Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1465
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En usko sinua, narraat nyt.
15.02.2025 22:32
Jeesuksessa ainoastaan on pelastus. Kaste ei pelasta ketään. Ainoastaan Jeesus pelastaa.
Uskovainen haluaisi, että kaikki ihmiset ottaisivat Jeesuksen vastaan elämäänsä. He voivat liittyä, mihin kristilliseen seurakuntaan hyvänsä. Minä en koskaan ajattele, että kaikkien pitäisi liittyä helluntaiseurakuntaan, vaan haluaisin, että ihmiset ottaisivat Jeesuksen vastaan elämäänsä. Se on tärkeä.
Minut oli kastettu vauvana. Mutta minä en nuorena välittänyt uskon asioista mitään. Olin uskovaisiakin kohtaan hyvin arvosteleva. Olin myös hyvin vihainen kaikkia ihmisiä kohtaan ja taisin vihata itseäni eniten. Yritin itsemurhaa, koska en kestänyt elämää. Mutta, kun Jumala alkoi minua kutsua Jeesuksen luo ja otin hänet vastaan, silloin vasta minusta tuli Jeesukseen uskova. Jos olisin kuollut itsemurhayrityksen jälkeen, olisin kuollut uskomattomana, vaikka minut oli kastettu vauvana.
15.02.2025 22:27
Mitenkä minä haluan tappaa uskovat. Kerrohan minulle miten ? Silloinhan, jos joku alkaa murhata ihmisiä, hänhän joutuu vankilaan. Ei kukaan ainakaan miljoonia pysty murhaamaan. En ymmärrä sinun ajatuksen kulkuasi.
Me kaikki ihmiset olemme vajavaisia, meidän tietomme on vajavaista. Ei meistä täydellisiä tule tämän elämämme aikana.
Ihmissuhteet ovat vaikeita, ainakin minulle. Nyt luen evankeliumeja ja varsinkin niitä kohtia, missä Jeesus kohtasi ihmisiä. Ihailen Jeesuksen kykyä nähdä ihminen. Se on valtavaa. Jeesus näki ihmisen sydämeen, hän tiesi tästä kaiken. Hän ei koskaan lytännyt ihmistä, joka tuli hänen luokseen. Voi, kuinka me ihmiset voisimme nähdä toisemme niin kuin Jeesus näkee. Näkisimme heikot, jotka tarvitsevat rohkaisua, näkisimme maahan poljetut, jotka tarvitsevat hyväksymistä. Kunpa näkisimme ihmiset, emmekä näkisi vain heidän vikojaan, joita suureen ääneen huudamme julki. Voi, kunpa saisimme Jeesuksen mielenlaatua, että voisimme rakastaa näitä ihmisiä, jotka hoippuvat useinkin raskaiden taakkojen alla. Voi, kunpa meillä olisi rakkautta edes vähäsen.
Onko helpompaa vihata kuin rakastaa ?
15.02.2025 22:11
" Palstan helluntailaiset ovat tappankeet miljoonia Jeesuksen uskovia, raiskanneet näiden lapsia "
Olemmepa me helluntailaiset paljon tappaneet Jeesukseen uskovia. Onkohan Suomessa Jeesukseen uskovia edes noin paljon ? Tiedätkö, miten paljon me olemme murhanneet Jeesukseen uskovia ? Kun Suomessa on yli viisi miljoonaa ihmistä, kuinkahan moni heistä on Jeesukseen uskovia. Heititkö tuon lukumäärän lonkalta vai ajattelitko ihan loppuun asti.
En usko, että me olisimme raiskanneet uskovien lapsia. Silloin täytyy jo ihmiselle tapahtua jotain käsittämätöntä, jos hän tekee lapselle tuollaista. Minä tiedän, että sellaista tapahtuu, mutta ne ihmiset eivät ole Jeesukseen uskovia, en ainakaan usko.
Minä en pitänyt luterilaisista silloin, kun itse oli luterilainen. Mutta, kun otin Jeesuksen vastaan elämääni, jäivät haukkumiset pois. Nyt ovat kaikki uskovaiset, ovatko he luterilaisia, vapaakirkollisia, baptisteja, metodisteja, helluntailaisia tai muuhun kristilliseen seurakuntaan kuuluvia, minulle rakkaita. Uskon Jeesukseen pitäisi yhdistää meitä. Minulla on monta luterilaista ystävää, samoin kuin vapaista suunnista. En ole koskaan aikonut murhata yhtään heistä, enkä todellakaan halua raiskata heidän lapsiaan.
Sinä kirjoitat kyllä nyt niin paksua palturia ja tuntuu siltä, että sinulla on valtava viha helluntailaisia kohtaan.
Me kaikki olemme vajavaisia, me emme ole täydellisiä. Yksi on ollut täydellinen, Jeesus Kristus, mutta me muut olemme vajavaisia. Meillä jokaisella on omat sisäiset traumamme, joita me kannamme. Se vaikuttaa paljon siihen, kun kohtaamme toisia ihmisiä. Heilläkin on omat traumansa ja sitten tulee näitä yhteentörmäyksiä.
Jeesus toivoisi, että me pystyisimme rakastamaan myös toisiamme. Rakastihan hänkin meitä niin paljon, että meni ristille meidän tähtemme. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hänessä on ainoastaan pelastus.
15.02.2025 21:33
Millainen on helluntailaistyyppinen uskonratkaisu ?
Kun Jumala alkoi kutsua minua, niin silloin ajattelin, että lähden kiertämään vapaissa suunnissa ja sieltä löydän itselleni hengellisen kodin. Ensimmäisenä menin helluntaiseurakuntaan ja sieltä löysin itselleni hengellisen kodin. Otin Jeesuksen vastaan elämääni ja sitä en ole katunut.
Ratkaisun seurata Jeesusta tein ihan yksin, kukaan ei pakottanut minua. Ja se olisikin ollut vaikeata, koska mieheni ei ollut uskossa. Jos minut olisi pakotettu tulemaan uskoon, se olisi lopahtanut hyvin nopeasti, koska mieheni ei niin kauheasti siitä uskoontulosta pitänyt.
Lapsena äidin kanssa kävin helluntaiseurakunnan kokouksissa. Tätini kuului Vapaaseurakuntaan ja sielläkin kävin. Uskoontulon jälkeen olen käynyt myös muiden seurakuntien kokouksissa. Jokaisessa kokouksessa on ollut hyvä olla.
12.02.2025 14:49
En tunne yhtään helluntailaista, joka toivoisi kuolemaa.
12.02.2025 14:34
Tiedätkö, miten nainen ajattelee ? Minä tunnen monia naisia, eikä monikaan ajattele niin kuin minä. Siis, onko mielestäsi niin, että kaikki naiset ajattelevat samalla tavalla ja miehet jollain eri tavalla. Minä en nyt ymmärrä, miten naisten ja miesten ajatus eroaa.
Minä olisin sitä mieltä, että lapsuus ja koti paljon muokkaavat omaa ajatustamme. Meidän ajatustamme ohjaa paljon lapsuus ja vanhemmat ja tietenkin luonne. Äkkipikaisia voi olla naisissa ja miehissä. Toiset miehet ja naiset ovat tarkkaan harkitsevia ja toiset taas räjähtävät kuin tulivuori.
Minusta ennemmin ihmisen luonne ratkaisee, miten hän ajattelee ja tuntee. Minä olen herkkä ja tunteellinen. Minun isäni oli samanlainen. Tulin siis isääni. Äitini oli aika toisenlainen, en oikein ymmärtänyt äitini tunteita ja ajatuksia, vaikka oltiin samaa sukupuolta.
12.02.2025 14:31
Missähän päin niitä jebusilaisia nykyään asuu ?
08.02.2025 12:56
Sinä siis uskot kaikki, mitä muslimit valehtelee. Hamasin äijät naureskelevat partaansa, kun ulkomaalaiset uskovat kaiken, mitä nämä muslimit valehtelevat.
Jos Lahdessa vuoden aikana kuolisi 40 000 ihmistä, meiltä loppuisi hautapaikat. Eivät muslimit ole näyttäneet kuolleitansa. Yhden kuolleen, jota kannettiin, olen nähnyt. Sekin hyppäsi ketterästi pois paareilta, kun kantajat jättivät hänet tielle. Siellä tapahtui siis suuri ihme. Kuollut nousi kuolleista.
Kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää. Ihmiset uskovat valheen mielellään, koska voivat hyvällä syyllä rakastaa Hamasin miehiä. Olen huomannut, että hamasin terroristit ovat hyvin rakkaita joillekin suomalaisille. Mutta sitä minä ihmettelen, että feministit rakastavat muslimeja. Se on ihme, kun tietää, miten muslimit kohtelevat naisia.
08.02.2025 12:48
Olen, kaste ei pelasta ketään, ainoastaan usko Jeesukseen pelastaa.
28.01.2025 11:55
Älä valehtele. Emme me ota kohteeksemme pieniä lapsia, vaan se on tuska sydämessä, kun niin monet luottavat lapsikasteeseen, eivätkä ota vastaan Jeesusta elämäänsä. He uskovat, kun on kastettu, meno taivaaseen on sillä selvä. Uskon asioista ei tarvitse välittää, saa elää, niin kuin itse haluaa.
MInun enoni oli kastettu vauvana. Hän aikuisena inhosi kaikkea uskonnollista. Hän joi viinaa, hän käytti naisia hyväkseen, hän oli öykkäri. Hän meni naimisiin ja sai tytön. Tyttö otettiin huostaan, koska kotona tapahtui sellaista, että häntä ei voitu pitää kotona. Viimeisenä hetkenä enoni joi viinaa ja viinassa oli lääkkeitä. En tiedä, laittoiko hänen vaimonsa lääkkeet sinne lasiin, vai laittoiko hän itse ne sinne. Siihen enoni kuoli. Hänet oli kastettu vauvana, mutta aikuisena hän luki mustaa raamattua, kirosi serkkuani monet kerrat. Sellainen oli enoni elämä. Haluaisin uskoa, että hän olisi huutanut viimeisillä hetkillään Jeesusta, mutta en tiedä.
Ainoastaan usko Jeesukseen pelastaa ihmisen. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hän kuoli synteimme tähden ristillä ja hänessä on ainoastaan pelastus.
28.01.2025 11:46
Kyllä se on hamasin puolella se silmitön viha. Eivät kehtaa näyttää naamaansa, kun palauttavat panttivankeja.
En ymmärrä, miksi suomalaiset ihannoivat terroristejä, luulevatko suomalaiset, että he ovat uuden ajan Robin Hoodeja. Murhaajia koko sakki, raukkamaisia pelkureita, jotka kätkeytyvät liinojensa taakse. Silmät vain mollottavat liinojen välistä.
25.01.2025 21:10
Kuinka paljon Suomessa on murhattu lapsia 1970 luvun jälkeen ?
Me emme tiedä lukumäärää, koska muslimit valehtelevat niin paljon kuin pystyvät. Mihin ne suuret määrät olisi edes haudattu. Ei ole kuvia näytetty ruumiskasoista. Jos niitä olisi, niitä olisi kyllä näytetty.
Nyt näin kuvia, kun muslimit olivat tulleet onkaloistaan esiin ja ajoivat autoilla huutaen: "Allah on pieni." Mistä ne olivat saaneet niin paljon autoja ja ne eivät olleet mitään rotiskoja. Lapsiakin kuvissa oli, eivät olleet nälkiintyneitä, vaan olivat aika pulskia. Eivät ainakaan olleet nähneet nälkää. Hyvin olivat muslimit innoissaan ja kalistelivat aseitaan ja ei ollut tietoakaan, että he olisivat kärsineet tästä selkkauksesta.
24.01.2025 13:56
Älä viitsi kiroilla, eikä äitisi opettanut sinua olemaan kiroilematta. Voisit pestä suusi saippualla, että oppisit kirjoittamaan kunnolla.
24.01.2025 12:37
Kuinka minä voisin heitä rakastaa, koska en ole heitä nähnyt, enkä ole heistä edes lukenut.
Minä tahdon rakastaa lähimmäisiäni, niitä, joita tapaan. Rakkauteni ei ole kovinkaan suurta, mutta haluan olla hyvä lähimmäisilleni. En halua kurmoottaa heitä, enkä loukata. Haluan olla heidän kanssaan ystäviä.
Teen sukututkimusta. Olen tutkinut esi-isäni ja -äitejäni. Joittenkin kohdalla olen tuntenut myötätuntoa, koska heidän elämänsä on ollut kauheaa. Mutta en ole kovinkaan suurta rakkautta heitä kohtaan tuntenut. Enhän ole heitä edes nähnyt. Mutta en myöskään vihaa heitä. He ovat ihmisiä, jotka ovat jo kuolleet.
Minun esi-isäni ja -äitini murhasivat miehen. Heidät teloitettiin. Heillä oli lapsia, nuorin oli parivuotias. Minunkin esi-isäni, heidän poikansa, oli 11 vuotta vanha. Kyllä minulle tuli näitä lapsia kohtaan sääli, koska heidän lapsuutensa oli kamala. Se tapahtui 1800 luvun alussa. Ajattelin monesti, miten he pystyivät elämään sen jälkeen, kun heidän äitinsä ja isänsä mestattiin.
Mitä pitäisi tehdä, jos näkee jonkun lankeavan, pitäisikö häntä alkaa ruoskia olan takaa ja sylkeä vielä hänen päälleen. Eikö olisi kuitenkin parempi, että pystyisi kuuntelemaan häntä. Me olemme vajavaisia kaikki, ei ole yhtään täydellistä ihmistä tällä hetkellä täällä maailmassa. Me jokainen lankeamme, siksi tarvitsemme armoa. Ajatuksin, sanoin ja teoin me lankeamme.
23.01.2025 18:29
Miksi vatvot tuota ja kirjoitat jatkuvasti samasta aiheesta. Yritä jättää menneet menneisyyteen.
Jumala tuntee meidän kaikkien sydämen tilan. Me ihmiset emme useinkaan näe toisen ihmisen ajatuksia, näemme vain sen, mitä toinen meille näyttää itsestään. Mutta Jumala tuntee meidät, hänelle emme voi näytellä.
Me mielellämme lyömme toisiamme, me nautimme siitä, kun saamme loukata toisiamme. Mutta onko se Jumalalle mieleen, kun toisiamme mollaamme ? En usko sitä. Me kaikki olemme vajavaisia ihmisiä, siksi tarvitsemme Jumalan armoa. Sen tähden Jeesus meni ristille, että me voisimme pelastua.
Jeesus haluaisi, että meillä olisi rakkautta toisiamme kohtaan, kun kuljemme sitä tietä pitkin, jonka hän valmisti ristillä. Miksi meillä on niin vähän rakkautta toisiamme kohtaan ? Miksi me emme osaa rakastaa toisiamme ja itseämme ? Jostain luin, jos ihminen vihaa itseään, hän ei pysty rakastamaan ketään. Onko meillä niin paljon vihaa itseämme kohtaan, ettemme pysty rakastamaan ?
