Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
helsinkijokkeri
helsinkijokkeri
helsinkijokkeri
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Liittynyt 21v sitten
9
aloitusta ·
11831
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jeesus ei pitänyt itseään Jumalana, mutta kristityt pitävät. Olen sen kyllä kuullut.
Jeesus oli jo alussa, mutta Pyhä Henki siitti hänet välillä, ja hän oli ihminen, ja sanoo itseään "Ihmisen pojaksi". On siinä uskottavaa höttöä Jeesuksen jumaluudesta?
27.01.2015 13:11
"Homostelu" taas ei ole Jumalan syntilistalla., joten se ei voi mitenkään jäädä uskoon tullessa. Ja niitä muita syntejä on niin paljon, ettei ne jää; niitä on teot ja tekemättä jättämiset. Siis varsin huomaamattomasti syntiä tehdään, mutta Jumala kyllä huomaa.
Sen Jumala on myöntänyt synniksi, jos mies makaa miehen kanssa tai naisen kanssa, jolla on kuukautiset. Muiden miesten ei tarvitse tehdä parannusta niistä. Ja itse olen tavallaan tehnyt "parannuksen" ateistina, koska en makaa miehen kanssa enää.
27.01.2015 13:02
Minä en ainakaan uskonut Jumalaan lapsena. Äitini yritti uskotella, että Jumala katsoo taivaasta ja rankaisee, jos teen jotain tuhmaa. En havainnut Jumalaa, eikä tullut rankaisuakaan. Siihen loppui "lapsen uskoni", joka oli jo alun alkaen aikuisen opetusta.
Jännä sitten, että kun tulin 15- vuotiaana uskoon, se tapahtui pastorin helwatalla pelottelulla, ja lopulta sekin kaatui siihen, etten saanut Jumalasta mitään havaintoa. Oli vain turhia puheita ja pelotteluita.
27.01.2015 12:55
Maailmassa kai joka puolella lapsille on kouluissa uskonnollista meininkiä. Sen ei tietenkään pitäisi olla niin. Vai onko asia siten, että uskonnot ja niiden ylläpitämien on kaikille pakollista ainakin kouluissa, eikä siitä voi luopua?
27.01.2015 12:45
Tätä olen pitänyt suurimpina huijauksena, että "Jumala on rakkaus". Jumalahan ei sano kertaakaan, että hän rakastaa ketään. Ei myöskään paranna, vaikka hellitään sanontaa; "Jumala parantaa".
Ne on jostain keksitty, koska niitä ei Raamatusta löydy. Mutta sitä tappamista löytyy senkin edestä. Sitä Jumala tekee, ja käskee tekemään.
Ja mistä tietää mitä Jumala tekee "tässä lähitulevaisuudessa"? Ei ole varmaan kertonut, mutta saahan sitä haaveilla.
27.01.2015 12:41
No, aika rankaa se on muutenkin.
Uskovien pitää pystyä juomaan myrkkyjuomaa, kävelemään järven päällä, parantamaan sairaat, ajaa pahat henget pois, käsittelemään käärmeitä käsin, mennä kaikkeen maailmaan tekemään kansat Jeesuksen opetuslapsiksi, odottaa koko elämänsä mahdollista Jeesuksen paluuta ja olla valmis, käydä katsomassa vankeja ja sairaita..
No, normaali uskova ei poikkea siitä mitä muutkaan ihmiset ovat. Ei millään tavalla käytännössä. Onko se sitten uskovalle meriitti, vai pitäsikö katsoa vähän peiliin ja olla itsekriittinen. Nyt kaikki arvostelu teilataan suoralta kädeltä, eli Jeesuksen sanat ovat ainakin jo kokonaan pois.
27.01.2015 12:33
KUULIJA1. Paavali on tuossa samalla linjalla kuin itse Jumalakin: miesten kanssa makaavat miehet ovat kauhistuksia. Mutta lesbot ja ne homot, jotka eivät makaa miehen kanssa, perivät Jumalan valtakunnan ja ovat Jumalan silmissä hyviä. Pahoja ovat ne ukkomiehet, biseksuaaliset, ja homot jotka makaavat miehen kanssa, mutta he kyllä saavat tehdä kaikkea muuta.
Eli sanoit väärän todistuksen itse JUMALASTA. kun sanoit, että "homous on jokatapauksessa hirvitys Jumalan silmissä". Olisi pitänyt vähän miettiä mitä sanoo. Eli älä eksy!
Ja mitä se Jumala oikein ajatteli, että ihmisen ei saa tietää "hyvän ja pahan", jos syö siitä puusta. Miksi pitää olla tietämätön hyvästä ja pahasta?. Siinä ei ole järkeä. Eikä siinäkään, että maa pitää täyttää ihmisillä.
