Ei perspoika Ryydman ja kykypuolueen Lapasesta ollut isojen miesten hommin.
4 murtajaa rakennetaan Suomessa, loput Jenkeissä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011548946.html
Stubb möi USA:lle 11 jäänmurtajaa
206
949
Vastaukset
- Anonyymi
Ja telakka jättä palkat maksamatta duunareille. virovinkujat
- Anonyymi
Ei Stubb myynyt vaan Trump hakusi ostaa joka ei kylläkään mitenkään varmaa Trumpin tuntien
- Anonyymi
Batman sopi koko jutun, stuppi kävi vain kättelemässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Stubb myynyt vaan Trump hakusi ostaa joka ei kylläkään mitenkään varmaa Trumpin tuntien
Ilmaiseksi tietotaito usalle, voiko olla tyhmempää diiliä maamme päättäjiltä ,ei voi kuin nauraa mitä typeryksiä nuolijoita liikkeellä
- Anonyymi
Kyllä ei tästä paskasta maamme hyvinvointi kasva yhtään ,sinne perrkeleen roistovaltioon annetaan ilmaiseksi maamme hyvinvointi tieto taitoineen ja vielä löytyy idiootteja jotka kuvittelevat että tästä usan nuolusta maamme lähtee nousuun😅😅😅😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ei tästä paskasta maamme hyvinvointi kasva yhtään ,sinne perrkeleen roistovaltioon annetaan ilmaiseksi maamme hyvinvointi tieto taitoineen ja vielä löytyy idiootteja jotka kuvittelevat että tästä usan nuolusta maamme lähtee nousuun😅😅😅😅
*
*
MAHTAVAA - PerusSuomalainen Ministeri Rydman pohjusti kauppoja Jo v.2024
- nyt tulee DUUNAREILLE töitä vuosiksi ja RAHAA palkkoina - !
*
* - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
*
*
MAHTAVAA - PerusSuomalainen Ministeri Rydman pohjusti kauppoja Jo v.2024
- nyt tulee DUUNAREILLE töitä vuosiksi ja RAHAA palkkoina - !
*
*- SDP:n Marinin hallitus - TEKI Vain - - JÄTTI-VELAT - Suomelle - !
-ja lisäksi SDP:n Marin -KARKASI- ulkomaille Pakoon omaa Vastuutaan VELASTA
- Anonyymi
Marinin hallituksen ahkera työ viennin edistämiseksi alkaa tuottaa hedelmää.
Kiitos Sanna!- Anonyymi
Sehän kuritti firmoja kun piti polttoaineen hintoja ylhäällä
- Anonyymi
Kyllä. Alkoi 2019. Niinistön ,Marinin ja Bidenin kesken.
- Anonyymi
Sanna ei ole mitään hyvää saanut aikaan, muuta kuin vahingoa
- Anonyymi
Olisiko Pekka H ja Antti L päässeet edes koko matkalle. Ei olisi kukaan kutsunut.
- Anonyymi
Noita huipputason jäänmurtajia saa totta mooses ostaa kilottain mistä tahansa, mutta Lapanen ylivertaisella neuvokkuudellaan hoiti homman juuri meille ja Tuppi vähä avusti.
- Anonyymi
Varmasti olisi, ketkään muut ei osaa murtajia tehdä kuin suomen duunarit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti olisi, ketkään muut ei osaa murtajia tehdä kuin suomen duunarit.
Suomen duunarit osaa tehdä hienoja tuotteita mutta harmi kun useat heistä on vassuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen duunarit osaa tehdä hienoja tuotteita mutta harmi kun useat heistä on vassuja.
Vasemmistoaate ei kannusta töihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti olisi, ketkään muut ei osaa murtajia tehdä kuin suomen duunarit.
Puolalaiset ja Baltian pojat ne laivat tekee Suomessakin. Kotimainen työvoima on liian kallista. Kiitos ay-liitot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puolalaiset ja Baltian pojat ne laivat tekee Suomessakin. Kotimainen työvoima on liian kallista. Kiitos ay-liitot.
Niitä riistävät uudet yrittäjät Tallinnasta 😄
- Anonyymi
On sulla aatteen Jeesus sentään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen duunarit osaa tehdä hienoja tuotteita mutta harmi kun useat heistä on vassuja.
Persut ei osais edes maalata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vasemmistoaate ei kannusta töihin.
Haista v..u.luuletko että oikeisto on käsiään linnut paskahommiin. Saati persut joita ei muinoin edes Onneksi ollut.
. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puolalaiset ja Baltian pojat ne laivat tekee Suomessakin. Kotimainen työvoima on liian kallista. Kiitos ay-liitot.
Pitäiskö duunareita siirtää Kelan asiakkaaksi pienentämällä palkkoja ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noita huipputason jäänmurtajia saa totta mooses ostaa kilottain mistä tahansa, mutta Lapanen ylivertaisella neuvokkuudellaan hoiti homman juuri meille ja Tuppi vähä avusti.
Miten sujui " Lapasen englanti " yhtään lausetta en ole kuullut , mutta kai lapanen jotain vastasi kun Trump kysyi ????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen duunarit osaa tehdä hienoja tuotteita mutta harmi kun useat heistä on vassuja.
Porvari ei osaa tehdä kerrassa mitään muuta kuin työläiselle KURJUUTTA
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puolalaiset ja Baltian pojat ne laivat tekee Suomessakin. Kotimainen työvoima on liian kallista. Kiitos ay-liitot.
Ai jaa ,ilmaiseksi pitäis sun mielestä alkaa hitsin käryä haistelee niin kuin ukrainalaiset
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persut ei osais edes maalata.
Hyvä jos osaavat edes persiinsä pyyhkiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puolalaiset ja Baltian pojat ne laivat tekee Suomessakin. Kotimainen työvoima on liian kallista. Kiitos ay-liitot.
Kyllä sullekin varmaan maittaisi vitosen tuntipalkka, eikö vain? On se AY-mafia kaamea tosiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen duunarit osaa tehdä hienoja tuotteita mutta harmi kun useat heistä on vassuja.
Siksi juuri ovatkin hyviä, koska ovat vassareita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen duunarit osaa tehdä hienoja tuotteita mutta harmi kun useat heistä on vassuja.
Persujen pitäis olla duunareita,mutta ne on kotona loikoilevia sossupummeja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vasemmistoaate ei kannusta töihin.
Ai persut on vasemmistoa.Persut on laitaoikeistoa ja sossupummeja!
