Jumalasta syntynyt ei syntiin saata ryhtyä

Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa teitä kaikkia tervehdin,

Jumalasta syntynt ei syntiä saata tehdä.

Täällä monet puhuvat synyn puolesta ja sanovat, että ihminen ei pääse synyn teostaan eroon, mutta se on valetta, sillä ihminen pääsee ja ihmisen tulee päästä siitä, sillä synyn tekijät eivät Jumalan valtakuntaa peri.

On tahatonta syntiä josta voi selvitä, mutta jos tietää tekevänsä syntiä ja silti tekee, niin se ei enään ole tahatonta syntiä.

Jos te ette käy syntiä vastaan tosissanne, niin te tuskin pääsette siitä ikinä voitolle.

Rakas veljemme Jaakob

7. Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee. (Jaak 4:7)

Olkaamme täydelliset, kuten Jumala on täydellinen.

47

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 00000000

      Ohessa hiukan selvennystä niille, jotka vilpittömästi haluavat vastata myöntävästi Jumalalle, mutta ovat väsyneet siihen, miten "uskovat" ihmiset jatkuvasti vain kasaavat lisää taakkaa heidän harteilleen:

      "Jumalasta syntynt ei syntiä saata tehdä."

      Tämä tarkoittaa, että uskoon tullut ihminen syntiä tehdessään tai tehtyään kuulee omatuntonsa muistutuksen, ja voi niin halutessaan joko valita toisin heti siinä, tai ainakin virheitä tehtyään oppii jatkossa valitsemaan toisin.

      Siteeraamani väittämä ei merkitse, etteikö uskovakin ihminen tulisi tehneeksi syntiä. On ymmärrettävä, että vaikka miten kovasti haluaisimme ja yrittäisimme toimia oikein, toimintamme jää aina Jumalan täydellisyyteen verrattuna vajaaksi. Emme osaa ottaa huomioon kaikkia valintojemme seurauksia. Lukemattomat kerrat jätämme myös tekemättä asioita, joita Jumala tahtoisi meidän tekevän. Tästä syntyy meille koko ajan velkaa, jonka maksajaksi koko ajan (myös uskoontulomme jälkeen) tarvitsemme Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen, joka kärsimyksellään ja kuolemallaan sovitti meille kuuluvan rangaistuksen.

      "sillä ihminen pääsee ja ihmisen tulee päästä siitä"

      Tämä tarkoittaa, että Ihminen pääsee syntisyydestään kokonaan eroon vasta maanpäällisen elämänsä päätyttyä. Omin voimin me emme silloinkaan siitä eroon pääse, vaan pelkästään Jeesuksen ansiosta, sillä Hän otti kantaakseen ja vei kuolemaan sen syntisyyden, mitä me olemme täynnä.

      Vaikka Jeesus kykeneekin johdattamaan meitä Jumalan tahdon mukaiseen elämään, Hänkään ei suinkaan pakota meitä siihen, eikä Hän muuta meitä yhdestä "taikaiskusta" synnittömiksi. Uskoontulo ainoastaan käynnistää prosessin, jossa me Jeesusksen ansiost opimme sitä täydellisyyttä, jonka me vasta kuolemamme hetkellä saavutamme. Uskoon tulleen ihmisen syntejä Jumala ei enää lue ihmiselle tuomioksi, joten Jumalan silmissä me tulemme synnittömiksi, mutta tämän elämämme aikana me vasta opimme taistelemaan sitä vastaan, ja toisaalta ymmärrämme koko ajan, miten kipeästi me tarvitsemme Jeesusta. Meidän pelastuksemme on yksin Hänen ansiotaan.

      "Jos te ette käy syntiä vastaan tosissanne, niin te tuskin pääsette siitä ikinä voitolle."

      Tämä tarkoittaa, että uskovan ihmisen tulee tarkkailla itseään ja elämäänsä tosissaan ja vilpittömästi, ja verrata sitä siihen täydellisyyteen, mitä Jeesus edustaa. Tulee pitää ns. "lyhyet tilivälit" Jumalan kanssa. Näin me väistämättä huomaamme, miten puutteelliseksi me jäämme, ja miten paljossa me Jumalan anteeksiantoa jatkuvasti tarvitsemme. Jos näin ei tee, tai alkaa kuvitella tulleensa jo täydelliseksi, ihminen lakkaa ymmärtämästä, että hän edelleen tarvitsee Jeesuksen hänelle lunastaman sovituksen. Tällainen ihminen ei enää ymmärrä tarvitsevansa Jumalan armoa, eikä se hänelle tuolloin myöskään enää kuulu.

      "Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee."

      Tämä Raamatun lause tarkoittaa, että meillä on Jeesuksen ansiosta mahdollista oppia tunnistamaan niitä asioita, millä saatana meitä houkuttelee ja pyrkii orjuuttamaan. Me voimme oppia vastustamaan niitä houkutuksia, ja luopumaan asioista, joissa teemme väärin. Saatana ei kuitenkaan missään vaiheessa maanpäällisen elämämme aikana lakkaa kiusaamasta meitä. Myös uskova ihminen on jatkuvasti alttiina kiusauksille, eikä voi väittää elävänsä koko ajan virheetöntä ja täydellisesti Jumalan tahtoa noudattavaa elämää.

      Olkaa rauhallisin mielin, kaikki vilpittömästi rauhaa Jumalan kanssa etsivät ihmiset. Jeesus on meidän pelastajamme. Meidän ei tarvitse itse pelastaa itseämme, vaan kaikki annetaan meille valmiiksi tehtynä.

      • Raamatussa ja Jeesuksenkin opetuksissa on runsaasti asioita, jotka ovat syntiä, ja siksi jättävät meidät ulkopuolelle. Erottavia syntejä on jopa tekemättömissä teoissa.

        Ainasojan opin mukaan on miltei mahdotonta pelastua; sudenkuoppia on paljon; liian paljon. Jos siis yhtäkään syntiä tekee tai on jättänyt jotain tehtävää tekemättä, on kuoleman oma. Jeesus kuoli siis turhan takia.

        Ainasoja edustaa juutalaisuutta, ei niinkään kristinuskoa, vaikka itsekin olen tähdentänyt tekojen merkitystä. Ne kun näkyvät turhan selvästi Jeesuksen opeissa: Mark 16, Matt 25, Johanneksessa, jossa opetuslasten tuli myydä mitä heillä oli ja antaa avustuksia.


      • 00000000
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Raamatussa ja Jeesuksenkin opetuksissa on runsaasti asioita, jotka ovat syntiä, ja siksi jättävät meidät ulkopuolelle. Erottavia syntejä on jopa tekemättömissä teoissa.

        Ainasojan opin mukaan on miltei mahdotonta pelastua; sudenkuoppia on paljon; liian paljon. Jos siis yhtäkään syntiä tekee tai on jättänyt jotain tehtävää tekemättä, on kuoleman oma. Jeesus kuoli siis turhan takia.

        Ainasoja edustaa juutalaisuutta, ei niinkään kristinuskoa, vaikka itsekin olen tähdentänyt tekojen merkitystä. Ne kun näkyvät turhan selvästi Jeesuksen opeissa: Mark 16, Matt 25, Johanneksessa, jossa opetuslasten tuli myydä mitä heillä oli ja antaa avustuksia.

        Älä nyt puhu taas ihan roskaa. Raamattu ja Jeesusko olisivat opettaneet tekemään syntiä. Kyllä on mahdotonta ateistin ymmärtää Raamatusta mitään oikein. Tuosta väärin ymmärtämästäsi omaisuudesta luopumiskehoituksestakin jaksat inistä uudestaan ja uudestaan.

        Et käsitä lainkaan sitä, että jos Jumala ei saa olla Herrasi, niin sitten saatana on sitä, uskoitpa siihen tahi et. Ja saatana sinut ajaa tänne tuollaista roskaa kirjoittamaan.

