Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. "juhani1965". Huomaan, ettei Jeesuksen sanat ole lainkaan tärkeitä. Eikä Jumalan Sodomalle antama tuomio ole myöskään tärkeä opetus.

En enää käsitä miksi koko Raamattu on kirjoitettu. Jokainen tulkitsee ja ottaa sieltä vain itselle sopivimmat kohdat, ja ne ovat sitten muka "yhteneväisiä ja harmoniassa keskenään". Ja kirjoitat, että ne ovat Raamatun TULKINTOJA.

Olet yhä naurettava. Ja Vanha liitto ei voikaan toimia, kun koko uskonto ja Jumala oli Israelia varten.
  2. PERTSA, en mä oo lainkaan hermostunut omista päätelmistäni. Ei mulla suoranaisia "teorioita" ole, mutta toki jos näen Raamatussa kaikkea epäpyhää ja Jumalakin on esitetty erittäin huonona tapauksena, ja että vaimoni kanssa tulin tutustuneeksi kaikkeen kristinuskon piiressä, niin loppupäätelmäni oli, että koko kristinusko on yhtä tyhjän kanssa.

Ja en koe, ettei minulle "mikään ole tarpeeksi pyhää", mutta se mitä Raamatussa on, ei ole minulle sellaista pyhää, mitä voisin pitää pyhänä. Miksi Jumala ei ole armollinen, vaan sadistinen? Miksi Paavali on omahyväinen ja mielipuolisesti toisia hukkuva sekä sanoo, ettei kaikki ole aina Herran voimassa tapahtunut? Ja Jeesus teki kaikenlaisia taikatemppuja, aika epäuskottavia. Ei ne ole pyhää minulle, valitan.

Kauheasti rukoillaan ja hoetaan, mutta mitään ei tapahdu. Aivan järjetöntä touhua. Olen siis nähnyt omin silmin sen kaiken vuosikymmenien ajan. Siksi en näe mitään järkeä elää Jumalan lakien mukaan, kun ei muutkaan niin tee, ja koko Jumalaa ei ole missään niissä piireisssä ollut, missä minä. Mullekin tuli vuosien mittaan kaikenlaisia vaivoja, ja vaikka kuinka paljon rukoiltiin, niin vaivat eivät parantuneet, vaan niitä tuli aina vaan lisää. Huono uskonto.

Ja panin kaiken viimeiselle koetukselle, kun olin vaimoni kehoituksesta parantamiskokouksessa. Koin,että jos Jumala todella on olemassa, niin aivan varmasti siinä hetkessä minut olisi huomattu ja parannettu. Mutta minun ohitseni käveltiin. Siinä hetkessä olin varma, ettei Jumalaa ole. Se oli Jumalan viimeinen mahdollisuus minun suhteen. Mitään armoa ei ole, eikä siten tarvitse sitä ottaa vastaankaan.
  3. PERTSA: Ei mun tarvitse nähdä mikä Paavalin kirjeiden arvo on "loppupeleissä", sillä näen jo nyt, ettei Paavali mikään pyhä ole. Tavallisen miehen elkeet. Jos olisi oikeasti jumallista voimaa, niin ei kai nyt mikään saat..na voi estää. Vrt vaikka Jeesukseen. Ja ei Jeesus ylpeästi kehunut itseään kuten Paavali. Eikä Jeesus haukkunut syyttömiä kuten Paavali syytti Room 1 murhaajiksi ym. kaikki jotka eivät viitsineet olla enää heteroita. Paavali oli siis yhtä syntinen kuin muutkin.

Ja vertaa huvikseen ne, jotka Paavali tuomitsi kadotukseen ja sitten Jeesuksen sama lista. Ne ovat toisistaan hyvin paljon poikkeavia. Et PERTSA saa mua ikinä uskomaan, että Paavalin neuvot ovat Jumalasta tai Jeesuksesta. Jos olisivat, niin en kai minä nyt epäilisi turhasta. Ne asiat, joita luen, kuten Jesaja ja Paavali, otan aina kokonaisuuden, ja vertaan onko kaikki luotettavaa, kuten voisi olettaa tulleen Jumalalta.

