssa, joihin se tuntee seksuaalista vetoa. Voit luottaa joka tilanteessa mieheen – siihen, että hän ajattelee aina omaa hyväänsä.


    • vähänkösimppelii

      Ei voi olla. Juurihan täällä on monta ketjullista tekstiä häiskältä jonka mielestä miehet on kavereita vain naisille jota haluaa panna. Miehet aina väliin yrittää pyytää peli-iltoihin vaikka lautapelejä pelaamaan, mutta kyllähän nää pelimiehet tiedetään.

    • Saa olla ja onkin, mutta ilmeisesti mulla ei sitten sais olla...Vaikka mulle on ihan sama mitä jonkun ystävän jalkovälissä on, on sitten vaikka kahvinkeitin.

    • kikkelikokkelis

      Voi. Kunhan naisystävästä ei tule kolmas pyörä.

    • Yleensä ei ole tarvinnut sanoa mitään. Tai puuttua. Kerta katse kaverinaiseen on riittänyt. Kyllä jos nainen on viisas, se tietää, kuka on leijonarouva tontilla. (naurua)

      Mä en mielelläni lähde pöyhentämään mitään antilooppia, mutta tarvittaessa tiedän savannin lait.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe