Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1549
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä en usko, että täällä maailmassa elelee todella paljon rikkinäisiä ihmisiä. Sen näkee riidoista, haukkumisista ja siitä että ymmärretään tahallaan ihmisiä väärin. Kun toinen kertoo jotain, ymmärretään useinkin hänen puheensa omien haavojemme kautta. Jos vielä puhe menee lähelle omia kipeitä haavoja, se puhe kourasee syvältä ja tekee kipeää. Mitä syvemmän haavat ovat sisällämme, sitä enemmän jonkun ihmisen puhe sattuu. Se toinen ei edes ymmärrä, miten hän on satuttanut toista. Tietysti on niitäkin, jotka haluavat sanoillaan satuttaa ja heilläkin on jokin kipu sisällä, joka aiheuttaa sen, että he haluavat satuttaa.
Meitä ei ole kasvattanut täydelliset vanhemmat, he ovat tehneet virheitä kasvattaessaan lapsiaan. Lapsuus on tehnyt rikkinäisyyttä ja aikuisuus on lisännyt sitä. Jotkut ihmiset ovat kovettaneet sisimpänsä, ettei mikään sattuisi, mutta silloin he joutuvat olemaan oman kuorensa sisällä ja olemaan yksin. Joittenkin sisällä pelko jyllää, eivätkä he uskalla olla ihmisten kanssa. He eivät uskalla olla läsnä, koska he pelkäävät sanoja niin paljon, että valitsevat mieluummin yksinolon.
Minä uskon, että me ihmiset olemme todella rikkinäisiä täällä kovassa maailmassa. Täällä tuntuu pärjäävän vain ne kovat ja armottomat ihmiset, jotka tallaavat heikommat jalkojensa alle.
26.03.2026 16:42
Raamattu on Jumalan sanaa ja se on meille annettu, että voisimme elää toistemme kanssa.
Mutta, kun ihmiset eivät osaa olla toistensa kanssa. Aina riidellään ja mätkitään toisia päähän. Aina itse on oikeassa ja toiset väärässä. Ihmisissä korostuu se, että he ovat korottaneet itsensä Jumalan vertaiseksi. Ihmiset ajattelevat, että heillä ainoastaan on koko totuus, eikä kenelläkään toisella. Ihmiset ovat itserakkaita, pöyhkeitä, riitaisia, pahaa tekeviä ja vain omaa napaansa tuijottavia änkyröitä. Minä, minä kaikuu vain ihmisen suusta ja muut ovat hänen jalkojensa alla roskaa. Itsensä korottaminen on ihmisen suurin onni, kun saa paistatella toisten ihmisten ihailujen keskellä.
Olemme me kauheita, Emme osaa keskustella rakentavasti. Haluamme vain loukata toisiamme. Lyömme sanoilla toisiamme ja ymmärrämme tahallamme, mitä toinen sanoo. Vielä kerran sanon, että ihminen on paha.
26.03.2026 16:07
Mistä tiedät, että esim. minä vihaan tervejärkisiä ihmisiä. Oletko sinä yksi niistä tervejärkisistä ihmisistä ? En mielestäni yleensä vihaa ihmisiä. Joittenkin ihmisten teot saavat minut suuttumaan, mutten halua vihata heitä.
Minä rakastan eläimiä enemmän kuin ihmisiä. Ihmiset ovat pahoja, he tekevät pahaa, eläimet ovat mukavampia. Minulla oli jo haave lapsena, että asuisin koirien ja kissojen kanssa, enkä haluaisi nähdä ihmisiä lähelläni.
Haluaisin rakastaa myös ihmisiä, mutta en osaa. Mutta en myöskään vihaa heitä.
26.03.2026 15:35
Onko nyt mennyt puurot ja vellit sekaisin ?
Minusta Päivi otti kantaa, mitä Raamatussa on kirjoitettu homoista. Yksi kirjoitus oli ainakin Luterilaiselle seurakunnalle, joka halusi olla pride kulkueen suojelijana. Mielestäni kirkko ei voi tehdä Raamatun sanaa vastaan.
Minun ystäväni poika on homo. Juttelen hänen kanssaan niin kuin kaikkien muidenkin ihmisten kanssa. En katsellut häntä homona, vaan ihmisenä. Todella mukava poika.
Ei minulle tullut yhtään mieleen, kun luin Päivin kirjoituksia, että alan vainota homoja. Ei tulisi mitenkään mieleen alkaa vainota heitä.
Niille ihmisille, jotka tekevät pahaa eläimille, haluaisin tehdä jotain, että he joutuisivat kärsimään, niin kuin ne eläimet. Espanjan Galgojen rääkkääjiä mottaisin lekalla ottalumpioon. He ovat hirveitä ihmisiä. Onneksi olen Suomessa. Tällaisia ihmisiä minä en siedä. Heidät nähdessäni näen punaista.
26.03.2026 15:21
Onko sinulla valta heittää joku ihminen helvettiin ? Silloinhan sinä olet Jumalan yläpuolella. Oletko valmis moniakin ihmisiä heittämään helvettiin ? Miten on oma tilasi ? Miten arvioit ne ihmiset, jotka olet valmis heittämään helvettiin ?
26.03.2026 14:51
Millainen on sinun Jumal käsitys ? Voimmeko kukaan tietää, millainen toisen Jumal käsitys on ? Minun käsitykseni Jumalasta on tullut raamatusta, mutta arvelisitko sinä, että se on kapeakatseinen, avarakatseinen vai keskikatseinen. Mutta, kuka voi sanoa, että hänen Jumal käsityksensä on aivan täydellinen. Ainakaan minä en uskalla sanoa, että minulla olisi sellainen. Voi tulla yllätyksiä sitten, kun olemme perillä.
06.02.2026 23:01
Minä luen saksalaista raamattua ja se välillä eroaa suomalaisesta raamatusta. Saksan sanat ovat merkityksellisempiä kuin suomalaiset sanat. Nyt opiskelen hepreaa, että voisin lukea heprealaista raamattua. Olen jotain lukenut ja siinäkin on eroavaisuuksia suomalaiseen raamattuun.
Minä en ole kuullut tuota siteerausta Patmos -radiossa, joten en tiedä, mitkä ne sanat ovat. Minä en osaa ulkoa raamattua ja nyt ei minun kannata edes alkaa opetella, koska minulla on alkava muistisairaus. Nyt minä vain yritän opetella heprean sanoja, että voisin lukea heprealaista raamattua.
06.02.2026 22:54
Voi sinua repakkaa. Miten tuossa asiassa voi mustamaalata Suomea ? Kun katselee Suomen tilannetta, tulee melkein itku. Konkurssikypsä valtio, työttömyys huipussa, vanhustenhoito ala-arvoista, koululaitos retuperällä, terveydenhoito alasajettu ynnä muuta. Jos Suomi olisi firma, se olisi ollut konkurssissa jo ajat sitten.
Jos joku amerikkalainen mustamaalaa Suomea, antaa ihan rauhassa tehdä sitä. Siellän meren takana mölisee omia mölinöitään. Kyllähän tänne maailmaan mölyä mahtuu.
Onko sinun suurin surusi se, että Päivi mustamaalaa Suomea. Mieti ennemmin Venäjän tekemisiä, sieltäpäin tulee enemmän huolta kuin rapakon takaa.
06.02.2026 22:21
Minun olisi pitänyt laittaa "huuto" näin, koska varmaan monikaan ei sitä ole kuullut niin, mutta minä, kun olen tällainen herkkis, kuulen tavallisen puheenkin usein huutona.
06.02.2026 22:12
Olen sitä mieltä, että pedofiili tekee pahaa lähimmäisilleen. Olenko rasisti, kun en hyväksy pedofiilin tekoja ? Ajattelen enemmän niitä uhreja kuin tekijää. Ajattelen enemmän uhrien haavoja, joita he kantavat vuosikaudet sisällään. Ajattelen enemmän uhrien valotonta elämää, kun he tuskan kanssa kamppailevat jaksaakseen elää taas yhden päivän.
Olenko rasisti, koska en pysty hyväksymään pedofiilin tekoja ?
06.02.2026 21:50
Millä sanoin Meller valehteli ? En muista kuulleeni.
Jos minä sanon, että maapallo on pannukakku, silloin minä valehtelen, koska minulla on tieto, että maapallo ei ole pannukakku.
Jos minä uskon, että Jeesus tulee hakemaan seurakuntansa ennen Antikristusta ja minä sanon sen, niin silloin en valehtele, koska uskon niin. Sitä en tiedä, olenko oikeassa sanoessani niin, sen näyttää aika.
06.02.2026 19:13
Oletko kateellinen. Ota huomioon, että me kaikki tulemme vanhoiksi. Sinäkin.
