Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
6000-päivää
profiilit
6000-päivää
6000-päivää
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
50
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Noin+1+cl+viiniä+kerran+viikossa+Herran+pyhällä+ehtoollisella.
04.11.2019 10:35
Loppuviimeksi+kaikki+on+kuitenkin+tehtävä+itse,+niin+juomisen+aloittaminen+kuin+lopettaminenkin.
31.10.2019 12:06
Pitkälle+alkoholisoituneenkin+on+mahdollista+raitistua.++Kuitenkaan+se+ei+saa+eikä+voi+tapahtua+asettamalla+reunaehtoja+tyyliin+"en+tahdo+raitistua+sillä+tavalla+tai+tuossa+porukassa".++Silloin+raitistuminen+ei+ole+ensisijainen+tavoite+jota+sen+on+oltava+onnistuakseen.
Onnea+yrityksellesi!
13.10.2019 12:59
Jos+olet+raitistunut,+hyvä,+mutta+pidä+suusi+kiinni+siitä+miten+muiden+pitäisi+toimia!++Mikä+tahansa+tapa+päästä+eroon+viinaelämästä+on+parempi+kuin+jäädä+sinne.
P.s.+Jottei+keskustelu+jatkuisi+turhaan,+totean,+ettei+viinan+vaihtaiminen+muihin+sekoittimiin+tietenkään+ole+vaihtoehto.
07.10.2019 11:52
Ainoa+alkoholisteja+yhdistävä+tekijä+on+kykenemättömyys+hallita+alkoholinkäyttöä.
Alkoholismista+kirjoittavien+"ulkopuolisten"+yhdistävä+tekijä+on+alkoholistin+demonisointi.++Alkoholisti+ei+ole+perkeleellinen+ihminen+joka+koko+ajan+miettii+miten+voisi+olla+muita+kohtaan+vielä+julmempi,+ilkeämpi+ja+valheellisempi;+joku+saattaa+olla,+mutta+ei+sen+useampi+kuin+ei-alkoholistikaan.++Usein+hän+kärsii+alkoholismistaan+enemmän+kuin+muut;+kantaa+oman+henkisen+ja+fyysisen+taakkansa+ja+näkee+muiden+kärsivän+hänen+juomisestaan.++Hänellä+on+atavistinen+tunne,+että+elämässä+on+jotakin+hirvittävän+pahasti+vialla.
Asiat+tulisi+nähdä+oikeissa+mittasuhteissa.++Olen+käynyt+oman+kamppailuni+kauan+sitten+ja+uskon+voivani+katsella+asioita+neutraalisti,+alkoholismia+sisä-+ja+ulkopuolelta+tuntien.
En+puolusta+alkoholisteja,+vaan+toivon+ettei+kenestäkään+tulisi+sellaista+ja+että+alkoholismiin+sortuneet+voisivat+lopettaa.++Mutta+en+myöskään+hyväksy+sellaista+ajattelumallia,+että+kaikki+perheen,+muun+lähipiirin,+työympäristön+ja+naapuruston+ongelmat+ovat+yhden+ja+ainoan+syytä.++Sellainen+ajattelu+vääristää+todellisuutta;++siihen+on+helppo+kätkeä+omat+viat,+virheet,+vihat+ja+kaunat.
17.09.2019 10:26
Voipi+olla+niin,+että+jotakin+on+addiktiosta+jäänyt+perkaamatta.++Mutta+huonoinkin+raitis+aika+on+parempi+kuin+sama+aika+kännissä.
15.09.2019 12:55
1.+kohdan+määritelmä+on+puutteellinen;+on+meitä+joiden+ei+tarvitse+käydä+ryhmissä.++Elämme+normaalia+elämää+johon+alkoholi+ei+kuulu+missään+muussa+muodossa+kuin+häipyvissä+muistoissa.