        Aiheetta enempään.


      • 00000000 kirjoitti:

        Älä nyt puhu taas ihan roskaa. Raamattu ja Jeesusko olisivat opettaneet tekemään syntiä. Kyllä on mahdotonta ateistin ymmärtää Raamatusta mitään oikein. Tuosta väärin ymmärtämästäsi omaisuudesta luopumiskehoituksestakin jaksat inistä uudestaan ja uudestaan.

        Et käsitä lainkaan sitä, että jos Jumala ei saa olla Herrasi, niin sitten saatana on sitä, uskoitpa siihen tahi et. Ja saatana sinut ajaa tänne tuollaista roskaa kirjoittamaan.

        Aiheetta enempään.

        Ei minä muuta juuri tarvitsekaan käsittää kuin tekemättä jättämiset ovat se sudenkuoppa. Missä olen sanonut opetetun tekemään syntiä?

        Jeesus käski opetuslapsia: "Myykää kaikki mitä teillä on ja antakaa avustuksia". En ymmärrä sitä niin, että asia on omassa harkinnassa. Uskova ja ateisti toki ymmärtävät Jeesuksen sanat eri tavalla. Mutta Pietari silti sanoi, että "olemme luopuneet kaikesta mitä meillä OLI, ja seuranneet sinua.

        Puhuiko Pietari "roskaa" sinun mielestäsi, vai minä, vai kumpikin.? Ja jos Jeesuksen sanat ovat sinulle "ROSKAA" niin taidat olla etäällä Hänestä


      • luovu
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Ei minä muuta juuri tarvitsekaan käsittää kuin tekemättä jättämiset ovat se sudenkuoppa. Missä olen sanonut opetetun tekemään syntiä?

        Jeesus käski opetuslapsia: "Myykää kaikki mitä teillä on ja antakaa avustuksia". En ymmärrä sitä niin, että asia on omassa harkinnassa. Uskova ja ateisti toki ymmärtävät Jeesuksen sanat eri tavalla. Mutta Pietari silti sanoi, että "olemme luopuneet kaikesta mitä meillä OLI, ja seuranneet sinua.

        Puhuiko Pietari "roskaa" sinun mielestäsi, vai minä, vai kumpikin.? Ja jos Jeesuksen sanat ovat sinulle "ROSKAA" niin taidat olla etäällä Hänestä

        "Mutta Pietari silti sanoi, että "olemme luopuneet kaikesta mitä meillä OLI, ja seuranneet sinua. "

        Pietari puhui totta! He olivat LUOPUNEET kaikesta mitä heillä oli! Myymisestä Pietari ei puhunut mitään.

        Kristinuskossa on tärkeää luopua kaikesta mitä ja elää vain Kristukselle. Kuitenkaan meidän ei tarvitse myydä kaikkea. Me saamme edelleen omistaa vaatteita, asuntoja ja muita elämisen tarvikkeita. Mutta sydäntämme emme kiinnitä näihin - me siis luovumme tästä kaikesta.

        Myös opetuslapsilla oli vaatteet, miekat, laukkuja, vaimoilla asunnot, rahavarat joita piti hallussaan Juudas, ....


      • luovu kirjoitti:

        "Mutta Pietari silti sanoi, että "olemme luopuneet kaikesta mitä meillä OLI, ja seuranneet sinua. "

        Pietari puhui totta! He olivat LUOPUNEET kaikesta mitä heillä oli! Myymisestä Pietari ei puhunut mitään.

        Kristinuskossa on tärkeää luopua kaikesta mitä ja elää vain Kristukselle. Kuitenkaan meidän ei tarvitse myydä kaikkea. Me saamme edelleen omistaa vaatteita, asuntoja ja muita elämisen tarvikkeita. Mutta sydäntämme emme kiinnitä näihin - me siis luovumme tästä kaikesta.

        Myös opetuslapsilla oli vaatteet, miekat, laukkuja, vaimoilla asunnot, rahavarat joita piti hallussaan Juudas, ....

        Miksi vääntelet asiaa? Jeesus käski opetuslapsia myymään kaiken. Opetuslapset olivat luopuneet kaikesta mitä heillä oli. Ehkä kaikesta entisestä elämästä.

        Kysyn: voitko sanoa Jeesukselle, että olet luopunut KAIKESTA, tai myynyt mitä sinulla OLI? Vai peitätkö pääsi, ja lymyät häpeissäsi kauemmas? Kyse on KRISTINUSKOSTA. VT:ssa ei ollut moista vaatimusta.


      • nii-iiiiin?
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Miksi vääntelet asiaa? Jeesus käski opetuslapsia myymään kaiken. Opetuslapset olivat luopuneet kaikesta mitä heillä oli. Ehkä kaikesta entisestä elämästä.

        Kysyn: voitko sanoa Jeesukselle, että olet luopunut KAIKESTA, tai myynyt mitä sinulla OLI? Vai peitätkö pääsi, ja lymyät häpeissäsi kauemmas? Kyse on KRISTINUSKOSTA. VT:ssa ei ollut moista vaatimusta.

        Annas kohta jossa Jeesus sanoo "myykää KAIKEN"?

        Luopuminen on eri asia kuin myyminen! Tärkeää aina noudattaa KIRJAIMELLISESTI mitä Raamattu tuo esiin.


      • luovu kirjoitti:

        "Mutta Pietari silti sanoi, että "olemme luopuneet kaikesta mitä meillä OLI, ja seuranneet sinua. "

        Pietari puhui totta! He olivat LUOPUNEET kaikesta mitä heillä oli! Myymisestä Pietari ei puhunut mitään.

        Kristinuskossa on tärkeää luopua kaikesta mitä ja elää vain Kristukselle. Kuitenkaan meidän ei tarvitse myydä kaikkea. Me saamme edelleen omistaa vaatteita, asuntoja ja muita elämisen tarvikkeita. Mutta sydäntämme emme kiinnitä näihin - me siis luovumme tästä kaikesta.

        Myös opetuslapsilla oli vaatteet, miekat, laukkuja, vaimoilla asunnot, rahavarat joita piti hallussaan Juudas, ....

        Jos yksi keskeisimmistä Jeesuksen opetuksista on vieras, niin mitenkähän onkaan niiden muiden opetusten ymmärryksen laita?

        No, ei se mitään. Tämä on niitä opetuksia joita nekin, jotka väittävät tulkitsevansa Raamattu sanatarkasti, ovat tehneet siitä oman näköisensä tulkinnan. Ehkä vain siksi ettei se sovi heidän poliittiseen näkemykseensä rahatalouden järjestämisestä maailmassa? Kun pitää kumartaa mammonaa ja Jumalaa samaan aikaan, siinä käy vähän huonosti.

        Mutta muutamia kohtia noin alkuun. alkuseurakunnassa muuten oli yhteinen omistus.

        Luuk. 12:33
        Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele.

        Luuk. 18:22 Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua

        Ap.t. 2:45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi


        1 Tim
        6:7 Sillä me emme ole maailmaan mitään tuoneet, emme myös voi täältä mitään viedä;
        6:8 mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin.
        6:9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
        6:10 Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.
        1Tim. 6:18 kehoita heitä, että tekevät hyvää, hyvissä töissä rikastuvat, ovat anteliaita ja omastansa jakelevat

        Matteuksen evankeliumi:


        10:9 Älkää varustako itsellenne kultaa, älkää hopeata älkääkä vaskea vyöhönne,
        10:10 älkää laukkua matkalle, älkää kahta ihokasta, älkää kenkiä, älkääkä sauvaa; sillä työmies on ruokansa ansainnut.

        3:11 Hän vastasi ja sanoi heille: "Jolla on kaksi ihokasta, antakoon toisen sille, joka on ilman; ja jolla on ruokaa, tehköön samoin."

        19:21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua."


