Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

25

  1. "Kerro nyt jo missä on todettu, että jollain vihermedia Ylen teettämällä noin 500 henkilön kyselyllä on vähäisintäkään merkitystä kansan enemmistön / yleisenä mielipiteenä??"

    Pitääkö se jotenkin erikseen jossain todeta? Missä se pitäisi todeta? Ei Suomessa ole tietääkseni mitään toimielintä joka mainitsee joka asiasta onko sillä merkitystä yleisenä mielipiteenä tai ei. Jospa perustat sellaisen?
  2. "Al­le+10+viik­koa+jat­kuneen+ras­kauden+keskeyt­tävien+lääk­keiden+siirtä­mistä+va­paasti+hankit­ta­viksi+poh­ditaan+brit­ti­läi­sessä+alan+julkai­sussa+var­sin+myöntei­sessä+hen­gessä.+Muu­tos+siir­täisi+keskey­tyksen+tervey­den­huollon+val­vonnan+ja+sää­telyn+ulko­puo­lelle,+ko­konaan+nai­sen+päätet­tä­väksi,+ja+pois­taisi+pro­ses­sista+osa­puolen,+jol­la+ei+yleensä+ole+tie­toa+nai­sen+olo­suh­teista+tai+sosioe­ko­no­mi­sesta+tilan­teesta+ja+jo­ka+toi­mii+usein+vain+kumi­lei­ma­si­mena.Mifep­ris­tonin+ja+misop­ros­tolin+vapaut­ta­mista+itse­hoi­to­lääk­keiksi+puol­tavat+hy­vä+te­ho+ja+vä­häinen+kompli­kaa­tioiden+mää­rä.+Tä­tä+ku­vastaa+WHO:n+suo­situs,+et­tei+­täl­laisen+keskey­tyksen+jäl­keen+tar­vita+rutii­ni­no­maista+gyne­ko­lo­gista+tutki­musta.+Eräissä+mais­sa+e-pil­le­ritkin+on+jo+siir­retty+onnis­tu­neesti+käsi­kauppaan.Artik­ke­lissa+käsi­tellään+julkais­tujen+tutki­musten+poh­jalta+si­tä,+mi­ten+hy­vin+mife­pris­toni+ja+misop­ros­toli+täyttäi­sivät+FDA:n+itse­hoi­to­lääk­keelle+aset­tamat+kri­teerit.+Vain+al­le+1+%:ssa+tapauk­sista+nai­sen+oma+ar­vio+ras­kauden+kes­tosta+ei+olisi+osunut+10+vii­kon+ra­joihin.+Yleensä+kuukau­ti­sa­nam­neesin+vir­he+joh­taa+pikem­minkin+virheel­lisen+suu­reen+viikko­määrään+kuin+aliarvioi+ras­kauden+kes­toa.+Nai­sen+ky­ky+käyt­tää+kotio­loissa+keskey­tys­lää­ki­tyksiä+on+to­dettu+yh­tä+hy­väksi+kuin+ammat­ti­hen­ki­lö­kunnan+valvon­nassa.+Sen+si­jaan+pak­kauksien+ohjeis­tuk­sessa+oli+sel­viä+puut­teita,+sa­moin+ohjeis­tuk­sessa+­komp­li­kaa­tioiden+va­ralle.Seuran­ta­tut­ki­muksia+itse­hoi­to­lääkkein+teh­tävien+keskey­tysten+kompli­kaa­tioista+ei+juu­ri+ole.+100+nai­sen+ryh­mästä+2+%+jou­tui+turvau­tumaan+tervey­den­huoltoon+keskey­tyksen+jäl­keen.+Etäyhteys+voi+aut­taa+osassa+tilan­teita.Ajatus+varhais­ras­kauden+keskey­tyksen+sää­telyn+ja+kont­rollin+purka­mi­sesta+näyt­tää+he­ränneen,+ja+hy­vinkin+vastak­kaisia+mieli­pi­teitä+on+odo­tet­ta­vissa.+Jos+asia+etenee,+tilan­netta+voi­si+pi­tää+e-pil­lerien+ohella+toi­sena+lisään­ty­mis­lää­ke­tieteen+vallan­ku­mouk­sena+sa­dan+vii­me+vuo­den+ai­kana.+Turval­linen+raskau­den­kes­keytys+ja+nai­sen+itse­mää­rää­mi­soikeus+lisään­tyi­sivät.+Se­kä+kehi­tys­maissa+et­tä+länsi­maissa+tu­lee+kui­tenkin+teh­dä+li­sää+kontrol­loi­tuja+tutki­muksia+eri­tyi­sesti+kompli­kaa­tioista."++Uu­tinen+on+jul­kaistu+Lääkä­ri­leh­dessä+48/2017.Tämmönen+tämä+koko+juttu+oli.+Kaipa+lääkärit+tietää+kun+kerran+abortteja+käsittelevät.
