Onko hirven maito terveellistä?

Kuulin eräältä rouvalta, että hirven maitoa on lypsetty ja juotu satoja tuhansia vuosia.

35

1261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hirvenvasa sen juo ei ihmiset.

    • Anonyymi

      Haluaisinpa nähdä niin rohkean ihmisen, joka menee hirvilehmää lypsämään ja vielä sen vasan olevan vieressä, kyllä siinä leijonankesyttäjäkin jää toiseksi;D

      • Näin rouva väitti kun sanoin, että maanviljelystä ja karjanhoitoa on harrastettu vasta 10 000 vuotta niin väitti, että sitä ennen hirvistä on lypsetty ravitsevaa ja terveellistä maitoa satoja tuhansia vuosia. Onkohan juustoakin tehty jo silloin?


      • Anonyymi
        Grillaava_rouva kirjoitti:

        Näin rouva väitti kun sanoin, että maanviljelystä ja karjanhoitoa on harrastettu vasta 10 000 vuotta niin väitti, että sitä ennen hirvistä on lypsetty ravitsevaa ja terveellistä maitoa satoja tuhansia vuosia. Onkohan juustoakin tehty jo silloin?

        Oisko tarkoittanut, että maito on hirveen terveellistä?


      • Anonyymi

        Saahan hirvetkin kesytettyä tai puoliksi kesyiksi kuten porot, on sitä lypsyä TV:ssäkin näytetty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saahan hirvetkin kesytettyä tai puoliksi kesyiksi kuten porot, on sitä lypsyä TV:ssäkin näytetty.

        Juuri näin, tämä rouva sanoi nähneensä videon, jossa kivikauden ihmiset lypsävät hirviä.


      • Anonyymi
        Grillaava_rouva kirjoitti:

        Juuri näin, tämä rouva sanoi nähneensä videon, jossa kivikauden ihmiset lypsävät hirviä.

        Kertoiko miten kivikauden ihmiset siirretty nykyaikaan, aikakoneellako?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kertoiko miten kivikauden ihmiset siirretty nykyaikaan, aikakoneellako?

        Hirvenmaitojuttu saattoi olla rouvan hätävalhe kun höpötti, että maitoa on juotu jo satoja tuhansia vuosia mutta sitten hänelle kerrottiin, että karjataloutta on ollut vasta 10 000 vuotta.


      • Anonyymi
        Grillaava_rouva kirjoitti:

        Hirvenmaitojuttu saattoi olla rouvan hätävalhe kun höpötti, että maitoa on juotu jo satoja tuhansia vuosia mutta sitten hänelle kerrottiin, että karjataloutta on ollut vasta 10 000 vuotta.

        No mitäs luulet, kumpia ollut Suomessa ja pohjoisessa kauemmin, hirviä vai lehmiä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mitäs luulet, kumpia ollut Suomessa ja pohjoisessa kauemmin, hirviä vai lehmiä?

        Hirviä tietysti on ollut kauemmin, mutta onko niitä lypsetty satoja tuhansia vuosia?


      • Anonyymi
        Grillaava_rouva kirjoitti:

        Hirviä tietysti on ollut kauemmin, mutta onko niitä lypsetty satoja tuhansia vuosia?

        On niitä kauemmin lypsetty kuin lehmiä, mitä väliä kuinka kauan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On niitä kauemmin lypsetty kuin lehmiä, mitä väliä kuinka kauan.

        Tuskinpa vain. HIrvilehmä tarvitsee 2 tuntia täydellistä rauhoittumista, jotta sen voi lypsää joten villihirvistä on ihan turha yrittää saada maitoa.

        "Moose are moody, and the slightest disturbance will make a moose cow temporarily dry up, according to the Algens Hus Web site. It takes up to two hours of complete silence to milk a moose, with each milking yielding no more than two liters of liquid."

        https://www.thestreet.com/personal-finance/moody-moose-make-420-cheese-big-spender-10567382


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa vain. HIrvilehmä tarvitsee 2 tuntia täydellistä rauhoittumista, jotta sen voi lypsää joten villihirvistä on ihan turha yrittää saada maitoa.

        "Moose are moody, and the slightest disturbance will make a moose cow temporarily dry up, according to the Algens Hus Web site. It takes up to two hours of complete silence to milk a moose, with each milking yielding no more than two liters of liquid."

        https://www.thestreet.com/personal-finance/moody-moose-make-420-cheese-big-spender-10567382

        Miksi kirjoitat villihirvistä kun niitä on pidetty aitauksissa, on niillä ollut aikaa rauhoittua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirjoitat villihirvistä kun niitä on pidetty aitauksissa, on niillä ollut aikaa rauhoittua.

        Mutta onko hirviä tarhattu satoja tuhansia vuosia? Jos olisi niin eikä meillä olisi nautojen tilalla hirviä maatiloilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta onko hirviä tarhattu satoja tuhansia vuosia? Jos olisi niin eikä meillä olisi nautojen tilalla hirviä maatiloilla?