      • mummomuori kirjoitti:

        Jos yksi keskeisimmistä Jeesuksen opetuksista on vieras, niin mitenkähän onkaan niiden muiden opetusten ymmärryksen laita?

        No, ei se mitään. Tämä on niitä opetuksia joita nekin, jotka väittävät tulkitsevansa Raamattu sanatarkasti, ovat tehneet siitä oman näköisensä tulkinnan. Ehkä vain siksi ettei se sovi heidän poliittiseen näkemykseensä rahatalouden järjestämisestä maailmassa? Kun pitää kumartaa mammonaa ja Jumalaa samaan aikaan, siinä käy vähän huonosti.

        Mutta muutamia kohtia noin alkuun. alkuseurakunnassa muuten oli yhteinen omistus.

        Luuk. 12:33
        Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele.

        Luuk. 18:22 Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua

        Ap.t. 2:45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi


        1 Tim
        6:7 Sillä me emme ole maailmaan mitään tuoneet, emme myös voi täältä mitään viedä;
        6:8 mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin.
        6:9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
        6:10 Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.
        1Tim. 6:18 kehoita heitä, että tekevät hyvää, hyvissä töissä rikastuvat, ovat anteliaita ja omastansa jakelevat

        Matteuksen evankeliumi:


        10:9 Älkää varustako itsellenne kultaa, älkää hopeata älkääkä vaskea vyöhönne,
        10:10 älkää laukkua matkalle, älkää kahta ihokasta, älkää kenkiä, älkääkä sauvaa; sillä työmies on ruokansa ansainnut.

        3:11 Hän vastasi ja sanoi heille: "Jolla on kaksi ihokasta, antakoon toisen sille, joka on ilman; ja jolla on ruokaa, tehköön samoin."

        19:21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua."

        Löysinpä hyvän uudenajan tulkinnan, miksi ei se omaisuuden haaliminen enää olekaan syntiä:

        Mika Savolainen, Maestro

        ”Liiketoiminnassa ja etenkin kaupan alalla emme kuitenkaan löydä himosta mitään syntisiä puolia. Himo on pelkästään hyve!”
        http://www.talouselama.fi/kumppaniblogit/maestro/himo ei ole synti/a2273393


      • nii-iiiiin? kirjoitti:

        Annas kohta jossa Jeesus sanoo "myykää KAIKEN"?

        Luopuminen on eri asia kuin myyminen! Tärkeää aina noudattaa KIRJAIMELLISESTI mitä Raamattu tuo esiin.

        Jeesus Luuk. 12:35 opetuslapsille: "Myykää., mitä teillä on, ja antakaa avustuksia". Pietari Luuk. 18:28: "Me olemme luopuneet siitä mitä meillä OLI". Muut kirjoittivat vielä, että "luopuneet kaikesta".

        Voitko olla Jeesuksen edessä, ja sanoa luopuneesi siitä mitä sinulla oli, tai että olet luopunut kaikesta, ja seurannut sinua? Niin tekivät opetuslapset, jotka Jeesus kelpuutti mukaansa; muilla oli muuta tärkeämpää, ja heidät Jeesus pullautti pois.

        Ja jos ei myy. niin miten voi antaa enemmän avustuksia? Tai miksi Jeesus vaati rikasta mitä myymään kaiken ja antamaan köyhille? Kyse on samasta asiasta, jos mielii Jumalan valtakuntaan.


      • äly ja väläys
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Jeesus Luuk. 12:35 opetuslapsille: "Myykää., mitä teillä on, ja antakaa avustuksia". Pietari Luuk. 18:28: "Me olemme luopuneet siitä mitä meillä OLI". Muut kirjoittivat vielä, että "luopuneet kaikesta".

        Voitko olla Jeesuksen edessä, ja sanoa luopuneesi siitä mitä sinulla oli, tai että olet luopunut kaikesta, ja seurannut sinua? Niin tekivät opetuslapset, jotka Jeesus kelpuutti mukaansa; muilla oli muuta tärkeämpää, ja heidät Jeesus pullautti pois.

        Ja jos ei myy. niin miten voi antaa enemmän avustuksia? Tai miksi Jeesus vaati rikasta mitä myymään kaiken ja antamaan köyhille? Kyse on samasta asiasta, jos mielii Jumalan valtakuntaan.

        Mikä sinä ateisti olet täällä ketään tenttaamaan.
        Huolehdi vain omista asioistasi.


      • lisäselvitys
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Jeesus Luuk. 12:35 opetuslapsille: "Myykää., mitä teillä on, ja antakaa avustuksia". Pietari Luuk. 18:28: "Me olemme luopuneet siitä mitä meillä OLI". Muut kirjoittivat vielä, että "luopuneet kaikesta".

        Voitko olla Jeesuksen edessä, ja sanoa luopuneesi siitä mitä sinulla oli, tai että olet luopunut kaikesta, ja seurannut sinua? Niin tekivät opetuslapset, jotka Jeesus kelpuutti mukaansa; muilla oli muuta tärkeämpää, ja heidät Jeesus pullautti pois.

        Ja jos ei myy. niin miten voi antaa enemmän avustuksia? Tai miksi Jeesus vaati rikasta mitä myymään kaiken ja antamaan köyhille? Kyse on samasta asiasta, jos mielii Jumalan valtakuntaan.

        Niin - missä kohtaa Jeesus käskee, että "myykää KAIKKI". Tähän et nyt vieläkään huomannut antaa lisäselvitystä.

        Luopuminen on eri asia kuin myyminen. Jeesus käskee meidät luopumaan. On tärkeää, että myös opetuslapset omistivat vaatteet, kukkarot, miekat, ... On tärkeää huomata myös, että opetuslapset omistivat kalastustarvikkeensa ja veneensä koko ajan. Kun Jeesus oli ristiinnaulittu, niin opetuslapset lähtivät heti kalastamaan, josta työstä Jeesus sitten heidät yllättikin myöhemmin.Tämän kohdan ihminen tulkitsee toisinaan, että "myykää KAIKEN". Näin ei sanota, vaan sanotaan, että myykää mitä teillä on ja antakaa almuja. Näin myös nykyajan uskovat toimii. EI Jumala "hullu" ole, että pakottaisi ihmiset kävelemään alastomina, kodittomina ja vailla elämisen tarpeita. Meidän tulee LUOPUA kaikesta - emme saa siis kiinnittää sydäntämme ja elämäämme mammonaan vaan tästä mammonasta tulee luopua ja elää sitten senmukaan.


      • lue-älä tulkitse
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Jeesus Luuk. 12:35 opetuslapsille: "Myykää., mitä teillä on, ja antakaa avustuksia". Pietari Luuk. 18:28: "Me olemme luopuneet siitä mitä meillä OLI". Muut kirjoittivat vielä, että "luopuneet kaikesta".

        Voitko olla Jeesuksen edessä, ja sanoa luopuneesi siitä mitä sinulla oli, tai että olet luopunut kaikesta, ja seurannut sinua? Niin tekivät opetuslapset, jotka Jeesus kelpuutti mukaansa; muilla oli muuta tärkeämpää, ja heidät Jeesus pullautti pois.

        Ja jos ei myy. niin miten voi antaa enemmän avustuksia? Tai miksi Jeesus vaati rikasta mitä myymään kaiken ja antamaan köyhille? Kyse on samasta asiasta, jos mielii Jumalan valtakuntaan.

        "Tai miksi Jeesus vaati rikasta mitä myymään kaiken ja antamaan köyhille? Kyse on samasta asiasta, jos mielii Jumalan valtakuntaan."

        Tässä Jeesus puhuu yksikössä - "myy kaiken". Tämä kohdistettiin rikkaalle miehelle koettelemukseksi. Rikas mies ei tässä kohdin vielä kestänyt koettelemusta, mutta ehkä myöhemmin myös rikas mies otti vastaan uskon Jeesukseen.

