tiiakka

Ajan hermolla.
Rokki soi ja maantie kutsuu :)
Suosikkibändit/artistit: rock, kaikki menevä......
Kotimaa: ---
Koulutus: ---
Ammatti: Muu
Työskentelen: Teollisuudessa
Siviilisääty: ---
Lapset: ---
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia11 aloitusta · 92 kommenttia
- Harmi vaan, kun ne tuntuvat menevän aina kerralla pois näistä ympyröistä....ja muut(syyttömät) jää tänne sitten selviytymään!
- En oo koskaan tullu ajatelleekskaan, et susi vois mennä koiria kiusaamaan tarhaan.
On vaan sanottu, et koirat on hiljaa jos susi liikkuu maisemissa.
Pitääpä olla tarkempana kavereitten(koirien) kanssa. - Ihan kiinnostas tietää, mikä oli toi tuntemattomasta syystä?
Mahtoikohan päättää päivänsä hymyssä suin, rekkakuskille se ei ainakaan hyvää päivää tehnyt. - kiitos, totahan se just on......odotellaan kuin akan käy.
- Kyllä sen tuolla liikenteessäkin näkee mikä on meininki.
ISOJA haukutaan ja lehdistossä mollataan ihan turhaan.
Nykyään kyllä jo otsikosta arvaa mitä todellisuudessa oli käynyt.
Siinä on selvät numerot valittajille. - Mahtaiskohan toi pelon lisääntyminen johtua meistä kaupungeista tänne maaseudun rauhaan muuttaneista.
Ei oo oikeen kokemusta elää tämän villin luonnon keskellä.
Ainakin mua hirvittäis mennä tonne pimeyden keskelle kävelylle, kun siellä pääkaupunkiseudulla ei tarvinnu vaeltaa ilman katuvaloja tai sitä yleistä vilinää ympärillä. Täällä kuitenkin noi "alkuasukkaat" tuntuu menevän muina miehinä pitkin mettiä ja teitä.
Kyllä mäkin tiedän ettei ne sudet päälle tuu, vaikkakin taisivat kissan napata tossa jokunen viikko sitten.
Metsämiehet tiesivät vaan kertoa, että pari sutta pyörii tässä ihan nurkilla. Onneks meitä on muitakin, jotka ei ihan oo sinut tämän susijutun kanssa. - Ainakin tossa perjantaina tullessani hesasta maalle, toi liikenne kulttuuri oli joiltakin jäänyt kotiin.
Oli kyllä sellasta koheltamista, et oikeen itteenikin hirvitti siellä seassa mennä(kuljen joka vkl).Oli kyllä väkeekin liikkeellä oikeen urakalla, olivatkohan lähteneet lunta ettimään?
Tuli kyllä mielee, et onkohan noi telkänpöntöt tosiaan vaikuttaneet ajamisen. Porukalla palaa pinna, kun ajetaan rajoituksen 80 mukaan (todellisus taitaa olla jossain 70),tai sit jarrutellaan jokaisen tolpan kohdalla. Ainakin pitkillä matkoilla ja näillä keleillä mitä tässä on ollu niin pitäs pystyä ajeleen ihan ilman suurempia murheita.
Ohitukset olikin sit oikeen venäläistä rulettia. Lähetään mäessä ohi ja sit onkin kauhee kiire, kun rekan valot tulee mäen takaa.
Yks toinenkin asia on ihmetyttänyt tässä ajellessa, siis toi jarruttelu kun esim.rekka tulee vastaan (ilmeisesti valojen häikäisy on syynä) on muuten paskamainen ajella sellasen perässä, kun ei oikeen tiedä mikä hätä sillä siinä edellä on. - Se on aina varma ruuhkien ja peltikolarien paikka, kun ykskin lumihiutale leijailee taivaalta alas. Mikä siinä sit onkaan syynä, kun ajotaito häviää sillä samalla hetkellä?
- Kaikki on näköjään mahdollista!
Mulla on sitten ollu onni matkassa, kun merkki on annettu pitkän suoran alussa tai muussa "oikeassa" paikassa.
