Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Samalla+lailla,+kun+sinulla+on+oikeus+sanoa+mielipiteesi,+on+myös+muillakin+vapaus+sanoa+mielipiteensä.+Onko+vain+sinulla+ja+sinun+kanssasi+samaa+mieltä+olevilla+oikeus+sanoa+sanottavansa+ja+muut+olkoot+hiljaa.+Älä+käyttäydy+kuin+yksinvaltias,+joka+määrää,+mitä+toiset+saa+sanoa+ja+mitä+ei.
01.07.2022 17:06
Aatamilla+ja+Eevalla+oli+vain+yksi+kieltö,+he+eivät+saisi+syödä+hyvän+ja+pahan+tiedon+puusta.+Vain+yksi+kielto.
Kun+me+kasvatamme+omia+lapsiamme,+kuinka+monta+kieltoa+me+heille+sanomme.+Älä+tee+sitä+ja+tätä.+Koko+ajan+me+neuvomme+lapsiamme,+mitä+ei+saa+tehdä.+Eikö+se+ole+sitä,+että+haluamme+varjella+lapsiamme.+Jos+kuljemme+tiellä,+emme+anna+lapsen+rynnätä+autojen+sekaan.+Kiellämme+lapsiltamme+tulitikut,+etteivät+he+vahingossa+sytytä+tulipaloa.++Emme+anna+lapsillemme+veitsiä,+etteivät+he+vahingoita+itseään.+Sanomme+lapsillemme,+ettei+saa+sähköhellaan+koskea,+ettei+vahingossa+he+laita+sitä+päälle+ja+syttyy+tulipaloa.++Mutta+eikö+se+ole+rakkautta,+että+haluamme+estää+sen,+että+he+vahingoittavat+itseään.
Samalla+lailla+Jumala+on+antanut+ohjeet,+kuinka+elää+täällä+maailmassa,+että+meillä+kaikilla+olisi+hyvä+olla.+Mutta+emmehän+me+niin+tee.+Me+haluamme+tehdä+oman+mielemme+mukaan,+vaikka+vahingoittaisimme+toisiamme.
01.07.2022 15:57
Jumala+on+kaikkivaltias.+Mutta+hän+on+antanut+ihmiselle+vapaan+tahdon.+Jos+minä+menen+lyömään+jotain+kadulla,+ei+Jumala+estä+sitä,+koska+hän+on+antanut+ihmiselle+vapaan+tahdon.+Raamatussa+on+ohjeet,+miten+tulisi+elää,+että+täällä+maailmassa+olisi+meidän+hyvä+elää.+"Rakasta+lähimmäistäsi+niin+kuin+itseäsi."+Eikö+silloin+olisi+tämä+maailmanne+toisenlainen,+kun+kunnioittaisimme+toisiamme.+Hoitaisimme+tätä+kaunista+maailmaamme+hyvin,+emmekä+riistäisi+sitä.
Jumala+on+antanut+meille+vapauden+tehdä+hyvää+tai+pahaa.+Hän+toivoo,+että+me+tekisimme+hyvää.+Mutta,+mikä+siinä+on,+että+me+ihmiset+teemme+mieluummin+pahaa+kuin+hyvää.+Olisiko+syynä+se,+että+me+olemme+pahoja.
01.07.2022 15:35
Minä+painoin+nuorena+45+kiloa+ja+minulla+oli+aina+kuuma.+Ei+se+painokaan+aina+sitä+kuumaa+oloa+tee.+Minun+ystäväni+on+todella+hoikka+ja+hänkin+kärsii+kuumuudesta.
Äidilläni+oli+ylipainoa.+Hän+lihoi,+kun+hän+lopetti+tupakanpolton.+Mutta+hän+paleli+aina.+Isällä+ja+minulla+oli+aina+kuuma+ja+äitini+paleli.+Molemmat+poikani+ovat+hoikkia.+Toinen+on+kuumahinen+ja+toinen+on+paleleva.+Toinen+karttaa+auringon+paistetta+ja+toinen+mielellään+ottaa+aurinkoa.
01.07.2022 14:24
Eikö+miehet,+jotka+hyppivät+sängystä+toiseen.+voisi+leikauttaa+siemenjohtimensa,+etteivät+heittelisi+siemeniään+mihin+tahansa.+Koska+he+eivät+voi+pidättäytyä,+niin+he+eivät+sitten+saisi+naisia+raskaaksi.+Se+olisi+helpotus+niin+näille+seksinälkäisille+karjuille+kuin+niitä+haluaville+naisillekin.+Ei+tulisi+lapsia,+eikä+tarvitsisi+abortoida.
Minun+yksi+tuttuni+alkoi+odottaa+lasta,+hän+varasi+ajan+aborttiin.+Maanantaina,+kun+hänen+olisi+pitänyt+mennä+sairaalaan,+niin+hän+perui+sen.+Hän+kertoi,+ettei+ole+koskaan+katunut+sitä,+että+perui+abortin.
01.07.2022 14:20
"Usein+siunaan+Aaronin+siunauksella+Israelia,+koska+Israel+on+minulle+rakas+maa.+Mutta+on+se+vaikeaa,+mutta+yritän+sitkeästi."
Tarkoitin,+että+siunaan+heprean+kielellä+ja+se+kieli+tuntuu+olevan+minulle+vaikeaa.+Kieleni+menee+välillä+solmuun.+Israelin+siunaaminen+ei+ole+vaikeaa,+vaan+sydämeni+on+mukana+siinä+siunaamisessa.
01.07.2022 13:52
Aluksi+kiitän+sinua+siitä,+että+jossain+vaiheessa+kirjoitit+hepreankielisen+raamatun+www+sivut,+niin+olen+innoissani+yrittänyt+lukea+hepreaksi+raamattua.+Innostuin+niin,+että+tilasin+hepreankielisen+Vanhan+ja++Uuden+Testamentin.+Kiitos+sinulle+siitä.+Usein+siunaan+Aaronin+siunauksella+Israelia,+koska+Israel+on+minulle+rakas+maa.+Mutta+on+se+vaikeaa,+mutta+yritän+sitkeästi.
Sitten+ajatuksia+Jobin+kirjasta.+Minun+mielestäni+Jumala+puhui+Jobille+niin,+kuin+tämä+pystyi+sen+sanoman+ymmärtämään.+En+usko,+että+Job+olisi+ymmärtänyt+tieteellistä+selostusta+siitä,+mitä+Jumala+hänelle+kertoi.+Minusta+Jobin+kirja+on+kaunokirjallisuuden+helmiä.+Se+on+runollista+ja+ihmeellisen+kaunista+kerrontaa+ihmiselle,+joka+eli+oman+elämänsä+mutakuopassa.
Kun+poikani+oli+pieni+ja+jos+hän+kysyi+minulta+jotain,+en+alkanut+hänelle+kertomaan+tieteellisiä+faktoja.+Kerroin+hänelle+sen,+minkä+hän+lapsena+voisi+ymmärtää.+Jos+olisin+papalleni,+joka+ei+käynyt+koulua,+alkanut+opettaa+lukion+fysiikkaa,+ei+siitä+olisi+tullut+mitään.+Ei+hän+olisi+sitä+ymmärtänyt.+Enkä+usko,+että+Job+olisi+ymmärtänyt+tieteellisiä+selostuksia,+mutta+Jobkin+ymmärsi+niiden+puheiden+jälkeen,+miten+ihmeellinen+Jumala+on.+Hän+on+kaikkivaltias,+kaikkitietävä,+rakastava+ja+pyhä+Jumala.