        Taivasten valtakuntaan mennään Raamatun mukaan uskomalla Jeesukseen. Etkö edes tätä tiennyt?

        Sinä et näköjään lue Raamattua kirjaimellisesti, vaan pyrit tulkitsemaan Jumalan sanaa uskovien turmioksi. Älä tulkitse, vaan lue Raamattua.


      • himot on monet
        äly ja väläys kirjoitti:

        Mikä sinä ateisti olet täällä ketään tenttaamaan.
        Huolehdi vain omista asioistasi.

        Jokkeri haluaa kiusata uskovia omilla tulkinnoillaan. Saa varmaan siitä jonkinlaista sisäistä nautintoa.


      • mummomuori kirjoitti:

        Löysinpä hyvän uudenajan tulkinnan, miksi ei se omaisuuden haaliminen enää olekaan syntiä:

        Mika Savolainen, Maestro

        ”Liiketoiminnassa ja etenkin kaupan alalla emme kuitenkaan löydä himosta mitään syntisiä puolia. Himo on pelkästään hyve!”
        http://www.talouselama.fi/kumppaniblogit/maestro/himo ei ole synti/a2273393

        Jos JEESUKSEN sanat opetuslapsille ja Pietarin kertoma siitä mitä he olivat tehneet, niin kyllä on aika heikkoa, jos sen kokee kiusaamisena. Ne eivät ole minun sanojani, vaan Jeesuksen. "Myykää mitä teillä on". Vai "myykää mitä katsotte voivanne"? Eli jätätte ne tavarat ja rahat, joihin olette kiintyneet?


      • Jeesuksen opetus
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Jos JEESUKSEN sanat opetuslapsille ja Pietarin kertoma siitä mitä he olivat tehneet, niin kyllä on aika heikkoa, jos sen kokee kiusaamisena. Ne eivät ole minun sanojani, vaan Jeesuksen. "Myykää mitä teillä on". Vai "myykää mitä katsotte voivanne"? Eli jätätte ne tavarat ja rahat, joihin olette kiintyneet?

        "Ne eivät ole minun sanojani, vaan Jeesuksen. "Myykää mitä teillä on". "

        Totta tuo - Jeesus ei sanonut, että myykää kaikki. Jeesus sanoi että myykää mitä teillä on. Eli myykää omastanne jotakin. Tämä on se periaate miten nykyuskovatkin toimii. Tähän viittaa myös Jeesuksen sanat, että jos on kaksi ihokasta, niin anna se TOINEN hänelle jolla ei ole mitään. Jeesus ei siis käskenyt antaa pois molempia ihokkaita.


      • Jeesuksen opetus kirjoitti:

        "Ne eivät ole minun sanojani, vaan Jeesuksen. "Myykää mitä teillä on". "

        Totta tuo - Jeesus ei sanonut, että myykää kaikki. Jeesus sanoi että myykää mitä teillä on. Eli myykää omastanne jotakin. Tämä on se periaate miten nykyuskovatkin toimii. Tähän viittaa myös Jeesuksen sanat, että jos on kaksi ihokasta, niin anna se TOINEN hänelle jolla ei ole mitään. Jeesus ei siis käskenyt antaa pois molempia ihokkaita.

        Siis sinä olet sillä kannalla, että Jeesus sanoi: "Myykää mitä katsotte voivanne". Siinä jää ihmiselle valtava tilaisuus toimia kuten parhaaksi näkee, ja siinä voi myydä kuinka vähän vain. Puutteenalaisia piti toki auttaa muissakin tapauksissa, kuten Matt 25:ssa, jossa sekin oli tie taivaaseen.

        Mutta kukin saa TULKITA miten parhaaksi itselleen näkee. Jeesus sanoi myös niin, ettei kukaan, joka on luopunut talosta, vaimosta, lapsista, kesämökistä, pellosta autosta, joka ei perisi iankaikkista elämää. Siinäkin kaikesta luopuminen, vaikka ei myisikään, on tie taivaan valtakuntaan.

        En tiedä miksi minä näen tekojen merkityksen niin oleellisena. Jeesus puhuu aika selvällä tavalla sen merkityksestä, ettei pitäisi jäädä epäselväksi.


      • nyt ymmärsit
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Siis sinä olet sillä kannalla, että Jeesus sanoi: "Myykää mitä katsotte voivanne". Siinä jää ihmiselle valtava tilaisuus toimia kuten parhaaksi näkee, ja siinä voi myydä kuinka vähän vain. Puutteenalaisia piti toki auttaa muissakin tapauksissa, kuten Matt 25:ssa, jossa sekin oli tie taivaaseen.

        Mutta kukin saa TULKITA miten parhaaksi itselleen näkee. Jeesus sanoi myös niin, ettei kukaan, joka on luopunut talosta, vaimosta, lapsista, kesämökistä, pellosta autosta, joka ei perisi iankaikkista elämää. Siinäkin kaikesta luopuminen, vaikka ei myisikään, on tie taivaan valtakuntaan.

        En tiedä miksi minä näen tekojen merkityksen niin oleellisena. Jeesus puhuu aika selvällä tavalla sen merkityksestä, ettei pitäisi jäädä epäselväksi.

        "Siis sinä olet sillä kannalla, että Jeesus sanoi: "Myykää mitä katsotte voivanne"."

        No osimoilleen näin :))


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        Jos JEESUKSEN sanat opetuslapsille ja Pietarin kertoma siitä mitä he olivat tehneet, niin kyllä on aika heikkoa, jos sen kokee kiusaamisena. Ne eivät ole minun sanojani, vaan Jeesuksen. "Myykää mitä teillä on". Vai "myykää mitä katsotte voivanne"? Eli jätätte ne tavarat ja rahat, joihin olette kiintyneet?

        Taisi se olla alun perin että vaatimus oli aika rankka. Olihan tarkoitus että kuljetaan paikasta toiseen, jossa saa yösijan ja ruokaa, ilman minkäänlaista omaisuutta. Nykyaikana tuollainen ei käy, eikä etenkään tällaisissa ilmasto olosuhteissa. Kun ajatellaan sitä, ettei kaikki voi olla pelkkiä saarnamiehiä, on silloin tuota opetusta osattava tulkita oikein.

        Mutta jos sanatarkkaan tätä opetusta seurattaisiin, se todella tarkoittaisi sitä että evankeliumien saarnaajat viettäisivät tuollaista elämää.


      • sana leviää
        mummomuori kirjoitti:

        Taisi se olla alun perin että vaatimus oli aika rankka. Olihan tarkoitus että kuljetaan paikasta toiseen, jossa saa yösijan ja ruokaa, ilman minkäänlaista omaisuutta. Nykyaikana tuollainen ei käy, eikä etenkään tällaisissa ilmasto olosuhteissa. Kun ajatellaan sitä, ettei kaikki voi olla pelkkiä saarnamiehiä, on silloin tuota opetusta osattava tulkita oikein.

        Mutta jos sanatarkkaan tätä opetusta seurattaisiin, se todella tarkoittaisi sitä että evankeliumien saarnaajat viettäisivät tuollaista elämää.

        "Mutta jos sanatarkkaan tätä opetusta seurattaisiin, se todella tarkoittaisi sitä että evankeliumien saarnaajat viettäisivät tuollaista elämää."

        Kiertävät evankelistat tekevät näin yhä. He elävät ihmisten anteliaisuuden varassa.


      • mummomuori kirjoitti:

        Taisi se olla alun perin että vaatimus oli aika rankka. Olihan tarkoitus että kuljetaan paikasta toiseen, jossa saa yösijan ja ruokaa, ilman minkäänlaista omaisuutta. Nykyaikana tuollainen ei käy, eikä etenkään tällaisissa ilmasto olosuhteissa. Kun ajatellaan sitä, ettei kaikki voi olla pelkkiä saarnamiehiä, on silloin tuota opetusta osattava tulkita oikein.

        Mutta jos sanatarkkaan tätä opetusta seurattaisiin, se todella tarkoittaisi sitä että evankeliumien saarnaajat viettäisivät tuollaista elämää.

        No, aika rankaa se on muutenkin.

        Uskovien pitää pystyä juomaan myrkkyjuomaa, kävelemään järven päällä, parantamaan sairaat, ajaa pahat henget pois, käsittelemään käärmeitä käsin, mennä kaikkeen maailmaan tekemään kansat Jeesuksen opetuslapsiksi, odottaa koko elämänsä mahdollista Jeesuksen paluuta ja olla valmis, käydä katsomassa vankeja ja sairaita..

        No, normaali uskova ei poikkea siitä mitä muutkaan ihmiset ovat. Ei millään tavalla käytännössä. Onko se sitten uskovalle meriitti, vai pitäsikö katsoa vähän peiliin ja olla itsekriittinen. Nyt kaikki arvostelu teilataan suoralta kädeltä, eli Jeesuksen sanat ovat ainakin jo kokonaan pois.


      • Jolsinkihekkeri
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        No, aika rankaa se on muutenkin.

        Uskovien pitää pystyä juomaan myrkkyjuomaa, kävelemään järven päällä, parantamaan sairaat, ajaa pahat henget pois, käsittelemään käärmeitä käsin, mennä kaikkeen maailmaan tekemään kansat Jeesuksen opetuslapsiksi, odottaa koko elämänsä mahdollista Jeesuksen paluuta ja olla valmis, käydä katsomassa vankeja ja sairaita..

        No, normaali uskova ei poikkea siitä mitä muutkaan ihmiset ovat. Ei millään tavalla käytännössä. Onko se sitten uskovalle meriitti, vai pitäsikö katsoa vähän peiliin ja olla itsekriittinen. Nyt kaikki arvostelu teilataan suoralta kädeltä, eli Jeesuksen sanat ovat ainakin jo kokonaan pois.

        No, aika rankaa se on muutenkin.

        " Uskovien pitää pystyä juomaan myrkkyjuomaa, "

        - ei pidä juoda myrkkyä TAHALLAAN.
        Jos sitä joku lorauttaa tietämättäsi kuppiisi, se ei tehoa.
        Jeesus itse kielsi kiusaamasta Jumalaa näillä asioilla.
        Luukas 4:
        9. Niin hän vei hänet Jerusalemiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas;
        10. sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta, että he varjelevat sinua',
        11. ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.'"
        12. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sanottu on: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi

        Luehan Raamattu uudestaan, ehkä asia sulla avautuu??

        "kävelemään järven päällä, "
        - ei pidä

        " parantamaan sairaat, ajaa pahat henget pois,"

        - kyllä, näin teemme


        " käsittelemään käärmeitä käsin "

        - ei pidä tahallaan .Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi.
        Paavalin käteen käärme tarrasi, ei Paavali sitä härnännyt.

        " mennä kaikkeen maailmaan tekemään kansat Jeesuksen opetuslapsiksi, odottaa koko elämänsä mahdollista Jeesuksen paluuta ja olla valmis, käydä katsomassa vankeja ja sairaita.."

        - kyllä, sitä juuri teemme täällä. :)

        " No, normaali uskova ei poikkea siitä mitä muutkaan ihmiset ovat. Ei millään tavalla käytännössä. Onko se sitten uskovalle meriitti, vai pitäsikö katsoa vähän peiliin ja olla itsekriittinen. Nyt kaikki arvostelu teilataan suoralta kädeltä, eli Jeesuksen sanat ovat ainakin jo kokonaan pois. "

        - sot, sot, äläpä lausu väärää tuomiota.


    • Täytyy muistaa kun Jeesus kutsui opetuslapseksi, "seuraa minua", niin he joutuivat sananmukaisesti luopumaan kaikesta; kodista, perheestä, suvusta, ammatista ym. kyllä siinä se omaisuudesta luopuminen ja myyminenkin oli varmaan kaikista helpointa. Eiväthän opetuslapset muutenkaan maalliselta mammonalta kovin rikkaita olleet. Köyhiä kalastajia ja muita sen ajan ammatinharjoittajia.
      Luulisi että omaisuudesta luopuminen oli sitä kaikista helpointa, kun ajattelee niitä ihmisiä, joita Jeesus kutsui. Esteeksi he laittoivat, ei niinkään omaisuutta vaan kodin ja perheen velvoitteista huolehtimisen.
      http://www.pihkala.net/Saarnat/Matt8&19-22AnnaKuolleidenHaudataKuolleensa.pdf

      Enemmän minusta tässä on kysymys sydämen ja sieluntilasta, mistä he ovat valmiita luopumaan. Voihan se omaisuus, ja rikkaus tietenkin olla ihmiselle kaikista rakkainta, jos sitä on paljon. Mutta kellä tämän päivän duunarilla, tai työttömällä sitä on yllinkyllin. Hyvä jos selviää tilipäivästä seuraavaan tilipäivään.

      • Tämä on nyt se nykyajan tukinta, Jeesus ei suinkaan tarkoittanut että omaisuudesta tulee luopua vaan se on aivan symbolinen juttu.

        Kysymys kuuluukin, mistä itse on valmis luopumaan? Osan voi aina myydä ja antaa varat sen porukan yhteiseen käyttöön – kuten alkuseurakunnassakin tehtiin. Voinko antaa asuntoni asunnottomille ainakin osittain? Antaa toisen talvitakkini sille, jolla ei kunnollista ole? Antaa autoni käyttöön niille, jotka eivät muuten pääse asioille? Jne.

        Mikä on paljon omaisuutta ja mikä vähän? Mihin piirretään vain tarpeellisen raja? Duunarit eivät ole tämän päivän köyhiä, heitä on kaikki huonolla palkalla työtä tekevät akateemisetkin.

        Ehkä me emme tämän yltäkylläisyyden keskellä enää muista, mitä on elää kun on menettänyt kaiken?

        Ehkä siksi näitä puheita ei juuri ole, koska se sattuu niin moneen uskovaan? Mieluummin keskitytään johonkin sellaiseen, mikä ei kosketa itseä.


    • lue-älä tulkitse

      "Luuk. 12:33
      Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele."


      Tämä kohta kertoo paljon. Tässä ei kehoiteta myymään kaikkea. On tärkeää, että myös opetuslapset omistivat vaatteet, kukkarot, miekat, ... Tämä kohta ihminen tulkitsee toisinaan, että "myykää KAIKEN". Näin ei sanota, vaan sanotaan, että myykää mitä teillä on ja antakaa almuja. Näin myös nykyajan uskovat toimii. EI Jumala "hullu" ole, että pakottaisi ihmiset kävelemään alastomina, kodittomina ja vailla elämisen tarpeita. Meidän tulee LUOPUA kaikesta - emme saa siis kiinnittää sydäntämme ja elämäämme mammonaan vaan tästä mammonasta tulee luopua ja elää sitten senmukaan.

      • Paavo Pottuloora

        Näin se lukee. Hyvin yksinkertainen asia kun h a l u a a luetun y m m ä r t ä ä. Valitettavasti joillakin on ihan hobina Raamatun vääntely ja sen kautta Raamatun ja Jumalan mitätöinti.


      • Niin, jos Raamattu tosiaan lukee, huomaa ettei tuo tulkintasi ihan pidä paikkaansa.

        Mikä ero on sillä että myy kaiken ja myy sen mitä on?

        Eikä Raamatussa tosiaan noin ole, että alastomana pitäisi olla. Siellä sanotaan että kyllä Jumala pitää huolen tarpeellisista vaatteista ja ruuasta. Mutta jos sinulla on kaksi talvitakkia, toisen voit antaa pois. Mammonaa esimerkiksi ovat kaikki huonekalut ja kivat sähkölaitteet siellä kotosalla. Ovatko ne kaikki tarpeellisia? Vai oletko luonut (tai mennyt markkinamiesten ansaan) tarpeet itse itsellesi joita koko ajan tulee lisää?