No onneksi Jeesus ymmärsi olla hiljaa.
27.01.2015 12:23
No minulle kävi noin 80-luvulla ja 2006. Ja olen nähnyt tosielokuvaa, ja lukenut karmivia homojen kohtaloita. Niitä on yhä takuulla ainakin arabimaissa, ja olen kuullut esim. Oulusta, jossa homoja pahoinpidellään, ainakin vielä pari vuotta sitten.
En tiedä miten tekstini niin "asenteellinen", se on sitä mitä olen kokenut ja nähnyt. Mutta ei minulla ole sen erikoisempaa syrjintää itselläni enää, vaikka ei se koskaan ole sellaista kuin heterona. Mieheni ja minä olemme joutuneet lähtemään ravintolistakin pois saamatta palvelua; muita palveltiin koko ajan, eikä käsi kädessäkään voi noin vain kävellä.
Se on tosielämää, jota heterot eivät heterouden takia joudu kokemaan.
27.01.2015 11:56
Nyt kun ARTO T ollaan kuitenkin teoriapohjalla vailla mitään tarkempaa tietoa asiasta, niin on kai parasta vaan hyväksyä se tosiasia, että jostain syystä toiset ovat meistä neroja, toiset homoja, biseksuaalisia, heteroja. Me emme taida tietää miksi näin on.
Olen kysellyt tuntemiltani homoseksuaaleilta heidän lapsuudestaan, eikä kellään ole ainakaan muistissa, että lapsuus olisi ollut hankala tai isä sen vaikeampi tapaus kuin muillakaan. Jos sota-aikaa voi pitää jonain esimerkkinä isän heikosta vaikutuksesta, niin miksi homoja ei tullut sodan jälkeen sen enempää kuin muulloinkaan? Ja sotia käydään siellä täällä, eikä ole tiedotettu homouden lisääntyneen.
Sinun olisi kaikkein kannalta paras lopettaa tuo turha vääntäminen. Ja mitä sinusta voisi alaa miettimään. että miksi sinusta on tuollainen tullut. Jotain on jossain vaiheessa mennyt pahasti mönkään.
27.01.2015 11:35
No itse nuorempana en uskaltanut paljastaa homouttani, vaan salaisin sen. Ja miksiköhän niin moni homo elää kaapissa? Jos homoihin suhtauduttaisiin "normaalisti", niin OK. Mutta minutkin HYLKÄSI koko suku, kun viimein paljastuin.
Eli onko heteroilla mitään sellaista ulkoapäin tulevaa uhkaa ja hylkäystä kuin homoilla on ollut ja yhä on? Onko heterojen pitänyt olla kaapissa ja piilotella heterouttaan? Veikkaan ettei. Siinä tulee jo eroja mielenterveydessä väkisinkin. Varsinkin jos vanhemmat ovat hylänneet lapsensa, on monelle liian kova paikka. Siinä syitä, vaikka et niillä mitään teekään.
26.01.2015 20:22
Ei niin; järkeä pitää käyttää. Ei pidä mennä aviomiestenkään elämään kuin heillä ei vaimoja olisikaan, sehän aivan hullua olisi, vaikka on Raamatun käsky.
Jumalahan ei ole puhunut mitään omaisuudestaan luopumisesta; se on Jeesuksen opetus. On pitänyt myydä kaikki mitä omistaa, myydä mitä on, luopua pellosta, vaimosta, autosta, telkkarista, kesämökistä.
Jeesukselle kelpasi opetuslapseksi vain he, jotka jättivät HETI kaiken taakseen. Tällä palstalla ei taida olla yhtään sellaista, jonka Jeesus kelpuuttaisi. Pitäisi kai olla tarpeeksi yllytyshullu.
26.01.2015 20:08
No ihmeellistä, että tosiaan Jeesus oli jo alussa, vaikka niin ei Raamatussa luekaan. Ja Jeesuksen nimi piti olla Immanuel, mutta nimi vaihdettiin.
Uskoisin Jeesukseen, jos hänen sanansa olisi toteutuneet, ja uskovat kykenisivät tekemään niitä tekoja mitä hän sanoi. Ja uskoisin, jos hänen taivaaseen lennolle olisi edes YKSI silminnäkijätodistus, mutta ainoat sellaiset kirjoittaneet eivät maininneet mitään koko asiasta: Matteus ja Johannes.
Siinä meni todistukset ja todistajat. On minulle liian heikko pohja.
26.01.2015 19:59
En kyllä usko satanaankaan, joten ne kaikki jäävät nyt uskovien asioiksi. Jokseenkin älyttömiä juttuja. Jos olisin satana talutusnuorassa, niin minun kai pitäisi tehdä kaikkea pahuutta, mutta teen enimmäkseen hyvää omasta tinkien.
