Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jokainen+on+vastuussa+omista+synneistään.+Emme+me+kanna+toistemme+syntejä.+Kyllä+niissä+omissa+synneissä+on+tarpeeksi+kantamista,+miksi+ottaa+vielä+kaikkien+muidenkin+ihmisten+synnit+päälleen.+Kyllä+siinä+tulisi+rakaaksi+taivaltaminen+eteenpäin,+taitaisi+mennä+konttaamiseksi.
Mutta+onneksi+Jeesuksen+päällä+oli+kaikki+meidän+syntimme.+Jos+me+otamme+Hänet+vastaan+elämäämme,+me+saamme+anteeksi+syntimme.
Kuka+on+se+ihminen,+joka+ei+koskaan+lankea+?+Kerro+minulle,+oletko+se+sinä,+joka+olet+synnitön.+Siiloin+sinulla+on+oikeus+heitellä+syytöksiä+toisia+kohtaan.+Mutta+en+usko,+että+olisit+synnitön.
+Ainoa+ihminen+oli+Jeesus,+joka+oli+syntinen.+Sinä+ja+minä+olemme+tehneet+syntiä+ja+olisimme+ilman+Jumalan+kirkkautta,+jos+ei+Jeesus+olisi+mennyt+ristille.
12.01.2022 11:36
Kyllä+me+luemme+koko+raamattua,+alusta+loppuun+asti.
Raamatun+alkulehdiltä+asti+on+punaisena+lankana+Jeesuksen+syntymä+ja+kuolema.+Vanhassa+Testamentissä+on+profetioita,+jotka+kertovat+Jeesuksen+syntymästä+ja+kuolemasta.+Jeesus+kuolemallaan+ristillä+sovitti+meidän+syntimme.+Jeesus+on+ainoa+tie+Jumalan+luo.+Jumala+vihaa+syntiä,+mutta+Hän+rakastaa+syntistä+ihmistä.
Jeesus+on+tie+Jumalan+luo,+Hän+on+totuus+ja+elämä.+Meidän+jokaisen+olisi+hyvä+nähdä+oma+totuutemme.+Kun+näemme+totuuden+itsestämme,+ei+ole+meillä+varaa+osoitella+toista.+Totuus+itsestä,+nähdä+itsensä+syntisenä,+joka+tarvitsee+Jumalan+armoa+Jeesuksessa+Kristuksessa,+vapautta+ihmisen.+Siinä+ei+halua+katsella+enää+toisten+vikoja,+kun+on+nähnyt+omat+vikansa.+Ei+uskalla+heitellä+kiviä+ketään+kohti,+kun+tietää+itse+olevansa+syntinen.+Me+Jeesuksen+omat,+olemme+armosta+pelastetut.+Meillä+ei+ole+hyviä+tekoja,+että+voisimme+niillä+ostaa+pääsyn+Jumalan+luo.+Armosta+me+olemme+pelastetut,+emme+tekojen+kautta.+Mutta,+kun+löydämme+Jeesuksen+elämäämme,+me+haluamme+rakkaudesta+Häntä+kohtaan+elää+kunnolla.+Täydelliseksi+meistä+ei+kukaan+tule,+siipiä+ei+kasva+selkään,+mutta+armahdettuina+syntisinä+saamme+taivaltaa+Hänen+kanssaan,+joka+maksoi+kalliin+hinnan+meistä.
12.01.2022 11:25
MItenkä+helluntailaiset+ovat+aivopesijöitä+?+
Miten+voit+haukkua+ihmistä+ääliöksi+?+Onko+sinulla+Jumalan+antama+valtuutus+haukkua+ihmistä+noin+?+Kun+haukut+toista,+nostat+itsesi+toisten+yläpuolelle.+Ethän+nosta+itseäsi+Jumalan+yläpuolelle+?
En+ymmärrä+vihaasi+?+Mistä+se+johtuu+?++Onko+joku+loukannut+sinua+verisesti+ja+et+pysty+antamaan+sitä+anteeksi+?
12.01.2022 10:56
MItä+roskaa+me+opetamme+?+Meillä+on+Raamattu,+jota+me+luemme.
Kerro,+mitä+roskaa+me+opetamme.+On+niin+helppo+sanoa+noin,+mutta+olisitko+ystävällinen+ja+sanoisit,+mitä+se+roska+on.+Minä+en+ole+huomannut+sellaista.+Minun+mielestäni+kaikki+opetus+on+Raamatun+mukaista.
12.01.2022 10:49
Mistä+sinun+ajatuksesi+tulevat+?+Oletko+täynnä+vihaa+toisia+ihmisiä+kohtaan+?+Miksi+vihaat+niitä,+jotka+ovat+löytäneet+Jeesuksen+elämäänsä+?
Ihmissuhteet+ovat+vaikea+asia.+Me+olemme+kaikki+elämämme+aikana+saaneet+haavoja+sisimpäämme.+Ja+me+olemme+erilaisia.+Jotkut+ovat+vilkkaita+ja+jotkut+rauhallisia.+Jotkut+tulistuvat+nopeasti+ja+toiset+taas+ovat+pitkävihaisia.+Meitä+on+monenlaisia.+Siinä+tulee+usein,+jos+kaksi+ääripäätä+kohtaavat,+riitoja.+Kumpikaan+ei+halua+ymmärtää+toistaan.+Minunkin+tätini+on+savolainen+ja+minä+olen+hidas+hämäläinen,+minä+en+aina+ymmärrä+tätiäni.+Välillä+tekisi+mieleni+sanoa+pahasti,+mutta+en+sitä+halua+Jeesuksen+tähden.+Yritä+ymmärtää+erilaisuuttamme.+Kunpa+me+voisimme+kunnioittaa+toisiamme,+vaikka+olisimme+aivan+erilaisia+luonteiltamme.+Minä+ainakin,+jos+jonkun+kanssa+meinaa+tulla+riitaa,+väistyn+sieltä+riitatantereelta+pois.+En+pidä+riidasta,+koska+jouduin+kokemaan+sitä+niin+paljon+lapsuudessa.
Seurakunnassakin+tulee+välillä+riitaa,+kun+kaksi+erilaista+ihmistä+kohtaa.+Jos+molemmilta+puuttuu+kunnioitus+toista+kohtaan,+siitä+alkaa+melkein+sota.+Silloin+usein+lähetään+ovet+paukkuen+seurakunnasta+pois.+Mutta+meidän+tulisi+jokaisen+muistaa,+että+me+kaikki+olemme+syntisiä+ihmisiä+ja+kukaan+meistä+ei+ole+täydellinen.
Minä+en+ole+kokenut+helluntaiseurakunnassa+olevani+keskitysleirissä.+Siellä+olen+saanut+opetusta+Raamatusta+ja+olen+saanut+oppia+tuntemaan+Jumalan+rakkauden+Jeesuksessa+Kristuksessa.+En+olisi+nykyään+tämä+ihminen,+joka+olen+nyt.+Kun+tulin+uskoon,+ajatuksen+olivat,+että+halusin+tappaa+itseni.+Nyt+ylistän+Jumalaa+siitä,+että+saan+elää+Hänen+lapsenaan+Jeesuksen+sovitustyön+perusteella.
Miksi+kätesi+menee+nyrkkiin,+eihän+kukaan+tule+sanomaan+sinulle,+miten+sinun+pitää+elää.+Jos+elät+synnissä,+Jeesus+haluaisi+pelastaa+sinut.+Jos+olet+Hänen+omansa,+sinä+saat+elää+Jumalan+lapsena.+Sanasi+ovat+loukkaavia.+Ne+eivät+rakenna+mitään.
Kuinka+sinä+uskallat+sanoa+meistä,+että+me+olemme+saatanan+sikiöitä.+Mitä+Jumala+ajattelee+sanoistasi+?+Onko+hän+mielissään+sinun+ajatuksistasi+?++Kysy+Häneltä+taivaan+ja+maan+Luojalta,+mitä+Hän+ajattelee+sanoistasi.+Ja+lue+kirjoituksesi+ajatuksella+ja+toivon,+että+olet+pahoillasi,+että+kirjoitit+ne+tänne.+Usein+meidän+sanamme+kertovat+paljon+meistä+itsestämme.+Ja+sinun+sanasi+kertovat+paljon+siitä,+millainen+sinä+olet.
