Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Grillaava_rouva
profiilit
Grillaava_rouva
Grillaava_rouva
Vapaa kuvaus
You don’t need no teeth to eat my beef.
Aloituksia
43
Kommenttia
799
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nitriitin käyttö pidentää väestön keskimääräistä elinikää kun se ehkäisee vakavia ruokamyrkytyksiä, esimerkiksi botulismia. Positiiviset vaikutukset elintarviketurvallisuuden osalta peittoaa kirkkaasti mahdolliset muut haittavaikutukset.
26.07.2023 12:21
Minulla on kyllä tehnyt mieli valmistaa maailman parhaita ribsejä kuten Vappu Pimiän resepti ja erään blogin rouvan kolaribsit, mutta kun niiden valmistusaika on niin pitkä. Minulla ei ole aikaa aloittaa keittämistä jo 24 tuntia etukäteen enkä jaksa keittää kokoon 3 litraa colaa BBQ kastikkeeksi. Mutta olisihan se ihana kokeilla joskus kunnon hitaasti keitettyjä colaribsejä, jotka on lopuksi aateloitu ketsupilla, fariinisokerilla ja kaasuliekillä niin, että mehukas lopputulos varisee luista irti itsestään.
26.07.2023 12:18
Aaa, nyt löytyikin se rouva, joka väitti hirvenmaitoa juodun satoja tuhansia vuosia 😆
25.07.2023 18:42
En tietenkään matki vaan pidin mielessä, että palstalla kirjoittaa epävirallisella nikillä Grillimamma, siksi yritin erottautua sinun nikistä. Kaiken lisäksi olen savugrillaaja, joten siinäkin mielessä tyylini pitäisi erottautua sinun keittoribseistä.
23.07.2023 23:00
Yleisin tomaattitölin koko on 15 unssia eli 400 g. Ne 20 g pikkupurkit ovat tomaattisosetta, ei tomaattimurskaa.
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/tomaattimurska-paseerattu-tomaatti-tomaattipyree-mita-eroa-eri-tomaattisailykkeilla-oikeasti-on/7965982#gs.2x7vou
23.07.2023 17:06
Lähes kaikki mainitut alkoholijuomat ovat hyviä:
-Laadukas sake on hyvää.
-Laadukas absintti oikein nautittuna on erinomaista. Kylmä vesi pitää tiputtaa hitaasti sokeripalan läpi, jotta syntyy samea louche, josta tunnistaa hyvän absintin. Lopuksi sokeripala sekoitetaan juomaan eikä sitä sytytetä palamaan.
-Laadukas grappa on hyvää.
-Tokaji on erinomainen jälkiruokaviini pieninä annoksina nautittuna.
-Unicum on erinomainen yrttilikööri
-Hyvin tehty pontikka on hyvää ja maultaan muistuttaa hyvin paljon New spiritiä (vasta tislattua viskiä).
-100% agavetequila ja mezcal ovat erinomaisia sellaisenaan eikä niihin tarvitse sotkea suolaa ja sitruunaa eikä ne ole kännäysjuomia.
22.07.2023 22:30
"Litra on määritelty vain nestemitaksi."
Litra on tilavuusmitta, joita on helpompi ja edullisempi käyttää kuin vaakoja ja puntareita, varsinkin ennen vanhaan. Tilavuusmitalla saadaan kerralla asiakkaan toivoma määrä tavaraa toisin kuin puntarilla tai vaakalla, johon pitää lisätä ja poistaa tavaraa, jotta saadaan toivottu kilomäärä. Lisäksi asiakkaan huijaaminen viritetyllä puntarilla on paljon helpompaa kuin tilavuusmitalla.
22.07.2023 21:47
Minä syön vain vapaana kasvaneita eläimiä kuten pihattonautaa ja ostan lihani suoraan tiloilta.
22.07.2023 17:59
Kun hinnan tuplaa niin saa esimerkiksi Masterbuilt Gravity Series 800 hiiligrillin automaattisella lämmön säädöllä 80C - 370 C välillä. Grillillä onnistuu savustus, barbeque, grillaus ja paistolevyllä paistaminen (griddle) ja tilaa on paljon enemmän kuin Muurikan kesäkeittiössä. Muurikan kesäkeittiössä on vain pieni paistolevy kuten paistinpannu, ei hiili-, savustus-, barbeque- ja grillausmahdollisuutta.
https://bbqfactory.fi/tuote/masterbuilt-gravity-series-800-grilli-savustin/
21.07.2023 18:03
Hirviä tietysti on ollut kauemmin, mutta onko niitä lypsetty satoja tuhansia vuosia?
21.07.2023 13:34
Hirvenmaitojuttu saattoi olla rouvan hätävalhe kun höpötti, että maitoa on juotu jo satoja tuhansia vuosia mutta sitten hänelle kerrottiin, että karjataloutta on ollut vasta 10 000 vuotta.
21.07.2023 10:39
Minulla on pari kappaletta naudan ribsejä, joissa on noin sentin kerros rasvaa päällä. Pitääkö se leikata pois vai voiko grillata rasva päällä?
20.07.2023 16:52
Juuri näin, tämä rouva sanoi nähneensä videon, jossa kivikauden ihmiset lypsävät hirviä.
20.07.2023 12:45
Näin rouva väitti kun sanoin, että maanviljelystä ja karjanhoitoa on harrastettu vasta 10 000 vuotta niin väitti, että sitä ennen hirvistä on lypsetty ravitsevaa ja terveellistä maitoa satoja tuhansia vuosia. Onkohan juustoakin tehty jo silloin?
19.07.2023 13:51
Hampurilaisiin käytetään vain naudan lihaa. Niskasta tulee hyvä jauheliha kun siinä on riittävästi rasvaa.
18.07.2023 19:02
Wilhwlmit ovat myös hyviä makkaroita.
18.07.2023 18:14
Minä syön vain makkaroita, joissa on 25% tai yli rasvaa. Grillissä vähärasvaisista makkaroista tulee kuivia. HK Maakareiden artesaanimakkaroissa (ei raakamakkarat) on 25% paikkeilla kaikissa rasva. Nürnbergin Güntherissä on 28%. Ai että tulee hyvää kun kuumalla hiiligrillillä paistaa ruskeapintaista rasvaa tirisevää herkkumakkaraa.
17.07.2023 20:09
Minä teen riisipuuroni Kenwoodin yleiskoneella, jossa on lämmitystoiminto. Lämpö 98C:een, sekoitus 10 sek väliajoin niin ei pala riisipuuro pohjaan. Sillä tulee myös helposti hollandaise- ja bearnaisekastikkeet kun lämpötilan saa säädettyä asteen tarkkuudella, ei juoksetu kastikkeet.
17.07.2023 20:03
Minä syön kanasta vain maukkaat ja rasvaiset koivet ja siivet. Kuivat rintalihat keitän kissalle.
17.07.2023 11:17
40 / 40