- Anonyymi
Tavoitteena on, että ensimmäinen jäänmurtaja toimitetaan vuoteen 2028 mennessä, lähde kertoo Reutersille.
- Virkamiehen mukaan kaupan hinnan odotetaan olevan noin 6,1 miljardia dollaria, eli noin 5,4 miljardia euroa.
– Suomi on maailman johtava jäänmurtajien valmistaja, Reutersissa hehkutetaan.
Meillä on hyvä hallitus, tässä on todiste siitä Vasemmalle laidalle.Hyvä presidentti meillä on. Riepu-Petterin osuus oli tässä vähäinen ja lähinnä suorittava.
- Anonyymi
Orpo voisi käydä useammin valkoisessa talossa.
- Anonyymi
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Hyvä presidentti meillä on. Riepu-Petterin osuus oli tässä vähäinen ja lähinnä suorittava.
Orpo kuitenkin kertoo mikä diilin arvo on Suomelle, pari miljardia, eikä höpise mistään 6 miljardista. Pitkässä juoksussa tuokin varmaan sulaa, koska suomalainen etumatka häipyy knouhow:n mennessä Jenkeille ja kauppapoliittinen valta, Suomelle ei jää markkinoita. Näin käy varsinkin jo trumppilaiset pysyy vallassa.
https://yle.fi/aihe/tekstitv?P=103 - Anonyymi
Tyhjäpää hallitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orpo voisi käydä useammin valkoisessa talossa.
Pyyhkimässä Trumpin perseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orpo kuitenkin kertoo mikä diilin arvo on Suomelle, pari miljardia, eikä höpise mistään 6 miljardista. Pitkässä juoksussa tuokin varmaan sulaa, koska suomalainen etumatka häipyy knouhow:n mennessä Jenkeille ja kauppapoliittinen valta, Suomelle ei jää markkinoita. Näin käy varsinkin jo trumppilaiset pysyy vallassa.
https://yle.fi/aihe/tekstitv?P=103Aivan vuorenvarmasti.
- Anonyymi
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Hyvä presidentti meillä on. Riepu-Petterin osuus oli tässä vähäinen ja lähinnä suorittava.
Puhuiko Riepu-Petteri siellä yhtään sanaa englantia ???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orpo kuitenkin kertoo mikä diilin arvo on Suomelle, pari miljardia, eikä höpise mistään 6 miljardista. Pitkässä juoksussa tuokin varmaan sulaa, koska suomalainen etumatka häipyy knouhow:n mennessä Jenkeille ja kauppapoliittinen valta, Suomelle ei jää markkinoita. Näin käy varsinkin jo trumppilaiset pysyy vallassa.
https://yle.fi/aihe/tekstitv?P=103Trump työllisti tuhat
Urpo ja Stubb teki 100 000 työtöntä - Anonyymi
😂😂😂😂😂Ai että hyvä hallitus antaa ilmaiseksi monopolin usalle maailman suurimmalle roisto valtiolle tässä jäänmurtaja diilissä ,ei tule maamme hyvinvointi kuin laskemaan tässä nuoli hommassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orpo voisi käydä useammin valkoisessa talossa.
Ja jäädä sinne Tämä saatanan luuseri
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhjäpää hallitus.
Maamme hyvinvoinnin TÄYSTUHO
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trump työllisti tuhat
Urpo ja Stubb teki 100 000 työtöntäJa lisää tulee ,nyt annetaan ilmaiseksi jäänmurtajien tietotaito maapallon suurimmalle roistovaltiolle
- Anonyymi
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Hyvä presidentti meillä on. Riepu-Petterin osuus oli tässä vähäinen ja lähinnä suorittava.
Pidin itse kyllä Stubbia sellaisena olalletaputtelevana ja virnistelevänä nami-nami-miehenä aikoinaan, mutta siitähän kuoriutui ihan presidentti. Nämä orpopurrat ja muut kokkareet ja persut ovatkin sitä itseään.
- Anonyymi
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Hyvä presidentti meillä on. Riepu-Petterin osuus oli tässä vähäinen ja lähinnä suorittava.
😂😂😂😂😂repe persu se jaksaa vaan uskoa että tästä vielä työttömille 300 tuhatta Tämä hallitus järjestää töitä 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyyhkimässä Trumpin perseen.
Tuskinpa tästä järjen jättiläisestä olis edes siihenkään
- Anonyymi
Riikka jytkytti somelle 5,2 miljardin euron diilin
Vasemmisto on lyöty!- Anonyymi
Ne on silakat loppupeleissä pieniä valtion kassaan. Esim. Kanadalainen monikansallinen laivanrakentaja Davie omistaa jäänmurtajat valmistavan telakan. Näin ollen kenelle persuliinit kuvittelevat voittojen päätyvän. Ja lisänä se, että ei niillä telakoilla suuremmin suomalaisia metallintyöstäjiä näy.
- Anonyymi
Höpölöö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne on silakat loppupeleissä pieniä valtion kassaan. Esim. Kanadalainen monikansallinen laivanrakentaja Davie omistaa jäänmurtajat valmistavan telakan. Näin ollen kenelle persuliinit kuvittelevat voittojen päätyvän. Ja lisänä se, että ei niillä telakoilla suuremmin suomalaisia metallintyöstäjiä näy.
No persut nyt luulee ja uskoo mitä vaan.
- Anonyymi
😂😂😂😂😂😂kylläpä tuli oikea jytky tämän akan toimesta ,sinne meni usan persiiseen nekin rahat ,Ai helevetti sentään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne on silakat loppupeleissä pieniä valtion kassaan. Esim. Kanadalainen monikansallinen laivanrakentaja Davie omistaa jäänmurtajat valmistavan telakan. Näin ollen kenelle persuliinit kuvittelevat voittojen päätyvän. Ja lisänä se, että ei niillä telakoilla suuremmin suomalaisia metallintyöstäjiä näy.
Näin on ,paljonko vm Riikka kuvittelet maamme tästä paskasta hyötyvän ,sanon puolestasi ei mitään muuta kuin koulutusta ja hyvinvointia pitää ajaa vieläkin alemmas jotta saadaan tämä vitun usan piru tyytyväiseksi maamme köyhien kustannuksella
- Anonyymi
Pian saa Grönlanti uudet isännät 😭😭😭😭
- Anonyymi
Näinpä.
Eipä se kanada tehnyt jäänmurtaja tilausta, koska pohjoiskanadassa oikein paljon kunnon satamia ole ja vielä vähemmän osavaltio alaskassa, mutta alaskaan nyt valmistuu pari suurta satamaa ja jippijaaeei, on reitti valmis reppana Grönlantia kohti.
- Anonyymi
Alkaa nämä Marinin hallituksen vihreän siirtymän hankkeet viimein konkretisoitua.
Onneksi Stubb sai pelastettua tämän diilin. Rasistipersujen vuoksi meinasi mennä mönkään.- Anonyymi
Rasismista puhelin, miksi vassut kannattaa erittäin rasistista intersektionaalisuutta? Se lokeroi ihmiset eri arvoon ihmisarvossa.
- Anonyymi
Purjelaivojako nuo jäänmurtajat onkin?
- Anonyymi
Hyvä. Viime tipassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rasismista puhelin, miksi vassut kannattaa erittäin rasistista intersektionaalisuutta? Se lokeroi ihmiset eri arvoon ihmisarvossa.
Et tiedä kenenkään aatoksia ja mitä puoluetta kukakin kannattaa tai kannattaako mitään. Vai vaihtaako puolueesta toiseen.
- Anonyymi
Suomi ei myynyt yhtään mitään vaan telakat ja teknologian omistaa jo kanadalainen firma mikä siirtää lopuksi kaiken tietotaidon ja toiminnan yhdysvaltoihin.
Muutenkin jos niistä täällä rakennettavista murtajista valmistetaan edes yksi niin työntekijät on jotain 5 euron sloboja joista ei jää suomeen muuta kuin bensavarkaudet ja rikosrekisteri muistoksi.- Anonyymi
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Eli miten sinä olisit tämän keissin hoitanut? 🍿
Ehkä pahin moka tulee sinä että tietotaito, missä Suomella on ollut etumatka, menee jenkkeihin. Moraalisestihan kaikenlainen kauppa kansanmurhaa rahoittavan ja aseistavan tahon kanssa on varsin kyseenalainen.
- Anonyymi
Siinä faktaa jo kiljua tekeville persuille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä pahin moka tulee sinä että tietotaito, missä Suomella on ollut etumatka, menee jenkkeihin. Moraalisestihan kaikenlainen kauppa kansanmurhaa rahoittavan ja aseistavan tahon kanssa on varsin kyseenalainen.
Juuri näin.
- Anonyymi
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Eli miten sinä olisit tämän keissin hoitanut? 🍿
Siten, että murtajat rakennetaan KOKONAAN Suomessa (siis ne jotka täällä on sovittu rakennettavaksi), eikä vain 1/3 laivasta kuten on suunniteltu. Se 2/3 aiotaan rakentaa Jenkeissä.
Lisäksi olisi pitänyt kieltäytyä luovuttamasta tietotaitoamme konsulttihommana Jenkeille vaan ehtona siis se että murtajat tehdään Suomessa kokonaan ja siinä se. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siten, että murtajat rakennetaan KOKONAAN Suomessa (siis ne jotka täällä on sovittu rakennettavaksi), eikä vain 1/3 laivasta kuten on suunniteltu. Se 2/3 aiotaan rakentaa Jenkeissä.
Lisäksi olisi pitänyt kieltäytyä luovuttamasta tietotaitoamme konsulttihommana Jenkeille vaan ehtona siis se että murtajat tehdään Suomessa kokonaan ja siinä se.Suomessa että SAK sais lakkoilla. Nyt SAK on aika lailla ulkona
- Anonyymi
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Eli miten sinä olisit tämän keissin hoitanut? 🍿
Ottamalla valtion omistukseen koko firman eikä mitään tietoa ulos,sinä repe olet täystuho kokoomukselainen joten ala kusipää painua sinne vitun ihannemaahasi usaan sinne sinä luupää kuulut
- Anonyymi
Ville sen yhteistyön kumminkin laittoi elinkeinoministerinä alunperin tulille. Solmi mm. Ice Pack -sopimuksen Suomen, Kanadan ja Yhdysvaltain kesken. Stubb edisti. Ja lopulta Orpokin.
- Anonyymi
Älä valehtele. Alku laitettiin 2019 kun Ville vielä ei ollut politiikassa päinkään vaan vertasi pikkulikkojen kanssa. Iltalehti 2019. Niinistö,Marin ja Biden alkusuunnittelijoina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele. Alku laitettiin 2019 kun Ville vielä ei ollut politiikassa päinkään vaan vertasi pikkulikkojen kanssa. Iltalehti 2019. Niinistö,Marin ja Biden alkusuunnittelijoina.
En valehtelekaan. Voit tarkistaa kuka neuvotteli ja allekirjoitti Suomen puolesta ICE PACK -sopparin! Se oli Ville Rydman (ps).
Alkuperäisen alustuksen Yhdysvalloille jäänmurtajista teki jo Urho Kekkonen 50 vuotta sitten 70-luvulla.
2019 Niinistön ja Marin vieraillessa vanhaan vuosien takaiseen asiaan palattiin. Ja hyvä niin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En valehtelekaan. Voit tarkistaa kuka neuvotteli ja allekirjoitti Suomen puolesta ICE PACK -sopparin! Se oli Ville Rydman (ps).
Alkuperäisen alustuksen Yhdysvalloille jäänmurtajista teki jo Urho Kekkonen 50 vuotta sitten 70-luvulla.
2019 Niinistön ja Marin vieraillessa vanhaan vuosien takaiseen asiaan palattiin. Ja hyvä niin.Marinin.
- Anonyymi
Kylläpä vassaria ottaa kovasti pannuun kun porvarit osaa ja vassari marinistit kattoo umpikateellisina vierestä osaamatta muuta kuin kelan luukulla valehella.
- Anonyymi
Sanoitpas rumasti, ei meitä saa haukkua!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoitpas rumasti, ei meitä saa haukkua!
Itsellen siis kommentoin, pahoitteluni itselleni. Yritän siistiä näppäimistöni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoitpas rumasti, ei meitä saa haukkua!
Joudut töihin ! Hahaha
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joudut töihin ! Hahaha
Hitsaan tahallani räkäistä saumaa.
- Anonyymi
Rauhoitu persu ettei tule kohtausta.
- Anonyymi
Kyllä. Telakka on kanadalainen. Tuotti aikoinaan isot tappiot Suomeen.
- Anonyymi
Tuliko kalliimmaksi kuin Uniper kauppa?
- Anonyymi
Tapahtuuko taas.
- Anonyymi
Tuolla diilistä netotulla rahalla hyysätään matujen viidettä kolonnaa vuoden verran.
- Anonyymi
Jospa kertoisit mitkä tappiot..
- Anonyymi
1989 meni konkkaan. Sitten omistajaksi MasaYards, jonka jälkeen omistajiksi norjalaiset. Kaikki on löydettävissä netissä. Oliko sillon johtaja Saarikangas. Monta vuotta siitä on. Järkytys oli sillon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1989 meni konkkaan. Sitten omistajaksi MasaYards, jonka jälkeen omistajiksi norjalaiset. Kaikki on löydettävissä netissä. Oliko sillon johtaja Saarikangas. Monta vuotta siitä on. Järkytys oli sillon.
Ilmeisesti suomalaisomistus jäi olemattomiin jo vuonna 1989.
"Kansanedustaja Martin Saarikangas (kok) oli vahvasti pelastamassa suomalaista telakkateollisuutta, kun pahoissa talousvaikeuksissa ollut Wärtsilä Meriteollisuus ajautui konkurssiin vuonna 1989.
- Kokosin uudelle telakkayhtiölle omistajaryhmää, jossa oli mukana myös Wärtsilä Meriteollisuuden keskeneräisten laivojen omistajia. Ehdotin, että toimintaa olisi jatkettu Wärtsilä-nimellä, mutta tähän eivät laivanvarustajat suostuneet. Nimi oli kokenut pahan kolauksen, Masa-Yardsin entinen toimitusjohtaja Saarikangas sanoo.
- Ruotsalaiset laivanvarustajat ehdottivat nimeä Masa-Yards, joka saikin kannatusta. Nimi on lyhyt ja yksinkertainen. Japanin kielellä masa tarkoittaa erinomaista." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1989 meni konkkaan. Sitten omistajaksi MasaYards, jonka jälkeen omistajiksi norjalaiset. Kaikki on löydettävissä netissä. Oliko sillon johtaja Saarikangas. Monta vuotta siitä on. Järkytys oli sillon.
Mistä luulet masayards nimen tulevan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä luulet masayards nimen tulevan?
Japanin kielestä, kuten yllä sanottu, se etuliite. Takaliite tarkoittaa telakoita englanniksi,
Eli "erinomaiset telakat" suomeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä luulet masayards nimen tulevan?
Martin Saarikangas
- Anonyymi
Luit väärin uutisen. Vain 4 niistä (ehkä-sana niihinkin) rakennetaan Suomessa ja loput 7 Jenkeissä. Suomalaiset auttanevat Jenkeissä rakennettavien konsulttiapuna. Mitäs sitten...kun ne on valmistettu osaavat jenkit rakentaa murtajia jatkossa ihan itsenäisesti. Näin toopet antavat Trumpin poppoolle osaamisensa eikä sen jälkeen telakoillamme murtajia tehdä. Suomen valtion tuki murtajien tekemisessä on miljardiluokkaa joten valtiomme kassan tase ei paljoa jääne plussalle.
Ja satavarma asia: Suomi suostuu tuon diilin perusteella ilomielin nyt mukaan EU-maiden joukkoon, jotka ostavat aseita USA:sta ja välittävät ne suoraan Ukrainalle. Se montako miljardia Orpo & Stubb tuohon lupaavat, on toisarvoista, koska summat ovat joka tapauksessa miljardiluokkaa.- Anonyymi
Mitä mahdoit lukea?
"4 murtajaa rakennetaan Suomessa, loput Jenkeissä." - Anonyymi
Tämä on tässä hulluinta. Miksi hitossa suomalainen on niin köpsä että tappaa lypsävän lehmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on tässä hulluinta. Miksi hitossa suomalainen on niin köpsä että tappaa lypsävän lehmän.
Tietotaitoa ei missään nimessä olisi pitänyt antaa pois. Mutta hölmölässä tämä on sääntö kuin poikkeus.
- Anonyymi
Yleensä ongelma onkin telakan kapasiteetti silloin kun laivoja tarvitaan, siksi markkinat jakautuu ympäri maailmaa.
Anonyymi kirjoitti:
Tietotaitoa ei missään nimessä olisi pitänyt antaa pois. Mutta hölmölässä tämä on sääntö kuin poikkeus.
Jäänmurtajat rakentava yritys on kanadalainen, eikä Suomi voi määrätä sen tietotaidoista. Tässä oli nyt tärkeintä saada Suomeen kymmenien tuhansien henkilötyövuosien arvosta hommia.
Pietarissa kirjoitetaan jälleen varsin hyvää suomea. Omilla putinatZeillamme on sitten asiat vähän huonommin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietotaitoa ei missään nimessä olisi pitänyt antaa pois. Mutta hölmölässä tämä on sääntö kuin poikkeus.
Möihän jenkitkin mm. laserin, transistorin, C-kielen jne suomalaiselle Nokialle.
- Anonyymi
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Jäänmurtajat rakentava yritys on kanadalainen, eikä Suomi voi määrätä sen tietotaidoista. Tässä oli nyt tärkeintä saada Suomeen kymmenien tuhansien henkilötyövuosien arvosta hommia.
Voi se osaltaan, tutkimustieto on peräisin otaniemestä, siellä ne testialtaatkin taitaa olla. Riippu tietysti siitä millä soppareilla laivanrakentajille tuota tehdään, onko niillä oikeus luovuttaa tietoja kolmansille osapuolille. Jos suomalaista luonteenlaatua tulkitsee, niin ilomielin ja ilmaiseksi jakavat osaamisensa ja jenkkipoika nauraa partaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi se osaltaan, tutkimustieto on peräisin otaniemestä, siellä ne testialtaatkin taitaa olla. Riippu tietysti siitä millä soppareilla laivanrakentajille tuota tehdään, onko niillä oikeus luovuttaa tietoja kolmansille osapuolille. Jos suomalaista luonteenlaatua tulkitsee, niin ilomielin ja ilmaiseksi jakavat osaamisensa ja jenkkipoika nauraa partaansa.
Otappa paremmin selvää ! Testiallas, jossa voidaan koealusta uittaa jäissä sijaitsee Vuosaaressa.
- Anonyymi
Ei paljon naurata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on tässä hulluinta. Miksi hitossa suomalainen on niin köpsä että tappaa lypsävän lehmän.
Olisiko niitä muuallekaan maailmaan ilman näitä kauppojakaan neljää enempää jäänsärkijöitä saatu myytyä. Kun säät sulaa meristä, mihin niitä tarvitaan?.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Möihän jenkitkin mm. laserin, transistorin, C-kielen jne suomalaiselle Nokialle.
Jenkit ovat myyneet tai lahjoittaneet kaikelle maailmalle, viivakoodin lukijat, navigaattorit, tietokoneet, ja lukemattomat muut keksinnöt, eivätkä ole pahemmin elämöineet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietotaitoa ei missään nimessä olisi pitänyt antaa pois. Mutta hölmölässä tämä on sääntö kuin poikkeus.
Suomalainen tietotaitohan siellä on SAK porukkaa ei suomesta viedä lakkoilemaan Saavat olla kortistossa politikoimassa seuraavaan sukupolveen asti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Möihän jenkitkin mm. laserin, transistorin, C-kielen jne suomalaiselle Nokialle.
Transistori on saksalainen keksintö. jonka saksalaiset insinöörit veivät amerikkaan
Tarkoittaa myös että Suomi on takuuvarmasti Yhdysvaltain suojeluksessa Donnyn loppukauden ja pitkään sen jälkeenkin. Tästä tullaan epäilemättä informoimaan Moskovaa asianmukaisella tavalla.
Mahtaa putinatZeja kyrsiä, kun samaan aikaan isännän pikku sota ei ota sujuakseen millään. 🤣Tässäpä onkin jo aiheesta seikkaperäisesti.
https://demokraatti.fi/hakkanen-jaanmurtajasopimuksesta-turvallisuusyhteistyota-tiivistava-vaikutus- Anonyymi
Ei saanu venäläiset telakat noitakaan tilauksia, vaikka kivihiilet tulisi kaupan päälle moottoreita käyttämään. Toinen laiva tulisi aina perässä josta lapiodaan hiiliä toiseen.
- Anonyymi
Hölmöläiset maailmalla. Ostakaa kakku, että voidaan juhlia miljardituloja. Noh, kanadalaisille.
- Anonyymi
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Mikäpä siis olisi ollut sinulle mieleinen tulos näiden jäänmurtajien tiimoilta? 🍿
Tietenkin se että Suomi olisi myynyt ne neljä ja jättänyt tietotaitoetumatkan tänne.
- Anonyymi
Stubb on hyvä presidentti. Monella tapaa samanlainen kuin Kekkonen, aktiivinen ja maan etua ajatteleva, mutta ulkopolitiikka on erilaista. On toki kielitaito parempi kuin Kekkosella, tai kenelläkään aiemmalla pressalla.
- Anonyymi
Kekkonen ei ajatellut maan etua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kekkonen ei ajatellut maan etua.
Kylläpä vaan ajatteli kun saunotti tuntikaupalla venäläisiä Tamminiemessä eikä suostunut yhteisiin sotaharjoituksiin.
- Anonyymi
Stubb on kultalusikka kädessä syntynyt ihminen joka on saanut kaiken ilmaiseksi lapsena ja epäonnistunut kaikissa poliittisissa viroissa mitä on saanut.
- Anonyymi
No siinäkin on se ero, että Kekkosen nuoruudessa ei koulussa luettu englantia , eikä pahemmin muitakaan kieliä. Mannerheim oli poikkeus , mutta hän puhui jo lapsuudessa ruotsia ja ranskaa sujuvasti. Venäjän oppi opiskellessaan Venäjällä, suomea ei koskaan oppinut kunnollisesti mutta ihan ymmärrettävästi kuitenkin.
Stubb on opiskellut jenkkilässä, niin tottakai osaa kielen sujuvasti.
Pelkällä koulun pänttäyksellä ei opi kuin kielen alkeet , pitää oleilla kyseissä maassa hieman pitempään, niin siitä se kielen hallinta ja osaaminen/sujuvuus tulee.
Petteri pojan englanti on kehnoa.
- Anonyymi
Martti Saarikangas. Masa Yardsin tj.
- Anonyymi
Ja taas suomalainen toimittaja oli kyselemässä jenkeissä mitä meistä ajatellaan.....tuohivirsukansa.Stubbin kuvaa näyteltiin kaduntallaajille,kukaan ei tunnistanut.Hiton ärsyttävää,kyl meidän ruisleipä,sauna ja salmiakki pitäis kaikkien tietää ja tietty Stubb
- Anonyymi
Ehkä ne jenkit tietävät Selänteen !
Stubbia ei tiennyt kukaan, että sellainen kansa, joka tuskin kauheasti ulkopolitiikkaa seuraa tai ylipäätään muiden maiden asioista joita tietäisivät. - Anonyymi
Kuka kaduntallaaja Suomessa tietäisi jonkun Kirgisian tai Paraguayn presidentin?
- Anonyymi
Orpo pilasi koko diilin velkajarruhymyllä?
- Anonyymi
HS kyselee tänään miksi tarvitaan Orpo mukaan tuolle matkalle, mutta ei vastannut itse kysymykseen, mutta luulen, että Kokoomuksessa on viritelty fuduja Orpolle, koska hän ei ole onnistunut mitenkään pääministerinä eikä muinakaan ministereinä edellisissä hallituksissa ja toivotaan, että tuo kauppa auttaisi puoluetta vaaleihin saakka.
Räyhägeeninen ördääjä laitavasemmalta ei taaskaan mistään mitään tiedä. ICE Pact on laajempi strateginen yhteistyökuvio, eikä mikään arkipäiväinen vientimarkkinatapahtuma. Siksi siinä on Stubb ja Orpo, jotka toimii yhteistyökuvion Suomen edustajina. Mutta oli varmaan kliimaksin paikka sulla taas päästä hokemaan "persua".
☝🏻😆Ja sukupuolielimetkin aina mielessä..... Kerrotko ihan omin sanoin miltä se tuntuu edustaa aIemman tason kädeIIisten lajia?
🥱- Anonyymi
Mr.Perfect kirjoitti:
Ja sukupuolielimetkin aina mielessä..... Kerrotko ihan omin sanoin miltä se tuntuu edustaa aIemman tason kädeIIisten lajia?
🥱Mr.Perfect kertoisitko nyt viimeinkin.
Miksi Petteri Orvon ja Kokoomuksen tulisi lunastaa Riikka Purran ja Perussuomalaisten valheelliset vaalilupaukset? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mr.Perfect kertoisitko nyt viimeinkin.