12.01.2022 10:47
Esi-isäni+ja+-äitini+murhasivat+miehen.+Heidät+teloitettiin+Mäntsälässä.+Heiltä+jäi+pieniä+lapsia.+Kuinka+moneen+sukupolveen+Jumala+kostaa+perillisille+heidän+syntinsä+?+Isäni+oli+neljäs+sukupolvi+heistä.+Kuuluiko+isäni+ja+hänen+siskonsa+koston+piiriin+?+Ja+oli+heillä+paljon+myös+serkkuja+ja+pikkuserkkuja,+kuuluivatko+he+kaikki+Jumalan+koston+alle.
12.01.2022 10:18
Minuun+kylvettiin+pelko+lapsuudessa.+Kun+olin+vielä+pieni+lapsi,+äitini+kylvi+pelon+minuun.+Hän+oli+aikuinen+ja+minä+pieni+lapsi.+Hän+oli+vihassa+kasvanut,+joka+ei+tuntenut+rakkautta+omassa+elämässään+ja+hän+ei+pystynyt+rakastamaan.+Hän+oli+aina+oikeassa,+muut+väärässä.+Isä+pelkäsi+häntä,+hänen+äitinsä+pelkäsi+häntä,+hänen+siskonsa+pelkäsivät+häntä,+monet+ihmiset+pelkäsivät+häntä.+Hän+nautti+vallasta,+kun+hän+sai+ihmiset+polvilleen+eteensä.
Onneksi+hän+vanhempana+löysi+Jeesuksen+elämäänsä+ja+Jeesus+muutti+häntä.+Äitini+kerran+sanoi,+että+hänellä+pitäisi+olla+kieli+kymmenellä+solmulla.+Kun+hän+avaisi+ne+kaikki+solmut,+hän+ei+enää+loukkaisi+ihmisiä.+Mutta+lapsuus+oli+tehnyt+minuun+niin+paljon+haavoja,+etten+pystynyt+olemaan+pelkäämättä+äitiä.+Tulin+uskoon+äitini+kuoleman+jälkeen.+Jos+olisin+tullut+ennen+äitini+kuolemaa,+ehkä+olisin+voinut+Jeesuksen+avulla+päästä+äitipelostani+irti.
12.01.2022 10:13
Saisinko+pyytää,+että+kirjoittaisit+vähän+selvemmin+ajatuksesi.+Millä+silmällä+pitäisi+katsoa+?+Jumala+tietää+jokaisen+ihmisen+teot.+Me+emme+pysty+piilottamaan+Häneltä+mitään.
En+usko,+että+me+katsomme+1800-luvun+silmällä.+En+kylläkään+ymmärrä,+mikä+on+1800-luvun+silmä.+Minä+luen+Raamattua,+joka+on+Jumalan+sanaa.+Minä+uskon+siihen.+Kuuntelen+paljon+puheita,+niin+helluntailaisten,++luterilaisten+ja+muittenkin+suuntien.+Jos+puhe+ei+ole+Raamatun+mukaista,+hylkään+sen.
Kyllä+minä+näen+sen,+että+tämä+maailma+on+paha.+Luen+lehdistä,+mitä+täällä+tapahtuu.+Täällä+maailmassa+tapahtuu+murhia,+ryöstöjä,+raiskauksia+ja+kaikenlaista+pahaa,+miltä+ei+voi+ummistaa+silmiään.+Myös+luonnon+turmeleminen+on+mielestäni+paha+asia.+Jumala+antoi+meille+kauniin+maan+ja+me+suruttomasti+tuhoamme+sitä.+Tuntuu+siltä,+että+ihminen+haluaa+tuhoata+kaiken+kauniin,+jonka+Jumala+on+luonut.
Kuinka+ehdit+miettiä+koko+ajan,+miten+ihmiset+ovat+eronneet.+Ehditkö+tehdä+muuta+kuin+lukea+niitä+eroamisia.+Yritä+nyt+kuitenkin+syödä+välillä+ja+levätä,+ettet+koko+aikaa+lue.+Pitäisi+ihmisellä+olla+välillä+muutakin+aikaa+kuin+vain+lukea.+Ja+kun+luet,+lue+mieluummin+Raamattua,+sitä+on+parempi+lukea.++Ja+lähde+välillä+ulkoilemaan+ja+katsele+Jumalan+luomaa+luontoa,+katsele+lintujen+lentoa+taivaalla,+silloin+saat+muutakin+mieleesi+kuin+toisten+ihmisten+soimaamista.+Minulle+luonto+ja+eläimet+ovat+aina+merkinneet+paljon.
