Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
helsinkijokkeri
helsinkijokkeri
helsinkijokkeri
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Liittynyt 21v sitten
9
aloitusta ·
11831
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Siis sinä olet sillä kannalla, että Jeesus sanoi: "Myykää mitä katsotte voivanne". Siinä jää ihmiselle valtava tilaisuus toimia kuten parhaaksi näkee, ja siinä voi myydä kuinka vähän vain. Puutteenalaisia piti toki auttaa muissakin tapauksissa, kuten Matt 25:ssa, jossa sekin oli tie taivaaseen.
Mutta kukin saa TULKITA miten parhaaksi itselleen näkee. Jeesus sanoi myös niin, ettei kukaan, joka on luopunut talosta, vaimosta, lapsista, kesämökistä, pellosta autosta, joka ei perisi iankaikkista elämää. Siinäkin kaikesta luopuminen, vaikka ei myisikään, on tie taivaan valtakuntaan.
En tiedä miksi minä näen tekojen merkityksen niin oleellisena. Jeesus puhuu aika selvällä tavalla sen merkityksestä, ettei pitäisi jäädä epäselväksi.
26.01.2015 13:14
Jaa, KORVASYYHYYN. Mutta olisiko kuitenkin oikeampaa sanoa omat syntinsä synniksi? Jos kaikki pitäisivät huolta omista synneistään, eikä toisten, niin siinä on jo aika paljon Jeesuksen opettamaa linjaa.
Mutta totta se, että suunnilleen kaikki ottavat Raamatusta ja Jeesukselta ja Paavalilta vain osan, ja panevat muut opit pois silmistä ja mielestä. Silloin Raamatun sana on pantu itselle sopivaksi.
26.01.2015 13:00
Ja onhan Jeesukseenkin saatu vaikka kuinka paljon muinaisten Horus- jumalien piirteitä ja samoja tekoja. On varmaan ollut mielenkiintoa herättävää kirjoitella huimia juttuja kenestä vaan. Jonkun tarpeisiin kaikki jumaluudet ja uskonnot on kehitetty.
26.01.2015 12:54
Jos JEESUKSEN sanat opetuslapsille ja Pietarin kertoma siitä mitä he olivat tehneet, niin kyllä on aika heikkoa, jos sen kokee kiusaamisena. Ne eivät ole minun sanojani, vaan Jeesuksen. "Myykää mitä teillä on". Vai "myykää mitä katsotte voivanne"? Eli jätätte ne tavarat ja rahat, joihin olette kiintyneet?
26.01.2015 12:22
Miksi tieto ei kelpaa? Väärien tietojen ja oletusten varassa on paha mennä esittämään "totuuksia", kuten täällä monet tekevät. Jos on itse kokenut asiat, niin on helppo sen pohjalta kertoa. Uskovatkin tietävät joistakin asioista enemmän kuin minä, joten ei ole syytä ketään estää kirjoittamasta, jos se lisää oikean tiedon määrää.
Yleisesti ottaen uskovat eivät tiedä homoudesta mitään, vaikka he esiintyvät suurina tietäjinä. Miksi he sitten kirjoittavat asiasta, josta eivät ole perillä?
25.01.2015 13:22
Jeesus Luuk. 12:35 opetuslapsille: "Myykää., mitä teillä on, ja antakaa avustuksia". Pietari Luuk. 18:28: "Me olemme luopuneet siitä mitä meillä OLI". Muut kirjoittivat vielä, että "luopuneet kaikesta".
Voitko olla Jeesuksen edessä, ja sanoa luopuneesi siitä mitä sinulla oli, tai että olet luopunut kaikesta, ja seurannut sinua? Niin tekivät opetuslapset, jotka Jeesus kelpuutti mukaansa; muilla oli muuta tärkeämpää, ja heidät Jeesus pullautti pois.
Ja jos ei myy. niin miten voi antaa enemmän avustuksia? Tai miksi Jeesus vaati rikasta mitä myymään kaiken ja antamaan köyhille? Kyse on samasta asiasta, jos mielii Jumalan valtakuntaan.
25.01.2015 13:06
Ainakin sitä olen antanut, mitä KAIKKEA Raamattu sanoo, ja mitä homous, lesbous, biseksualisuus, ja heterous ovat. Niistä olen täysin tietoinen. Kuinka moni voi vakuuttaa edes kahdesta?
Olen espanjan kurssilla, ja olen siinä mukana kuin muutkin. En siis ole näivettynyt. Ja jos minun Raamattua ja elämän tietoa ei ole otettu "positiivisesti", niin se on kuulijan ongelma. Minä annan kaiken minkä olen kokenut.
24.01.2015 23:54
Sanon: 80% kuuluu kirkkoon. 30% uskoo kirkon Jumalaan.
24.01.2015 23:41
HYVÄ TOSI: Espanjassa "Vale".