15.08.2019 12:12
Keinot+ovat+yhdentekeviä,+ainoa+merkitsevä+asia+on+pysyä+erossa+alkoholista.++Siitä+seuraa+kaikki+muu.++Kuten+siitäkin+että+ei+pysy+erossa+alkoholista.
Keskity+omaan+juomattomuuteesi,+älä+nau´u+muiden+menetelmistä!
20.06.2019 11:56
Olet+ristiriitatilanteessa,+ahtaassa+raossa,+kun+toisaalta+koet+juomisen+elämääsi+haittaavaksi+tekijäksi+ja+toisaalta+rakastat+sitä.++Monet,+kuten+minä,+luopuvat+juomisesta+kun+siinä+ei+ole+enää+mitään+hyvää.
Luopumismotivaation+kasvattaminen,+ulkoinen+apu,+vertaistuki,+lienevät+tehokas+tapa+edetä+luopumistiellä,+kuten+veljet/sisaret+edellä+ovat+suositelleet.+++Alan+kirjallisuuden+tutkiminen+antaa+selkänojaa+pyrkimykselle;+minua+auttoi+huomattavasti+Raimo+O.+Kojon+teos+"Eroon+viinasta".++Se+on+selkeälukuinen,+kansantajuinen,+kokeneen+miehen+kirjoittama+tiekartta.++Painos+on+loppunut,+mutta+kirjastosta+ja+divarista+saa.
Ostopaikkojen+vaihteleminen+muuten+on+sangen+yleistä+alan+ihmisten+toimintaa,+mutta+sillä+pettää+lähinnä+vain+itseään.++Alkoholisti+ei+yleensä+ole+ollenkaan+niin+piilossa+kuin+itse+luulee.
Toivotan+onnea+pyrkimyksellesi!++Sen+päämäärän+eteen+kannattaa+tehdä+työtä!
08.06.2019 10:54
Kiitos+kysymästä!++Vastaus+viipyi,+kun+palstan+seuranta+on+harventunut.++Ei+minulla+ole+suuria+muutoksia+elämässä;+ikää+karttuu+ja+sen+mukaan+mennään.++Ylläpitävää+huoltoa+noissa+kohteissa+joista+näytän+edelläkin+maininneen,+rauhallista+arkea.++Lenkkeilyä+koiran+ja+yhden+kaverin+kanssa.++Pari+Levinmatkaa+tänä+vuonna,+laskettelun+opettamista+pojanpojalle;+kuukauden+päästä+kylpylämatka+Tallinnaan+katsomaan+miten+KalevSpan+uudistus+on+onnistunut;+sellaista.++Loppukesästä+matka+jonnekin+pidemmälle,++Ateenaan+ehkä.+++Alkon+jäämisestä+kohta+21+vuotta.++
Keskiviikon+ja+torstain+välisenä+yönä+näin+ahdistavaa+unta+juomisesta+ensimmäistä+kertaa+vuosiin;+on+se+viinapiru+sitkeä!
Kuvailemasi+matka+ei+vaikuta+hyvältä+juomattomuuden+kannalta;+tilanteen+pitäisi+olla+niin+"normaali"+ja+paineeton+kuin+mahdollista.++Hyvä+kuitenkin,+että+olet+mieltänyt+tilanteesi+ja+tehnytkin+jo+jotain+asialle.++Epäonnistumisistakin+jää+jotakin+mieleen+ja+lopulta+onnistut!++Minulla+oli+lukuisia+epäonnisia+yrityksiä+ennen+nykyistä+"putkeani".++
Hyvää+alkotonta+kesää+sinulle!
P.S.+Suosittelen+kesälukemiseksi+Raimo+O.+Kojon+kirjaa+"Eroon+viinasta".++Siitä+oli+minulle+aikanaan+paljon+hyötyä.++Painos+on+loppunut,+mutta+kirjastosta+ja+divarista+löytyy.
10.05.2019 10:39
3 / 3