Oletko+sinä+täydellinen+ihminen+?+Oletko+sinä+niin+täydellinen,+että+voi+tuomita+muita+ihmisiä+?+Onko+Jumalan+antanut+sinulle+täydellinen+ihminen+oikeuden+tuomita+ne+ihmiset,+jotka+eivät+ajattele+samalla+tavalla+kuin+sinä+?++Oletko+sinä+synnitön,+että+voit+heitellä+kiviä+toisia+kohtaan+?
12.01.2022 10:04
Kun+lukee+kirjoitustasi,+siinä+näkee+paljon+vihaa.+Miksi+vihaat+noin+paljon+?+Onko+kirjoituksessasi+mukana+rakkautta,+vai+onko+viha+saanut+sinut+valtaansa.
Minä+en+tiedä+sinun+menneisyyttäsi,+etkä+sinä+minun.+Meidän+on+turha+alkaa+syyttelemään+toisiamme,+koska+emme+tiedä,+missä+olosuhteissa+olemme+eläneet.+Sinä+et+tiedä,+miksi+minä+pelkäsin+ollessani+lapsi.+Sinä+et+tiedä,+miten+minä+koin+äitini+kovuuden.+Sinä+et+tiedä,+miten+minä+koin+pelon.+Minä+olin+silloin+lapsi.+Kun+tulin+uskoon,+Jumala+alkoi+hoitaa+pelkojani.+Olen+arka+luonteeltani,+sain+sen+perintönä+isän+puolelta.++Mutta+olen+kuitenkin+löytänyt+Isän+rakkauden+ja+voin+sen+sanoa,+että+Jumalaa+en+pelkää.+Hän+on+minulle+rakastava+Isä,+jonka+luo+voin+mennä+murheineni.+Tällaisen+arkana+Hän+hyväksyy+minut.+Hän+ei+pakota+minua+olemaan+toisenlainen+kuin+olen.+Hän+antaa+minulle+vapauden+olla+oma+itseni.
Viha+tuhoaa+ihmissuhteet.+Viha+on+paholaisesta.+Jeesus+antoi+rakkauden+käskyn,+että+me+rakastaisimme+toisiamme,+jopa+sitä,+joka+ei+oel+meille+mieleen.+Miksi+on+niin+vaikeaa+rakastaa+ja+kunnioittaa+toista+ihmistä+?+Miksi+on+helpompi+lyödä+sanoilla+kuin+kunnioittaa+toista+sellaisena+kuin+hän+on.
12.01.2022 09:37
Juutalaiset+ovat+Jumalan+omaisuuskansaa.+Ilman+juutalaisia+mekin+eläisimme+vielä+pakanuudessa+palvellen+kivisiä+jumalia.
Muista,+että+Jeesus+oli+juutalainen.+Juutalaiset+toivat+evankeliumin+meille+pakanoille.+Me+saamme+olla+kiitollisia+juutalaisille+paljosta.
11.01.2022 15:03
Kerro,+miten+minä+jäljittelen+Barhamia.+Kerro,+jos+voit.
11.01.2022 14:55
Miksi+kirjoitat+noin+rumasti+?++En+tiedä,+mutta+sinua+kyllä+minä+karttaisin,+koska+en+haluaisi,+että+joku+huutaa+minulle+noin.+Missä+tulee+sinun+rakkautesi+esiin+?+Tuo+haukkuminenko+on+rakkautta,+jonka+Jeesus+vaikuttaa+?+Mistä+tuo+viha+pulppuaa,+sinussa+taitaa+olla+paljon+samanlaista+kuin+äidissäni.
Äitini+opetti+pelkäämään.+Häntä+pelkäsivät+hänen+sisarensa+ja+hänen+vanhempansa.+Minä,+joka+synnyin+siihen+perheeseen,+aloin+jo+pienenä+pelätä+häntä.+Ei+lapsi+pysty+puolustautumaan+hirmuvallan+edessä.+Jos+kuulee+haukkumista+ja+saa+tukkapöllyä,+kun+kaatuu,+eikö+siinä+kuka+tahasa+pieni+lapsi+ala+pelätä.+Äitini+siskokin+sanoi,+että+usein+hän+lähti+meiltä+itkien,+kun+äitini+haukkui.
