Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
helsinkijokkeri
helsinkijokkeri
helsinkijokkeri
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Liittynyt 21v sitten
9
aloitusta ·
11831
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Mutta Herra sanoi hänelle" varmaankin Paavalin kertoman mukaan. Paavalin kertoman mukaan hän tuleva tuomitsemaan maailman ja enkeleitäkin. Uskoo ken tahtoo!
Paavali joutui kuolemansa jälkeen kummalliseen valoon, koska hän oli antanut kristinuskolle kasvot, ja opettanut omaa oppia, jota toisin opettaneet hän julisti kirotuiksi. Hämmennys johtuu siitä, että Paavali opetti aivan toisin kuin Jeesuksesta kirjoittaneet sanoivat Jeesuksen opettaneen.
Oli syntynyt heti kaksi koulukuntaa, joka näkyy yhä; toiset vannovat Paavalin nimeen, ja toiset painottavat Jeesuksen tärkeyttä. Mutta Paavali vaikuttaa nykyään hyvinkin oudolta kummallisini käsityksineen, ja Jeesus koetaan taas rakkauden ja armon edustajaksi, jotka asiat sopivat nykyajan ihmisille paremmin.
27.01.2015 20:05
Haittatekijät. Ei ole todennettu mitään haittaa henkilöille tai yhteiskunnille, että on muutama homokin joukossa. Itsekään en keksi mitään
Ja jos homoja on enemmän nuorimmissa veljissä, niin se on sitten tosiasia. Tosiasioita vastaan ei kannata alkaa; eli on hyväksyttävä se, että homoja tulee sieltä täältä, kuten heteroja ja biseksuaalisiakin. Kuopuksista, esikoisista, huonon lapsuuden seurauksena, ja hyvän seurauksena.
No, onhan keskustelu sikäli ihan hyvääkin, koska esiin tulee erilaisia näkemyksiä.
27.01.2015 19:52
Edelleenkään noita sanoja ei ole sanout itse Jumala. Jeesus kyllä rakasti paljokin omien sanojensa mukaan.
27.01.2015 18:48
No, selkävika on ollut ja pahentunut vuodesta 1997 asti; elin silloin uskossa ja perheenisänä. Jeesus antoi tehtäväksi parantaa, parannettavan uskoa ei tarvita.
27.01.2015 18:46
Ei aivoja tarvitakaan: pelkkä lukutaito riittää siihen, mitä Jumala Raamatussa tekee ja mitä ei. Sen näkeminen ei ole ollenkaan vaikeaa.
27.01.2015 18:42
Jos tekojeni hyvyys katsotaan punnituksessa huonoksi, niin se tarkoittaa käytännön tasolla sitä, että viiden ihmisen elämä ei voisi olla muuta kuin kurjuutta ja jopa kuolemaa täynnä. Itse katson tehneeni hyvää, sekä hyvien tekojeni kohteet sanovat , että olen Jumalan siunauksen alla.
Tuo on adventistiperhe. Mutta osaan lukea ja vielä ymmärtääkin asioita: satanat ja jumalat ovat hölynpölyä.
27.01.2015 18:37
Minä en "valitse" mitään , vaan katson tosiasioita silmiin.
27.01.2015 18:15
No jos en ole koskaan saanut havaintoa Jumalasta, niin mitä minä taistelen? En tosiaan ketään vastaan, vaan totuuden puolesta. Minulla olisi sama asenne, vaikka olisin ollut muslimi: sekin islamin korttitalo olisi kaatunut samalla tavalla asioita miettien.
Mutta totta se, ettei missään ollut "päätä ei häntää". eikä kyllä olisi missään muussakaan uskonnossa. Ihmisiä huijataan, mutta he eivät sitä tajua edes.
27.01.2015 18:13
Koska olin aikoinaan uskossa, ja Jeesuksen tehtävä uskoville on parantaa sairaat, niin olisi kuvitellut paranevani. Miksi Jumala jätti parantamatta minut ja kaikki muutkin, joita seurasin vuosi vuoden jälkeen?
Ja en ole kyllä missään nähnyt Jumalan sanovan rakastavansa VT:ssa ketään. Se ei kai kuulu Jumalan tehtäviin. Eikä myöskään parantaminen. Turhauttaa tällainen jankkaus selvästä asiasta: lukekaa Raamattua!
27.01.2015 18:06
Juu. olin tosiaan väärässä. Katsoin vain sitä VT:a, jossa rakkautta ei näy, ei kuulu. Osaa Jumala kuitenkin Jeesusta rakastaa. Ja Jeesus on itseasiassa sama kuin Jumala itse?
27.01.2015 17:58
Suomessa olen kokenut törkeyksiä kävellessäni mieheni kanssa käsi kädessä. Suomessa homoja mukiloidaan. Suomessa minun koko sukuni hylkäsi minut. Suomessa poliisi ei ottanut rikosilmoitustani vastaan, koska kävi ilmi, että kyse oli homojen jutusta.
Kaukaisin tapaus noista on vuodelta 2006, joka on melko nykyaikaa. Espanjassa sitten ei aina saa palvelua, kun meitä katsotaan joskus kieroon. Eli kokonaisuutena olen kokenut ja nähnyt homoelämän aika ankeana, vaikka monet ihmiset ovatkin hyvin ystävällisiä ainakin minulle. Olisi loistojuttu, jos minuun suhtauduttaisiin ihmisenä siinä kuin muutkin. Mutta en silti "valita": olen tyytynyt kohtalooni, vaikka tässäkin kerroin mitä on homon arki.