En kylläkään sanoisi Päiviä mitättömäksi.
06.02.2026 19:02
Ei ole kivaa olla usein syytetyn penkillä vain sen takia, että syyttäjä on muodostanut itselleen mielikuvan, että Päivi on syyllinen kaikkeen siihen, mitä hän keksimällä keksii.
06.02.2026 18:57
Minäkin välillä ihmettelen sitä, miksi me riidellään kakista asioista. "Minä olen sitä mieltä, että...", ja toinen siihen: "Minä taas olen sitä mieltä" ja niin edelleen. Onko se vanha Aatu ja Eeva, jotka haluavat taistella siitä, kumpi on oikeassa ?
Minäkin olen monista asioista jotain mieltä, mutta en uskalla sanoa, että olisin oikeassa. Voin olla väärässä. Uskoontulon alussa olin varma monistakin asioista, mutta ajan kuluessa olen huomannut, että tietoni on vajavaista ja olen voinut ajatella jostain nurinkurisesti.
Minulla on hyvä ystävä, jonka kanssa välillä puimme joitain asioita Raamatusta. Joskus olemme eri mieltä jostain, mutta me keskustelemme ja kuuntelemme toista. Monta kertaa meitä on kiehtonut kertomus Ruthista ja olemme jakaneet ajatuksiamme toisillemme. Meillä ei ole riitaa, koska kunnioitamme toisiamme.
06.02.2026 18:54
Mitä hän valehteli ?
06.02.2026 18:27
Ihminen on kirjoittanut, mutta Jumala on antanut ne sanat. Miten Daniel olisi voinut kirjoittaa ennustuksia, jotka toteutuivat paljon myöhemmin ? Miten Johannes olisi voinut kirjoittaa Ilmestyskirjan vain omasta päästään ?
06.02.2026 17:32
Minä luen lehtiä. Olen saanut niistä sellaisen käsityksen. Pride kulkuekin sen todistaa. Olen aina vihannut ylpeyttä, koska äitini oli ylpeä.
Minä näen kaikki ihmiset vain ihmisinä. Mutta minulla on jotain antipatiaa kaikkia miehiä kohtaan. Se on oikeastaan ihme, koska minä rakastin isääni. Hän oli minulle hyvä, kun taas äiti oli hirveän ankara. Mutta tulen paremmin toimeen naisten kanssa. Tai oikeastaan minä pelkään miehiä ja en halua olla heidän kanssaan missään tekemisissä.
Äitini oli ankara ja väkivaltainen. Hän rakasti vain eläimiä, minä myös rakastan eläimiä enemmän kuin ihmisiä. Ehkä sen takia tunnen itseni mudaksi, en ollut edes äitini rakkauden arvoinen, olin sellainen, jota äitini ei pystynyt rakastamaan.
06.02.2026 17:25
En usko, että monikaan pitää Donaldia Messiaana, ainakaan Suomessa. Yhdysvalloissa voi olla niin hessasia ihmisiä, että he voivat pitää, koska eivät tunne kirjoituksia. Minä en ainakaan pidä Trumpia Messiaana. Hän on ihan tavallinen pulliainen, joka on nyt presidenttinä, koska ihmiset äänestivät häntä. Ihan tavallinen pulliainen.
06.02.2026 16:35
Raatussahan se teksti oli, mikä sai syyttäjän näkemään punaista ja hän vimmastui siitä, olisi vetänyt Jumalan oikeuteen mieluummin.
06.02.2026 16:30
Minä ihmettelen sitä, miksi homojen täytyy julistaa homouttaan kaikissa lehdissä. Eihän heterotkaan vouhkaa, että ovat heteroja jokaisessa lehdessä. Mutta homot kaikkialla huutelevat kurkku suorana, että he ovat homoja. Olisivat ihan rauhassa homoja, mitä sitä pitää kaikkialla toitottaa.
Onko Jumala rasisti, koska Hän sanassaan tuomitsee homouden harjoittamisen ?
Nykyään tuntuu siltä, että meidän heteroiden pitäisi pyytää anteeksi, mitä menneet sukupolvet ovat tehneet heille. Pitäisikö meidän antaa heille valtavasti arvostusta, että he ovat jotain aivan erinomaisen ihmeellisiä täällä ja me muut olemme mutaa heidän jalkojensa alla. Tältä se usein minusta tuntuu.
06.02.2026 16:26
2 / 78