01.07.2022 13:38
Kävin+Saksassa+yhdessä+paikassa,+missä+oli+tehty+kasvihuone,+missä+kasvoi+Etelä-Amerikan+kasveja.+Siellä+oli+todella+kuumaa+ja+kosteata.+Siellä+hengitys+salpautui.+Ei+tehnyt+mieli+kauaa+olla+siellä.+Silloin+ajattelin,+että+on+ihanaa,+että+asun+Suomessa,+missä+ei+ole+tuollaista+kuumuutta.
Välillä+se+sama+tunne+tulee+täällä+Suomessakin,+mutta+ei+niin+kauheana.+Se+kosteus+tekee+hengittämisen+vaikeaksi.+Kuumuus+ja+kosteus+yhdessä+on+kamalaa.
01.07.2022 08:45
Täytyy+sanoa,+etten+nykyään+pidä++kauhean+kovista+pakkasista.+Muistan,+kun+välillä+pyöräili+yli+30+asteen+paakasessa+töihin.+Ei+hymyilyttänyt.
Minusta+mukavin+ilma+olisi+20-22+astetta+varjossa.+Onhan+se+niinkin,+kun+asumme+täällä+pohjolassa,+niin+ei+sitä+kuumaakaan+ole+kovin+pitkää+aikaa.+MInulla+on+epilepsia+ja+usein+se+kuumuus+on+aiheuttanut+epilepsiakohtauksen.+Senkin+takia+en+kauheasti+liian+kuumasta+pidä.
Nautin+keväästä+ja+kesästä.+Minusta+Suomen+luonto+on+kaunis+juuri+keväällä+ja+alku+kesällä.+Minusta+on+ihanaa+seurata+luontoa,+katsella+kimalaisten+hyörintää+kukissa+ja+perhosten+liitelyä+kesäillassa.+Luonto+merkitsee+minulle+paljon.+Kun+valkovuokot+alkavat+kukkia+keväällä,+se+on+kuin+kuiskaus+siitä,+että+talven+kylmyys+on+takanapäin.
Pääskysten+siritys+taivaalla+tuo+sydämeeni+kesän.+En+voi+tarpeeksi+katsella+niiden+liitelyä+taivaalla.+Ne+ovat+kuin+ystäviä,+jotka+pitkän+talven+jälkeen+tulevat+tervehtimään+meitä+kertoen+kesän+olevan+täällä+pohjoisessa+maassa.
Syksyllä+taas+kaikkialla+on+kuin+kalman+koura+alkaisi+tuhota+kaikkea+sitä,+minkä+kesä+on+kasvattanut.
01.07.2022 08:38
Raamattu+ei+ole+kirja+luonnontieteestä.+Se+kertoo,+kuinka+tämä+maailma+on+saanut+alkunsa.+Alussa+Jumala+loi+taivaan+ja+maan.+Raamattu+kertoo+siinä+kohdassa+sen,+mitä+ihminen+näkee.+Ihminen+näkee+päivällä+auringon+ja+yöllä+kuun.+En+usko,+että+pappani,+joka+ei+ollut+käynyt+kansakoulua,+tiesi,+että+kuu+saa+valonsa+auringosta.+Hän+ei+tarvinnut+sitä+tietoa.+Hänelle+merkitsi+se,+kun+hän+illalla+oli+menossa+kotiin,+niin+kuu+valasi+hänen+kulkuaan..
Sanommehan+mekin+väärin,+kun+sanomme,+että+aurinko+nousee.+Me+tiedämme,+että+aurinko+pysyy+paikoillaan,+mutta+maa+pyörii+akselinsa+ja+auringon+ympäri.+Kuitenkin+me+sanomme+aurinko+nousee+ja+laskee,+koska+meidän+silmämme+kertoo+sen+näin.
Kuinka+ihminen+voi+kertoa+järjellä+munuaisten+toiminnan.+Tunnetko,+kuinka+munuaisesi+tekevät+työtä,+kun+ne+suodattavat+nestettä+virtsaksi+?+Tunnetko,+kuinka+munuaisesi+tarkastavat,+onko+veressäsi+liikaa+esim.+kaliumia+?+Jos+on+liikaa,+niin+munuaiset+poistavat+sen+virtsan+mukana.+Munuaiset+tekevät+paljon+työtä+meidän+hyvinvointimme+eteen+ja+me+emme+huomaa+sitä.+Silloin,+kun+munuaiset+eivät+toimi,+silloin+me+vasta+huomaame,+miten+paljon+kaikkea+ne+tekevät.+Samoin+on+kaikkien+meidän+elintemme+kanssa.
30.06.2022 21:45
Minä+olen+ottanut+jo+kolme+rokotusta,+koska+minulla+on+epilepsia+ja+diabetes.+En+halua+joutua+teho-osastolle,+siksi+olen+ottanut+rokotukset.
Minun+pointtini+oli+se,+kun+joku+kirjoitti,+että+rokottaneet+saavat+kipeytyneet+käsivarret.+siihen+vastasin,+että+ei+minun+kankkunikaan+ole+kipeytynyt,+vaikka+olen+saanut+siihen+monen+monta+pistosta+kolen+kuukauden+välein.
30.06.2022 12:22
Ajattele,+minä+saan+joka+kolmas+kuukausi+B-12+vitamiiniä+kankkuun.+Ei+ole+vielä+kankkuni+kipeytynyt,+vaikka+olen+saanut+pistoksia+jo+yli+kymmenen+vuotta.
30.06.2022 11:32
Kun+menee+varjoon,+siellä+odottaa+armeija+hyttysiä+ja+paarmoja.+Eivät+ole+niin+mukavia+kavereita.
Minä+asuin+keskikaupungilla+vuodesta+1965-1964.+Aurinko+porotti+sisään+koko+päivän,+koska+kaikki+ikkunamme+olivat+etelään+päin.+Muistan,+että+oli+lämmintä,+mutta+tällaista+kuumuutta,+kuin+nyt,+ei+ollut.+Nyt+asun+omakotitalossa+ja+ulos+en+voi+mennä.+Äsken+yritin+vähän+aikaa+olla+varjossa,+mutta+tuli+kuuma+ja+itikat,+joten+häippäsin+sisälle.
Muistan+kyllä+yhden+vadelmareissun,+kun+oli+kuuma.+Aurinko+helotti+taivaalta,+eikä+ollut+varjon+paikkaa.+Silloin+meinasi+tikahtua.+Se+oli+1980-lukua.+
Se+minua+ihmetyttää,+koska+aamulla+on+aika+kova+kaste.+Kun+on+näinkin+kuivaa,+ei+pitäisi+olla+kastetta+aamulla.+Tuntuu,+kuin+maapallomme+olisi+kuin+kasvihuone+nykyään.+Tietysti+se+on+hyvä,+että+kasvit+vähän+saa+nestettä+tämän+kuivuuden+aikana.
Muistan+yhden+kesän,+kun+minun+kesälomallani+oli+vain+yksi+päivä,+jolloin+ei+satanut,+kaikki+muut+päivät+olivat+sateisia.+Ja+kun+meni+töihin+pyörällä,+piti+olla+sadetakki+päällä+melkein+joka+päivä.+Se+tapahtui+1990+luvulla.
Mutta+mielestäni+nyt+on+ollut+muutamia+vuosia,+jotka+ovat+olleet+kuumempia+kuin+ennen,+ainakin+minun+lapsuudessani.
30.06.2022 11:29
Minä+en+ole+koskaan+pitänyt+helteestä.+En+muista+lapsuudessani+ja+nuoruudessani,+että+olisi+ollut+yli+30+asteen+helteitä.+Joskus+oli+vähän+lämpösempää,+mutta+kun+meni+varjoon,+oli+ihan+mukavaa.+Mutta+nyt+on+varjossakin+todella+kuumaa.+Olin+juuri+ulkona,+yritin+varjossa+tehdä+jotain,+mutta+ei+pystynyt,+koska+tuli+niin+kuuma.
