Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1481

1. Olen samaa mieltä.
  2. Ehkä jollekin tulee, mutta minua ei kiinnosta mitkään kaatohenget. En edes tunne ketään, joka olisi niin kaatohenkien perään, että hän laukkaisi pitkin ja poikin Suomen maata. Tänään Rovaniemellä, huomena Lappeenrannassa, ylihuomenna Turussa ja niin edelleen.

Miksi ihminen haluaa hurmoskokemuksia ? Siellä ihmisen sisällä voi olla haava, joka kaipaa kosketusta. Tämä maailma on niin kova ja jäätävä, meillä on toisiamme kohtaan niin vähän rakkautta, että meidän sydämemme on jäätynyt. Joku voi jäädä kaatumiskokemukseen, koska hän siinä saa jotain, joka rikkoo sitä jäätä sieltä sydämestä.

Jos meillä olisi toisiamme kohtaan rakkautta, ei kukaan juoksisi etsimään sielullisia kokemuksia. Mutta, kun viha roihuaa kaikkialla, meistä on tullut tunteettomia puupökkelöitä, me etsimme rakkautta hinnalla, millä hyvänsä.

Joku voi saada rukoustilanteessa kokemuksen Jumalan rakkaudesta. Hän voi kokea, että hän on arvokas Jumalan silmissä. Kun ihminen kokee olevansa "ei mkään" ja etsii, että joku arvostaisi, hän voi saada rukoustilanteessa kokemuksen, joka parantaa hänen rikkimennyttä sydäntään. Jos hän kaatuu, siinä hän voi siinä lattialla maatessaan tuntea Jumalan rakkautta.

Minä näin unen. Kelluin valtameressä. En nähnyt maata missään. Huomasin, että lähellä hyppi delfiinejä korkealle. Kun kelluin siinä, tunsin valtavan rauhan ympäröivän minua. Minä vain ihastelin delfiinien hyppelyä ja nautin olostani. Heräsin ja ihmettelin untani, se oli niin todentuntuinen. Vaikka olin keskellä merta, en pelännyt ollenkaan. Mietin sitä unta ja mieleeni tulivat sanat: Armon meri. Minä kelluin armon meressä ja Jumalan rakkaus ympäröi minua.
  3. Minäkin uskon.