Ne+haavat,+jotka+sain+lapsena,+saivat+minut+pelkäämään+kaikkia+ihmisiä.+Kun+tulin+uskoon+31+vuotiaana,+Jumala+alkoi+parantaa+pelkojani.+Helluntaiseurakunnassa+opin+tuntemaan+Jumalan+rakkauden,+siellä+opin,+etteivät+kaikki+ihmiset+ole+yhtä+julmia+kuin+äitini.
Siinä+seurakunnassa,+missä+minä+käyn,+ei+ole+minun+tarvinnut+pelätä.+Olen+saanut++kasvaa+uskossa+Jeesukseen.+Kun+olen+lukenut+Raamattua,+olen+oppinut+paljon+Jumalan+rakkaudesta+ja+Hänen+suuruudestaan.+Hänelle+olen+voinut+kertoa+aina+iloni+ja+murheeni.+Kun+mieheni+kuoli+44+vuotiaana,+silloin+koin+kuinka+Jumala+lohdutti+minua+ja+sain+tuntea+Hänen+rakkauttaan.
Helluntaiseurakunta+on+minun+hengellinen+kotini,+jossa+olen+saanut+monet+vuodet+opetusta+raamatusta.+Olen+saanut+ihmisarvoni+takaisin+siellä.
10.01.2022 15:59
On+se+hyvä,+että+olet+tietoinen+Parhamin+opista.+Minä+en+ole+lukenut+yhtään+hänen+kirjojaan,+vaikka+luen+paljon+kirjoja.+Minä+luen+Raamattua,+joka+on+sama+kuin+luterilaisilla.+Luen+kirjoja,+jotka+ovat+Raamatun+sanan+mukaisia.
Ihmettelen+sitä+vihaa,+joka+on+toisilla+ihmisillä+helluntailaisia+kohtaan.+MInä+en+vihaa+luterilaisia,+vapaakirkollisia,+baptisteja,+metodisteja+enkä+muitakaan+kristillisiä+seurakuntia.+Jos+me+jossain+ajattelemme+eri+lailla,+eihän+se+tee+meistä+vihamiehiä.+
Mutta+sen+minä+uskon,+että+ainoastaan+Jeesus+pelastaa,+Hän+on+ainoa+tie+Jumalan+luo.
01.01.2022 18:04
Isäni+sairastui+syöpään+1970+luvulla.+Hänen+puolestaan+rukoiltiin+ja+Jumala+paransi+syövän.+Isä+oli+luterilainen.
Minä+olin+kuukauden+vanha,+kun+minut+leikattiin.+Lääkäri+ei+antanut+toivoa,+että+selviäisin+leikkauksesta,+koska+olin+niin+heikko.+Painoin+2,4+kiloa.++Minun+puolestani+rukoiltiin+ja+minä+paranin.+Vuosi+oli+1948.
30.12.2021 18:50
En+osaa+kertoa,+miltä+tuntuu,+kun+äiti+potkii+minua+ollessani+neljä+vuotias.+En+tiedä,+mitä+tein,+että+minua+potkittiin.+En+tiedä,+miksi+sain+tukkapöllyä,+kun+kaaduin+polkupyörällä,+polvet+verisenä+tulin+sisälle,+ja+sain+tukkapöllyä.+En+tiedä,+miksi.+En+tiedä,+miksi+äidin+piti+huutaa+ja+haukkua,+jos+teki+sellaista,+mikä+häntä+ei+miellyttänyt.+Kun+menin+naimisiin,+meitäkin+hän+halusi+hallita.+Sitten+tuli+riitoja,+kun+mieheni+suuttui.+Ymmärrän+häntä,+mutta+en+pystynyt+koskaan+sanomaan+äidille+vastaan.+Pelkäsin+häntä+niin+paljon.
Nyt,+kun+katson+elämääni,+on+ihanaa,+ei+kukaan+huuda+lähelläni.+Saan+olla+rauhassa,+kukaan+ei+tule+haukkumaan+minua.