Voi+olla,+että+oli+muutama+päiviä+lämpösempää,+mutta+ne+eivät+lämmittänee+sisätiloja+näin.+Ensimmäiset+helteet+muistan+vuonna+1973.+Silloin+toukokuu+ja+kesäkuu+olivat+lämpimiä.+Minä+odotin+ensimmäistä+lasta+ja+silloin+minulla+oli+kuuma.+Mutta,+kun+menin+metsään+ulkoiluttamaan+koiraani,+niin+siellä+oli+ihan+mukava+tallustella.+Heinäkuun+puolessavälissä+alkoivat+sateet+ja+sen+jälkeen+oli+viileää.
30.06.2022 11:13
Tämä+ei+ole+nyt+kylläkään+vastaus+kysymykseesi,+johtuen+siitä,+että+minä+olen+nainen.
Siksi+Jumala+on+jättänyt+heidät+häpeällisten+himojen+valtaan.+Naiset+ovat+vaihtaneet+luonnollisen+sukupuoliyhteyden+luonnonvastaiseen,+ja+miehet+ovat+samoin+luopuneet+luonnollisesta+yhteydestä+naisiin+ja+heissä+on+syttynyt+himo+toisiaan+kohtaan.+Miehet+ovat+harhautuneet+harjoittamaan+keskenään+säädyttömyyttä+ja+saavat+ansaitsemansa+palkan.+(Room.+1:26-27)
Eikö+se+ole+homoseksuaalisuutta,+jos+miehellä+syttyy+himo+toista+miestä+kohtaan,+samoin+naisilla+himo+toista+naista+kohtaan.+Minä+en+ainakaan+tuota+kohtaa+voi+muulla+tavalla+selittää.
Naiset+eivät+voi+olla+samalla+tavalla+sukupuoliyhteydessä+kuin+nainen+ja+mies.+Muta+onhan+heillä+varmaan+joku+keino+siihenkin.+Samoin+kaksi+miestä+eivät+voi+olla+sukupuoliyhteydessä+niin+kuin+mies+ja+nainen,+mutta+keinot+heilläkin+taitaa+olla+yhdessä+olemiseen.
30.06.2022 09:45
Vuoden+1923+Raamatussa+1.+Moos.+4:1+Ja+Adam+tunnusteli+vaimonsa+Evaa,+ja+hän+tuli+raskaaksi,+ja+synnytti+Kainin…
Vuoden+2013+Raamatussa+sama+kohta:+Mies+yhtyi+vaimoonsa+Eevaan,+ja+tämä+tuli+raskaaksi+ja+synnytti+Kainin…
Hebreankielisessä+Vanhassa+Testamentissa+on+sama+jae:+Ja+Adam+tunsi+Evan+vaimonsa+…
Suomen+kieli+on+muuttunut+paljon+Agricolan+ajoista.+Jos+lukisimme+Agricolan+kääntämää+raamattua,+se+olisi+meille+vaikeaa.
Mutta+sanoma+ei+ole+muuttunut.+Raamatussa+kerrotaan,+kuinka+Jumala+loi+taivaan+ja+maan.
Moos+1:1+Alussa+Jumala+loi+taivaan+ja+maan.+Hepreankielisessä+Genesis+1:1+on+Jumalan+nimenä+elohiym,+joka+on+monikko.+Siinä+kolmiyhteinen+Jumala+loi+maan+ja+taivaan.+Luomisessa+oli+mukana+Jumala,+Jeesus+ja+Pyhä+Henki.
