Tuleeko Messias

Tuli mieleen

Odottavatko juutalaiset Messiasta enää ja jos Messias löytyisi niin mikä hänen tehtävänkuvansa olisi nykyaikana?

Luin jostain että jotain newyorkilaista rabbia on kaavailtu siihen rooliin mutta ei tainnut kelvata sitten.

9

626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Messias

tulee, ensiksi hän joutuu armeijaan missä hänet opetetaan tappamaan palestiinalaisia, toiseksi hän ryhtyy pitämään kirpputoria.

• Muistaakseni "rasismia vastaan" sanoi ainakin osan olevan sitä mieltä, että heitä voi olla useitakin eri aikoina. Tunnusmerkkinä on kuitenkin jonkinlainen myönteinen ilmapiiri ja rauhanaate tai jotakin sinnepäin.

Köyhyys poistuu ja kaikki poimii ilosesti omenoita poski poskee vasten kuin Jehovan todistajien traktaateissa ikään...

:oD

• rasismia vastaan

eiväthän lupaukset ole mihinkään kadonneet eikä vielä ole tullut ketään, joka olisi ne toteuttanut. Jotkut ryhmät ovat aikojen kuluessa olleet niin kiinni omassa messiasehdokkaassaan, että eivät ole voineet luopua tästä vaikka kandidaatti on kuollut toteuttamatta mitä messiaan pitää.

• Kristitty Israelin ystävä

Odotatko sinä Messiasta ?

Pidätkö itseäsi uskovana ?

• rasismia vastaan
        Kristitty Israelin ystävä kirjoitti:

Odotatko sinä Messiasta ?

Pidätkö itseäsi uskovana ?

messias tulee, muuhun henkilökohtaiseen en vastaa, en ole palstan aihe.

• baal_beelsebub

siis messias on Daavidin sukujuurta
      kukaan nykyajan juutalaisista ei voi todistaa sukupuutaan niin kauas

Kun roomalaiset valloittivat jerusalemin v 70 niin sukukirjat varastettiin

joten kukaan ei voi tietää onko vai eiko ole.

Eli joko Herra ei tarkoittanut mitä sanoi kun sanoi että messias on Daavidin sukupuusta, tai hän on jo tullut, tai ei tule koskaan

Onko Kaikkivaltias sinun mielestä lupauksia pitävä tai ei

• rasismia vastaan

mitään sukukirjoja joissa olisi ollut kaikkien miljoonien eläneiden juutalaisten suvut. Jokainen on mitä sukua on, ei messiaan tarvitse sukuaan todistaa kun hän tulee, vaan me vain tiedämme oikean messiaan suvun etukäteen. Hän tulee olemaan Davidin sukua ja kuten kai tiedät, suku menee isän eikä äidin mukaan.
        Älä turhaan huolestu ei Davidin suku ole mihinkään hävinnyt, profeetat lupaavat että se ei häviä koskaan vai luuletko sinä että profeetat valehtelivat? Ilmeisesti.

• Lapislazuli
        rasismia vastaan kirjoitti:

mitään sukukirjoja joissa olisi ollut kaikkien miljoonien eläneiden juutalaisten suvut. Jokainen on mitä sukua on, ei messiaan tarvitse sukuaan todistaa kun hän tulee, vaan me vain tiedämme oikean messiaan suvun etukäteen. Hän tulee olemaan Davidin sukua ja kuten kai tiedät, suku menee isän eikä äidin mukaan.
        Älä turhaan huolestu ei Davidin suku ole mihinkään hävinnyt, profeetat lupaavat että se ei häviä koskaan vai luuletko sinä että profeetat valehtelivat? Ilmeisesti.

ja kysyisin,mitä mieltä olet päätelmistäni.Mielestäni Jeesus oli oman kansansa,juutalaisten vapauttaja.Hän tiesi,että "vieraat tulevat ja tempaavat taivasten valtakunnan itselleen"Jeesus täytti lain.Hän sonoo:Minä olen laki ja profeetat."Jeesus huolehti siitä,ettei kukaan voi riistää juutalaisten kansanperintöä.Hän sanoi:Minä olen ovi."Minun mielestäni Jeesuksella oli näin kaksi jumalalta saatua tehtävää.Vanha testamentti on ja pysyy juutalaisilla.Uusi testamentti on kristittyjä varten.Meillä on kaikilla oma taakkamme kannettavana.Isien pahat teot kostautuvat.Kristityn pitäisi kantaa "perisyntinsä" eli ristinsä.Kun se on tehty,tulee synninpäästö ja jumalan sana avautuu.

• baal_beelsebub
        Lapislazuli kirjoitti:

ja kysyisin,mitä mieltä olet päätelmistäni.Mielestäni Jeesus oli oman kansansa,juutalaisten vapauttaja.Hän tiesi,että "vieraat tulevat ja tempaavat taivasten valtakunnan itselleen"Jeesus täytti lain.Hän sonoo:Minä olen laki ja profeetat."Jeesus huolehti siitä,ettei kukaan voi riistää juutalaisten kansanperintöä.Hän sanoi:Minä olen ovi."Minun mielestäni Jeesuksella oli näin kaksi jumalalta saatua tehtävää.Vanha testamentti on ja pysyy juutalaisilla.Uusi testamentti on kristittyjä varten.Meillä on kaikilla oma taakkamme kannettavana.Isien pahat teot kostautuvat.Kristityn pitäisi kantaa "perisyntinsä" eli ristinsä.Kun se on tehty,tulee synninpäästö ja jumalan sana avautuu.

Evankeliumeja lukien on mielenkiintoista miten hän toistuvasti kieltäytyi menemästä ei-juutalaisten keskuuteen tai parantamasta heitä jne
        Hän tarkoitti sanomansa juuri juutalaisille ja juutalaisuutta hän saarnasi.
        Muut kansat mainittiin ohimennen. Siinä hän oli oikessa että juutalaiset hänen sanaansa eivät ottaisi vastaan. Kuitenkin hänen opetuslapset ja tukiverkko oli vain juutalaisia. Apostolitkin olivat vain juutalaisia. Jopa Paavali aina ensin meni synagoogaan saarnaamaan vain juutalaisille, ja vasta sitten saarnasi muille.

Nykyajan juutalaiset ovat vain juutalaisia, eivät tarkalleen voi sanoa mistä heimosta, tai kenenen raamatussa olevan profeetan jälkeläisiä ovat.

Ja sukupuu on sellainen asia missä on myos valheita. Aina ei lapsen isä ole se mikä on kirjoihin kirjattu ylos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      94
      4182
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      27
      2285
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2136
    4. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      101
      1962
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      394
      1744
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      143
      1337
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      100
      1249
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      1045
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      956
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      78
      815
    Aihe