Sitä+minä+suren,+etten+koskaan+saanut+tuntea+äidin+rakkautta,+en+saanut+tuntea,+että+äidin+lähellä+on+hyvä+olla.+Ei+saanut+tuntea,+että+äidin+kanssa+on+mukava+jutella+eri+asioista.+Mutta+äidin+kanssa+piti+olla+aina+samaa+mieltä.+Jos+ei+ollut,+niin+tuli+riita+ja+äitini+voitti+minut+aina.+Lukioaikana+oli+niin+rikki,+että+käytin+lääkkeitä,+että+olisin+jotenkin+pystynyt+elämään.+Jossain+vaiheessa+heräsin+näkemään,+että+kukaan+ei+rakasta+minua.+Silloin+otin+lääkkeitä+ja+halusin+kuolla.
Olen+löytänyt+helluntaiseurakunnassa+ihmisiä,+joiden+kanssa+olen+rakentanut+luottamusta+ihmisiin.+En+enää+usko,+että+kaikki+ihmiset+haluavat+tehdä+minulle+pahaa.+Silloin,+kun+tulin+uskoon,+Mauri+Vikstén+oli+saarnaajana,+hänen+kauttaan+opin+tuntemaan+armon.+En+ollut+enää+armoton+itseäni+kohtaan.+Opin+armottomuuden+kotona.
Kotipiirissä+meitä+oli+kolme+naista,+siellä+minä+koin+sen,+että+nämä+hyväksyvät+minut+sellaisen+kuin+olen.+Siellä+opin+kertomaan+omia+ajatuksiani,+enkä+tullut+lytätyksi.+Siellä+sain+sitä+hyväksymistä,+jota+olin+vuosikaudet+odottanut.+Siellä+ei+pilkattu+minun+välillä+hassuja+ajatuksiani.
Minä+en+ole+koskaan+kokenut,+että+minua+olisi+hallittu+helluntaiseurakunnassa.+Mutta+en+tiedä,+miten+on+toisissa+seurakunnissa.+Meidän+seurakunta+on+iso+ja+minä+olen+kuitenkin+luonteeltani+arka,+etten+siellä+halua+olla+esillä.+Mutta+en+ole+koskaan+kokenut,+että+minua+olisi+haluttu+hallita.+Lapsuudessa+minua+hallittiin,+nyt+en+halua,+että+ihmiset+hallitsevat+minua.+Olen+kovan+koulun+kautta+sen+oppinut,+etten+saa+antaa+ihmisten+hallita+itseäni.
30.12.2021 09:40
Kyllä+se+minun+pelkoni+kylvettiin+lapsuudessa.+Äitini+sen+kylvi.+Minä+pelkäsin+äitiäni+paljon.++Äitiäni+pelkäsivät+hänen+sisarensa+ja+hänen+oma+äitinsä.+Pelko+oli+koko+ajan+meidän+kodissamme.+Äiti+saattoi+raivostua+hetkessä+jostain+aivan+mitättömästä+syystä.++Minusta+tuli+arka+ja+aloin+karttaa+ihmisiä.+Luulen,+että+itsemurhayritykseenikin+oli+suurin+syy+pelko+äitiäni+kohtaan.+En+osaa+kertoa,+mitä+oli+olla+kotona,+kun+sai+pelätä+äidin+raivokohtauksia.+Hän+oli+välillä+mukava,+mutta+täytyi+olla+varuillaan+aina,+koska+hän+raivostui.+Kun+kaaduin,+äitini+löi+minua.+Ja+minä+kaatuilin+paljon+niin+lapsena+ja+aikuisena.++Olo+oli+niin+kuin+hiirellä,+kun+kissa+lähestyy+sitä+tappaakseen+sen.
Isänikin+kerran+sanoi+äitini+kuoleman+jälkeen,+että+oli+hyvä,+että+minä+en+saanut+äitini+luonnetta.+Isääni+minä+rakastin,+mutta+silloin+lapsuudessa+äitiäni+vihasin.+Äitini+aiheutti+minulle+niin+paljon+traumoja.+Minä+vihasin+ihmisiä+useita+vuosia+ja+rakastin+eläimiä.+
En+ole+kokenut+seurakunnassamme+hallitsemista.+Olen+saanut+kuunnella+hyvää+opetusta.+Olen+oppinut+tuntemaan+Jumalan+rakkauden+Jeesuksessa+Kristuksessa.+Olen+oppinut+tuntemaan+armon.+Siellä+olen+tullut+tuntemaan+oman+itseni,+hyväksymään+itseni+sellaisena+kuin+olen.+Arkana,+ihmisiä+pelkäävänä.+Olen+oppinut+tuntemaan+itseni+sellaisena+kuin+olen.+Siellä+olen+saanut+ihmisarvoni+takaisin.+Olen+oppinut+hyväksymään+itseni+sellaisena+kuin+olen.++Olen+onnellinen,+että+silloin,+kun+Jumalan+kutsui+minua+Jeesuksen+luo,+menin+helluntaiseurakuntaan.+Olen+siellä+saanut+päästä+peloistani,+arkuudestani,+jotka+ovat+estäneet+minua+elämästä+aitoa+elämää.