        Emme me tässäkään ole täydellisiä, mutta tämä on se ihanne johon tulee pyrkiä. Olla herkällä mielellä ja opetella jatkuvasti luopumaan tai myymään kaikki se, mitä todella ei tarvitse. Se on hyvin vaikeaa, sitä ei kukaan kiistäne.


      • hei haloo!
        mummomuori kirjoitti:

        Niin, jos Raamattu tosiaan lukee, huomaa ettei tuo tulkintasi ihan pidä paikkaansa.

        Mikä ero on sillä että myy kaiken ja myy sen mitä on?

        Eikä Raamatussa tosiaan noin ole, että alastomana pitäisi olla. Siellä sanotaan että kyllä Jumala pitää huolen tarpeellisista vaatteista ja ruuasta. Mutta jos sinulla on kaksi talvitakkia, toisen voit antaa pois. Mammonaa esimerkiksi ovat kaikki huonekalut ja kivat sähkölaitteet siellä kotosalla. Ovatko ne kaikki tarpeellisia? Vai oletko luonut (tai mennyt markkinamiesten ansaan) tarpeet itse itsellesi joita koko ajan tulee lisää?

        Emme me tässäkään ole täydellisiä, mutta tämä on se ihanne johon tulee pyrkiä. Olla herkällä mielellä ja opetella jatkuvasti luopumaan tai myymään kaikki se, mitä todella ei tarvitse. Se on hyvin vaikeaa, sitä ei kukaan kiistäne.

        Jeesus puhui mammonan p a l v o n n a s t a .
        Ei Hän tuominnut sen omistamista ja käyttämistä ihan normaaliin elämään ja muille
        annettavaksi.


    • Tämä ohje on tänään myös hyvä ohje, että myykää ylimääräinen osanne ja seuratkaa Herraa. ja ylimääräisestä osasta tässä on kyse, sillä ei ole tarkoitus, että ajatte itsenne ongelmiin, vaan että vapaudutte mammonan palvonnasta, johon lihallinen ihminen luonnostaan tuntuu kääntyvän.

      Ja pitää muistaa, että Herran noustua taivaaseen, tämä luopuminen yhä jatkui, kun ihmise edelleen möivät omaisuuttaan alkuseurakunnankin aikaan, kuten täällä onkin jo mainittu, joten kyse ei ollut siitä, että tämä olisi ollut jokin poikkeus tapa, jota noudatettiin vain kahdendentoista apostolin kohdalla, vaan kyseessä on oikea kristillinen tapa, joka on kadonnut aikojen saatossa ja sanoisin, että lihan aikaan saannoksesta, ei Hengen.

      • yksi vapautettu

        Olen myynyt, tai paremminkin antanut Jumalan käyttöön kaiken, mitä joudun täällä pitämään, eli omistamaan. Kotini ovet ovat avoinna kaikille, ruokapöytään saavat kaikki tulla, lomakotimme, rantamme ja aurinko ovat kaikkien käytössä. En halua omistaa itse mitään ja mitä se hyödyttäisikään. Tänne on kaikki jätettävä aikanaan ja ihmiselämä täällä on lyhyt.
        Aloituskirjeen aihe oli Johanneksen opetus, jossa hän teroittaa jäljessään tuleville sitä, että Jumalasta syntynyt EI tee syntiä. Tuo aihe on vaikea, koska niin harvat uskovat sitä ja sen takia tuosta asiasta kertovia kiusataan ja käännetään heidän kirjoituksiaan päälaelleen. Sanotaan tuosta aiheesta kirjoittavia synnittömiksi, vaikka he eivät koskaan kerro omasta synntittömyydestään, vaan kertovat Jumalan synnittömyydestä ja siitä oikeudesta, jonka Jumalan lapsi saa. Jumalan kutsuma saa kasvaa synnittömän Jumalan ystävyyteen ja näin pääsee synnin kirosta eroon. Sitä varten Jeesus tuli, että Hän vapauttaa Jumalan kutsumat synnistä ja kuolemasta. Tuota vastaan väitetään ja yritetään siirtää tuo vapautuminen kuoleman jälkeiseen elämään, eli tehdään turhaksi kaikki se, mitä Jeesus opettaa täällä elämisen laista. Jeesus sanoo, että joka tekee Hänen opetuksensa mukaan, saa tulla TODELLA VAPAAKSI.


      • 00000000
        yksi vapautettu kirjoitti:

        Olen myynyt, tai paremminkin antanut Jumalan käyttöön kaiken, mitä joudun täällä pitämään, eli omistamaan. Kotini ovet ovat avoinna kaikille, ruokapöytään saavat kaikki tulla, lomakotimme, rantamme ja aurinko ovat kaikkien käytössä. En halua omistaa itse mitään ja mitä se hyödyttäisikään. Tänne on kaikki jätettävä aikanaan ja ihmiselämä täällä on lyhyt.
        Aloituskirjeen aihe oli Johanneksen opetus, jossa hän teroittaa jäljessään tuleville sitä, että Jumalasta syntynyt EI tee syntiä. Tuo aihe on vaikea, koska niin harvat uskovat sitä ja sen takia tuosta asiasta kertovia kiusataan ja käännetään heidän kirjoituksiaan päälaelleen. Sanotaan tuosta aiheesta kirjoittavia synnittömiksi, vaikka he eivät koskaan kerro omasta synntittömyydestään, vaan kertovat Jumalan synnittömyydestä ja siitä oikeudesta, jonka Jumalan lapsi saa. Jumalan kutsuma saa kasvaa synnittömän Jumalan ystävyyteen ja näin pääsee synnin kirosta eroon. Sitä varten Jeesus tuli, että Hän vapauttaa Jumalan kutsumat synnistä ja kuolemasta. Tuota vastaan väitetään ja yritetään siirtää tuo vapautuminen kuoleman jälkeiseen elämään, eli tehdään turhaksi kaikki se, mitä Jeesus opettaa täällä elämisen laista. Jeesus sanoo, että joka tekee Hänen opetuksensa mukaan, saa tulla TODELLA VAPAAKSI.

        Miksi jätät huomiotta selkeän Raamatun sanan?

        Raamatusta on luettavissa useita eri henkilöiden opetuksia siitä, kuinka ihminen uskoon tultuaankin on vasta oppimassa siihen täydellisyyteen, minkä me Jeesukselta Hänen ansiostaan kuolemamme jälkeen saamme. Lisäksi mm. Jeesus itse opettaa seurakuntaa siitä, miten tulee toimia, jos joku veljistä tekee syntiä. Miten ihmeessä voit kaikesta tästä huolimatta väittää, että uskoon tullut ihminen ei tekisi syntiä?

        Eihän tuossa ole mitään järkeä. Teet väkivaltaa Raamatun sanalle, ja korvaat sen omalla ihmisen väärinkäsitykselläsi. Lisäksi kuormitat aivan turhaan ja epäoikeudenmukaisesti ihmisiä, jotka vilpittömästi haluavat seurata Jumalaa, mutta eivät koskaan löydä Hänen armoaan, kun väsyvät täyttämään tuollaisia ihmisten asettamia vaatimuksia!


      • yksi vapautettu
        00000000 kirjoitti:

        Miksi jätät huomiotta selkeän Raamatun sanan?

        Raamatusta on luettavissa useita eri henkilöiden opetuksia siitä, kuinka ihminen uskoon tultuaankin on vasta oppimassa siihen täydellisyyteen, minkä me Jeesukselta Hänen ansiostaan kuolemamme jälkeen saamme. Lisäksi mm. Jeesus itse opettaa seurakuntaa siitä, miten tulee toimia, jos joku veljistä tekee syntiä. Miten ihmeessä voit kaikesta tästä huolimatta väittää, että uskoon tullut ihminen ei tekisi syntiä?

        Eihän tuossa ole mitään järkeä. Teet väkivaltaa Raamatun sanalle, ja korvaat sen omalla ihmisen väärinkäsitykselläsi. Lisäksi kuormitat aivan turhaan ja epäoikeudenmukaisesti ihmisiä, jotka vilpittömästi haluavat seurata Jumalaa, mutta eivät koskaan löydä Hänen armoaan, kun väsyvät täyttämään tuollaisia ihmisten asettamia vaatimuksia!

        Kuka on sanonut, että USKOON TULLUT IHMINEN EI TEE SYNTIÄ?
        En minä ainakaan. Sinä tulkitset toisten kirjoituksia itsesi kautta ja jostakin syystä ne tulkinnat ovat erittäin ala-arvoisia.
        Ihminen tulee Jeesuksen luokse syntisensä sinä päivänä, kun hän ottaa uskonlahjan vastaan. Eli ihminen ei edes käsitä vielä tuossa vaiheessa mikä on syntiä Jeesuksen opettamana. Sellainen ihminen, joka kuulee Jeesusta, kasvaa Hänen kaltaisuuteensa. Se ei tapahdu uskoon tultaessa, vaan uskonlahjan vastaanottamisesta alkaa kasvu.
        Se maaperä, jossa siemen itää, muuttuu hedelmälliseksi ja tulee kykeneväksi kasvattamaan suuren puun. Pienten alkujen päivästä alkaa ihmisen kasvu uudistukseen.

        Tänään sinä et vielä käsitä miten pahaa työtä ja kylvöä teet kutsuttujen keskuudessa, mutta tulee aika, jolloin käsität sen.


      • 00000000
        yksi vapautettu kirjoitti:

        Kuka on sanonut, että USKOON TULLUT IHMINEN EI TEE SYNTIÄ?
        En minä ainakaan. Sinä tulkitset toisten kirjoituksia itsesi kautta ja jostakin syystä ne tulkinnat ovat erittäin ala-arvoisia.
        Ihminen tulee Jeesuksen luokse syntisensä sinä päivänä, kun hän ottaa uskonlahjan vastaan. Eli ihminen ei edes käsitä vielä tuossa vaiheessa mikä on syntiä Jeesuksen opettamana. Sellainen ihminen, joka kuulee Jeesusta, kasvaa Hänen kaltaisuuteensa. Se ei tapahdu uskoon tultaessa, vaan uskonlahjan vastaanottamisesta alkaa kasvu.
        Se maaperä, jossa siemen itää, muuttuu hedelmälliseksi ja tulee kykeneväksi kasvattamaan suuren puun. Pienten alkujen päivästä alkaa ihmisen kasvu uudistukseen.

        Tänään sinä et vielä käsitä miten pahaa työtä ja kylvöä teet kutsuttujen keskuudessa, mutta tulee aika, jolloin käsität sen.

        Ai kukako on sanonut? No, mm. sinä.

        Sinä kirjoitit: "Sitä varten Jeesus tuli, että Hän vapauttaa Jumalan kutsumat synnistä ja kuolemasta. Tuota vastaan väitetään ja yritetään siirtää tuo vapautuminen kuoleman jälkeiseen elämään".

        Tuossahan sinä nimenomaan opetat, että ihminen muuttuu synnittömäksi jo täällä elämässä. Näin ei missään tapauksessa ole.


    • lisähuomio

      On tärkeää huomata myös, että opetuslapset omistivat kalastustarvikkeensa ja veneensä koko ajan. Kun Jeesus oli ristiinnaulittu, niin opetuslapset lähtivät heti kalastamaan, josta työstä Jeesus sitten heidät yllättikin myöhemmin.

      • mummomuori

        Jaa, missäs noin sanotaan? Ehkäpä he jakoivat omistaan niin että kaikki saivat käyttää noita yhteisesti?


      • hyvä huomio
        mummomuori kirjoitti:

        Jaa, missäs noin sanotaan? Ehkäpä he jakoivat omistaan niin että kaikki saivat käyttää noita yhteisesti?

        Juuri näin! Opetuslapset omistivat kalastustarpeensa, asuntonsa, vaatteensa ja miekkansa. Pietarin äidillähän oli asunto, jossa myös Jeesus käväisi. Kalastus oli tiimityötä ja varmaan omistukset oli aikalailla yhteisiä.


      • hyvä huomio kirjoitti:

        Juuri näin! Opetuslapset omistivat kalastustarpeensa, asuntonsa, vaatteensa ja miekkansa. Pietarin äidillähän oli asunto, jossa myös Jeesus käväisi. Kalastus oli tiimityötä ja varmaan omistukset oli aikalailla yhteisiä.

        Omistaa yhteisesti ja omistaa yksityisesti on sinulla vähän sekaisin. Jos luovutan omaa omaisuuttani yhteiseen käyttöön, luovun myös oikeudesta omistaa sen yksin.


      • taas hyvä huomio
        mummomuori kirjoitti:

        Omistaa yhteisesti ja omistaa yksityisesti on sinulla vähän sekaisin. Jos luovutan omaa omaisuuttani yhteiseen käyttöön, luovun myös oikeudesta omistaa sen yksin.

        Tämä on tosiaan kristittyjen periaate myös tänään. Uskoville kaikki on yhteistä - lausahdus ei ole ihan tuulesta temmattu.


    • No tuskin tässä kuitenkaan tarkoitetaan, että ihmisten on annettava kaikki pois, ja sitten joutilaana, maankiertäjänä kuljettava talosta taloon kerjäämässä toisilta tyhjätaskuilta vielä tuhkatkin pesästä. Vitsi. Kyllä ihmisellä kaikki tarpeellinen saa olla.

      Eihän Jeesus olisi Isämeidän rukouksessa kehoittanut pyytämään jokapäiväistä leipäämme. Omaisuuteen kiintyminen, sen himoitseminen ja anastaminen sen sijaan on kiellettyä. Tässäkin pätee se yleisin synti himoitseminen. Siis "Älä himoitse".

      • Lisäys; "Kahta minä sinulta pyydän, älä niitä minulta koskaan kiellä, kuolemaani saakka:
        Vilppi ja valhepuhe pidä minusta kaukana. Älä köyhyyttä, älä rikkautta minulle anna; anna minulle ravinnoksi määräosani leipää,
        etten kylläisenä tulisi kieltäjäksi ja sanoisi: "Kuka on Herra?" ja etten köyhtyneenä varastaisi ja rikkoisi Jumalani nimeä vastaan." Sananlaskut 7-9


    • saa valaistua

      Mitä järkeä siinä sitten on että uskoontullut heti myy kaiken ja paljain varpain painuu maantielle muiden autettavaksi häh !!

      Uskokaa jo, ettei usko ole järjettömyyttä.

      mistä sitten annetaan kun on annettu kaikki ensin pois häh?

      Sellaista älyttömyyttä ei ainakaan JUmala ole vaatimassa yleisesti koskaan erikoistapaukset on aina sellaisia ja pysyy.

      • Ei niin; järkeä pitää käyttää. Ei pidä mennä aviomiestenkään elämään kuin heillä ei vaimoja olisikaan, sehän aivan hullua olisi, vaikka on Raamatun käsky.

        Jumalahan ei ole puhunut mitään omaisuudestaan luopumisesta; se on Jeesuksen opetus. On pitänyt myydä kaikki mitä omistaa, myydä mitä on, luopua pellosta, vaimosta, autosta, telkkarista, kesämökistä.

        Jeesukselle kelpasi opetuslapseksi vain he, jotka jättivät HETI kaiken taakseen. Tällä palstalla ei taida olla yhtään sellaista, jonka Jeesus kelpuuttaisi. Pitäisi kai olla tarpeeksi yllytyshullu.


      • älä ole tyhmä
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Ei niin; järkeä pitää käyttää. Ei pidä mennä aviomiestenkään elämään kuin heillä ei vaimoja olisikaan, sehän aivan hullua olisi, vaikka on Raamatun käsky.

        Jumalahan ei ole puhunut mitään omaisuudestaan luopumisesta; se on Jeesuksen opetus. On pitänyt myydä kaikki mitä omistaa, myydä mitä on, luopua pellosta, vaimosta, autosta, telkkarista, kesämökistä.

        Jeesukselle kelpasi opetuslapseksi vain he, jotka jättivät HETI kaiken taakseen. Tällä palstalla ei taida olla yhtään sellaista, jonka Jeesus kelpuuttaisi. Pitäisi kai olla tarpeeksi yllytyshullu.

        "Jeesukselle kelpasi opetuslapseksi vain he, jotka jättivät HETI kaiken taakseen. "

        Tuon olet itse keksinyt. Ei Sakkeuksenkaan tarvinnut antaa kuin puolet suunnattomasta omaisuudestaan jonka oli vielä vääryydellä hankkinut. Opetuslapset Pietaria myöten oli säästänyt kaikki kalastustarvikkeensa, kun heti Jeesuksen kuoleman jälkeen menivät taas kalastamaan.

        Tässä täytyy noudattaa vain kirjaimellisesti mitä Jeesus käski, niin hyvin menee.

        Lisäksi et taida tietääkään, että Jeesuksella oli opetuslapsia paljon enemmän kuin nuo 12?

        Tällä palstalla on kuule paljon henkilöitä, jotka Jeesus on kelpuuttanut jo aikoja sitten opetuslapsekseen.


      • amen
        älä ole tyhmä kirjoitti:

        "Jeesukselle kelpasi opetuslapseksi vain he, jotka jättivät HETI kaiken taakseen. "

        Tuon olet itse keksinyt. Ei Sakkeuksenkaan tarvinnut antaa kuin puolet suunnattomasta omaisuudestaan jonka oli vielä vääryydellä hankkinut. Opetuslapset Pietaria myöten oli säästänyt kaikki kalastustarvikkeensa, kun heti Jeesuksen kuoleman jälkeen menivät taas kalastamaan.

        Tässä täytyy noudattaa vain kirjaimellisesti mitä Jeesus käski, niin hyvin menee.

        Lisäksi et taida tietääkään, että Jeesuksella oli opetuslapsia paljon enemmän kuin nuo 12?

        Tällä palstalla on kuule paljon henkilöitä, jotka Jeesus on kelpuuttanut jo aikoja sitten opetuslapsekseen.

        Amen.


      • älä ole tyhmä kirjoitti:

        "Jeesukselle kelpasi opetuslapseksi vain he, jotka jättivät HETI kaiken taakseen. "

        Tuon olet itse keksinyt. Ei Sakkeuksenkaan tarvinnut antaa kuin puolet suunnattomasta omaisuudestaan jonka oli vielä vääryydellä hankkinut. Opetuslapset Pietaria myöten oli säästänyt kaikki kalastustarvikkeensa, kun heti Jeesuksen kuoleman jälkeen menivät taas kalastamaan.

        Tässä täytyy noudattaa vain kirjaimellisesti mitä Jeesus käski, niin hyvin menee.

        Lisäksi et taida tietääkään, että Jeesuksella oli opetuslapsia paljon enemmän kuin nuo 12?

        Tällä palstalla on kuule paljon henkilöitä, jotka Jeesus on kelpuuttanut jo aikoja sitten opetuslapsekseen.

        No, kun opetuslapsia kerättiin, niin pois pullahtivat kaikki ne, joilla oli jotain tärkeämpää sillä HETKELLÄ. Minä kun en yleensä keksi mitään omasta päästä; mielikuvitukseni on sen verran heikkoa.

        Minä puhun "niistä kahdestatoista". Toki seuraajia tuli matkan varrella muitakin; naisiakin. Ja vaikka Jeesus on kelpuuttanut nyt, niin ei olisi ketään silloin, kun opetuslapsia kerättiin: kaikilla on jotain tärkeämpää.

        "Kirjaimellisesti" kuten Markus 16; tajuatko edes kuinka naurettavalta kuulostat.


    • Synnin harjoittaminen ja syntiin lankeaminen ovat kaksi eri asiaa. Synnin harjoittaminen tarkoittaa sellaista tilaa, jossa ihminen on synnin orja, eikö hän edes halua tehdä parannusta. Syntiin lankeaminen tarkoittaa sitä, että uskova voi langeta syntiin, jonka jälkeen hänen tulee tehdä siitä parannus. Me emme ole vielä perillä Taivaassa, jossa kaikki vajavuus ja synti on lopullisesti poissa – olemme vielä matkalla kotiin.

      Jos väitämme, ettemme koskaan lankea syntiin, väitämme silloin, että olemme täysin puhtaat niin ajatuksin, asentein, sanoin emmekä koskaan syyllisty pienimpäänkään laiminlyömiseenkään. Täällä maan päällä on ollut yksi täysin synnitön ihminen ja hän oli ihmiseksi tullut Jumala, Jeesus Kristus. Vain Jeesuksesta Raamattu sanoo, että Hän oli kaikin tavoin kiusattu, mutta kuitenkin ilman syntiä. Väittäessämme olevamme synnittömiä eli sellaisia, jotka eivät koskaan tee pienintäkään syntiä, väitämme olevamme kuin Jumala. Väite on sama, jonka sielunvihollinen esitti ensimmäisille ihmisille paratiisissa ”Tulette kuin Jumala…”Väite kenenkään ihmisen synnittömyydestä on valhetta ja itsessään synnillisen mielen tuote.
      1. Joh. 1:8 ”Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.”

      Uskoessamme Jeesukseen Kristuksen me olemme Kristuksessa, Hänen rakkauteensa, armoonsa ja täydellisyyteensä kätkettyinä. Jumala katsoo Kristuksen täytettyyn työhön, eikä hän tuomitse syntinsä ristin juurelle vievää omaa lastaan. Vaikka emme aina tee oikein, olemme Kristuksessa turvassa, eikä meidän tarvitse pelätä synnin seurausta eli ikuista kuolemaa. 1. Joh. 5:17 ”Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.”

      Uskova ihminen seuraa Jeesusta ja haluaa elää puhdasta, rakkaudellista ja totuudellista elämää. Uskova ei saa koskaan puolustella syntejään vaikkapa vajavuuteensa vedoten, vaan synnit on tunnustettava ja tehtävä niistä parannus. Pyrkimyksemme ja halumme on aina hyvään ja synnittömään elämään. Tehdessämme virheitä ja syntiä, me emme lannistu, sillä meillä on aina puolustaja Isän luona. 1 Joh 2:1 "Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas."

      Raamattu puhuu paljon siitä, että uskova ei tee syntiä – verbi on silloin jatkuvan tekemisen aikamuodossa eli preesensissä. Uskova ei siis voi tehdä ja elää tietoisesti synnissä tekojaan salaten, puolustellen ja jopa niitä kehuen. Se on mahdotonta. Jatkuvan aikamuodon käsitteessä tarkoitetaan elämistä synnissä eli synnin orjuudessa. Jeesuksen Kristuksen veri on kuitenkin vapauttanut omansa synnin orjuudesta ja siirtänyt omansa armon valtakuntaan, Jumalan perheeseen. Synnin orja elää sielun viholliseen orjuuttamana. Uskova elää erilaista elämää kuin syntiä kevyesti tekevä ns. maailman ihminen. On mahdotonta, että uudestisyntynyt kristitty jäisi elämään synnin orjuuteen ja tietoiseen synnin tekemiseen; juuri sieltähän Jeesus on hänet pelastanut ja vapauttanut.
      1 Joh 3:9 "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7639
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1893
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1870
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1535
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      769
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      32
      764
    Aihe