Ja Jesajan ole todennut jo, ettei voi kertoa Jeesuksesta mitään, samoin olen tutkinut Paavalia, ettei hän ole niin pyhä kuin annetaan ymmärtää. Toisin sanoen minä en ota valmiiksi purskeltuja asioita, vaan lukemalla itse teen omat johtopäätökseni. Enhän mä pidä Jumalaakaan sellaisena kuin minun mielestäni Jumalan pitäsi olla: oikeudenmukainen, rakastava, parantava, ymmärtävä, rauhaisa, järkevä, ettei muuta aina mieltään, eikä lietso sotaa, antaa tarvitseville kaiken tarpeellisen. Raamatun Jumala on juuri päinvastainen tapaus. Eli minun silmissä mielipuoli ja sotahullu tappaja.

Nämä kaikki olen saanut selville Raamattua lukemalla. Joku toinen on käsittänyt asiat siis aivan toisella tavalla kuin minä, vaikka samat tekstit ovat kyseessä. Ja kun minä näen Raamatun kirjoitukset huonossa valossa, niin minulle on selvää ettei täydellinen Jumala ole tuollaista aikaansaanut, vaan noin typeriä kirjoituksia on kirjoittaneet typerät ihmiset.
  4. "voi eheytyä", kyllä meinasin pudota lattialle, kun "HOMOUDESTA TEHDÄÄN SUORASTAAN HOUKUTTELEVA ASIA". Sinuako se ajatus viehättää? Voin kertoa omakohtaisena kokemuksena, ettei ihmiselle ole pahempaa elämää kuin olla homona. Saa olla kaikkien hylkäämänä ja vainoamana. Miten se voi olla houkuttelevaa? Sitten kun joskus saisi olla hyväksytty, niin asia on toinen.
  5. PERTASLLE. Vaikka kristinusko on levinnyt, niin se ei tarkoita Jeesuksen kannalta mitään pakanain valkeutta, koska kristityt eivät tee niitä tekoja, joita Jeesus. Siten koko kristinuskolta on koko ajan pohja pois. Jeesushan nimenomaan sanoi hänen seuraajiensa tekevän samoja tekoja. Ette ole tehneet. Ja onhan Islam vielä isompi uskonto, joten ovatko he vähän oikeamassa kuin te?

Et todellakaan tunne kirjoituksia, tai et ymmärrä merkityksiä, kun vetoat Jeesuksen sanaan ettei kirjoituksista putoa kirjaimia. Jeesushan nimenomaan ei noudattanut kirjoituksia, siis Mooseksen lakeja. Etkö todellakaan ole tutustunut Jeesuksen elämään, kun hän kumosi kaikki lait, ainoastaan vanhempansa kiroavat lapset saivat olla yhä Mooseksen lain alla surmattavina.

Ja missä UT:ssa vahvistetaan homolaki, kun Jeesus ei sitä tehnyt? Paavaliko, joka sanoi ettei kirjoita aina Herran mielen mukaan ja jota saata.. esti muutaman kerran? Lopulta siis tavallinen ihminen tuomitsee homot.

Ja aina sanot. että Israelissa päin miesten välinen ystävyys suuremmilla tunteilla on tavanonomaista. Jos niin on, niin luulisi Raamatussa olevan runsaasti samanlaisia tarinoita kuin Daavid ja Joonatan, Raamattuhan on täynnä miehiä. Siis sellaisia missä miehet suutelevat ja puhuvat keskinäisestä rakkaudestaan. Mutta Raamatussa on vain tuo, joten kovin yleisiä ei noin suuret rakkauden tunteet miesten välillä tainneet ollakaan. Siitä mä voin vetää johtopäätöksen vähän enemmästä kuin ystävyydestä.

Sä olet jatkuvasti äärimmäisen tarkoitushakuinen homovihaaja.