"Vaikka suurin osa jäänmurtajista valmistetaan Yhdysvalloissa..."

Anonyymi-ap

🤣🤣🤣🤣🤣Suomalaiset - nämä hyödylliset idiootit kusetettiin kunnolla. Tietotaito siirtyy Suomesta Usaan. Siinä meni taas yksi teollisuuden ala pois Suomesta. 🖕

72

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meille tulee tuosta kunnon iso lasku!

      • Anonyymi

        No ei sulle tule. Ole huoleti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei sulle tule. Ole huoleti.

        Kyllä sinunkin toimeentulotukeasi leikataan jo vuoden alusta.


    • Anonyymi

      On meillä naivit johtajat. Tehdään kaupat mutta teollisuus siirtyy maasta pois. Tämän jälkeen Usalla kaikki tieto miten nämä alukset rakennetaan. Ja ehkäpä nämä alukset lopulta rakennetaan Aasiassa.

      • Anonyymi

        .


    • Anonyymi

      Yhdysvallat ja Suomi ovat sopimassa isosta jäänmurtajien kaupasta, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen lähteenä on nimetön virkamies Valkoisesta talosta.

      Kauppa koskisi yhteensä 11:tä jäänmurtajaa. Niistä neljä valmistettaisiin suomalaisilla telakoilla ja seitsemän Yhdysvalloissa.

      Lähteen mukaan kaupan arvo olisi yhteensä noin 6,1 miljardia dollaria.

      Jäänmurtajat menevät Yhdysvaltain rannikkovartioston käyttöön. Reutersin mukaan ensimmäinen jäänmurtaja toimitettaisiin vuoteen 2028 mennessä.

      Yhdysvaltain presidentti Donald Trump tapaa tasavallan presidentin Alexander Stubbin ja pääministeri Petteri Orpon (kok.) torstaina.

      Stubb vahvisti viestipalvelu X:ssä torstaina, että presidentit allekirjoittavat yhteisymmärryspöytäkirjan jäänmurtajayhteistyöstä.

    • Anonyymi

      Nyt tarvitaan kovaa propagandaa jotta tämä hölmöily saadaan näyttämään Suomen voitolta.

      • Anonyymi

        Odotetaan kunnes Lindtman ehtii itkupotkuraivariltaan haukkumaan kaupat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotetaan kunnes Lindtman ehtii itkupotkuraivariltaan haukkumaan kaupat.

        Sitä työtä vasemmistossa nyt tehdään yötä päivää. Meniskö tääkin syksyyn 2026?


      • Anonyymi

        Eli ryssämielisen logiikalla Suomen olisi pitänyt kieltäytyä tilauksesta! No mitäpä muutakaan?


    • Anonyymi

      Oleellista tässä on nyt se että know how - siirtyi Usaan. Jo pitkään on ennakoitu että USA tuhoaa näin suomalaisen jäänmurtajateollisuuden. Tosin Kiina olisi nitistänyt suomalaiset muutenkin.

      • Anonyymi

        Ei know how siirry, se säilyy suomalaisilla. Amerikkalaiset rakensivat neljä murtajaa itse 2000 luvun alussa ja sinne jäätyivät talvella Isoille Karhujärville kiinni.

        Paras tietotaito on suomalaisilla ja testiallas on Vuosaaressa jossa uitetaan parhaitten ominaisuuksen selville saamiseksi aluksia pienoiskoossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei know how siirry, se säilyy suomalaisilla. Amerikkalaiset rakensivat neljä murtajaa itse 2000 luvun alussa ja sinne jäätyivät talvella Isoille Karhujärville kiinni.

        Paras tietotaito on suomalaisilla ja testiallas on Vuosaaressa jossa uitetaan parhaitten ominaisuuksen selville saamiseksi aluksia pienoiskoossa.

        Juurikin näin. Vassuilla ei mene tuo knowhow jakeluun ollenkaan. Ei yllätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei know how siirry, se säilyy suomalaisilla. Amerikkalaiset rakensivat neljä murtajaa itse 2000 luvun alussa ja sinne jäätyivät talvella Isoille Karhujärville kiinni.

        Paras tietotaito on suomalaisilla ja testiallas on Vuosaaressa jossa uitetaan parhaitten ominaisuuksen selville saamiseksi aluksia pienoiskoossa.

        Jenkit tekivätkin nuo jäänmurtajat ilman suomalaista osaamista.
        Nyt suomalaiset opettavat USA:laiset rakentamaan jäänmurtajia.
        Osaaminen siirtyy.


    • Anonyymi

      Oliko niin että UPM:n liiketoiminnasta yli 90% on Suomen ulkopuolella?

      • Anonyymi

        .


    • Anonyymi

      Vasemmistolaisia sapettaa näemmä ihan kunnolla, kun oikeistohallitus ja presidentti junailevat maallemme miljardien diilin USA:n kanssa.

      Sellaista se on kun ainoa ajatus on katkeruus kuten näillä vasemmistolaisilla on

      • Anonyymi

        Harmittaahan se. Nyt ottakaa ryyppy suruun!

        Ostakaa vaikka Marinin uusi kirja, 17 kielellä.


    • Anonyymi

      Kaikki Suomessa olevat kaivokset taitavat olla ulkomaisten yhtiöiden hallussa.

      • Anonyymi

        .


      • Anonyymi

        Ei ihan, 12 suurimmasta täällä toimivasta kaivosyhtiöstä yksi on suomalainen.


    • Anonyymi

      Ehdottaa ulkomaat mitä tahansa Suomen päättäjille niin ne vastaa "kyllä kyllä herra", kuin alhaiset orjat.

      Ei pienintäkään päättäväisyyttä, määrätietoisuutta, itsevarmuutta. Pelkkää nuolemista ja nöyristelyä.

      Mutta oman kansan edessä ollaan kuin kylmät julmat koneet, raakoja sadisteja.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä!


    • Anonyymi

      Niin sinä sitten kävi. Ei tullut 11 jäänsärkijän tilausta Suomelle rakennettavaksi. Tuli vain 4. Ja tämän jälkeen USA ei enää suomalaisia tarvitse. Paitsi maksamaan sikakalliita lentokoneita.

    • Anonyymi

      Taas kerran väärin sammutettu, sanoo vassarit.

      • Anonyymi

        Kyse kokoomuksen talousopista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse kokoomuksen talousopista.

        Huom. Kyse kertaluonteisesta tilauksesta, ei sen enemmästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huom. Kyse kertaluonteisesta tilauksesta, ei sen enemmästä.

        Näitä seliselejä on kokoomus toitottanut sata vuotta ja aina edetään tuhon tiellä "tämä ihan pikkunen askel vaan ".

        Mutta ei sillä enää nyt sadan vuoden jälkeen ole väliä koska tuho on oven edessä.


    • Anonyymi

      Suomessakin olevan telakan omistavat kanadalaiset. Saas nähdä, mistä maasta sinne otetaan työvoima.

      Venäjä kai jo sai sen suomalaisen osaamisen, hehän telakan omistivat aiemmin.

    • Anonyymi

      No aina voit hoitaa omissa nimissä paremman Diilin. Olikos ton arvo vaan 4 miljardia. Ihan pasha!

      • Anonyymi

        Mitä välii sen arvolla on? Ei se tule kuitenkaan kansan hyödyksi vaan riistäjien hyödyksi.
        Pitäiskö sairaiden vanhusten iloita kun kokoomus tienasi miljardeja? Valehdella osaavat ahneet aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä välii sen arvolla on? Ei se tule kuitenkaan kansan hyödyksi vaan riistäjien hyödyksi.
        Pitäiskö sairaiden vanhusten iloita kun kokoomus tienasi miljardeja? Valehdella osaavat ahneet aina.

        Jep. Just näin. Ei töissä kannata käydä, kun hyöty menee riistäjä työnantajalle. Suomi nousuun!


      • Anonyymi

        Sanna lahjoitti mokomat 4 miljardia EU:lle ilman mitään kakistelua.


    • Anonyymi

      Näin menetettiin taas yksi teollisuuden osaamisala ulkomaille. USA kusetti suomalaisia yritysjohtajia.

    • Anonyymi

      Tätä kai nimitetään "torjuntavoitoksi" sitten kun tätä teollisuuden alaa ei enää ole?

    • Anonyymi

      Laivojen elektroniikka tulee Kiinasta ja muualta Aasiasta. Teräs lähes yksinomaan Kiinasta.

    • Anonyymi

      Suomessa viimeinen lähtijä sammuttaa valot.

    • Anonyymi

      Sdp
      kamala puolue
      hirveitä ihmisiä

      EN TYKKÄÄ !

    • Anonyymi

      Nuo 4 laivaa ovat hinnaltaan 6% F-35 hankinnan arvosta ja siitäkin osa on vielä tuontitavaraa.

      USA esti 1980-luvulla Värtsilä-Meriteollisuuden syvämeriosaamisen muuttamisen rahaksi. Näin kertoi Tauno Matomäki.

      • Anonyymi

        Kuka hullu antaa sukellusveneestä tietoa pskaryssille ?
        Sen Matomäki tietää hyvin.


      • Anonyymi

        Ja opettaako USA eurooppalaisia tekemään hävittäjiä niin kuin Suomi opettaa USA:laisia tekemään jäänmurtajia?


      • Anonyymi

        Eikös f35ssa ole jokin "Bugi" ohjelmistossa jolla jenkit voivat estää koneen lennon tarvittaessa? Näin väitettiin. No, nyt kannattaa suomalaisten tehdä vastaava jäänmurtajiin, jos jenkit sattuvat murtamaan luvattomilla vesillä.


    • Anonyymi

      USA on paikka jossa suomalaiset yritykset kynitään putipuhtaaksi.

    • Anonyymi

      Meidän telakat ovat ulkolaisten omistamia. Pieni osa kauppasummasta hyödyttää ylipäätänsä Suomen talouselämää sillä suuri osa 4 laivan rakentamisesta on alihankintaa.

      • Anonyymi

        Tuo työtä tuhansille suomalaisille, kyllä hyödyttää.


    • Anonyymi

      Onhan Suomessa kasattu muualla valmistettuja autoaj uudessakaupungissa. Osa tehtiin muualla osa kasattiin Suomessa. Ei pidä ampua lintua taivaalta ennenkuin tiedetään mikä on.

      • Anonyymi

        Suomalaiset oppivat Ugissa Mersuja tekemään ja nyt suomalaiset Mersukopiot valloittavat automarkkinoita, Stuttgartissa pistetään tehtaan ovia lukkoon.


    • Anonyymi

      Miksi ei voi olla suomalaista tehdasta USAssa noiden jäänmurtajien tarpeisiin?

    • Anonyymi

      RusTrollarit naureskelevat turhaan. Kyllä osataan homma hoitaa.

    • Anonyymi

      Miksiköhän suomalaiset ovat niin naiveja?

      • Anonyymi

        Siniset silmät.


    • Anonyymi

      Minkä maalaiset halpatyöläiset tulee rakentamaan tulevat jäänmurtajat. Ukrainalaiset sotapakolaiset on olleet orjatöissä telakoilla viime vuosina

      • Anonyymi

        .


    • Anonyymi

      Eihän mitään jäätä tule enää olemaan kuin Trumppilandiassa, jossa ei uskota ilmastonmuutokseen. Kannattaa nyt nopeasti myydä kalliilla rakentamiseen liittyvä tietotaito, koska jäitä ei niilä enää särjetä.

    • Ei yllätä, että räyhis kuvittelee suomalaisen tietotaidon siirtyvän vastiikkeetta USA:n telakan hyödynnettäväksi. Kun ei vihjettäkään ajatuksesta, että kyseessä on suunnittelupalvelun osto suomalaiselta yritykseltä. Mistä ihmeestä teitä oikein sikiää? Jäteviemäristä?

      ☝🏻😣

    • Anonyymi

      Sinne menee tuokin osaaminen ilmaiseksi, jenkit ovat samaa pataa kuin kiinalaiset.

      Suomi idiootti oikein riemuitsee kun 4 laivaa tehdään täällä mutta leijonsn osa taasen ihan muualla.

      Ja jos oli aluksi puhe 40 laivasta niin ne loput tehdään jossain muualla kuin Suomessa.

      4 paattia 40 :stä Suomessa ja tietotaito ilmaiseksi jenkeille, tulee mieleen Nokia ja Elop...

    • Anonyymi

      Poliittinen yleislakko pystyyn ja vasemmistolainen ay-liike vaatimaan telakoiden yhteiskunnallistamista, jolloin koko kauppa on helppoa perua ilman vahingonkorvausta.

      STM (Sosiaali ja terveysministeriö ) jo Rinteen-Marinin hallituksen aikana selvitti mahdollisuutta ottaaa yksityinen työterveyshuolto kansan omiin käsiin ja terveydenhuollon ulkoistussopimukset purkaa ilman vahingonkorvausta.

      Näitä STM:n hienoja yhteiskunnallistamisen keinoja voitaisiin nyt käyttää niin jäämurtajakaupan purussa kuin myös yksityisen maatalouden kollektivisoinnissa.

    • Anonyymi

      Teknologiayhtiöiden osakkeet 1,5%:n laskussa tänään Helsingin pörssissä. Tuli ilmeisesti vähän huonoja uutisia.

    • Anonyymi

      Vieläkö Helsingissä on edes työläisiä?

    • Anonyymi

      Tämä on taas yksi kertomus lisää kaikkiin uniper-ym sotkuihin.
      Suomesta on kohta kupattu kaikki irrallinen ja täällä vaan sormella osoitellaan toisiaan ja haukkua räksytetään jostain ilmastosta tai tasa-arvosta.
      Ei siinä tasa-arvoa tarvita kun jenkit vievät leivän suusta. Kaikilta tasa-arvoisesti menee, paitsi edustusherroilta.
      Vielä kehotetaan kansaa kuluttamaan. No, jospa sitten kansa alkaa ostamaan, temusta tietenkin. Mihinkäs voitot sitten menee?

    • Anonyymi

      Kiina tuottaa maailman teräksestä 53,5% ja alumiinista 59%. Usan vastaavat lukemat 3,4% ja 0,8%. Että silleen.

    • Anonyymi

      Tämä teollisuuden ala tullaan viemään Suomesta pois.

    • Anonyymi

      Onkohan kukaan ottanut huomioon että projekti voi olla lopulta tappiollinen telakoille? Ja toinen asia liittyy miten USA voi ottaa kaupan myötä rakentamisen osaamisen itselleen.

    • Anonyymi

      Niin epätoivoisesti piti orpopetterin saada esittää kansalle, että parin miljardin kaupoista ollaan jo jalat irti maasta. Nyt Suomen talous lähtee nousuun. Tuo summa ei Suomea paljon lohduta. Kaiken lisäksi nyt myytiin Suomen tietotaito jäänmurtajista halvalla USAn. Suomen päättäjät ovat jumalattoman nössöjä diilin tekijöitä, suostutaan silmin sinisin ensimmäiseen tarjoukseen kun se vain tulee itse USAsta. Sinne meni!

    • Anonyymi

      Ny nousi mini-villekin hädissään kertomaan että olin minäkin alunperin siellä! Siksi kai kaupoistakin tuli minitilaus ja kaupan päälle tietotaito usaan. Mahtavaa.

    • Anonyymi

      aloittaja on itse idiootti.
      luulitko tosiaan, että suomalaiset pitää toistensa puolta.
      voi pyhä yksinkertaisuus.
      oma lompsa, oma perse ja läheiset ihmiset on ainoa asia, jolla on väliä.

      yhteiskunta my ass

    • Anonyymi

      Trump voittaa aina, kun tehdään diilejä. Veti myös USA:n osallistumisen Ukrainan kriisiin pois ja sitoutti EU maat ostamaan jenkkiaseita Ukrainaan tuhottavaksi. Kauppahan se on mikä kannattaa.😀

    • Anonyymi

      Pasila. Porilaisten marssi.

    • Anonyymi

      Whaaat a shame ettei salon kuvaputkitehdaas koskaan onnistunut.....

    • Anonyymi

      Kohta se marssi on varmaan puolalainen sottiisi, kun sieltä tulee pikalähetyksenä tarvittavat hitsarit ja muut.
      Suomessa ei sellaisiakaan enää paljoa ole. Muka kouluihin nyt pitäisi mennä usuttamaan nuoret opiskelemaan hitsausta ja metallitaitoja.
      Liian myöhään, taidot pitäisi nyt olla jo hanskassa kun rakentaminen alkaa.
      Puolalainen hitsari tuo perheensäkin sosiaaliturvalle, 10 lasta lapsilisille ja kouluihin.
      Vero, jonka sattuu ehkä maksamaan (vai meneekö sekin puolaan) ei kata kaikkea tarvitsemaansa, terveydenhoito muunmuassa.

    • Anonyymi

      Aloittaja on varmaankin putinisti. No tuollaisia tietysti harmittaa jäänmurtajakaupat jenkkien kanssa, kuten mikä tahansa kaupankäynti näiden kanssa.
      Kaipuulla muistelevat hyviä neuvostokauppa-aikoja ja harmittelevat vieläkin, kuinka Hanhikivikaupat Putlerlandian kanssa menivät kiville!

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1035
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      633
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      556
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe