Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Mr.Perfect
Mr.Perfect
Mr.Perfect
Vapaa kuvaus
Parempi, ryhdikkäämpi, menestyvämpi. Mr. Perfect.
Aloituksia
322
Kommenttia
2387
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onko sun mielestä huono asia, että USA:n telakka ostaa suomalaiselta yritykseltä suunnittelupalvelua?
09.10.2025 17:17
Räyhävasemmistolaisella on kolme aktiivista aivosolua, jotka antaa simppelit käskyt: syö, ulosta, häiriköi.
09.10.2025 17:02
Ei yllätä, että räyhis kuvittelee suomalaisen tietotaidon siirtyvän vastiikkeetta USA:n telakan hyödynnettäväksi. Kun ei vihjettäkään ajatuksesta, että kyseessä on suunnittelupalvelun osto suomalaiselta yritykseltä. Mistä ihmeestä teitä oikein sikiää? Jäteviemäristä?
☝🏻😣
09.10.2025 16:59
Ja sukupuolielimetkin aina mielessä..... Kerrotko ihan omin sanoin miltä se tuntuu edustaa aIemman tason kädeIIisten lajia?
🥱
09.10.2025 15:57
Räyhägeeninen ördääjä laitavasemmalta ei taaskaan mistään mitään tiedä. ICE Pact on laajempi strateginen yhteistyökuvio, eikä mikään arkipäiväinen vientimarkkinatapahtuma. Siksi siinä on Stubb ja Orpo, jotka toimii yhteistyökuvion Suomen edustajina. Mutta oli varmaan kliimaksin paikka sulla taas päästä hokemaan "persua".
☝🏻😆
09.10.2025 14:58
Vasemmistohan kehuu itseään duunarin parhaaksi ystäväksi ja sitten kuitenkin yllyttävät työttömyyteen. Kaikkea sitä näkee ja kuulee...
09.10.2025 13:02
Saksalainen? Mannerheimin suvun kantaisä oli muuttanut Ruotsiin jo n. 400 vuotta sitten. Ensimmäinen Suomeen muuttanut Mannerheim oli C.E. Mannerheim joskus 1700-luvulla, eli oli olleet suomalaisia vajaan 100 vuoden ajan siinä vaiheessa, kun C.G.E. syntyi. Kyllä te ryccännuoIijavasemmistoIaiset jaksattekin yIIäpitää idiootin mainettanne.
☝🏻😆
09.10.2025 12:26
Voi luoja sun kanssas.... "terve kasvuympäristö" = mm. netin käyttö on valvottua! -> vanhempien vastuu! Yritä nyt vähän harjotella luetun ymmärtämistä.
☝🏻😣
09.10.2025 12:04
Miksi? Aiotko seuraavaksi väittää, että Mannerheim oIi natsi?
09.10.2025 10:45
Velkakulissi on Sdp:n tyyliä.
09.10.2025 10:15
Petteri tuskin perustaa politiikkaansa Suomi24:n sivustahuuteluun. Eiköhän hän ole n. valovuoden sometasoa edellä.
☝🏻😏
09.10.2025 10:13
Ehkä saadaan pian uutta Suomi-väriä F1:siin.
09.10.2025 10:12
Panostakaa lastenne harrastuksiin: Riikka Purra
☝🏻😏
09.10.2025 08:54
BOSS, raha ja persu... Menestyksen avaimia. Mitäpä tähän räyhäisit, hampaaton pieni poika?
☝🏻😏
09.10.2025 07:33
Taisin taas suututtaa jonkun aIemman tason primitiivin....
☝🏻😏
09.10.2025 07:30
Teistit vaan jaksaa toistaa puhkikulutettua järjenvastaista troIIia "tyhjästä syntyneestä yhdestä solusta". Täällä arkitodellisuuden puolella on erilaista tietoa saatavilla, ja mikä parasta, se on tuhansia vuosia muinaisuskoja edellä.
Jos siirrät uskomuskokoelmat sivuun ja katsot elämää lähempää, niin huomaat, että se on kemiaa ja kemiallisia reaktioita. Tällainen vaatii tietyt alkuaineet, kuten vety, happi, typpi ja hiili. Se ei kuitenkaan vielä riitä elämän syntyyn, vaan tarvitaan myös kemiallisia reaktioita, joissa syntyy uusia yhdisteitä, kuten aminohapot, proteiinit, nukleiinihapot jne. Ts. nämä kemialliset yhdisteet oli tietenkin olemassa, koska ilman niitä soluja ei olisi voinut koskaan kehittyä.
Tämäkään ei vielä riitä, sillä tarvitaan ne oikeat olosuhteet, jotka mahdollistaa kemialliset reaktiot. Vesi on elämän kemian perusta, eikä biosynteesi olisi mahdollista ilman sitä; kuten tiedät, lähes kaikissa eliöissä vesi on pääkomponentti, myös ihmisissä jopa 70%. Eikä ole mysteeri, miksi mm. ihmisen täytyy jatkuvasti pitää vesivarantonsa oikealla tasolla. Ilman vettä ihmisen oma biosynteesi heikkenee ja lopulta aiheuttaa solujen kuoleman.
Jokainen alkuaine, jokainen kemiallinen prosessi, jokainen niissä prosesseissa syntynyt yhdiste, oikeat olosuhteet, on edellytys elämän synnylle ja sen kehitykselle. Ota yksi näistä pois, vaikka hiili, tai typpi, niin Maa olisi eloton kivipallo.
Elämän synty oli siis pitkä kemiallinen prosessi, jossa orgaanisia yhdisteitä, kuten aminohappoja ja proteiineja, muodostui vesistöissä. Nämä rakenteet kehittyivät vähitellen ja alkoi muodostamaan soluille tyypillisiä prosesseja. On siis erittäin loogista, että solut syntyivät kemiallisina reaktioina ja niistä kehittyi ensimmäiset eliöt, yksisoluiset organismit. Sitten mentiin taas kehityksessä eteenpäin ja päätellen nykyisinkin tunnetuista monisoluisista eliöistä, kuten ihminen, on loogista myös se, että yksisoluiset organismit alkoivat elämään symbioottisissa suhteissa.
Miten siis elämä syntyi? Yhdestä tyhjästä putkahtaneesta alkusolusta, Jahven savityönä vai luonnollisina kemiallisina reaktioina monimutkaisissa ja pitkissä prosessien verkostossa?
09.10.2025 07:15
Viina on vihtahousun päihdyttävää ja estoja vapauttavaa kivesnektaria. Papitkin kuulemma alkaa katselemaan kuoripoikia sillai tuhmasti.
09.10.2025 06:07
Hirtehistä kääntehishuumoria teistimenninkäiseItä. Sellaistako se teidän pyhä uskomuskokoelmanne opettaa? Aika saatanasta tuoIIainen, eikö?
☝🏻😏
09.10.2025 06:02
Egon tuho... Ei oikein mene ymmärrykseen tällainen egoilu ja sankarin leikkiminen. Tilasin kerran lomareissulla tulisen pizzan, mikä oli mieto 100K-200K scovillen vahvuinen. Sitä syödessäni otsa ja niska hiestä märkänä aloin miettimään sellaisen "makuelämyksen" logiikkaa. No ei siinä juurikaan sellaista ole. Se on yleensä näyttämisen halua ja egoilua. Makuelämystä ei juurikaan ole, kun tulisuus blokkaa makuaistin. Kotona kokkaillessani käytän joskus 5000-10000 scovillen kastikkeita ja mausteita ja siinä alkaa olla mun makuelämyksen ja turhuuden raja.
09.10.2025 05:56
Näin oli joskus pronssikaudella ja ehkä vähän sen jälkeenkin. Nykyään pitää tuoksua BOSS ja raha, että nainen kiinnostuu.
09.10.2025 04:12
112 / 120