Tosiaan on ihme, että ainakin 80 % kuuluu kirkkoon, mutta vain 30% uskoo kristinuskon Jumalaan. Homot ei kaipaa sääliä, vaan Jumala.
24.01.2015 23:36
Olen siis 57. Enkä "vänkää" muuta kuin mitä Raamattu sanoo. Ota tai jätä.
24.01.2015 23:29
AJAN MERKIT oli ajan tasalla. Kukaan ei pelastu, sillä kukaan ei ole synnitön. Hän on Mikko A:n ajatuksilla.
24.01.2015 23:27
TOTUUSFRIIKKi7678 on kyllä tajunnut missä mennään. Kaikilla on oma juttunsa mitä pitävät "raamatullisena", ja pitävät muita asioita toisarvoisina, ja pitävät minuakin jonain vääristelijänä, jos en lainaa Raamattua heidän toiveiden mukaisesti.
24.01.2015 21:42
Ei taidettu opettaa. Jos siis uskoo johonkin, niin ei sitä pidä epäillä. Ei varsinkaan, jos kyse on Jumalasta, Allahista, tai Hai-jumalasta. On vaan uskottava.
Lasteni äiti uskoo kuin vuoreen, ei epäilyksen häivääkään. Näin on yhä, kun yhdeksän vuotta sitten lähdin.
24.01.2015 21:26
Miksi vääntelet asiaa? Jeesus käski opetuslapsia myymään kaiken. Opetuslapset olivat luopuneet kaikesta mitä heillä oli. Ehkä kaikesta entisestä elämästä.
Kysyn: voitko sanoa Jeesukselle, että olet luopunut KAIKESTA, tai myynyt mitä sinulla OLI? Vai peitätkö pääsi, ja lymyät häpeissäsi kauemmas? Kyse on KRISTINUSKOSTA. VT:ssa ei ollut moista vaatimusta.
24.01.2015 21:20
Miksi ei tarvitse ottaa vakavasti, jos epäilee kohdetta, johon uskoo, ja minä kiinnitän siihen huomioni? Jos uskoo jonkin olevan todellinen, niin ei sitä koskaan epäile. Ei varsinkaan, jos "Kristus on minussa". Menee jo yli hilseen.
24.01.2015 21:02
Ei minä muuta juuri tarvitsekaan käsittää kuin tekemättä jättämiset ovat se sudenkuoppa. Missä olen sanonut opetetun tekemään syntiä?
Jeesus käski opetuslapsia: "Myykää kaikki mitä teillä on ja antakaa avustuksia". En ymmärrä sitä niin, että asia on omassa harkinnassa. Uskova ja ateisti toki ymmärtävät Jeesuksen sanat eri tavalla. Mutta Pietari silti sanoi, että "olemme luopuneet kaikesta mitä meillä OLI, ja seuranneet sinua.
Puhuiko Pietari "roskaa" sinun mielestäsi, vai minä, vai kumpikin.? Ja jos Jeesuksen sanat ovat sinulle "ROSKAA" niin taidat olla etäällä Hänestä
24.01.2015 20:55
TOTUUSFRIIKKI, Jos joutuu jotain epäilemään, niin se ei sitten ole enää "varma tapaus". Uskot siis koska haluat uskoa. Saanko epäillä?
Jos Kristus on sinussa, niin ei sinun koskaan saisi epäillä. Saatat olla itsesuggestion piirissä.
24.01.2015 20:34
Raamatussa ja Jeesuksenkin opetuksissa on runsaasti asioita, jotka ovat syntiä, ja siksi jättävät meidät ulkopuolelle. Erottavia syntejä on jopa tekemättömissä teoissa.
Ainasojan opin mukaan on miltei mahdotonta pelastua; sudenkuoppia on paljon; liian paljon. Jos siis yhtäkään syntiä tekee tai on jättänyt jotain tehtävää tekemättä, on kuoleman oma. Jeesus kuoli siis turhan takia.
Ainasoja edustaa juutalaisuutta, ei niinkään kristinuskoa, vaikka itsekin olen tähdentänyt tekojen merkitystä. Ne kun näkyvät turhan selvästi Jeesuksen opeissa: Mark 16, Matt 25, Johanneksessa, jossa opetuslasten tuli myydä mitä heillä oli ja antaa avustuksia.
24.01.2015 20:25
On se ikävä, juu. Moni pappi ja muu ihminen on matkalla kadotukseen. Raamatun mukaan vain harva pelastuu: olisiko papit se pieni joukko edes teoriassa, ja muut menisivät kadotukseen?
24.01.2015 20:02
En huomiota kerjää, vaan vastaan aiheisiin, joista minulla on omakohtaista kokemusta, jos vaikka siitä joku oppisi jotain.
Ja olenhan minä toki tyytyväinen, vaikka ei tyytyväisiltäkään ole kielletty kirjoittelua.
24.01.2015 19:51
7 / 592