27.01.2015 17:50
Teorioita on, ja miksi Hitler oli sellainen kuin oli? Jos katsotaan kuopus-asiana, niin se teoria menee heti pieleen, sillä minä ja mieheni olemme esikoisia. Ja esikoisia näyttävät olevan muutkin, jotka satun tuntemaan paremmin.
En ainakaan itse ole kokenut, että olisin ollut laiminlyöty. Olin 7 vuotta kun kuopus syntyi, ja tajusin, että minä jään vähemmälle, koska pientä piti vahtia, ja otin itsekin osaa vauvan hoivaamiseen. Olin jos sen verran "iso" ja ymmärsin asioita.
En tiedä mitä "propagandoja" katsot; minä katson vain sitä mitä on tapahtunut. Mutta jos avioliittoa vaaditaan, niin eihän siinä mitään pahaa ole. Muita "vaatimuksia" en tiedä homoaktiiveilla, jos eivät halua adoptio-oikeutta. Tiedän täällä homopareja joilla on lapsia, enkä sitä heiltä ottaisi pois; vaikuttavat onnellisilta.
Mutta voit ARTO T teorisoida omassa kammiossasi: täällä niillä ei ole käyttöä.
27.01.2015 17:38
Mitä järkeä oli laittaa kohtia, missä Jumala ei sano mitään. Mooses ei kerro muuta kuin mitä ei saa tehdä.
Itse en ole parantunut, enkä ole nähnyt kenenkään muunkaan parantuvan. Syvällä rintaäänellä: älä viitsi mulle puhua palturia.
27.01.2015 17:05
Joo, rakasti siis vain itseään; onhan sekin jo jotain. Tai siis poikaansa.
27.01.2015 17:00
Jeesus ei ole Jumala. Jos olisi, niin siitä Raamattu kertoisi takuuvarmasti. Nyt ei ole niin. Pakko söpertää välillä myös niin, että uskovat ovat hyvä todiste siitä, että Jeesus ei ole ollut ainakaan jumalallinen, tai ei ole ollut olemassakaan.
27.01.2015 16:56
No, Espanjassa käsi kädessä kulkeminen onnistuu paremmin; Suomessa saa törkeyksiä osakseen, vaikka sitä ei kieltääkään voi. Veikkaan silti, että hetero saa syötävää ravintoloista lähes poikkeuksetta, homoparille se ei ole itsestään selvää.
Uskonnot ovat tosiaan syöpäpesäkkeitä, joiden varjolla saa tehdä pahaa homoille, toisinuskoville. "Tosielokuvat" ovat siis sellaisia, että tositapauksista on tehty elokuvia. Myös homon itsemurha on sellainen, jossa uskonnollinen perhe ajoi poikansa tekemään epätoivoisen teon USA:ssa. Isä alkoi sen jälkeen saarnata homojen hyväksymisen puolesta.
Toki heterotikin ajetaan joskus itsemurhaan, mutta tuskin sen takia, että ovat heteroja. Ja koska heteroja on noin 85%, niin heihin kohdistuu pahuuttakin lukumääräisesti enemmän. Mutta ei taaskaan sen takia, että sattuvat olemaan heteroja. Haet koko ajan liian kaukaisilla vertauksilla: kyse on siitä miten homoihin ja heteroihin suhtaudutaan.
Ja Euroopassa on ollut sama tilanne kuin arabimaissa nyt: homoja on poltettu roviolla. No, toivotaan, että tilanne joskus muuttuu, mutta islam vyöryy: se ei tee hyvää kristityille, länsimaalaisille, eikä homoille. Nämä siis ovat muslimien erityisen vihatut ihmiset.
27.01.2015 14:00
Mitä "kummalista" on se mitä ole kokenut sekä muilta, että Jumalan havaitsemisen puutteesta? Jos tosiasiat koetaan vieraaksi, niin onhan se kummalista.
En ole toisiaan ollut uskossa, vaikka uskoin Jumalaan ja Jeesukseen. Allahiin ja Hai-jumalaan en ole koskaan uskonut. En nimittäin ole mistään noista saanut mitään havainto, joten uskominen olisi kaikissa tapauksissa vain itsensä pettämistä.
27.01.2015 13:39
Minä "löydän" sitä mitä Raamatussa on tai ei ole. En ole muiden "tietämyksen" varassa. Voisit ehkä noin tietävänä kertoa, missä Jumala sanoo ketään rakastavansa tai että olisi parantanut. Tuhoteot on tosiaan helppo löytää, koska sitä tapahtuu varsin paljon; ei tarvitse itse keksiä.
27.01.2015 13:34
Jeesus sanoo myös, että hänen seuraajiensa merkkinä näkyy myrkyllisen juoman juominen vahingoittumatta ja sairaiden parantaminen. Uskotko tosiaan?
Jos Jeesus olisi jumalallinen, niin se kyllä näkysi häneen uskovissa, mutta kun ei näy. On aivan liikaa asioita, jotka sotivat Jeesusta vastaan. Puhetta on kyllä paljon, mutta uskottavuus on hyvin heikkoa; se on nähty.
27.01.2015 13:26
No, kun opetuslapsia kerättiin, niin pois pullahtivat kaikki ne, joilla oli jotain tärkeämpää sillä HETKELLÄ. Minä kun en yleensä keksi mitään omasta päästä; mielikuvitukseni on sen verran heikkoa.
Minä puhun "niistä kahdestatoista". Toki seuraajia tuli matkan varrella muitakin; naisiakin. Ja vaikka Jeesus on kelpuuttanut nyt, niin ei olisi ketään silloin, kun opetuslapsia kerättiin: kaikilla on jotain tärkeämpää.
"Kirjaimellisesti" kuten Markus 16; tajuatko edes kuinka naurettavalta kuulostat.
27.01.2015 13:20
5 / 592