23.01.2025 18:01
Minä en halua kostaa kenellekään. Äitini potki minua, olin vain kolmen vanha, joten en olisikaan voinut kostaa hänelle. Vanhana hän haukkui minua, olin vain hiljaa ja kuuntelin. Yritin olla kiltti häntä kohtaan, mutta aina hän kuitenkin haukkui. Töissä en koskaan vastannut kiusaamisiin, halusin olla kaikille ystävä. En halunnut kenenkään kanssa riitaa.
Mitä suomalaisten pitäisi sinun mielestäsi tehdä siinä tilanteessa, jos Venäjä hyökkäisi Suomeen ?
Jos kaikki ihmiset toimisivatkin Jeesuksen oppien mukaan, kukaan ei täällä tappelisi. Jos Israel toimisi sen mukaan, että he kääntäisivät toisen poskensa, muslimit tappaisivat heidät heti. Muslimit vain täällä riehuisivat ja tappaisivat kaikki ihmiset, jotka eivät ole samaa mieltä heidän kanssaan. Sitäkö sinä tahdot ?
Mitä sinä tekisit, jos joku hyökkäisi päällesi ? Olisiko sinulla itsesäilytysviettiä niin paljon, että puolustautuisit ? Vai antaisitko suosioilla toisen tappaa itsesi. On vaikea kuvitella, miten itse toimisi silloin, kun joku uhkaisi tappaa. Minä en ainakaan tiedä, miten toimisin.
18.01.2025 12:15
Älä usko kaikkea, mitä muslimi valehtelee. Muslimeilla on valtava viha juutalaisia kohtaan. Olet varmaan lukenut Iranin presidentin puheita. Muslimi on sitten vasta onnellinen, kun juutalaiset ovat ajettu Välimereen. Mutta sen jälkeen muslimit alkavat tappaa kristittyjä.
Nyt muslimien viha on kohdistunut juutalaisiin, mutta sen jälkeen on kristittyjen vuoro. Voi meilläkin hymy vielä hyytyä, kun joudumme kohtaamaan muslimien vihan vääräuskoisina.
17.01.2025 18:57
Kyllä Israel pysyy omassa maassaan. Vuoden 1967 ja 1973 sodissa Israel sai maa-alueita Syyrialta ja Egyptiltä. Samoin kuin Neuvostoliitto sai Suomelta Karjalan, Petsamon ja Sallan alueet. Suomi otti vastaan esim. karjalaiset tänne. Samoin olisivat voineet muslimit ottaa vastaan oman uskontonsa edustajat omiin maihinsa.
17.01.2025 18:49
Israel käy sotaa hamasia vastaan. Israel etsi ne paikat, missä terroristit majailivat ja kun sitä paikkaa pommitettiin, niin Israel varoitti, että palestiinalaiset voisivat lähteä sieltä pois. Varoittiko Neuvostoliitto suomalaisia, kun se pommitti esim. Helsinkiä ? Ei varoittanut.
Minä olen ihmetellyt sitä, kun muslimit ilmoittavat kuolleiden määrää, mihin he ovat voineet ne haudata. Jos Lahdessa olisi vuoden aikana kuollut noin paljon ihmisiä, eihän meillä olisi ollut tilaa haudata kuolleita. Toinen asia, mikä minua ihmetyttää, on se, miksei muslimit valokuvaa niitä ruumismassoja. En ole nähnyt yhtään kuvaa, missä olisi satoja ruumiita. Yhden kerran näin filminpätkän, missä muslimit kantoivat ruumista ja tulikin ilmahälytys. Kas kummaa, ruumis lähtikin juoksemaan kovaa vauhtia pakoon. Tapahtui siis ihme, että ruumis nousi kuolleista.
Minä en usko yhtään muslimien puheita, he puhuvat palturia.
Minulla on suomalaisia ystäviä, jotka asuvat Israelissa ja he kertovat, mitä tapahtuu heidän läheisyydessään. Jatkuvasti he joutuvat lähtemään turvahuoneisiin, kun pommit viuhuvat siellä.
17.01.2025 18:24
2 / 74