30.12.2021 09:10
Olen+tehnyt+sukututkimusta+sekä+isäni++että+äitini+puolelta.+Kummassakaan+suvussa+ei+ole+romaaneja+1600-luvun+jälkeen.+En+tiedä+ennen+1600+-+lukua,+onko+siellä.+En+ole+ollut+linnassa,+eikä+minun+tutuissa+ei+ole+ketään,+joka+olisi+ollut+linnassa.
Mutta+iloitsen+meidän+seurakunnassa+jokaisesta+romaanista.+He+tuovat+piristystä+meidän+hämäläisten+joukkoon.+Samoin+ne,+jotka+ovat+tulleet+uskoon+vankilassa,+ovat+tervetulleita.
29.12.2021 09:19
Minä+myös+pidän+siitä+laulusta.+Se+on+puhutteleva+laulu.+Siinä+kuvastuu+Jeesuksen+rakkaus+meitä+kaikkia+ihmisiä+kohtaan.
Hän+rakastaa+myös+niitä+epäonnisia+ihmisiä,+joiden+elämä+ei+ole+ollut+onnellista.+On+ollut+surua,+on+ollut+kaikenlaista+murhetta+ja+epäonnea.+Heille+Jeesuksen+rakkaus+merkitsee+paljon,+ehkä+enemmän+kuin+sellaisille,+joiden+elämä+on+kulkenut+suotuisissa+merkeissä.
Olen+vasta+jonkin+aikaa+alkanut+ymmärtää+Hänen+rakkautensa+suuruutta+itseänikin+kohtaan.+Helpompaa+on+ollut+se,+että+Jeesus+rakastaa+noita+muita,+mutta+se,+että+Hän+rakastaa+minuakin,+on+vaikeampaa+käsittää.+Kun+tietää+oman+raadollisuutensa,+niin+tuntuu,+ettei+Jeesuskaan+voi+rakastaa.+Mutta+onneksi+Hän+rakastaa+ja+saa+itsekin+rakastaa+Häntä.
28.12.2021 21:18
Onko+Jumala+ilmoittanut+sinulle+henkilökohtaisesti+sen+?+Vai+mistä+sen+tiedät+?
Me+luemme+samaa+Raamattua+kuin+luterilaiset.+Sieltä+me+ammennamme+Jumalan+pyhää+sanaa.+Me+uskomme+Jumalaan,+Jeesukseen+ja+Pyhään+Henkeen+niin+kuin+luterilaiset.+Mikä+tekee+helluntailaisuudesta+mielestäsi+eksytyksen+?
28.12.2021 17:02
Minulle+jokainen+päivä+on+Jumalan+antama+päivä.+Koska+olen+eläkkeellä,+useinkin+teen+kotityöt+arkipäivinä+ja+lauantait+ja+sunnuntait+pidän+lepopäivinä.+Silloin+teen,+mitä+on+pakko.+Mutta+en+osaa+ajatella,+mitä+saan+tehdä+sapattina+ja+mitä+en.
Muista+pyhittää+lepopäivä,+mitä+se+merkitsee.+Millä+tavalla+voisin+pyhittää+lepopäivän.+En+ajattele+kestään+pahaa,+en+soimaa+ketään,+en+vihastu+kehenkään,+en+lyö+ketään,+en+tee+mitään+tuhmuuksia+ja+niin+edelleen.+Minulle+lepopäivä+merkitsee+Raamatun+lukemista+ja+tutkimista,+hengellisten+kirjojen+lukemista.+Mutta+kaikkein+tärkein+on+sydämessä+oleva+onni,+että+saa+olla+Jumalan+lapsi+ja+Jeesuksen+oma.+Sydämeni+odottaa,+koska+Hän+tulee+hakemaan+meidät+täältä+synnin+maasta+pois.
28.12.2021 16:58
47 / 59