Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

866

Kommenttia

12083

1. ...että hän on mustasukkainen MINULLE.

Taisi taas kooteeässä luulla itsestään liikoja!

:oD
  2. "ymmärtääkseni siihen on lisäilty ja poistettu tekstejä ajan kuluessa"

Todennäköisesti teksti on varsin hyvin säilynyt ja jos jotakin on lisätty tai poistettu se ei ilmiselvästikään vaikuta olennaisesti ydinsanomaan. Kuolleen Meren kirjakääröjen Jesajakin oli lähes identtinen sen kanssa, mitä on vuosadasta toiseen roikotettu Raamatun lehdillä.

"yhden saman lauseenhan joka ihminen voi ymmärtää niin eri tavoilla riippuen just aikakaudesta jolloin elämme tai ihan omista taustoista ja ajatusmaailmasta johtuen"

Tätä tuskin kukaan kieltää. Siksihän meillä on eri oppisuuntauksia kristinuskossa ja kaikissa muissakin uskonnoissa.

"Entä sitten ajatus siitä että mielestäni me kaikki palvomme loppujen lopuksi samaa Jumalaa/kaikkivaltiasta uskonnosta riippuen mutta vain eri tavoin."

No ihan kaunis ajatus ja äskettäin jopa presidentti Bush sanoi muslimienkin palvovan samaa Jumalaa. Näen asian siten, että eri uskonnoissa saatetaan rehellisesti toki pyrkiä yhden ja saman Korkeimman löytämiseen mutta käsittääkseni kristinuskossa tuo Suuri tuntematon astuu alas ihmisten keskelle ja tämä on se joka sen muista uskonnoista erottaa. (kts. Apostolien teot 17:18-31)

"Itse ajattelen että Raamattu on paras tulkita tunteella joka päällimäiseksi jää mieleen kokonaisuutena "

Siihen suuntaan viittasin jo tuossa alussa. Lisäisin toki sen, että vasta Pyhä Henki avaa tekstin lukijalle paremmin.

"...pyrkimään kasvamaan henkisesti ihmisenä..."

Henkinen kasvu ja pyhittyminen on tärkeää Raamatunkin mukaan.

"...en edes uskalla puhua omista ajatuksistani ääneen koska luulen että minua ei siellä hyväksyttäisi..."

Tiedän tunteen. :D
  3. ...tähän...

;o)
  4. ;oD