  3. Minä+olen+luullut+että+minulla+on+elämässä+olleet+asiat+huonosti,+mutta+on+näköjään+ihmisiä,+jotka+on+vieläkin+kurjemmassa+jamassa+kun+pitää+keksiä+moista,:että+toisten+hyvinvointi++onni+ja+hyväosaisuus+on+vain+teeskentelyä.+Se+ei+kerro+niistä+hyväosaisista+mitään.+Vain+kirjoittajasta+miten+hän+suhtautuu+muihin.Miten+tahansa+itsellä+asiat+onkaan+niin+toisten+kadehtiminen+ei+auta+yhtään+eikä+tuo+itselle+hyvää+vaan+pelkkää+katkeruutta+ja+tuollaisia+kommentteja,+että+muiden+sovikaan+olla+onnellinen+omalla+tavallaan.+Luulen+itse+että+ihminen+on+onnellinen+sillon+kun+saa+elää+haluamaansa+elämää+.+Minusta+on+jotain+mielen+kieroutumaa+selittää+täällä,+että+muka+tietää+mistä+toisten+onni+koostuu+ja+mistä+sen+pitäisi+muka+koostua,+että+se+olisi+aitoa.+Onni+tulee+monesti+pienistä+asioista,+joita+ei+osaa+arvostaa+ennen+kuin+ne+menettää.+Minusta+on+aika+julmaa+täällä+ivata+lapsettomia,+kuinka+kurjaa+heillä+onkaan.+Ihan+kuin+joku+kaipaisi+sitä+lapsetonta+elämää+ja+olisi+katkera+siitä+että+ei+toiveet+toteutuneetkaan+lasten+mukana,+kun+sisäinen+tyhjyys+edelleen+jyllää.+Ei+kukaan+toinen+ihminen+voi+sisäistä+tyhjyyttä+paikata.++Kun+ihminen+on+kokonainen,+ei+ketään+toista+"puuttuvaa"+osaa+tarvita.+Monet+ei+löydä+koskaan+edes+puolisoa.+Ovatko+he+sitten+vajavaisia+ja+tyhjiä+ihmisiä?+Tai+lapsettomat+jotka+tahtoisi+oman+lapsen??++Monet+lapsettomat+ei+halua+toisten+lapsia,+jota+täällä+toitotetaan+koko+ajan.+Ei+haluta+valmiiksi+tehtyjä+vaan+omaa+lihaa+ja+verta.++Siksi+kai+lapsettomuushoitoja+halutaan.Olen+täällä+sen+takia+järkyttyneenä+lukemassa+näitä+kommentteja+kun+tyttärelleni+tehtiin+abortti,+hänen+sairautensa+estää+raskaaksi+tulon+ja+abortti+tehdään+jos+raskaus+alkaa.+Sikiö+kehittyy+epämuodostuneena+lääkityksen+takia.Ihmettelen+näiden+abortinvastustajien+mielentilaa+painaa+ihmisiä+niin+alas+kuin+mahdollista.+ei+kyllä+hyvin+mee+jos+ei+minullakaan.+Minusta+kaikkein+sairainta+on+se,+että+joku+saa+ylläpitää+onnellisuuttaan+muiden+onnettomuudella+ja+iloitsee+vain+toisen+vahingosta.+Irvokasta+kuin+mikä.
  4. Onhan+sellaisestakin+tehty+kansalaisaloite,+että+naisilta+pitää+kieltää+ehkäisypillerit.+Syynä+se+että+kun+naiset+harrastaa+seksiä+eikä+ymmärrä+että+siitä+tulee+raskaaksi.+Vaikka+pitäis+just+kannustaa+ehkäisyn+käyttöön+ettei+tulis+abortteja.++Ei+kun+näyttää+olevan+kaksi+aloittetta!!!https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/417"Myös+sukupuolitautien+leviämistä+ehkäisypillereiden+laajamittainen+käyttö+edistää,+koska+ehkäisypillerit+kannustavat+ns.+yhden+yön+suhteisiin+ja+yleiseen+vastuuttomaan+promiskuiteettiseen+elämäntapaan.+Sitoutuminen+ja+perheiden+perustaminen+viivästyy+ja+kansa+ikääntyy,+koska+lapsia+syntyy+liian+vähän."https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/400"E-pillerit+myös+edesauttavat+vastuutonta+promiskuiteettista+seksuaalikäyttäytymistä+nuorilla+naisilla,+joka+on+johtanut+sukupuolitautien+yleistymiseen+ja+tätä+kautta+lisännyt+lapsettomuutta+ja+aiheuttanut+runsaasti+kustannuksia+julkiselle+terveydenhuollolle,+kun+näitä+sukupuolitauteja+on+pitänyt+hoitaa+veronmaksajien+rahoilla.+Pahimmat+sukupuolitaudit+kuten+HIV+voivat+pilata+nuoren+tytön+koko+loppuelämän,+mahdollisesti+vain+yhden+ajattelemattoman+yhden+yön+suhteen+vuoksi.E-pillereiden+kiellolla+lähetettäisiin+myös+viesti+nuorille+tytöille,+että+seksi+kuuluu+aikuisuuteen+ja+mikäli+ei+ole+valmis+tulemaan+raskaaksi+ja+tämän+jälkeen+hoitamaan+syntyvää+lasta,+niin+ei+ole+valmis+myöskään+aloittamaan+seksuaalielämää.Vastuuttoman+seksuaalikäyttäytymisen+seurauksia+ovat+myös+monenlaiset+mielenterveysongelmat,+jotka+ovat+yleistyneet+nuorilla+tytöillä+sitä+mukaa,+kun+moraaliset+rajoitukset+alaikäisten+tyttöjen+seksisuhteisiin+liittyen+ovat+poistuneet+ja+hormonaalinen+ehkäisy+tullut+yhä+laajemmin+saavutettavaksi."Ei+HYVÄÄ+PÄIVÄÄ.++Moraaliset+rajoitukset+aivan+...