Miksi Petteri Orvon ja Kokoomuksen tulisi lunastaa Riikka Purran ja Perussuomalaisten valheelliset vaalilupaukset?Onko Mt.Perfect heikkolaatuinen kun ei osaa vastata?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19115666/mr-perfect-kertoisitko-nyt-viimeinkin-#comment-138063408 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Mt.Perfect heikkolaatuinen kun ei osaa vastata?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19115666/mr-perfect-kertoisitko-nyt-viimeinkin-#comment-138063408Tässä on kyselijäpösilöinti viety uudelle tasolle 🤣
- Anonyymi
Tyhmä persu, no persua tyhmempää ei voi olla!
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmä persu, no persua tyhmempää ei voi olla!
Tietenkin voi, ja onkin. Esim. sinä, jonka mielessä pyörii aina ja vain "persu". Joka asiassa "persu" on selityksesi, kiroilusi ja pakotiesi, sekä itsesi teennäistä ja perusteetonta ylentämistä tasolle, jonne pääsystä voit vain uneksia toinen käsi housuissa. Mitä se kertoo sinusta, pieni menninkäinen?
☝🏻😏- Anonyymi
Mr.Perfect kirjoitti:
Tietenkin voi, ja onkin. Esim. sinä, jonka mielessä pyörii aina ja vain "persu". Joka asiassa "persu" on selityksesi, kiroilusi ja pakotiesi, sekä itsesi teennäistä ja perusteetonta ylentämistä tasolle, jonne pääsystä voit vain uneksia toinen käsi housuissa. Mitä se kertoo sinusta, pieni menninkäinen?
☝🏻😏@persut on teidän oma yhteystietonne, miksei persu-sanaa saisi viljellä sitten vapaasti?
Tajuutsä (mitään)? Anonyymi kirjoitti:
@persut on teidän oma yhteystietonne, miksei persu-sanaa saisi viljellä sitten vapaasti?
Tajuutsä (mitään)?Näin semanttisesta näkökulmasta katsottuna kommenttisi viittaa vahvasti kyvyttömyyteen ymmärtää sanojen merkityksiä eri asiayhteyksissä. Jos nyt kuulostelet omia ajatuksiasi, tunnetko aktiviisutta, vai tyhjyyden?
☝🏻😉
- Anonyymi
Batman teki esityön, hyvin tehty. Kaupat tuli.
- Anonyymi
Epätietoista.
- Anonyymi
Tästä tuli mieleen elokuva " Pekka ja Pätkä kauppamiehinä "
- Anonyymi
Eipä tuo tupin ansiota ole vaan näiden neuvottelijoiden. Tuppi toimii vaan siunaajana.
Tuppi toimii ICE Pact -yhteistyön Suomen neuvotteluvaltuuskunnan johtajana. Ymmärrettävistä syistä teidän on tietenkin väheksyttävä tai mitätöitävä Tupin asema ja vaikutusvalta.
Oletko koskaan pysähtynyt miettimään, että onko siinä mitään järkeä olla housut kintuissa kapinanyrkki ...rseessä ideologianne orjana?
☝🏻🙄
- Anonyymi
Hyvä diili, Suomi rakentaa ja maksaa. Liikesalaisuus pelastaa päättäjät.
- Anonyymi
Marin myi kirjaansa samalla 17 maahan!
- Anonyymi
Osaa bisneksenteon.
- Anonyymi
Satonen on pelimiehiä. Nyt ne 100 000 uutta työpaikkaa yksityiselle sektorille ilmestyivät silmänräpäyksessä.
"Arto Satonen (kok) arvioi, että jäänmurtajadiili ”tulee näkymään merkittävästi työllisyydessä Suomessa”.
– Tämä on todella upea uutinen, Satonen hehkuttaa X:ssä"- Anonyymi
Menes Satonen katsoman kuinka moni telakka hitsari on suomalainen !!!! Tule sitten kertomaan se ihan julkisesti.
- Anonyymi
Onneksi eivät persut saaneet pilattua tätäkään diiliä.
- Anonyymi
"VAIN JULKISUUSFEIKKIÄ,KUKA MAKSAA RAKENNUSTARVIKKEET,JOS KYSE ON YDINMURTAJISTA,SUOMELLA EI OLE TIETOTAITOA VALMISTAA NIITÄ,KUKA MAKSAA PALKAT?"!!!
- Anonyymi
Pasila. Porilaisten marssi.
- Anonyymi
Selitän:> Ei Mikään Helsinki. Lindtmannin ja Marinin Pride-marssi.
Ettekö tajunnut äskeistäni, annoin sille plussankin +1
- Anonyymi
Vihdoin saatiin UKK:n jälkeen kauppamies presidentiksi. Kekkonenhan möi jo 1970-luvulla jäänmurtajia jenkeille, tosin Moskovan mikrofonien vuoksi ne rakennettiin suomalaisella konsultaatiolla Amerikassa.
- Anonyymi
perseethän naishallituksessa kitkutti nuokin mällösksi perseethä
- Anonyymi
möi ???
eiköhän tuo sana ole myydä, joka taipuu muotoon myi !!!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
möi ???
eiköhän tuo sana ole myydä, joka taipuu muotoon myi !!!!!!Virallisesti kyllä näin. Käyttikin vapaampaa murre(muotoa).
- Anonyymi
Eihän ryytmannilla ollut osaa ei arpaa,mutta perseethän tapansa mukaan ottaa kunnian itselleen.näitä kauppojahan on pohjustettu 2019 asti. Ei tuollaiset synny yhdessä yössä.
- Anonyymi
Trumppihan iski silmänsä suomalaisiin jäänmurtajiin jo 1990-luvulla käydessään Suomessa pohtimassa risteilybisnekseen lähtemistä. Mutta tosiaan, jo edellisellä Trumpin kaudella suomalaiset jäänmurtajat olivat esillä, kuten vuonna 4.10.2019:
"Ukraina-skandaali varjosti Valkoisen talon tiedotustilaisuutta. Donald Trump joutui vastaamaan median kysymyksiin, jotka koskivat Ukrainasta käynnistetystä syytetutkinnasta.
Presidentit keskustelivat kahden kesken muun muassa kauppaan, turvallisuuteen ja transatlanttisiin suhteisiin liittyvistä asioista. Niinistön mukaan Trump vältteli puhumasta kahden kesken Ukrainasta.
Trump oli kiinnostunut myös 5G-teknologiasta ja jäänmurtajista, Itämeren turvallisuudesta sekä arktisista asioista." - Anonyymi
perseethän = Eli Sanna Marinin rytöpaska. hallitus slangissani.
Nyt menen juomaan kaljaa, l
- Anonyymi
Onneksi presidentti piti ohjat käsissään ja hallituksen persutunarit sivussa etteivät päässeet tätäkin ryssimään.
- Anonyymi
Sanna Marin on Niinistön avustuksella tätä valmistellut jo vuodesta 2016. Sanna osasi jo silloin laskea että sodan aikana USAn tuki on tärkeää ja laittoi kokemuksensa ja karismansa peliin jonka hedelmiä nyt nautitaan. Sannan vetäytyminen politiikasta liittynee juuri tämän kaupan valmisteluihin.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9cb0081d-a71e-4fc9-be77-902c30328ea4- Anonyymi
Pohjat näille kaupoille luotiin tuolloin.
- Anonyymi
Kyllä tämä oli riikkapetterin ansiota. Näki hyvin kun rumppi pyyhki hikeä kun pikkupetteri painosti tekemään sopimuksen.
- Anonyymi
Toivotaan, että Stubb jaksaa puhua 'trumppia'.
On se hyvä viesti Putinille!
Ja Suomelle!
Ja noille jäänmurtajien rakentajille!
Laitetaan silmät kiinni sille, mihin USA niitä tarttee! - Anonyymi
Mitä hemmettiä tuo Orpo tuolla kauppoja solmimassa haahuilee? Äijällä päällänsä lentomatkalla käytetty ryppyinen, pari numeroa liian pieni puku jonka rinnusta koristaa Finnairin lennolla roiskahtanut mustikkamehu. 10 senttiä liian lyhyet lahkeet paljastavat karvaiset pohkeet ja reijällisen sukan. Takin liian lyhyet hihat paljastivat Marmariksen rannalta ostetun Rolexin ja käsivarret kyynärpäähän saakka. Pääministeri on pukeutunut kuin Pekka Puupää. Sen lisäksi liian pienen takin nappi vetelee aivan viimeisiään, lentää kohta päin Trumppia ja salainen palvelu heittäytyy Orpon päälle. Onneksi Trump antoi Stubbin perässä tulleelle Orpolle ovella viisi taalaa ja pyysi parkkeeraaman limusiinin nurkan taakse, ei tunnistanut päämisteriksi.
- Anonyymi
Stubin puhe aamu tv.ssä oli asiallinen ja otti historian havinaa mukaan todetessaan jotta aikoinaan jo Kekkonen oli ehdottanut jäänmurtajia. Orpon puhe haahuili liikaa puhuessaan. Selvät sävelet ja ytimekkäästi kuten Stub jotta menee meille tavis kansalaisille jakeluun.
- Anonyymi
Itse en kyllä arvosta tuota Stubbin pätkän vertaa.
- Anonyymi
Ehkä Stubb ottikin Orpon mukaansa , että sai ITSE loistaa tyhmän ja vaivautuneen Orpon edessä.
Olisiko vielä jäljellä hieman entistä koulukiusaajan meininkiä ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en kyllä arvosta tuota Stubbin pätkän vertaa.
Kauanhan se vasemmisto Kekkostakin vihasi alkuun. Ensivalinnan jälkeen järjestivät maankaatavan yleislakon. Kemissäkin kaadeltiin rautatievaunujakin raivoissaan. mutta niin vain suopuivat ajan kanssa jopa kannattajaksikin-
- Anonyymi
suomen johtava jäänmurtaja osaaminen siirretään projektissa usalle
iloitkaa nyt siitä sitten vielä - Anonyymi
Ilman suomalaisia veronmaksajia koko nykyistä meriteollisuutta ei olisi Suomessa edes olemassa. Satamat, telakat, kaikki rakennettu alunperin verovaroin. Terästeollisuus, Wärtsilä, Aker, jne... entisiä ja nykyisiä valtionyhtiöitä/veronmaksajien alulle laittamia, mitä nykyiset yksityisfirmat nyt hyödyntävät. Pahoina aikoina veronmaksajat aina joutuneet tukemaan telakoita ja laivanrakennusta. Muistakaa se.
- Anonyymi
Wärtsilä oli aikoinaan hyvä työantaja mm hitsaajille. Edut mm. sairasajalta maksettiin myös palkkaa vastaava määrä. Kyllä niistä palkoista hyvät verot meni mutta oli varaa mistä ottaa koska ei ollut mitään alipalkattuja töitä. Tekevät ja jaksavat ihmiset saivat Wärtsilästä työtä.Ammatiipätevät mm hitsauksen jälki ei kaikilta onnistu. Ei myöskään siivous. Kypärä päässä ja kuulosuojaimet kuului työturvallisuuteen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wärtsilä oli aikoinaan hyvä työantaja mm hitsaajille. Edut mm. sairasajalta maksettiin myös palkkaa vastaava määrä. Kyllä niistä palkoista hyvät verot meni mutta oli varaa mistä ottaa koska ei ollut mitään alipalkattuja töitä. Tekevät ja jaksavat ihmiset saivat Wärtsilästä työtä.Ammatiipätevät mm hitsauksen jälki ei kaikilta onnistu. Ei myöskään siivous. Kypärä päässä ja kuulosuojaimet kuului työturvallisuuteen
Joopa joo. Erivärisiä kypäröita oli ainaski valkoinen, keltainen, punainen ja sininen. Ne kertoivat mihin "rotuun" kuulut. Saatoi olla muitakin mutta en nyt hoksaa. No oisko ollut vihreäkin. Hitsarit (jotka Norske Veritaksen luokat läpäisivät) olivat haluttuja öljynporauslautoilla. Ja sinne niitä lähtikin. Ihan piruuttani hitsasin nuo luokat vaikka en hitsari ollutkaan. Jippona tuossa oli että asentohitsit hitsattiin rutiili puikolla. En kuitenkaan lautoille lähtenyt. Lakkoherkkää olivat. Yksi hitsari laski kahden viikon lakon jälkeen, kun saivat pennin karville lisää, että ainaski 40 vuotta menee ennenkuin tuo lakko on kuitannut kustannuksensa. Rakennusfirmat myös veivät paljon putkipuolen porukkaa kun raksapuolella pärjäsi vaatimattomammallakin ammattitaidolla ja tienasi näin ollen paremmin. WHT n. 50 v. sitten.
- Anonyymi
Herää kysymys mitä hyötyä persuista edes on suomalaisille?
- Anonyymi
Hyvä kysymys. Mutta Kekkonen oli oikeissa töissä 1918 mikäli historiaan on uskominen.
- Anonyymi
Huhtikuussa 2019 kun päätös murtajien hankinnasta tehtiin, Suomen Pääministeri oli Antti Rinne.
Tosin hänellä ei ollut, ei osaa eikä arpaa.
Rinteen suurin saavutus oli antaa potkut Jouni Palosaarelle. Ja vasta munaus olikin. Kittilä kiittää.- Anonyymi
Lex Kittilä, melkein kakkonen turhasuomessa, Lahti2001 jälkeen.
- Anonyymi
Puolassa, Baltiassa js Romaniassa iloitaan. Taas tulee aliurakoitsijoille röitä.
- Anonyymi
Persua keljuttaa, kun ei tilaneet Venäjältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persua keljuttaa, kun ei tilaneet Venäjältä.
Mutta sossut ja Hakaniemi riemuitsevat; nyt saadaan taas pienelläkin porukalla näyttäviä lakkoja aikaiseksi. Ja AKT ja Jape tietenkin mukana.
Anonyymi kirjoitti:
Persua keljuttaa, kun ei tilaneet Venäjältä.
"Kun olet häviämässä väittelyn, pelaa venäjäkortti."
- räyhävasemmiston kootut ohjeet menestyksekkääseen väittelyyn.- Anonyymi
Mr.Perfect kirjoitti:
"Kun olet häviämässä väittelyn, pelaa venäjäkortti."
- räyhävasemmiston kootut ohjeet menestyksekkääseen väittelyyn.Vieläkö olet rokotevastainen ja kannatat Christopher Keyta?
- Anonyymi
Miten alkoikaan:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9cb0081d-a71e-4fc9-be77-902c30328ea4 - Anonyymi
Hah, Stubb on Euroopan Unionin juoksupoika ja Trump on Maestro!
- Anonyymi
Rumppi on kuin kutsumaton vieras joiden seurassa kaikki hymyilevät ja nöyristelevät.
Joko tämä teatteri loppuisi ja aloitetaan aito maailmanlaajuinen bisnes. - Anonyymi
Tiedätkö, että vain neljä työllisttää suomessa, suomella ei ole telakoita yhdysvalloissa, joten neljä hyödyttää vain suomea.
Tiedätkö mihin tarkoitukseen nuo 11 jäänmurtajaa on tarkoitettu?
Et.
Niin minäpä kerron mihin.
Ensinnäkin törisevätrumppi on päättänyt valloittaa grönlannin, toiseksin niillä avustetaan yhdysvaltain sotilaslaivastoa, natonlaivastoa hyökkäämään Venäjää vastaan pohjoisen jäämeren kautta, että alaskan kautta eli ympäröimään sotilaallisesti Venäjä.
Tämä tai nuo on suurimmat syyt miksi ne rakennetaan eli on helpompaa valloittaa grönlanti talvikautena kuin kesällä, samoin kuin ympäröidä Venäjä talvikautena, koska Siperiassa ja koko pohjoisVenäjällä talvikautena on melkein mahdotonta liikkua ajoneuvoilla talvikautena. Vasemmiston uIina.... 🎶👂🏻
- Anonyymi
Kerro nyt viimeinkin
Miksi Petteri Orpo ja Kokoomus olisi vastuussa Riikka Purran valheista? - Anonyymi
joo, TSH....
- Anonyymi
Eiköhän kaupat pohjustettu kokonaan muitten toimesta. Stubbi tapånsa mukaan kiirehti ottaman kunnian itselleen.
- Anonyymi
Stubbi:"kysytään kuka sai kaiken tämän aikaan?Meriteollisuus,telakat jne.ovat pohjana kaikelle."Tuli jo tunne että nyt saa muutkin asianosaiset tunnustusta...seuraavaksi kertoikin "kuinka presidenttinä on voinut vaikuttaa monin tavoin" 😂
- Anonyymi
Etkö pidä totuudesta? Mikset?
- Anonyymi
Totuus on että Sale Niinistö v.2019 sai jo aiesopimuksen aikaan,mutta kun Trump kompuroi vaaleissa ja Biden tuli kuvioon,sopimus meni jäähän siks aikaa.Turhaa sinänsä kiistellä "kelle kunnia kuuluu" mutta Sale sen sai aikaan!!
- Anonyymi
"Näköjään meni koko diili on Sale – halvalla lähti, mutta sentään suomalaisella laadulla!"
- Anonyymi
"4 murtajaa rakennetaan Suomessa, loput Jenkeissä."
Eli ei jenkit ostaneet jäänmurtajia, vaan tietotaidon, jonka ökkelöpoika purukalustoineen myi 2 miljardilla, eli pilkkahintaan. Mitä merkitystä on kahdella miljardilla, kun maahanmuuttoon poltetaan JOKA vuosi yli 10 miljardia, kehitysapuun yli miljardi...
Nyt sitten käytännössä luovutettiin jäänmurtajaosaaminen jenkeille, tämän jälkeen jenkit rakentaa jäänmurtajat kaikkialle ja suomeen ei tipu yhtään tilausta. - Anonyymi
Miljardin jäänmurtajan rakentaminen kestää 1 vuosi
kahden miljardin 2 vuotta,
Boeing 777 maksaa 350 miljoonaa ja kestää rakentaa
50 päivää, 3 lentokonetta/ 1 laiva
150 päivää x 2+ / 1 vuosi,
noin 7 lentokonetta 1 vuosi on yli 2x laivan hinta,
lentokoneita valmistetaan liukuhihnalta,
pelkästään tätä yhtä lentokone mallia Boeing 777
on jo valmistettu yli 1.700 kpl, vastaisi noin
600 jäänmurtajaa!
Ja Suomi saanut valmistettavaksi 4 kpl?
Neljäkin on kyllä parempi kuin nolla!
Verrattuna Suomen EU asioihin/ maksuihin
jota on MIINUS (-) MIJARDEJA (Billions) - Anonyymi
Ei ole persuista minkään tekijöiksi.
Ei kun on, vahinkoa osaavat tehdä. - Anonyymi
Turhaan osti, ilmastogan lämpenee niin että vihreitä huimaa!
Ai niin voihan jäänmurtajalla ajella sulisdakin vesissä ok ! - Anonyymi
Se on totta ilmasto lämpenee ja on tehnyt niin miljoonia vuosia, oli ennen Jääkausikin!
- Anonyymi
- Anonyymi
Eivät kerro koko totuutta jäänmurtajien kaupasta.
- Anonyymi
Tämä juntti ei ole myynyt mitään mutta on vuokrannut
Suomea EU'lle orja-maana Suomalaisten kustannuksella!
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901955
- 1131053
- 1091035
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32633ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174556Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482