Mutta mehän ite valitaan tästälähtien mennänkö vai ei, ainakin sä noin kalliin sakon jälkeen :) - Kiitos vaan!
Kai toi pointti oli mulle suunnattu, mitä sillä sitten tarkoititkaan........ - Onneks oon ainakin omille jälkeläisille saanut asennekasvatuksella(omalla esimerkillä)asian perille.
Oliskohan mullekkin joskus aikanaan isä kertonut miten homma toimii.En kyllä yhtään muista mistä toi on mulle tutuksi tullut.
Olenkin yllättynyt, ettei toi systeemi oo yleisesti tiedossa.(vaikka kerrottas autokoulussa) - En kyllä enää ihmettele miksi tuolla tienpäällä meno on mitä on!
Mikä sillä 25v ajaneella on noin vetänyt mielen matalaks, kireet aikataulut vai?
Minä tossa jo kuvittelin, että nää vanhat konkarit käyttää tota "ohita" -merkki systeemiä, mut tais mennä sekin pieleen.
No, minä en ainakaan meinaa mieltäni muuttaa!
Ps: edellisen terveiset tuli perille :) - Osaan kyllä ohittaa ilman vilautustakin, mut jotenkin se vaan on hieno tapa tuolla liikenteessä.
onhan täällä kiistelty siitäkin, kun toiset ei ymmärrä tuon merkin tarkoitusta. - En oikeen tiedä noista kulutuksista tai etu/taka vedoista. Keli on tietysti se minkä mukaan ajetaan. Itse olen kuitenkin ajellut jos minkälaisella kelillä. Toi köröttely vaan ei oikeen sovi mun ajotyyliin, tulee vaan jotenkin tökkivää koko ajamisesta (ainakin sillon kun joku vetää 50-60 kymppiä edessä). JA ONHAN SE NIINKIN, ETTÄ TÄYTYY VARAUTUA KAIKENLAISIIN YLLÄTYKSIIN LIIKENTEESSÄ.EI KAI SE VASTAAN TULEVA REKKA OLE MIKÄÄN YLLÄTYS, VAI KUINKA?
- JUU SAMAA MIELTÄ SUN KANSSAS.
Tulin tossa sunnuntaina joensuusta hesaan lumipyryssä ja ns.huonossa kelissä.
Kyllä oli kaikenkarvaista köröttelijää liikenteessä.
Mikä hitto pistää ihmiset tonne sekaan sotkemaan, kun ei sitten uskalleta ajaa??(en tietenkään tarkoita kaahaamista tai ylinopeuksia)
Ja kun rekka tulee vastaan niin jarruvalot palaa,siinä sitten saa ihmetellä mikä siellä edessä mahtaa olla. Ei kai niitä rekkoja tarvii pelätä, en mä ainakaan. Ja jos valot häikäsee, ei niitä kannata alkaa tuijottamaan voi katella sinne reunaviivan puolelle. Otti kyllä tosissaan päähän.... - pisin taitaa olla jotain puolenvuoden paikkeilla, muut siltä väliltä.
Stressi tuntuu meillä ainakin vievän ajatukset muualle, minä sitten en vaan viitsi edes yrittää.....kyllä sitä taas joskus... - Niinpä niin, kun se ukkokulta on muuten niin hyvä ja ahkera tyyppi.
Ei dokaa eikä hakkaa.
Jotenkin tulee vaan olo, ettei yhdessä paketissa voi kaikkea saada. Sillon kun noita pitkiä taukoja tulee, voi muistella niitä aikoja kun oltiin missä ja milloin vaan..... - Vastaa varmaan samaa, kun asiakaspalvelu missätahansa työpaikassa!
Tietysti taitaa olla osuutta myös sillä, kumpaa sukupuolta tämä juitsari on? Sivusta seuranneena olen käsitykseni tehnyt. - Onhan noista kuulttu kaikkee. Huumoria kannattaa aina viljellä :)
- niin, että juitsarit on niin kamalia? Vai olisko se vika puhelimen vastaanottavassa päässä?