Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1549

  1. Minä en usko, että täällä maailmassa elelee todella paljon rikkinäisiä ihmisiä. Sen näkee riidoista, haukkumisista ja siitä että ymmärretään tahallaan ihmisiä väärin. Kun toinen kertoo jotain, ymmärretään useinkin hänen puheensa omien haavojemme kautta. Jos vielä puhe menee lähelle omia kipeitä haavoja, se puhe kourasee syvältä ja tekee kipeää. Mitä syvemmän haavat ovat sisällämme, sitä enemmän jonkun ihmisen puhe sattuu. Se toinen ei edes ymmärrä, miten hän on satuttanut toista. Tietysti on niitäkin, jotka haluavat sanoillaan satuttaa ja heilläkin on jokin kipu sisällä, joka aiheuttaa sen, että he haluavat satuttaa.

    Meitä ei ole kasvattanut täydelliset vanhemmat, he ovat tehneet virheitä kasvattaessaan lapsiaan. Lapsuus on tehnyt rikkinäisyyttä ja aikuisuus on lisännyt sitä. Jotkut ihmiset ovat kovettaneet sisimpänsä, ettei mikään sattuisi, mutta silloin he joutuvat olemaan oman kuorensa sisällä ja olemaan yksin. Joittenkin sisällä pelko jyllää, eivätkä he uskalla olla ihmisten kanssa. He eivät uskalla olla läsnä, koska he pelkäävät sanoja niin paljon, että valitsevat mieluummin yksinolon.

    Minä uskon, että me ihmiset olemme todella rikkinäisiä täällä kovassa maailmassa. Täällä tuntuu pärjäävän vain ne kovat ja armottomat ihmiset, jotka tallaavat heikommat jalkojensa alle.
  2. Mitä hän valehteli ?
  3. Raatussahan se teksti oli, mikä sai syyttäjän näkemään punaista ja hän vimmastui siitä, olisi vetänyt Jumalan oikeuteen mieluummin.