Vanha+Testamentti+kertoo+lähinnä+juutalaisista+ja+niistä+kansoista,+jotka+liittyvät+heidän+elämäänsä.+Se+kertoo+myös+siitä+pelastuksesta,+jonka+Jumala+jo+syntiinlankeemuksen+jälkeen+suunnitteli.+Se+kulkee+kuin+punainen+lanka+koko+Vanhan+Testamentin+läpi.+Jeesuksesta+on+paljon+ennustuksia+Vanhassa+Testamentissa.+Ne+toteutuivat,+kun+Jeesus+syntyi+Beethelemissa+ja+kun+hänet+ristiinnaulittiin+meidän+syntiemme+tähden+ristillä.+Ja+kun+hän+nousi+kuolleista+ja+sitten+nousi+Isän+Jumalan+luo+taivaaseen.+Siellä+Jeesus+istuu+Jumalan+oikealla+puolella.
1.+Moos.+49+:+10+”Ei+valtikkaa+oteta+pois+Juudalta,+eikä+valtiosauvaa+hänen+jaloistaan,+siksi+kuin+Sankari+tulee,+ja+hänelle+kansat+ovat+alamaiset.”+(vuoden+1923+mukaan)
Ei+siirry+valtikka+pois+Juudalta+eikä+hallitsijansauva+hänen+polviensa+välistä,+kunnes+tulee+hän,+jonka+se+on+ja+jota+kansat+tottelevat.+(vuoden+1933+mukaan)
30.06.2022 09:33
Mikä+sinä+olet+sanomaan+ihmisistä,+että+he+ovat+saastaa+?+Sinä+olet+ihan+samanlainen,+et+ole+yhtään+parempi+kuin+nuo,+joita+haukut+saastaksi.+Mikä+oikeus+sinulla+on+tuomita+tavallisia+ihmisiä,+oletko+sinä+mielestäsi+Jumala,
Mielesi+on+musta,+se+on+täynnä+saastaa,+joka+tulee+sinun+kirjoituksestasi+esiin.+Olet+korottanut+itsesi+muita+ylemmäksi,+sieltä+sinä+tuomitset+muita+ihmisiä.+Oletko+sinä+mielestäsi+maailman+parhain+ihminen,+sinussa+ei+taida+olla+mitään+vikaa+mielestäsi.+Mutta+yksi+paha+sinussa+on,+se+on+viha,+tappava+viha.+Sinun+vihasi+haluaa+tappaa+ihmisiä,+pieniä+lapsia,+vanhuksia+ja+naisia,+ne+sinä+haluat+tappaa.+Kysyn+sinulta,+miksi+nautit+siitä,+että+Ukrainassa+tapetaan+ihmisiä,+saatko+siitä+suurenkin+tyydytyksen.+Onko+elämälläsi+nyt+tarkoitus,+kun+saat+katsella+ihmisten+tappamista.
Ajattele,+miltä+sinusta+tuntuisi,+kun+olisit+vaarassa+joutua+tilanteeseen,+missä+pommitettaisiin.+Miltä+tuntuisi+olla+tilanteessa,+missä+joku+tähtäisi+sinua+aseella+ja+tietäisit,+että+kuoleman+koura+kohta+tarttuu+sinuun.
28.06.2022 08:31
Putinin+teot+Ukrainassa+oksettaa+minua.+Putin+on+halpamainen+pieni+mies,+joka+nostaa+omaa+imagoaan+tappamalla+ihmisiä+ja+nauttimalla+siitä.+Putin+on+täydellisesti+paha,+hänessä+ei+ole+mitään+hyvyyttä.+Hän+on+rikkauksia+ja+valtaa+rakastava+pienen+pieni+ihminen.++Mutta+Putinkin+joutuu+kohtaamaan+totuuden+jossain+vaiheessa+elämässään.+Hän+vielä+joutuu+katsomaan++sitä+totuutta,+mitä+hän+on+aiheuttanut+Ukrainassa.+Totuus+itsestä+usein+kirvelee,+kun+joutuu+katsomaan+sitä+ilman+valheen+tuomaa+turvaa.
Eikö+olisi+parempi+tehdä+hyvää+kuin+pahaa.+Jos+me+kaikki+ihmiset+ymmärtäisimme+sen,+olisi+tämä+maailmamme+parempi+paikka+elää.+Mutta+ihminen+on+paha+ja+jos+se+pahuus+ilmestyy+korkeilla+paikoilla,+siitä+syntyy+paljon+itkua,+tuskaa+ja+kuolemaa.
Mielestäni+ihminen,+joka+aiheuttaa+niinkin+paljon+kuolemaa+kuin+Putin,+on+sisimmältään+todella+raaka.+Hän+on+hyljännyt+sisimmästään+kaiken+inhimillisyyden.+Hän+yrittää+näyttää+maailman+pelastajalta,+mutta+se+on+suuri+valhe.+Valhe+kietoutuu+vain+enemmän+ja+enemmän+tämän+henkilön+ympärille,+joten+totuus+kokee+kuoleman.+Valhe+elää+tappaakseen+ja+ihminen+kokee+sen+oikeutetuksi.
28.06.2022 08:17
Minä+olen+tullut+uskoon+vuonna+1981.+Siitä+saakka+olen+odottanut,+että+jonain+päivänä+Jeesus+tulee+hakemaan+omansa+luokseen.+Ei+se+tarkoita+sitä,+että+sitä+jämähtää+kiikkustuoliin+ja+siinä+odottaa+tyytyväisenä+sitä+hetkeä.
Ei+se+Jeesuksen+odottaminen+lopeta+elämistä+täällä+surun+laaksossa.+Sitä+tekee+työtään+ja+toimiaan,+mutta+sydämessä+on+kaipuu+siihen+hetkeen,+kun+saa+nähdä+Vapahtajan,+joka+kuoli+meidän+syntiemme+tähden.
Sanoin+juuri+tädilleni,+että+tähän+asti+paras+hetki+minulla+on+ollut,+kun+Jeesus+pelasti+minut.+Mutta+sitäkin+parempi+hetki+on+tulossa,+kun+hän+saapuu+hakemaan+omansa+pois+täältä+maailmasta.
27.06.2022 18:32
Voikohan+mummoa+kutsua+myös+papaksi+ja+pappaa+mummoksi,+jos+sukupuolella+ei+ole+mitään+väliä+?+Poikaa+voi+kutsua+tytöksi+ja+tyttöä+pojaksi.+Mitäs,+jos+sekotetaan+vielä+enemmän,+jos+pientä+poikaa+voi+sanoa+äidiksi+ja+pientä+tyttöä+isäksi.+Mummoa+voisi+kutsua+pojaksi+ja+pappaa+tytöksi.+Vielä+hauskemmaksi+se+menisi,+jos+tyttöä+voisi+kutsua+mummoksi,+jellonaksi+tai+muuksi+eläimeksi.+Poikaa+voisi+kutsua+papaksi+tai+siileksi.+Koskaan+ei+enää+tiedä,+kenestä+niin+sanottu+äiti+puhuu,+kun+hän+kertoo+ystävälleen,+että+isäni+Wilhelmiina+täyttää+70+vuotta+ja+äitini+Kalle+on+65-vuotias.+Poikani+Elviira+on+jo+15+vuotta+vanha+ja+tyttäreni+Hiskias+on+10+vuotta+vanha.+Äiti+jatkaa,+että+hän+on+isä+ja+mieheni+on+äiti.+Hänen+vanhempansa+ovat+poika+ja+tyttö.
Hassuksi+tämä+elämä+menee.+Kohta+ollaan+kaikki+pieniä+vihreita+miehiä,+jotka+onnelisina+tonkivat+maata+miettien,+miten+tämä+elämä+tulikaan+tällaiseksi.+Missä+vaiheessa+ei+syntynyt+enää+tyttöjä+ja+poikia,+ei+ollut+isää+ja+äitiä,+ei+ollut+mummoa+ja+pappaa,+kaikki+ollaan+vain+samanlaisia+höpönassuja.
27.06.2022 17:45
30 / 59