        Mistä minä tiedän ja mitä väliä kuinka kauan. Eiköhän naudat sovellu paljon paremmin maidon tuotantoon, mutta kokeile ihmeessä hirviä, niitä tosin ei saa ottaa luonnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä minä tiedän ja mitä väliä kuinka kauan. Eiköhän naudat sovellu paljon paremmin maidon tuotantoon, mutta kokeile ihmeessä hirviä, niitä tosin ei saa ottaa luonnosta.

        Eli väitit, että maitoa on juotu satoja tuhansia vuosia, mutta et tiedä mistä sitä maitoa on saatu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli väitit, että maitoa on juotu satoja tuhansia vuosia, mutta et tiedä mistä sitä maitoa on saatu?

        Kiva kun myönsit olevasi sama trolli kuin aikaisemmassa ketjussa :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kun myönsit olevasi sama trolli kuin aikaisemmassa ketjussa :)

        Aaa, nyt löytyikin se rouva, joka väitti hirvenmaitoa juodun satoja tuhansia vuosia 😆


      • Anonyymi
        Grillaava_rouva kirjoitti:

        Aaa, nyt löytyikin se rouva, joka väitti hirvenmaitoa juodun satoja tuhansia vuosia 😆

        Hyvä kun tajusit katsoa peilin :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kun tajusit katsoa peilin :D

        Oli kyllä hauskaa seurata kun tämä rouva jankutti, että hirvistä on lypsetty maitoa satoja tuhansia vuosia. Jos näin olisi niin meillä olisi navetat täynnä kesyhirviä ja kaikilla ihmisillä olisi laktoositoleranssi.


      • Anonyymi
        Grillaava_rouva kirjoitti:

        Oli kyllä hauskaa seurata kun tämä rouva jankutti, että hirvistä on lypsetty maitoa satoja tuhansia vuosia. Jos näin olisi niin meillä olisi navetat täynnä kesyhirviä ja kaikilla ihmisillä olisi laktoositoleranssi.

        Saitkin seurata aitopaikalla livenä omia höpinöitäsi :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saitkin seurata aitopaikalla livenä omia höpinöitäsi :D

        No nyt kun ilmoittauduit tuoksi anonyymiksi rouvaksi, joka väitti maitoa juodun jo satoja tuhansia vuosia niin mistä sitä maitoa lypsettiin? Ei tainnut kaupunkilaisidiootilla käydä mielessä tällainen asia ennen kuin päästit aivopierusi.


      • Anonyymi

        Eli et osaa kertoa, mutta tulit kuitenkin jankuttamaan tähän ketjuun samaa asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et osaa kertoa, mutta tulit kuitenkin jankuttamaan tähän ketjuun samaa asiaa.

        Katso nyt vaan edellisestä ketjusta miten nolasit itsesi :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso nyt vaan edellisestä ketjusta miten nolasit itsesi :D

        Miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten?

        Etkö tyhmä osaa etsiä ketjua missä nolasit itsesi :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tyhmä osaa etsiä ketjua missä nolasit itsesi :)

        En minä ole nolannut missään. Grillaava_rouva tiesi kertoa jostain hirvenmaitoa lypsävästä rouvasta ja sinä pörähdit paikalle puolustamaan tätä lypsyrouvaa niin kerro nyt hyvä ihminen, että missä olet nolannut itsesi kun vieläkin pitää jankuttaa? Onhan ihan selvää, että sinä olet tämä samainen lypsyrouva.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä ole nolannut missään. Grillaava_rouva tiesi kertoa jostain hirvenmaitoa lypsävästä rouvasta ja sinä pörähdit paikalle puolustamaan tätä lypsyrouvaa niin kerro nyt hyvä ihminen, että missä olet nolannut itsesi kun vieläkin pitää jankuttaa? Onhan ihan selvää, että sinä olet tämä samainen lypsyrouva.

        Ilmeisesti tämä rouva oli se, joka sanoi, että maitoa on juotu jo satoja tuhansia vuosia. Eipä hänen höpinöistä kannata enempää välittää. Karja- ja maitotaloutta on pidetty vain tuhansia vuosia (noin 12 000) , joten hän höpötti ihan omiaan.


      • Anonyymi

        Mutta sinä kuulemma väitit, että hirvenmaitoa on juotu satoja tuhansia vuosia. Tuo ei yksinkertaisesti pidä paikkansa. Sinuahan tässä nolottaa kun yrität saada itsepintaisesti viimeisen sanan idiottimaisilla viesteillä, jotka moderaattorikin katsoo niin umpityhmiksi, että poistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sinä kuulemma väitit, että hirvenmaitoa on juotu satoja tuhansia vuosia. Tuo ei yksinkertaisesti pidä paikkansa. Sinuahan tässä nolottaa kun yrität saada itsepintaisesti viimeisen sanan idiottimaisilla viesteillä, jotka moderaattorikin katsoo niin umpityhmiksi, että poistaa.

        Hyvin näytät muistavan miten nolasit itsesi ja sitten kumosit väitteesi omalla linkilläsi, edelleenkin nolottaa niin paljon että poistatat kommentit :D:D:D


    • Anonyymi

      Matkit minua. Et keksinyt omaa?

      Grillimamma

      • En tietenkään matki vaan pidin mielessä, että palstalla kirjoittaa epävirallisella nikillä Grillimamma, siksi yritin erottautua sinun nikistä. Kaiken lisäksi olen savugrillaaja, joten siinäkin mielessä tyylini pitäisi erottautua sinun keittoribseistä.


      • Anonyymi
        Grillaava_rouva kirjoitti:

        En tietenkään matki vaan pidin mielessä, että palstalla kirjoittaa epävirallisella nikillä Grillimamma, siksi yritin erottautua sinun nikistä. Kaiken lisäksi olen savugrillaaja, joten siinäkin mielessä tyylini pitäisi erottautua sinun keittoribseistä.

        Kaiken lisäksi olet kopioija, olet savuttaja! Kyyneleet tulevat silmiini kun ajattelenkaan lapsia jotka joutuvat sinun kavukitkerän lihan uhriksi. Pienten lasten suuta kirvelee ja jäävät nälkäiseksi.

        Savuinen liha lisää myös oluen käyttöä joten lasten juhlat ovat pilalla.

        Hyvä ystävät! Pitäkää aina juhliin mentäessä paketti nakkeja mukana. Niitä voi lämmittää hyvin vessan lavuaarissa kuumalla vedellä. Olemme monet kerran hihitelleet lapsien kanssa näiden savuttajien juhlissa syöden salaa nakkeja!

        Vain hellästi keittämällä mausteliemessä saa meheviä ribsejä. Ketsuppi ja fariinisokeri kastikkeella pinnat kaasugrillissä niin lapsetkin pitävät. Lasiin mehua niin juhlat voivat alkaa eikä lasten tarvitse katsoa tappeluita ja ihmetellä miksi sedät on tätien päällä puskissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaiken lisäksi olet kopioija, olet savuttaja! Kyyneleet tulevat silmiini kun ajattelenkaan lapsia jotka joutuvat sinun kavukitkerän lihan uhriksi. Pienten lasten suuta kirvelee ja jäävät nälkäiseksi.

        Savuinen liha lisää myös oluen käyttöä joten lasten juhlat ovat pilalla.

        Hyvä ystävät! Pitäkää aina juhliin mentäessä paketti nakkeja mukana. Niitä voi lämmittää hyvin vessan lavuaarissa kuumalla vedellä. Olemme monet kerran hihitelleet lapsien kanssa näiden savuttajien juhlissa syöden salaa nakkeja!

        Vain hellästi keittämällä mausteliemessä saa meheviä ribsejä. Ketsuppi ja fariinisokeri kastikkeella pinnat kaasugrillissä niin lapsetkin pitävät. Lasiin mehua niin juhlat voivat alkaa eikä lasten tarvitse katsoa tappeluita ja ihmetellä miksi sedät on tätien päällä puskissa.

        Minulla on kyllä tehnyt mieli valmistaa maailman parhaita ribsejä kuten Vappu Pimiän resepti ja erään blogin rouvan kolaribsit, mutta kun niiden valmistusaika on niin pitkä. Minulla ei ole aikaa aloittaa keittämistä jo 24 tuntia etukäteen enkä jaksa keittää kokoon 3 litraa colaa BBQ kastikkeeksi. Mutta olisihan se ihana kokeilla joskus kunnon hitaasti keitettyjä colaribsejä, jotka on lopuksi aateloitu ketsupilla, fariinisokerilla ja kaasuliekillä niin, että mehukas lopputulos varisee luista irti itsestään.


      • Anonyymi
        Grillaava_rouva kirjoitti:

        Minulla on kyllä tehnyt mieli valmistaa maailman parhaita ribsejä kuten Vappu Pimiän resepti ja erään blogin rouvan kolaribsit, mutta kun niiden valmistusaika on niin pitkä. Minulla ei ole aikaa aloittaa keittämistä jo 24 tuntia etukäteen enkä jaksa keittää kokoon 3 litraa colaa BBQ kastikkeeksi. Mutta olisihan se ihana kokeilla joskus kunnon hitaasti keitettyjä colaribsejä, jotka on lopuksi aateloitu ketsupilla, fariinisokerilla ja kaasuliekillä niin, että mehukas lopputulos varisee luista irti itsestään.

        Hus pois täältä senkin savusarvi!

        Grillimamma


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe