Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1465

1. Jeesuksessa ainoastaan on pelastus. Kaste ei pelasta ketään. Ainoastaan Jeesus pelastaa.

Uskovainen haluaisi, että kaikki ihmiset ottaisivat Jeesuksen vastaan elämäänsä. He voivat liittyä, mihin kristilliseen seurakuntaan hyvänsä. Minä en koskaan ajattele, että kaikkien pitäisi liittyä helluntaiseurakuntaan, vaan haluaisin, että ihmiset ottaisivat Jeesuksen vastaan elämäänsä. Se on tärkeä.

Minut oli kastettu vauvana. Mutta minä en nuorena välittänyt uskon asioista mitään. Olin uskovaisiakin kohtaan hyvin arvosteleva. Olin myös hyvin vihainen kaikkia ihmisiä kohtaan ja taisin vihata itseäni eniten. Yritin itsemurhaa, koska en kestänyt elämää. Mutta, kun Jumala alkoi minua kutsua Jeesuksen luo ja otin hänet vastaan, silloin vasta minusta tuli Jeesukseen uskova. Jos olisin kuollut itsemurhayrityksen jälkeen, olisin kuollut uskomattomana, vaikka minut oli kastettu vauvana.
  2. " Palstan helluntailaiset ovat tappankeet miljoonia Jeesuksen uskovia, raiskanneet näiden lapsia "

Olemmepa me helluntailaiset paljon tappaneet Jeesukseen uskovia. Onkohan Suomessa Jeesukseen uskovia edes noin paljon ? Tiedätkö, miten paljon me olemme murhanneet Jeesukseen uskovia ? Kun Suomessa on yli viisi miljoonaa ihmistä, kuinkahan moni heistä on Jeesukseen uskovia. Heititkö tuon lukumäärän lonkalta vai ajattelitko ihan loppuun asti.

En usko, että me olisimme raiskanneet uskovien lapsia. Silloin täytyy jo ihmiselle tapahtua jotain käsittämätöntä, jos hän tekee lapselle tuollaista. Minä tiedän, että sellaista tapahtuu, mutta ne ihmiset eivät ole Jeesukseen uskovia, en ainakaan usko.

Minä en pitänyt luterilaisista silloin, kun itse oli luterilainen. Mutta, kun otin Jeesuksen vastaan elämääni, jäivät haukkumiset pois. Nyt ovat kaikki uskovaiset, ovatko he luterilaisia, vapaakirkollisia, baptisteja, metodisteja, helluntailaisia tai muuhun kristilliseen seurakuntaan kuuluvia, minulle rakkaita. Uskon Jeesukseen pitäisi yhdistää meitä. Minulla on monta luterilaista ystävää, samoin kuin vapaista suunnista. En ole koskaan aikonut murhata yhtään heistä, enkä todellakaan halua raiskata heidän lapsiaan.

Sinä kirjoitat kyllä nyt niin paksua palturia ja tuntuu siltä, että sinulla on valtava viha helluntailaisia kohtaan.

Me kaikki olemme vajavaisia, me emme ole täydellisiä. Yksi on ollut täydellinen, Jeesus Kristus, mutta me muut olemme vajavaisia. Meillä jokaisella on omat sisäiset traumamme, joita me kannamme. Se vaikuttaa paljon siihen, kun kohtaamme toisia ihmisiä. Heilläkin on omat traumansa ja sitten tulee näitä yhteentörmäyksiä.

Jeesus toivoisi, että me pystyisimme rakastamaan myös toisiamme. Rakastihan hänkin meitä niin paljon, että meni ristille meidän tähtemme. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hänessä on ainoastaan pelastus.
  3. Miksi vatvot tuota ja kirjoitat jatkuvasti samasta aiheesta. Yritä jättää menneet menneisyyteen.

Jumala tuntee meidän kaikkien sydämen tilan. Me ihmiset emme useinkaan näe toisen ihmisen ajatuksia, näemme vain sen, mitä toinen meille näyttää itsestään. Mutta Jumala tuntee meidät, hänelle emme voi näytellä.

Me mielellämme lyömme toisiamme, me nautimme siitä, kun saamme loukata toisiamme. Mutta onko se Jumalalle mieleen, kun toisiamme mollaamme ? En usko sitä. Me kaikki olemme vajavaisia ihmisiä, siksi tarvitsemme Jumalan armoa. Sen tähden Jeesus meni ristille, että me voisimme pelastua.

Jeesus haluaisi, että meillä olisi rakkautta toisiamme kohtaan, kun kuljemme sitä tietä pitkin, jonka hän valmisti ristillä. Miksi meillä on niin vähän rakkautta toisiamme kohtaan ? Miksi me emme osaa rakastaa toisiamme ja itseämme ? Jostain luin, jos ihminen vihaa itseään, hän ei pysty rakastamaan ketään. Onko meillä niin paljon vihaa itseämme kohtaan, ettemme pysty rakastamaan ?