Eli järki päähän nyt. Vai onko satana se, joka saa ihmisen tekemään hyvää? No en usko mihinkään hölynpölyyn.
26.01.2015 19:49
Tämä on vähän hassua: olen pitänyt PERTSAA liberaalina ainakin sen perusteella. että hän ei pidä Raamattua siinä arvossa kuin pitäisi, vaan hylkää suuriman osan turhana. PERTSALLE Sana ei siis ole elävä. Ja sehän on kuin olisi laimentanut Pyhän Sanan, koska moni Paavalinkin juttu häiritsee aivan liikaa.
Sitä en sano, että onko se "valheen ystävän" toimintaa; sen katsoo Jumala.
26.01.2015 19:39
Ja jos heterot olisivat yhteiskunnan sylkykuppeja, niin silloin saattaisi itsemurhatilastot kääntyä päinvastaisiksi.
Mutta luonnollisia asioita on kyllä ne, joita esiintyy. Mutta toiset niistä eivät ole hyviä asioita.
26.01.2015 19:23
En kuitenkaan valinnut hereoutta, vaan olen koko ajan ollut jotain aivan muuta. Homoelämää en sinänsä valinnut, vaan se on ollut minulle luontainen elämä ja ajatus siitä elämästä. Toteuttaminen vaan oli minulle liian vaikeaa, ja siitä samasta syystä niin moni homo on kaapissa. Itse tein oikean ratkaisun, sillä minuthan hylkäsi koko suku heti, kun paljastuin homoksi. Olisin kai ollut hylkiö koko elämäni.
Mutta ei taida olla mitään merkitystä, jos on jotain lapsena tapahtunut. Ihmisillä on erilaisia kohtaloita, mutta silti vain harvat ovat homoja. Kaikissa tapauksissa todennäköisin tulos on hetero. Hyväksytään siis se, että meitä elämä muovaa jo lapsena. Se on siis kohtalomme.
Mutta emme ole syntymässäkään kovin samaa puuta; jotkut syntyvät neroiksi, ja se näkyy usein jo, kun lapsi on pieni. Miksi siis ei voisi olla homoilla sama juttu? Eli miksi ei voi ajaa homoliittoja, vaikka se olisikin lapsuudesta tullut ihmisen tila? Ei kai mitään muutakaan estetä vain sen takia., että oli vaikea lapsuus.
26.01.2015 19:16
Jeesusta eikä niitä tekoja ole Vanhassa Testamentissa, joten sitä ennen olleet Horukset ovat Jeesuksen esikuva. Suoraan Egyptistä.
26.01.2015 16:41
Kuulija1. Homous ei liity hiomoon sen enempää kuin heterous tai biseksuaalisuus. Ihmisillä on erilaiset tunteet: joku on ylihimokas, jotain koko seksi ei taas kiinnosta lainkaan, ja on kaikkea siltä väliltä, myös homoilla.
Minkä himojen hedelmän sain, kun 6-vuotiaana poikana seksistä mitään tietämättömänä aloin kiinnostua miehistä? Ja missä synti oli?
"Raamatun alussa" käärmekin puhuu, ja ihmisten käsketään "täyttää maa"- sen jo tietää, ettei siitä hyvää seuraa. Mutta ei nuo sanat miksikään muutu; kirjoitettu mitä kirjoitettu.
26.01.2015 16:29
Jos tulisin taas uskoon, niin toki minä tällä palstalla yhä olisin. Minulla ei ole "herraa", koska olen oman tieni kulkija. En ole kenenkään ohjailtavissa, jos ei ole satuttu huomaamaan.
26.01.2015 16:22
ARTO T. On kova suoritus sinullekin, jos jo synnytyssairaalassa tiesit olevasi hetero. Minä en tiennyt kuin vasta 6-vuotiaana, kun aloin tuntea erikoisia tunteita, eli muuta kuin tunteita perheenjäseniä kohtaan. Eli en tiedä muuta kuin, että olen ollut tällainen siitä alkaen, kun kihelmöiviä tunteita alkoi tulla.
20 vuotta meni aviossa naisen kanssa, ja koko ajan ihmettelin miksi ei oikein suju. Vasta kun aloin elämään miehen kanssa, koin että näin minun olisi aina pitänyt elää. Avioeroa harkitsin kauan, mutta odotin kiltisti kunnes kaksi poikaani olivat tarpeeksi vanhoja, ettei ero tuottaisi heille tuskaa.
Ei suosittelen, ettei kukaan homo joutuisi elämään naisen kanssa, vaan pyrittäisiin edistämään homojen normaalia elämää. Se ei ole naisten kanssa.
26.01.2015 16:18
6 / 592