Vapaa kuvaus

Aloituksia

48

Kommenttia

536

  1. Hoitajien pulan paikkauksessa on isolta osin tulevaisuuden turvaamisesta.
    Tulevaisuudessa meillä on nykyistä huomattavasti vähemmän hoitajia ja valtavasti isompi pula kun heitä ei ole..
    Kyseessä ammatti joka ei kiinnosta meidän nuoria saati sitten heidän vanhempiaan lapsensa tulevaisuuden ammatiksi.
    Nyt kiukutellaan siitä, että tänne tuodaan hoitajia jotka eivät osaa suomea.
    Onko kiukuttelijoilla tiedossa, etteivät he pysty seuraavan vaikkapa kymmenen vuoden akana suomea oppia?
    Meillähän on paljon työttömiä lähihoitajia. Heidän joukossaan on henkilöitä jotka asuvat paikkakunnalla jossa ei ole heidän alan työpaikkoja eikä heillä ole muuttohalua. Heidän joukossaan on myös ihmisiä jotka ovat havainneet olevansa väärällä alalla. Jotkut heistä vaan etsivät sitä unelmatyötä josta ovat haaveilleet.
    Mielestäni on hienoa, että teemme nyt etukäteen työtä jolla pehmentäisimme tulevaisuudessa näkyviä ongelmia yrittäen ainakin osin ratkaista niitä etukäteen.
  2. Syynä lienee se, että aikanaan muuttivat ASIANTUNTIJOIDEN lausuntoa 3-5 sote-alueesta paremmin heidän vallanjakoon sopivammaksi 21 sotealueeksi.
    Saivat enemmän hyväpalkkaisia hommia omille poliittisille broilereilleen.
    Asiantuntijat ehdottivat, että rakennetaan uusi malli olemassaolevaa yliopistosairaaloiden verkostoa hydyntäväksi systeemiksi ja jatketaan terveydenhoitoa kuten ennenkin.
    Keskusta sai vihervasemmiston tuen ja nyt on sitteen keskustan ja vihervasemmiston ääni kuuluvilla 21 aluevaltuustoissa ja 21 sote alueella.
    Huomasivat sitten itsekkin, että ei tainnut mennä ihan hyvin ja ajoivat läpi mainostoimistonsa iden uudesta nimestä. Ovat nyt sitten hyvinvointialueita.
    Heidän pitää kuitenkin nyt oppositiossa ollessaan keksiä virheitä hallituksen toimista.
    He siis keksivät, että kannattaa VALEHDELLA tyhmille äänestäjilleen, että valittujen pikkupaikkojen erittäin kalliin ja paljon resursseja normaalista toiminnosta pois sitovan yöpäivystyksen lakkauttaminen onkin sairaalan lakkauttamista.
    Siitähän he saivat ison tuen kun heidän äänestäjät lähtivät kadulle huutamaan ja kehumaan omia vihervasemmistolaisia poliitikkojaan tästä fiksusta vedosta yrittää perua tämä sairaaloiden lakkauttaminen.
    MITEN IHMISET VOIVAT OLLA NOIN TYHMIÄ!!!!!!